Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: rotor alternator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
burtik4u
am un alternator de 50A, de pe nova mea si este rupt un fir de la rotor, as avea cum sa il mai lipesc?, am si poze sa va faceti o idee.. firul este rupt din interior, nu se mai vede nici un varf nimic...

sau, daca ii pun un rotor de la un alternaotor de 36A, atunci cati amperi voi avea?..
PH-06-BOA
Va incarca la fel, dupa ce reglezi releul (daca se regleaza), sau cel putin nu vei observa diferenta.
burtik4u
deci sa inteleg ca amperii sunt dati de stator? ca rotoarele nu sunt la fel
bygy007
vad ca ai deschis alt topic degeaba , puteai sa continui tot acolo raspunsul (care nu este la misto) , ESTE

daca vrei sa inveti ceva despre alternator si releu este un topic dedicat , sint foarte multe informatii acolo si nu le poti asimila decit citindu-l , il gasesti AICI
Minel
In seara asta m-a lasat si pe mine incarcarea sad.gif , cand dau sa plec pana la benzinarie ( am mai circulat azi cu ea , totul bine si okey ) observ pe drum ca , indicatorul dela baterie , ii mult inclinat spre stanga , trag pe dreapta ,sub un stalp , verific cu aparatul de masura ,12.4 V pe baterie, cu poztiile aprinse, fara fara nimic aprins , 12,6 .... dry.gif

Turez un pic motorul , degeaba, 12.7 , nimic , masor tensiunea pe bornele alternatorului, identice cu cele de pe baterie , masor plusul de la bobina cu cel de releul de incarcare , la fel 12.4 ... scot firul de excitatie de la alternator , nimic ,tot 12,6 V pe baterie .

Am grabit drumul spre casa si gata , asa am lasat-o pana maine , pana vad ce si cum .... sad.gif

Precizez ca releul este electronic cu fir de referinta galben (am dat 13 lei de el ) si incarca perfect , 14.4 fara consumatori si 14.2 cu farurile aprinse .

La ce pot sa ma astept maine ..(sper sa nu fie alternatorul ) ..... rugaciune.gif
Mr_Devil83
masoara statorul sa vezi daca nu te-au lasat periile.

Si eventual puntea.

Deci zici ca pe excitatia alternatorului ai aia 12v? Atunci clar periile.
diaconuliviu
Adica sa masoare ROTORUL, nu-i asa? ca statorul nu are legatura cu periile smile.gif
Minel
Azi am fost, am dat cheie si mirare mi-a fost , ca am incarcare ca si inainte wacko.gif adica , 14.2 .... ph34r.gif

Si aseara am tras de toate firele si am verificat toate legaturile (nimic ruginit sau vreo masa imperfecta ) si azi , pac-pac , am incarcare din nou ...
Scoteam si bagam la loc excitatia de la alternator, nimic ,nu se simtea nimic , in schimb , azi am scos si bagat la loc excitatia si se simtea si se vedea pe aparatul de masura ca incarca ... huh.gif
Trebe sa verific neaparat periile nedumerire.gif , ca tot am amanat inlocuierea lor ...

Rotorul este okey, l-am strunjit anul trecut , nu are santuri , nu are nimic , revin cu mai multe detalii in seara asta dupa ce iau azi la bani marunti instalatia de incarcare !
diaconuliviu
Posibil ca periile sa fi ramas blocate in canale, mai ales la contact slab cu inelele (efect Joule-Lenz, incalzire la rezistenta de contact si sa se fi dilatat). Peste noapte s-a racit, au "cazut" pe inele si ai incarcare. Aproape 100% din perii. Sau, poate undeva contact slab la lipiturile dintre bobina rotor si inelele colectoare. Ne spui tu diseara...
Minel
Dupa demontarea ansamblului periilor colectoare , am gasit un rest metalic mic ( de la ce oare , nu stiu nedumerire.gif ) dar destul incat sa imi dea la masa aseara .

Acum fac legatura de ce am avut incarcare okey, azi cand am pornit-o de proba .... dry.gif

Cu ocazia asta am curatat si port-periile (periile nu le-am schimbat deoarece aveau 11 mm , iar cele originale 15 mm ) poate pe viitor , inelele colectoare, curatate , toate masele refacute din nou , cu vaselina un pic dat pe suruburi

Valorile care le-am scos in urma acestor operatii (la fel ca si inainte pe care le-am avut, fara sa fac nimic )

14,25 V cu pozitii
14,06 V faza scurta (becuri de 55 W )
13,70 V faza lunga
13,90 V aeroterma pozitia 4 (bord CN )
13,20 V faza scurta + proiectoare ceata

Precizez ca toate valorile au fost masurate doar la ralanti , turata urca pana in 14,1-14,2 , in functie de consumatori !

Eu mi-s foarte multumit ,de valorile astea ! smile.gif
bygy007
pai asa trebuie sa fie wink.gif
Minel
Se pare ca aseara iar m-a lovit "problema" cu incarcare sad.gif , adica ,incarcare ciu-ciu ... dry.gif

Am inlocuit releul de incarcare (il suspectam , deoarece alternatorul a trecut revizia cu brio ... ) cu unul de IPee cu fir de referinta si sincer sa fiu am fost socat sa observ cat de bine stabilizeaza tensiunea cu consumatorii porniti.

Incarcare 14,25 V cu pozitiile aprinse
14,12 faza scurta
14,04 faza lunga
14,06 faza scurta si aeroterma ( pozitia III )
13,60 faza scurta+proiectoare

Am observat ca atunci cand se incalzeste motorul incarca 13,97 V cu pozitiile aprinse (mai mult ca sigur are pastila termica ) chiar si cu farurile aprinse tensiunea ii stabilizata tot la 13,95 , spre surprinderea mea ... blink.gif

Toate valorile au fost masurate doar la ralanti , turata ,urca pana in 14,2-14,3 , in functie de consumatori cu motor rece si cu motor cald 14,06 ... smile.gif

Foarte multumit de releul acesta, sa vedem cat o tine ..... dry.gif
bygy007
trebuie sa masori si turat , la cele care au releu fara fir de referinta datorita caderilor de pe contact cu cit baga mai multi conumatori cu atit creste tensiunea , nu sint mari diferente fata de masuratorile de mai sus 0,4V , mai putin de o jumatate de volt , daca vrei sa ai si la relanti 14 pune fulie mica
Minel
Fulie mica de oltcit am montata ,turat nu creste mai mult de 14,25 cu consumatorii porniti , cu motor rece iar cu motor cald cu consumatorii porniti , 14,10
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.