Sir_Alex
19 Feb 2005, 00:17
Iar am patit-o cu masina. Am mers ce am mers si la un moment dat s-a oprit (a scazut brusc turatia - a mers cam partait). Am schimbat imediat bujiile cu unele BRISK noi noute, a plecat cu chiu cu vai si in 10 minute le-a nenorocit. Le-am scos ude si afumate.
Sir_Alex
19 Feb 2005, 00:19
Intrebari:
1. credeti ca bujiile sunt de vina
2. e normal sa faca asa cu un set nou de bujii si fise?
Devils
19 Feb 2005, 00:20
e clar ca nu e de la bujii. acolo e ceva cu aprinderea...ori iti fura scanteia pe la axul platinii, firul de legatura al platinii cu masa, fise, bobina/aprindere electronica....poate fi oricare dintre ele nasoale....si te prinzi de urechi pana o gasesti.
PS: - iar daca platina care sta fixa nu e dreapta si cealalta bate stramb pe ea ...iar nu merge calumea.
- capacul delcou, verifica-l bine sa nu fie crapat...nu trebuie sa aiba crapatura mare si sa nu mai mearga bine
Sir_Alex
19 Feb 2005, 00:27
Deci e posibil sa fie de la aprindere? Credeti ca are vreo legatura cu motorul?
Devils
19 Feb 2005, 00:35
Cand am spus aprindere nu m-am referit numai la aprinderea electronica pe care banui ca o ai (cutia aceea ca tine loc de bobina), ci la tot ansamblul: bobina inductie/aptindere electronica (parca m-as contrazice
) + platina + delcou + fise + bujii.
Apoi s-ar putea sa nu fie nici una dintre ele, sa le schimbi pe toate, tot sa nu mearga si sa constati cu stupoare ca nu ai reglat bine avansul si bujiile nu primesc scanteie la timp sau primesc prea repede. Atunci clar ca se afuma si ca nu iti merge.
QUOTE
Credeti ca are vreo legatura cu motorul?
Nu-mi dau seama ce vrei sa intrebi, dar motor fara aprindere nu prea vad
Sir_Alex
19 Feb 2005, 10:58
Da, corect. Ai dreptate. Nu m-am exprimat eu corect. Dilema mea este daca intr-adevar este de la sistemul de aprindere (nu stiu daca am aprindere electronica sau nu - masina nu e luata de noua si nici nu ma prea pricep) sau daca nu cumva e ceva paradit la setul motor.
Daca ai aprindere electronica, trebuie sa ai o cutiuta rsie sau neagra legata la bobina.
Sir_Alex
19 Feb 2005, 11:03
Nu am aprindere electronica deci
ionutz83
19 Feb 2005, 13:44
La prima vedere cam asta ar fi verdictul APRINDEREA,chestia e: toate bujiile ti se umezesc?
verifica filtru de aer. masina mea desi avea aprinderea pusa la punct si motoru e bun ulei tot ce trebuie schimbat la 6000 etc. avea filtru de aer extraordinar de murdar si probabil obturat.
astfel amestecu se facea prost si mergea jalnic consuma enorm
nici un mecanic nu se uitase la el.
e o posibila cauza si la tine
Sir_Alex
19 Feb 2005, 16:53
QUOTE(ionutz83 @ 19 Feb 2005, 13:44)
La prima vedere cam asta ar fi verdictul APRINDEREA,chestia e: toate bujiile ti se umezesc?
Nu se umezesc decat 2. Se afuma ca dracu toate.
ionutz83
19 Feb 2005, 17:24
Pai ca sa vezi daca e de la aprindere scoate toate bujiile.Si le iei pe rand le pui fisa si dai la automat sa vezi daca dau scanteie.E buna metoda.
ionutz83
19 Feb 2005, 17:26
Da tre sa le tii aproape de ceva metalic ca sa dea scanteia, ca altfel nu o vezi.De exemplu de suportu de la alternator,sau orice altceva metalic de pe acolo
ionutz83
19 Feb 2005, 17:29
Daca bujiile dau scanteie atunci ar putea fi amestecu cum zicea steph, sa nu fie destul aer,e bogat tare si nu se aprinde.Ai de munca un pic
Verifica matale cuiul poato, e posibil sa curga benzina in nestire in cilindri.
Sir_Alex
20 Feb 2005, 13:27
AC...il verific, dar dupa cum am spus nu sunt prea priceput. Ce e cuiul ala, unde il gasesc?
QUOTE(Sir_Alex @ 20 Feb 2005, 13:27)
AC...il verific, dar dupa cum am spus nu sunt prea priceput. Ce e cuiul ala, unde il gasesc?
In capacul carburatorului, se vede dupa ce-l desfaci. De el este "agatat" plutitorul.
