Ca surse de mirosuri ciudate putem mentiona:
-Discul de ambreiaj;
-Vreun conductor electric suprasolicitat;
-Vreun furtun sau cablu care atinge de blocul motor sau galeria de evacuare sau alta componenta fierbinte a sistemului motor (de obicei furtunele de apa sau aer sau cablul de acceleratie ori ambreiaj sau cablul de reglare faruri sunt bine fixate cu cleme asa incat sa nu intre in contact cu parti ferbinti ale motorului);
-Tabloul de sigurante si alte carcase electrice confectionate din ebonita care in contact cu surse de caldura (conductori suprasolicitati sau sigurante de amperaj mare montate in locul sigurantelor de amperaj mic) degaja mirosuri groaznice insotite de emanari de gaze toxice (amintiti-va de manerele de ebonita de la vechile tigai pe care probabil le-ati mai uitat pe foc pe aragaz sau de intrerupatoarele sau prizele de acasa care au fost suprasolicitate);
-Acumulatorul. ( Bateria este un element galvanic; este un dispozitiv ce transforma energia chimica in electricitate. Strict vorbind, o baterie este formata din doua sau mai multe celule conectate in serie sau in paralel, dar termenul este de asemenea folosit si pentru celule singulare. Toate celulele sunt alcatuite dintr-un lichid numit electrolit - acidul sulfuric- si doi electrozi, unul pozitiv si celalalt negativ. Electrolitul -acidul sulfuric- este un conductor ionic adica prin intermediul lui are loc transferul de electroni intre electrozi; unul din electrozi va reactiona, eliberand electroni, pe cand celalalt va accepta electroni. În interiorul acumulatorului în urma proceselor electro-chimice la descărcare sulfatul de Pb se transformă în plumb metal și oxid de plumb. La încărcare acest proces decurge în sens invers. Prezența sulfatului de plumb se datorează funcționării acumulatorului. Sulfat de plumb rezultă în urma unei reacții chimice, dar acest produs se depune pe plăcile acumulatorului și reduce randamentul transformării energiei. Acest proces de depunere a sulfatului pe plăcile acumulatorului este foarte lent, dar cu creșterea temperaturii (vara) și în condiții de funcționare necorespunzătoare procesul se accelerează. In cazuri extreme in care acumulatorul nu este intretinut corespunzator sau este suprasolicitat - incarcat peste masura, scurtcircuit, descarcare foarte rapida si intensa - pot aparea emanari de gaze toxice cu miros de oua clocite. Acesta este dioxidul de sulf, gaz incolor, amarui, neinflamabil, cu un miros patrunzator care irita ochii si caile respiratorii (mirosul de oua clocite este caracteristic sulfului si il mai intalniti si la gazul de consum domestic - aragaz- si la gpl, datorita faptului ca aceste gaze nu au miros si eventualele emanatii deosebit de periculoase nu pot fi sesizate. Acest lucru -sesizarea emanatiilor- se poate face pentru ca in compozitia gazelor fara miros -metan,gpl,...e.t.c. se adauga mercaptani - compusi organici ai sulfului, folositi tocmai din cauza mirosului respingator de oua clocite-);
-Vreo vietate moarta in compartimentul motor sau ascunsa pe undeva pe la aripi prin interior (in cazul in care aveti protectii de plastic pe interiorul aripilor);
-Vreo mizerie de natura organica cazuta in spatiul grilei de la parbriz si care este in descompunere (resturi alimentare aruncate de vecini binevoitori, urina de pisici sau de caini, gainat de la pasari...e.t.c.);
-Daca sistemul de evacuare a gazelor arse este fisurat sau gaurit si gazele arse patrund in habitaclu ai mare grija si verifica-l urgent. (Gazele arse contin monxid de carbon care este un gaz foarte toxic si deosebit de periculos intrucat se ataseaza de celulele rosii din sange de 250 de ori mai puternic decat oxigenul si in timp ce oxigenul din sange este inlocuit de monoxidul de carbon, tesuturile si organele din organism care depind de acest oxigen, nu mai pot functiona normal si astfel survine moartea foarte rapid);
-Ceva care freaca dar in acelasi timp nu produce un zgomot distinct si mai puternic decat al motorului ca sa permita identificarea si care in momentul in care ai facut pauza s-a nimerit intr-o pozitie care nu mai permite frecarea si deci nici aparitia de mirosuri ciudate.
Cam astea pot fi cauzele de generare de mirosuri ciudate in habitaclu in viziunea mea, dar cum se intampla mereu in realitate sursa mirosului poate fi undeva unde nici nu te gandesti.
Pentru Mr_Devil83:
"Ameteala de la acid sulfuric" pe care ai simtit-o a fost de la vaporii de acid sulfuric pe care i-ai inhalat si care ti-au iritat caile aeriene superioare (miros acrisor-intepator asemanator cu oteul), mucoasa nazala (innecaciune), mucoasa bucala (gust acru), ochii (usturime), si sinusurile dand un efect narcotic insotit de ameteala, durere de cap si pierdere temporara a sensibilitatii mirosului si orientarii in spatiu. Din fericire se pare ca nu ai avut probleme, dar trebuie tinut minte ca putem sa ne intoxicam foarte usor daca suntem in apropierea unor surse de vapori (cunoscuti sau nu) potential toxici si pe care ai inhalam direct.
Orice substanta se miroase indirect, adica nu stam cu nasul direct in sursa de vapori (benzina, motorina, acetona, diluant, vopsea...etc), sau deasupra substantei (o pata suspecta, lighean, o baltoaca...e.t.c.) sau in vasul cu substanta de mirosit (sticla, cutie, borcan, canistra...e.t.c.), ci in lateral la cel putin 30 cm si cu mana deviem vaporii spre nas! In acest fel evitam intoxicatiile care pot fi foarte grave chiar si de la o cantitate infima de vapori inhalati!
Sper sa fie de folos tuturor sfatul meu.