Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bobina de inductie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
maty
bobina de inductie piesa de origine renault este diferita de cea de asam?imi poate raspunde cineva?
bogdanmardare
Bobina de inductie "de origine" este produsa de Sagem, si cred ca este diferenta mare de calitate intre ea si piesele produse de Asam; nu recomand sa le folosesti pe ultimele, sunt zeci de posesori de Dacia 1310 pe forum care se plang de foarte proasta calitate a pieselor facute de Asam (cilindri de frana care curg dupa 1 saptamana, etc). Chiar daca costa mai scump, foloseste piese de origine (mai ales ca e vorba de aprindere aici).
maty
multumesc lui Bogdan pentru sfat.Este normal ca piesele de origine sa fie mai rezistente dar desi bobina de asam este nou iesita pe piata ma gindeam ca poate cineva a folosit-o pina acum si imi poate spune daca este functionabila macar un timp.
bogdanmardare
Nu e vorba doar ca sunt mai rezistente, s-ar putea sa ai probleme cu bobina de la inceput.... Daca tot cumperi bobina de Asam, verific-o inainte. Aici si aici gasesti mai multe informatii despre cum se verifica bobina (este la fel si la SuperNova). E adevarat ca una "de origine" era la un moment dat 300 ron, iar una Bosch 170... huh.gif
razvan solenza
nu lua piese facute de ASAM .daca nu ai ce face cu bani arunca-mi mie un sac de bani
marcykone
Salutare,am cumparat azi o bobina de asam...se comporta perfect!are si garantie 2 ani fara s-o montez in service....si nu costa decat 110 lei...Am avut de origine Sagem si nu a tinut decat 1 an si jumatate...iar una de origine acum am gasit cu 375 ron...asa k asta daca ma tine cel putin un an...e perfect


e vechi de un an topicu.... laugh.gif laugh.gif acum am vz...sper sa fie de folos cuiva...
ramsen
cit dai pe ea atita te tine...parca cea a masini este siemens?sau ma insel...eu pe slz o am pe a ei din uzina si nu imi da simptome de imbatrinire...bafta
djasu82
cine nu schimba bujiile la timp apar acele sintome de obicei se impusca secundarul iar ulterior primarul si motorul functioneaza dupa aceea in 2 timpi in turatie iar la relantii te pacaleste ca mai da scanteie prin inductie aiurea prin miez.
Cine pateste pe drum de munte sau mai stiu eu pe unde si are de la cine sa cumpere doua bobine de inductie de 1300 se poate scoate .Fisa centrala de la prima bobina se distribuie la bujiile 1si 3 iar de la bobina nr.2 se distribuie la bujiile 2 si 4 . Alimentarile bobinelor se face culegand plus de pe baterie si semnal de la calculator pentru fiecare bobina in parte. Asta daca patesti necazul de a ramane in pana. Sau vi cu bobina defecta si cu motorul in avarie scoatand injectoarele din funcune la cilindri unde nu se mai da scanteie si tot ajungi la destinatie . Injectoarele se scot ca sa nu-ti pape benzina plus sa nu-ti distrugi catalizatorul .
marcykone
Poate k pe undeva @ramsen are dreptate ,dar traim in Romanica...piesele de origine nu prea mai sunt de origine...am vreo 3 prieteni in targ care au standuri de piese...si cateodata mai vb despre treburile astea....cred k 90% dintre piesele de pe piata sunt contrafacute si sunt stantate k originalele...adik te bucuri k ai luat o piesa originala-buna,dai o caruta de bani si real ea nu valoreaza decat un sfert...sau poate mai putin...e pacat!Eu zic k am facut o afacere scutind 270 ron..
EUGEN2008
e drept avand in vedere pretul pe care il are masina pe piata, nu prea mai are rost sa bagi multi bani in ea si sa fim seriosi , e posibil ca 4 ASAM sa tina cat un Sagem , nu?
augustin87r
Da, e posibil sa tina cat 4 sagem ,dar daca te lasa unde ti-e lumea mai draga? Una e sa mergi cu incredere ca ai pus bobina buna si alta sa zici ca o am de un an si poate mai tine cateva luni si tot asa....si pleci la drum lung....Ma rog, fiecare dupa buget ca dac ar fi bani cred ca ar punea lumea numai originale...
georgecny
salut .stie cineva daca o bobina deinductie de la un trabant este buna petru o dacie 1310.MULTUMESC
augustin87r
Eu stiam ca Trabantul are instalatia electrica pe 6V. In cazul acesta nu se poate folosi. Nu stiu daca in anii 80-90 au fost fabricate si Trabanturi cu instalatie de 12v.