Dar mai simplu este fara sa demontezi carbul: scoti tubul de cauciuc care face legatura carburator filtru de aer astfel incat sa poti vedea in difuzorul carbului. In timp ce merge motorul la relanti, rogi p ecineva sa-l opreasca in timp ce tu te uiti acolo. Daca imediat dupa oprirea motorului observi ca se umezeste puternic clapeta de acceleratie, inseamna ca nu mai etanseaza cuiul poanto. Intrebare: de ce nu rogi pe cineva care se mai pricepe sa te ajute cu problema asta?
Sir_Alex
20 Feb 2005, 13:52
Nu cunosc pe nimeni care sa se priceapa. Am fost la mecanici de toate facturile, trag de cablurile alea, mi-au reglat carburatorul "cica" de imi consuma 20 cred (glumesc), porneste motorul, merg ce merg (si cam la 3 km se duce dracu - incepe sa tremure, da rateuri si se opreste). Credeam ca sunt eu imbecil si o innec. A mers cu masina si taica-miu care are 20 de ani de condus si nu o inneaca pe a lui si patit la fel.
B31AYZ
20 Feb 2005, 16:58
QUOTE(Sir_Alex @ 20 Feb 2005, 15:52)
Nu cunosc pe nimeni care sa se priceapa. Am fost la mecanici de toate facturile, trag de cablurile alea, mi-au reglat carburatorul "cica" de imi consuma 20 cred (glumesc), porneste motorul, merg ce merg (si cam la 3 km se duce dracu - incepe sa tremure, da rateuri si se opreste). Credeam ca sunt eu imbecil si o innec. A mers cu masina si taica-miu care are 20 de ani de condus si nu o inneaca pe a lui si patit la fel.
Salut ,
Incearca sa dai jos carbul si sa-l speli bine cu decarbusol .Sa scoti inainte tot ce e din plastic si cauciuc de pe el sa nu se topeasca. Asa ma patit si eu . Azi mergea , maine nu . Tot veneu si o reglau .Era prea murdar . De atunci nu am avut probleme decat cu bujiile .Acum cred ca am ceva cu jigloarele sau pompa de sprit (ramane fara benzina sau nu ramane cu suficienta).Nu este prea grav dar ma enerveaza cand pornesc pe benzina.Merg de regula pe GPL.Stiu ca dificil dar cu ocazi asta verifici daca nu are probleme carbul (jigloare , plutitor garnituri).Cu siguranta elimini o problema importanta . Eventual si pompa de sprit trebuie verificata . De geaba umbli si reglezi aprinderea si relantiul daca ai probleme cu murdaria .
Bafta .
valisupernova
20 Feb 2005, 17:34
Nu te mai chinui atat...e cuiul poantou toata ziua.
Sir_Alex
20 Feb 2005, 21:33
Deci: e cineva in Bucuresti care sa ma ajute cu cuiul ala? Il cinstesc, platesc...
Sir_Alex
20 Feb 2005, 21:37
Si inca ceva. Sa zicem ca ar fi cuiul asta de vina. E normal sa ancraseze bujiile in halul ala dupa doar un drum?
Alex draga...
La cate probleme ai, nu mai deschide njpee mii de topicuri...daca nu gasesti aici raspunsul ( si ma indoiesc, trebuie sa ai rabdare sa mai si cetesti), suna la Dacia Asistenta, sau du-te la un Service DACIA.
Sir_Alex
20 Feb 2005, 22:56
Ok....nu asta era insa problema. Ideea e ca de mecanici m-am cam saturat. Ma tot duc la ei si nimic. Nici o solutie calumea. Incerc sa vad care e problema asta. Am patit-o brusc si de atunci nu mai reusesc sa folosesc masina in parametri normali, cateodata mai deloc.
Sir_Alex
20 Feb 2005, 22:58
Daca deranjeaza topicurile nu ma oftic daca sunt sterse. Ma gandeam ca forumul este pentru discutii.
B31AYZ
21 Feb 2005, 08:42
QUOTE(Sir_Alex @ 21 Feb 2005, 00:58)
Daca deranjeaza topicurile nu ma oftic daca sunt sterse. Ma gandeam ca forumul este pentru discutii.
Salut ,
Incearca sa cumperi ansamblu cui pontou (asta inacazul in care exista).Intreaba in targ in Vitan sau la magazine . Nu cred ca e dificil sa-l schimbi. Ai spalat carbul ?
Bafta.
Sir_Alex
24 Feb 2005, 10:54
Am schimbat cuiul, am curatat carbul. Merge mai bine. Acum insa daca trag tare de acceleratie sau o apas repede sau trag socul la maxim cand pornesc tinde sa o innece.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.