Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: chiulasa reconditionat
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionut L.
salutare tuturor,

am reconditionat chiulasa de pe masinuta, planat schimbat scaune supape simeringuri, tot ce se putea face fara sa schimb supapele... intrebarea mea este daca ii trebuie rodaj ca sa functioneze la capacitate max pt ca mie imi cam consuma ulei si banuiesc ca imi pisca pe la supape (pana sa o reconditionez nu manca asa mult ulei) fum nu scoate decat putin la pornire.
mariusb007
eu cred ca nu e nevoie de rodaj,
dar na, poate ma insel...
orcum nu o forta primi 100-200 km wink.gif
Club12TRS
Nu trebuie nici un rodaj. Tot ce trebuie e sa restrangi chiulasa dupa maxim 1000 km si, dupa restrangere, sa reglezi iar culbutoarele. Strangerea chiulasei se va face OBLIGATORIU la rece, folosind o cheie dinamometrica. Strangerea se va face in "melc" , plecand de la suruburile din mijloc.
Daca nu te pricepi si nu ai scule, apeleaza la un prieten sau mergi la Service.
ionut L.
da, mi-a strans chiulasa un mecanic dupa aproximativ 1000 km, dar credeam ca la inceput va consuma ulei pana se aseaza noile simeringuri pe supape sau cum or fi ele pe acolo ca nu am vazut... de ce zic asta pt ca mie imi cam mananca ulei dupa reconditionare ceea ce inainte nu se intampla sad.gif.
Minel
QUOTE(ionut L. @ 14 Feb 2009, 11:40)
mie imi cam consuma ulei si banuiesc ca imi pisca pe la supape (pana sa o reconditionez nu manca asa mult ulei) fum nu scoate decat putin la pornire.
*



Daca tot iti papa si dupa refacerea chiuloasei , inseamna ca mai mult ca sigur iti papa si pe la segmenti ,sau meserias a carui manopera a lasat de dorit muuult . sad.gif
ionut L.
nu, am zis ca imi mananca ulei dupa ce am reconditionat-o. Am reconditionat-o dupa ce s-a ars garnitura pt ca tot umblam la ea am dus-o si la un meserias sa o faca
ydaniel
trebuia sa schimbi:
-supape(topoloveni)
-ghiduri(TRW)
-simmeringuri supape(goetze)
si era ok:)
mad toz
Depinde de cine o reconditioneaza ydaniel , ca degeaba ai piese de calitate daca "meseriasu" nu e bun.
ionut L.
meseriasul e bun cel putin asa zice lumea smile.gif stiu doar ca mi-a zis ca mi-a pus scaune supape cum se pun pe logan GPL si simeringuri de logan restul nu mai stiu

14 Feb 2009, 20:04:
mesterul este un nene care lucreaza de ani de zile in uzina pe linia de chiulase
ydaniel
QUOTE(mad toz @ 14 Feb 2009, 19:40)
Depinde de cine o reconditioneaza ydaniel , ca degeaba ai piese de calitate daca "meseriasu" nu e bun.
*


acuma...deh..fiecare se duce unde stie laugh.gif
ionut L.
cum imi dau seama daca mananca ulei pe la supape?
brigada_diverse
scoate fum albastru la pornire doar
ionut L.
da, scoate sad.gif si cam cat mananca? mie imi papa cam 1L la 1000 km, nu e cam mult?
ydaniel
pai....da!sigur nu ai pierderi pe undeva?
Minel
QUOTE(ionut L. @ 15 Feb 2009, 09:30)
da, scoate sad.gif si cam cat mananca? mie imi papa cam 1L la 1000 km, nu e cam mult?
*



Inainte de a umbla la chiuloasa , nu ti-a papat DELOC ... huh.gif intreb pt ca la un asemenea consum de ulei 1l/1000km sigur nu are cum as fie numai de la chiuloasa

Apropo , si mie imi papa ulei ,in 2300 km mi-a papat vreo 700 grame de ulei ..... dry.gif

Semeringurile de la supape sunt varza, crapate toate, unele joaca pe coada supapelor , numai sa se indrepte un pic vremea si o sa demontez si eu chiuloasa pt cele necesare

Toate operatiunile se vor face in functie de masuratori si uzuri (schimbare, semeringuri, refacut etansarea supapelor, frezat din chiuloasa , curatata bec, finisarea canalelor de evacuare, etc ... rolleyes.gif )
ionut L.
pai atunci inseamna ca mai e si alta cauza de imi mananca atata, dimineata cand plec vad o pata doua sub masina, nu sunt mari. Am vazut ca mi se prelinge pe la josa niste ulei pe scut... in rest nu mai pierde. Daca lui Minel ii papa 700g la 2000 km cu simeringurile varza ma gandesc ca mie a uitat sa mi le puna smile.gif

15 Feb 2009, 11:44:
ieri i-am pus ceva pe joja sa stea mai fixa acola ca era cam larga si vad ca acum nu mai da... dar am inteles ca daca arunca ulei pe la josa ar scapa compresie in baie sad.gif sper sa nu mai fie si beleau asta. Pe furtunasul ala din t-ul carburatorului nu ies gaze in exces, ies dar nu asa multe
Minel
QUOTE(ionut L. @ 15 Feb 2009, 11:25)
Daca lui Minel ii papa 700g la 2000 km cu simeringurile varza ma gandesc ca mie a uitat sa mi le puna smile.gif

*




2300 km smile.gif
nelu_1985
bag si io o intrebare de lene sa rasfoiesc cele 30 de topicuri care dezbat problema chiulaselor...am o chiulasa de 1300 excelenta, pot sa o montez pe motorul de 1.4? NU vreau sa creasca raportul de comprimare sau alte chestii, motorul e 102-13, deci RC parca e 9,6:1.