Dar o bobina de inductie de Dacia cred ca se gaseste la dezmembrari cu 5-6 lei..
ramsen
QUOTE(georgecny @ 10 Jun 2010, 17:03)
salut .stie cineva daca o bobina deinductie de la un trabant este buna petru o dacie 1310.MULTUMESC
*


prietene aici este un club pentru solenza frate si nu pentru dacia berlina...
trabantul mai aproape de ani lui de duca sau facut si cu instalatie de 12V...am un vecin care il are pe 12V...si iar ce imi aduc eu aminte trabantul ca si vartburg-ul au niste condensatori in locul bobinei de inductie pe fiecare bujie...poate ma insel eu
augustin87r
Inseamna ca wartburugul si trabantul au cate o bobina pt fiecare piston. Nu au distribuitor de aceea au cate 2 sau 3 platini actionate de o cama...
AdrianT
Bobina inductie logan 1.4 si 1.6 este lafel ca cea de pe solenza? sau are alta tensiune in secundar?
pattrick
bobina de inductie este IDENTICA solenza logan 1.4 logan 1.6.
ramsen
pardon...sint diferite sa stii...unde???la curentul pe care il trimite la bujie...eu m-am interesat sa ii pun de logan ca am bujii cu doi electrozi de logan...dar cind am auzit pretul la o bobina inductie originala de uzina am zis las-o pe a mea frate...DSN si SLZ bobina inductie ce s-a montat pe masina 190 lei buc
george_scala_2004
si atunci...de ce au aceleasi coduri si pentru solenza si pentru logan ? dar nu numai... blink.gif
[attachmentid=1627699521] [attachmentid=1627699520] [attachmentid=1627699519] [attachmentid=1627699518]
[attachmentid=1627699522] [attachmentid=1627699523]
ramsen
ca forma amandoua sint la fel...dar sint totusi diferite ...codurile sint diferite daca observi si tu in poza 3 si 4 de solenza cu poza 1 de logan...codul original din catalogul de piese solenza este urmatorul 60 01 543 604 BOBINA APRINDERE - SAGEM SOLENZA...deci unde sint identice???aaa la forma da...
george_scala_2004
renault are doua coduri pentru acelasi produs...unul pe lnia dacia unul pe linia renault...echivalente...



ramsen
bobina asta de aprindere este dupa un logan ...codul ei este in dreapta pozei...cea de pe solenza ca am desfacuta pe a mea de pe masina sa ma uit la cod este cel de solenza cu 60...si la logan cu 77
djasu82
QUOTE(ramsen @ 13 Jun 2010, 12:51)
prietene aici este un club pentru solenza frate si nu pentru dacia berlina...
trabantul mai aproape de ani lui de duca sau facut si cu instalatie de 12V...am un vecin care il are pe 12V...si iar ce imi aduc eu aminte trabantul ca si vartburg-ul au niste condensatori in locul bobinei de inductie pe fiecare bujie...poate ma insel eu
*



