Daca se foloseste un plugin de calitate conversia spre wav nu ar trebui sa induca pierderi (mai bine zis modificari) de calitate, fiind vorba de o conversie spre un format necomprimat (dupa cum a spus si driverx wav-ul e formatul "suprem"). Daca ai pe Winamp pluginuri suplimentare de procesare (gen DFX samd...), sau daca ai folosit egalizorul, aceste lucruri se reflecta in wav-ul generat (am uitat sa spun asta, sa dezactivezi egalizorul si pluginurile suplimentare).
Pierderile de calitate se intampla doar la folosirea formatelor lossy (mp3, ogg), unde informatia pierduta la prima codare nu se mai intoarce niciodata, indiferent in ce format si la ce bitrate reconvertesti fisierul.
Deci, daca sesizezi diferente, e fie din cauza diferentelor intre playere (sau setarile lor), fie Winamp-ul a avut activate procesari suplimentare, fie ai bifat ceva ce a dus la generarea unui wav diferit de PCM, 16bit, 44100Hz, stereo, fie e placebo.
PS: simplist vorbind, FLAC se obtine din wav asupra caruia se aplica o compresie gen zip sau rar (ma rog, e vorba de un algoritm special pt. asa ceva) , fara nici o interventie asupra informatiei continute (spre deosebire de mp3 si cele asemenea care "arunca" informatie functie de tot felul de algoritmi). Deci, practic, o transformare FLAC-wav ar trebui sa fie o simpla "dezarhivare"
PS2: se poate folosi foobar in loc de winamp (chiar e mai simplu de folosit pt conversii, clic dreapta pe fisier ... convert), pluginul pt. FLAC din foobar chiar mi s-a parut reusit.
PS3: formatul CD audio e de fapt un WAV modificat, in sensul ca ii lipseste informatia pt. corectia erorilor (informatie pe care wav-ul o are). De aceea un pas important in extragerea WAV-uli primar e unitatea CDROM si softul cu care se face ripping-ul de pe CD-urile audio, corectia erorilor cazand exclusiv in sarcina acestora.