De fapt o sa imi raspund singur, inaltimea chiulasei de 1.3 este de 73,40 (normala), iar a celei de 1.4 e 72,9 (normala); inaltimea chiulasei dupa reparatie pentru 1.4 poate ajunge pana la 72,4, deci din cei 73,4 nominali ai chiulasei de 1.3 se poate ajunge unde vreau eu (72,65 in cazul 102-13) prin frezare. Operatia urmeaza a fi executata la un atelier specializat.
SGM.MYKE
Nu e bine. Masoara volumul cemeri de ardere la cele doua chiulase si ai sa ai surpriza ca la chiulasa de 1300 sa fie mai mic decat la 1400 chiar daca e mai inalta, deci daca mai si frezezi din ea o sa fie si mai comprimata. Ia uita-te un pic aici.

@Ionut Ai fost la nea Gica la Pauleasca? Mie mi-a facut chiulasa fiul lui, Cosmin si merge bine fara probleme.
ydaniel
eu am mai auzit ca mecanicii ''au uitat'' sa puna simmeringurile la supape si alte aventuri din astea....
ionut L.
daca au uitat sa le puna, eu pot sa vad fara sa o dau jos?
Minel
QUOTE(ionut L. @ 16 Feb 2009, 14:10)
daca au uitat sa le puna, eu pot sa vad fara sa o dau jos?
*



DA, dai capacu de la culbutori jos si te uiti atent printre spirele arcurilor supapelor si ar trebuie sa se vada , sau nu ,semeringurile de la supape !
nelu_1985
QUOTE(SGM.MYKE @ 16 Feb 2009, 08:46)
Nu e bine. Masoara volumul cemeri de ardere la cele doua chiulase si ai sa ai surpriza ca la chiulasa de 1300 sa fie mai mic decat la 1400 chiar daca e mai inalta, deci daca mai si frezezi din ea o sa fie si mai comprimata. Ia uita-te un pic aici.

@Ionut Ai fost la nea Gica la Pauleasca? Mie mi-a facut chiulasa fiul lui, Cosmin si merge bine fara probleme.
*


Mersi de atentionare Mike, pana la urma mi-am dat si eu seama azi, oricum caut o chiulasa de 1.4 sa o reconditionez. E mult mai sigur.
PH-06-BOA
Si le si poti pune (daca nu ti le-a pus), fara sa dai jos chiulasa. Nu cred ca a uitat, dar sunt de teflon, sunt prea rigide si nu stau pe ghiduri. Se ridica odata cu supapa, ceea ce inseamna ca degeaba le-a pus. Recomand semeringuri de cauciuc. Asta-i materialul din care se face un simering, nu plastic. Si chiar de nu se ridica, nu sunt maleabile alea de plastic. Daca nu stiti cum, fara demontare, va si arat.
Un motor, se considera uzat, cand a inceput sa consume , de la 1l de ulei / mia de Km. Nu sa piarda, sa il arda, sa-l dea pe toba...
ionut L.
din experienta voastra cu niste simeringuri de supape duse cam ce cantitate de ulei mananca motorul?
ydaniel
hmm depinde si de uzura ghidurilor.
asa..oarecum nesemnificatica 100gr/1000km
Minel
Vin si eu cu o intrebare, ce latime are chiuloasa de 1.4 ( nu inaltime ), ma intereseaza pt a sti daca imi ajunge freza , frezorul care mi-o face are freza cea mai mare in dimetru de phi 160 .
brigada_diverse
100ml/1000km nu e nesemnficativ....poate sa haleasca si mai mult daca nu ai simeginguri sau sunt varza....

uleiul e frecat in baie acolo, normal sa mai arunce cand scoti joja

daca scapa compresie iti arunca joja afara.....asta e testu de obicei

fa-i un test de compresie si o sa iti dai seama de starea segmentilor....
daca ai bagat un ulei de kkt...adica lubrifin haleste cu tona...pot sa confirm pe propria masina(am pus un luk si in 600 km inca mai e pe joja destul ulei....cu lubrifinu deja nu mai aveam nimic intr-uin drum lung de 500km)

vezi pe unde pierde ulei, nu o sa iti faca balta..in mers uleiul ajunge pe cutie, se imbiba cu praf, mai cade o bucata de noroi dala...si tot asa..deci nu iti va face balta..baga-te sub ea si vezi daca pierde_pe la distributie, pe la pompa de benzina, garniturile de la baie si pe la palier


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.