Are trei bobine de inductie trei platini trei condensatoare iar distributia se face direct de arborele cotit tongue.gif am la tara asa ceva biggrin.gif si inca mai e buna tabla din 1968 parca... abia se tinea o dacie dupa nemtoaica , carburator dublu etc.
QUOTE(augustin87r @ 16 Jun 2010, 17:52)
Inseamna ca wartburugul si trabantul au cate o bobina pt fiecare piston. Nu au distribuitor de aceea au cate 2 sau 3 platini actionate de o cama...
*


Au distribuitor , eu iti recomand bobina de tico pentru 1310 , iti fura cheia de nici loganul slz sau sn nu porneste asa de rapid biggrin.gif am avut tongue.gif
Legat de bobina de slz sau logan intradevar cea de logan avand mai multe spire in secundar genereaza mai multa energie implicit mai multa tensiune parca ajunge pe la 30kv- arde mai bine amestecul.
Singura solutie e sa cumperi de la dezmembrari , bobina se verifica cu ohmetru si ca o proba se face rost de mic condensator de 470ng/200v si cu o baterie de 9 v se probeaza bobina evident cu doua fie trase spre doi eletrozi de proba cum arfi 1-3 si 2-4 pentru a vedea scanteia biggrin.gif
Soluti pentru cine ramane in pana si gasesc bobine normale de dacie se poate inlocui bobina de slz -logan cu doua bobine sau patru , alimentand la fel ca in schema de la boina de slz adica fiecare semanl alimenteaza fiecare bobina iar celealte borne la plus .Legat de fise se trag doua fise dintr-o bobina si se alimenteaza 1-3 si alte doua fise din a doua bobina care alimenteaza 2-4 asta daca ramai in pana si nu gasesti asa ceva.
Solutii exista si trebuie sa le cunosteti.
MANUVIU
din cate stiu cea de LOGAN are mufa de la Computer diferita de solenza.
djasu82
si ce nu poti sa culezi cablurile sau voi ramaneti cu ideea ca are mufa diferita .... mai baieti mai .
george_scala_2004
ramsen...de ce nu citesti cu atentie ? wink.gif

man am patit si eu beleaua - fura curent, probabil s-a fisurat carcasa si crede-ma ca de citeva zile caut detalii, trimit cereri de oferte lamagazine de piese auto...

deci codurile:

sa luam, de exemplu, bobinele de la intermotor:
cod intermotor: 12596
inlocuieste:
Beru
ZS354
Bosch
F000 ZS0 221
Dacia
6001543604

Delphi
CE20048
Delphi
CE20048-12B1
Febi
21524
Lucas
DMB408
Renault
7700274008

Sagem
2526151A

Valeo
245105

sau de la huco:

cod huco: 138764
inlocuieste:
BOSCH
F000ZS0221
F000ZSO221
DACIA
6001543604
7700274008

DELPHI
CE2004812B1
NISSAN
22448-00QAC
2244800QAC
RENAULT
6001543604
7700274008

SAGEM
2526151A

VALEO
245105

ce coduri sint pe fotografia bobinei pe care ai postat-o ? wink.gif

dupa mine atita timp bobina de inductie fie ca vine pe cod de renault fie pe cod de dacia este aceeasi.

de altfel si pattrick zice la fel, mai sus.

am luat zilele trecute un set de bujii. din acelea cu 2 electrozi. eyquem. pe renault aveau cod de renault pe eyquem aveau cod de eyquem.
ramsen
nu te contrazic...dar cind cer la magazin bobina inductie logan sa montez pe solenza imi spune ca nu merge ca are curentul mai puternic decit cea de solenza...si nu as fi nebun sa cumpar de logan la 300 lei cind una de solenza este la 140 lei...
george_scala_2004
nici eu...numa'incercam saimi fac ordine in idei...
ei si tu...gasesti si mai dulci...de logan...trebuie sa cauti... wink.gif

separe ca bobina de logan are tensiunea mai mare, rezulta o scinteie mai buna, ardere imbunatatita...
ramsen
corect...si iti dai seama ca eu avind si bujii cu doi electrozi de Renault EyQUEM(logan) ar merge super bine o bobina de inductie de logan...tensiunea fiind mai mare isi face mult mai bine treaba
george_scala_2004
am trimis mailuri la diverse firme si am gasit asa:
DOCTOR AUTO DISTRIBUTION - import - 199.00 lei/bucata
GETIVITEZA - 265.00 lei/bucata
GUT AUTO - 275.00 lei/bucata
ANDATRADING - BOSCH - 266.00 lei/bucata
- import - 150.00 lei/bucata
IN GARAJ - BOSCH - 260.00 lei/bucata
- VALEO - 215.00 lei/bucata
GUTMANN - VALEO - 230.00 lei/bucata
ROPIESE - FACET - 364.00 lei/bucata
DACIASHOP - VALEO - 185.00 lei/bucata
- BOSCH - 267.00 lei/bucata
- HUCO - 240.00 lei/bucata.
mai este firma de la cluj cu bobina BREMI la 127.00 lei/bucata
Tudor Badescu
Tensiunea mai mare sau mai mica a bobinei e in gol.Pusa la bujie,limitarea vine de la distanta dintre electrozi.Daca se doreste o scanteie mai puternica trebuie bobina nu cu tensiune ci cu energie mai mare.
Iar Wartburgul si Trabantul au intr-adevar cate o bobina la fiecare cilindru.Asa se asigura scantei mai puternice in turatie pentru ca fiecare bobina are mai mult timp la dispozitie sa se in carce energetic.Si incalzirea bobinei e mai mica pentru ca procentul Dwell e mai mic,cam 33...36%.De-aia sunt asa mici bobinele de Wartburg.Problema e ca la fiecare se regleaza individual avansul.
djasu82
Ramsem , daca te incumeti pt o bobina de logan si ai de unde de la dezmembrari ia cu tine un ohmetru sa compari ce ai tu pe slz si ce pe logan .
Cele de logan parca ar trebuie sa aiba 12K pe fiecare secundar iar energia acumulata e aproape dubla fata de ale noastre de aceea arderea e mai buna , asta observandu-se pe ddt2000 sau pe analizorul de gaze.
ramsen
DJ ...tu ma injurasi cumva???chiar vrei sa imi prind urechile pe la ce spusasi tu ???stau in banca mea linistit...multumesc totusi
george_scala_2004
nu stiu de ce dar am vaga impresie ca foarte multi dintre producatorii de bobine de inductie nu sint de fapt ei producatorii ci firme din china, dupa sistemul gps-urilor: modelele bobinelor sint oarecum standardizate, producatorul european sau american ia legatura cu cel chinez pentru un lot de citeva mii de bobine de diferite tipuri, care ofera un discount oarecare bucuros ca are cui sa vinda marfa, ambalata frumos cu eticheta producatorului european sau american, acesta o introduce pe piata la niste preturi foarrrte frumusele, in functie de marca, cumparatorii cumpara marfa de calitate, si toata lumea e multumita !
gabislz
Daca fura scanteia la masa ,pe la bobina de inductie si nu e intrerupta nici o infasurare ,exista o mica posibilitate de a o repara ,pina va hotariti sa luati alta .Se demonteaza bobina si unde vedeti ca e crapata se toarna lac .Se lasa cu crapaturile in sus astfel incat lacul sa se usuce in crapatura.De obicei se foloseste lac de bobinaj,dar daca nu aveti merge si lac de mobila. Cei care mai au cunostinte pe la atelierele de bobinat pot folosi si folia izolatoare (care in mod curent se foloseste ca izolator la motoare de curent alternativ) petru a crea un strat izolator intr bobina si motor .Deci o puneti sub bobina .Nu e rau daca taiati si 4 bucati si le roluiti pt a izola scanteia ce apare intre corpul bobinei si suruburi.(adica bagati cite o bucatica de folie roluita in gaura surubului si apoi strangeti surubul)Surubul trebuie sa faca contact cu corpul motorului numai prin partea filetata.
johnny73
Are cineva bobina BREMI? Sunt bune produsela acestui producator? Si la mine la accelerare motorul tremura, am schimbat bobina cu o bobina de la un Logan 1.4 si acum acel tremurat a disparut. M-am uitat la bobina si are aceleasi crapaturi ca aici:http://www.daciaclub.ro/Bobina-inductie-crapata-t69402.html.
Ivdanyel
pe codul pe care l-a dat ramsen de bobina indutie solenza 60 01 543 604 acestea sunt echivalentul pieselor cautate pe oscaro
BBT :
IC15120
BOSCH :
F 000 ZS0 221
BOUGICORD :
155016
BREMI :
11720
DACIA :
6001543604
DELPHI :
CE20048-12B1
EPS :
1.970.377
ERA :
880058
FACET :
9.6277 - EPS 1.970.377 - KW 470 377
FEBI BILSTEIN :
21524
HAVAM :
1970377
HELLA :
5DA 749 475-031
HERTH+BUSS ELPARTS :
19020030
HOFFER :
8010336
INTERMOTOR :
12596
JANMOR :
JM5028
KAGER :
60-0042
KW :
470 377
LUCAS ELECTRICAL :
DMB 408
MAPCO :
80103
MEAT & DORIA :
10336
NISSAN :
22448-00QAC
PEX :
11720
RENAULT :
77 00 274 008
SAGEM :
2526151 A
STANDARD :
DMB408 - 12596 Intermotor
SWAG :
60 92 1524
VALEO :
245105
VEMO :
V46-70-0002



obine d'allumage BOSCH F 000 ZS0 221


Numéro(s) court(s) : ZS-K 2X2
Références constructeurs et équipementiers :
BREMI :
11720
DACIA :
60 01 544 755 - 60 01 543 604
RENAULT :
77 00 274 008
VALEO :
245105


18 May 2011, 16:10:
BOUGICORD :
155016
BREMI :
11720 - 11719
DACIA :
7700274008
FACET :
96277 - 96319 - 96265
NISSAN :
2244800QAD
RENAULT :
7700274008 - 7700872834
SAGEM :
2526151

18 May 2011, 16:11:
in concluzie oricare din reperele de piese de mai sus merg pe solenza supernova logan
djasu82
gabislz e crapata se pune a + b ca izolator asa cum e si ea din fabrica turnata in rasina epoxidica asta daca in rest bobina are secundarele bune si primarele .
Kr@veN
si eu am avut problema cu bobina de inductie si am schimbat-o cu una de logan, mecanicul a zis ca e ok dar sa-mi cumpar bujii renault originale cu dublu electrod , si dupa un an masina merge perfect. sper sa va ajute.
marius80_eugen
QUOTE(Kr@veN @ 17 Sep 2011, 08:46)
si eu am avut problema cu bobina de inductie si am schimbat-o cu una de logan, mecanicul a zis ca e ok dar sa-mi cumpar bujii renault originale cu dublu electrod , si dupa un an masina merge perfect. sper sa va ajute.
*


Si de ce anume trebuie sa folosim neaparat bujii cu electrod dublu ? De fapt nu este cu electrod dublu , ci cu masa dubla .
Bobina de inductie se duce din cauza umezelii si a temperaturilor , precum si a tensiunilor necorespunzatoare . Cu ce te ajuta sa folosesti acele bujii , fata de unele normale ?
Daca folosesti o bobina cu putere mai mare , atucni trebuie sa folosesti si bujii corespunzatoare si fise mai de calitate , care sa reziste la tensiuni si temperaturi mai mari de functionare , dar cea normala de Logan 1.4 NU este mai puternica , ci aproape identica .
interlagos89
QUOTE(djasu82 @ 22 May 2011, 09:15)
gabislz e crapata se pune a + b ca izolator asa cum e si ea din fabrica turnata in rasina epoxidica asta daca in rest bobina are secundarele bune si primarele .
*



Detaliaza,te rog,cum se poate verifica daca bobina are secunadarele si primarele bune.Multumesc.
PETRE28
Salut am si eu o problema si nu stiu cear putea fi bobina de inductie sau fisele,sa va esplic:am pornit masina si mergea intrerupt am deschis capota si am vazut ka la una din fise facea scanteie la mufa care intra in bobina si fisa intra la prima bujie din partea stanga cum te uiti la masina,am schimbat fisa si am pornit tot la fel facea am scos bujia si era uda de benzina iam bagat alta bujie si tot la fel facea,am pornito si am scos prima fisa de la prima bujie din partea dreapta si nu dadea scanteie am inlocuito si de gegeaba,acum nu mai porneste de loc motoru invarte si nu vrea .Ce arputea fi?
Maiorul
La un momendat am simtit ca la relanti se intrerupe cand e motorul este fierbinte , la relanti cand si cand si rareori in acceleratie . Am suspectat bujii dar le-am schimbat , motoras pas cu pas dar l-am scimbat,ma gandeam ca o fi vreun injector partial infundat dar am verificat daca s-au afumat bujiile din februarie pana astazi dar sunt impecabile....si intr-un final am verificat si bobina [attachmentid=1628036125] si un pic afumata pe jumatate ....credeti ca de aici si intreruperea respectiva la relanti ?
BoR
Posibil, insa mai degraba datorita fisurilor de pe partea inferioara.
Maiorul
pai partea inferioara pe una din cele portiuni iesite inafata am gasit afumat .....
user123


Foarte posibil; poti incerca sa o masori insa valorile pot iesi normale

Conteaza daca in mers iti fura curent, asta verifici usor sunt multe metode

Daca descoperi ca nu e buna, fa-i o bucurie masinii si cumpara una noua....dar nu face rabat, cumpara de calitate ( Beru Bosch NGK )
Maiorul
Caz fericit ....am probat cu o alta bobina de la un logan 1.6 (aceeasi bobina sagem) si surpriZA merge snur d2ci concluzie bobina face probleme acum nu stiu daca din cauza crapaturii sau s-a stricat ea de la sine , oricum si inainte mi se parea ca avea o mica intrerupere aproape insezizabila dar acum s-a agravat . Ma gandesc sa cumpar bobina +fise BERU, oare se justifica bobina de originala de la meridian 450 -20% =360 .....c3c vreau eu 300 cu tot cu fise
user123

Din ce am probat eu pana acum, mie Beru mi s-a parut cea mai potrivita - ma refer la bobina;

Am incercat Valeo, Magnetti Marelli si inca una Sagem.....dintre toare, Beru mi-a parut ca se impaca cel mai bine cu motorul


Insa....eu am luat Beru model vechi, din aceea care atinge capacul culbutorilor....acum dupa vreo 70 000 km mi-a crapat pe fund....si cand e cald sau forja cred ca mai fura current


Exista insa Beru model nou, cu fund plat, care nu atinge capacul culbutorilor....daca gasesti, cumpara din aceea- are acelasi cod cu cea veche difera doar constructia

Cu fund plat mai exista bosch...spre care ma orientasem si eu....insa ramane de vazut


Cat priveste fisele, cumpara beru aftermarket....cele originale sunt tot beru; vezi ca fisele OEM sunt din Hypalon, asta rezista pana la vreo 180 grd.....nu-s siliconice

Beru recomanda 2 tipuri de fise pt logan: cele asemanatoare OEM din hypalon si cele siliconice 100% (power cable)....difera insa pretul - cele OEM sunt 100-130 pe cand cele siliconice le cumperi la bucata si ajung cam 200 lei

Diferenta intre ele este ca cele siliconice sunt mai performante si zic ei (BERU) ca rezista la +250 grd....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.