Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: alimentarea
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
totolin
salut..am o problema,,in legatura cu alimentarea...de ce cand sta la relantiu sau cand merge scade dintro data turatia motorului si da sa moara...sau cateodata nu alimenteaza cum trebuie si merge ca si cum ar merge in 2 pistoane....ce ar putea fi..cand mergi te bruscheaza ca si cum nar primi benzina la unde pistoane..sau la niciunul..nu stiu..ce ar putea fi...jiglerele sunt curatate
ZTV
posibil sa fie asta rezolvare si la mine, am observat cateodata, oricat de mare pun relantiul, la un moment dat pt cateva secunda scade sub 500-600 rot/min, de la 1100 de exemplu. La mine pompa de benzina e noua, ceva polonez. Ciudat ca la sarcina merge bine, chiar la turatii peste 4000
Mr_Devil83
ma io zic ca-i din jiglerul de relanti sau trage pe undeva aer. Ia vedeti pe la supapa de servofrana, de obicei acolo e garnitura aia stresanta.
ZTV
defapt daca ma gandesc bine, pompa face probleme la turatii mari, nu la turatii mici. Deci pompa de benzina e exclus. Altundeva e buba.
Red_Bull
Salutare.
Porneste masina lasa sa traga benzina in carburator si scoate furtunul de la intrare din carburator si lasa sa curga intr-o sticla.Urmareste daca baga pompa constant.Daca pompa baga constant verifica in capacul de la carburator la intrare are un surub mai mare.Acolo ai o sita care de obicei se infunda si daca si asta e ok verifica garniturile din carburator fiindca cel mai probabil e garnitura de la pompa de spritz...banuiesc.


Numa bine.
CandyMan13
daca ziceai de RELANTI ca scade brusc si isi revine,nu strica sa verifici duza din furtun,sa nu traga aer fals pe acolo.
totolin
pai..furtune noi duza noua......dar scade turatia si cand e in sarcina...te bruscheaza......o fi de la aprindere ceva,,,,bujiile sunt noi...

18 Feb 2009, 12:37:
peste 3000 si ceva de turatii nu mai face sau cel putin nu mai simt.....dar cand mergi cu a 2..sau a 3.....sau 1 ...simti ca parca ar merge in hopuri

18 Feb 2009, 12:37:
luleaua de la delcou e cam uzata....carbunii aia sunt cam uzati..am observat..
CandyMan13
smile.gif)nu vreau sa te sperii dar asa am patit si eu cum ziceai ca dupa 3000 nu se mai simtea nimic si am luat tot pe rand pana am ajuns in chiuloasa...si acolo,avand alta la dispozitie am inlocuit'o si surpriza...brici!nu zic ca si la tine ar fi la fel dar daca zici ca ai schimbat tot...ciudat!
totolin
da...dar ce sa fie la chiuloasa....??ca asa are momente cand merge perfect.....si are momente cand nu merge perfect...nam schimbat chiar tot....consumabilele..alea leam schimbat...fise bujii garnituri...in rest nam schimbat nimica....iam schimbat pompa de sprit..
ionut_09_RWX
verifica si plutitorul ... sa nu atinga undeva in CNC
totolin
da..dar chestia e ca da rateuri in evacuare..cand accelerezi...parca ar scuipa ceva..asa face...
CandyMan13
rateuri(adica bubuieli) sau doar intreruperi in evacuare?ca daca e cu rateruri e amestec bogat(avans intarziat)..din cate am mai citit pe aici.daca e cu intreruperi in evacuare nu te lua dupa esapament ca mai poate juca feste;uita'te la motor ca el are un "dardait" si vezi daca tremura la intervale de timp.
apropo tachetii nu bat?
totolin
ma motorul are momente cand tremura..sincer nu stiu daca tacheti bat....bate ceva la motor se aude deasupra chiuloasei...dar nu stiu ce se aude...ai or fi...habar nam,,,dar are momente cand merge perfect si are momente cand merge prost..zici ca merge cu apa nu cu benzina

18 Feb 2009, 23:59:
in evacuare sau mai bine zis in toba se aude ca si cum ar scuipa.....afara asa ....cand accelerezi ....urca greu..sau na.....asa face...ca si cum sar ineca..si in toba se aude ca si cum ar scuipa...ceva.....daca-i dai dintro data acceleratie da sa moara.....si cateodata moare..
Hacker
Nenea, asculta aici :
incepem cu aprinderea :
CApac delcou : poate fi fisurat, carbunele sa nu mai fie bun sau electrozi aia sa fie dusi , deci schimbal.
Bujiile : scoatele, te uiti la culoare lor , trebuie sa fie caramizie, daca sunt oky iei lera si le aduci la distanta de 0.8mm - 0.7mm le bagi.
Platina, o reglezi la 0.35 - 0.4mm
Fisele: sa nu fie rupte sau intrerupte, cel mai bine observi noaptea ( recomand fise TESLA siliconate )
Condesatorul, foarte importanmt sa il schimbi sau sa il pui deoparte si sa pui o aprindere electronica cekl putin AT01 Tg Mures.
Verifica elasticitatea arculetelor din delcou ( adica avansul centrifugal ).
Verifica avansul vacomatic ( cu motorul pornit scoti furtunasul care vine dinspre carburator si intra in delcou ) si vezi daca scade turatia cand il scoti.
Acum poti spune ca ai o aprindere sanatoasa. Trecem mai departe.
Carburator:
Verifici ca jiglerele cele cu bila ( unu se afla in cnc altul unde este ciocul de papagal ) sa inchida corespunzator. Verifici nevelul din cnc cu 2 spirale unul de 7mm si altul de 13mm ( de preferat sa cauti un toturial dedicat reglajului carburator ). Scoti sita de la surubul ala mare si o schimbi. Verifici daca pompa de sprit lucreaza corespunzator. Verifici daca ciocul de papagal arunca benzina direct in carburator si nu pe pereti acestuia si si mai important sa arunce un nivel de benzina satisfacator.Te duci frumos cu carburatorul la o vulcanizare si il sufli cu presiune prin toate orificiile. Strangi surubul de amestec si il desfaci 3 ture. Strangi jiglerul de relantiu bine. Pornesti motorul si primul lucru care il faci il incalzesti, apoi incepi cu reglajele. Cand motorul e incalzit incepi urmatoare operatiune. Desfaci jiglerul de relantiu ( foarte putin si treptat). Daca motorul moare imediat e un lucru bun. Daca el se tureaza si se stabilizeaza inseama ca carburatorul tau este infundat sau/si patul de la jiglerul de relantiu nu mai este bun ( am vazut multe masini care aveau problema asta asemanator tie. Poti repara simplu prin punerea un saibe la jigler pt a mentine jiglerul in pozitia aceea, dar, dar nu este de loc recomandat iar masina va consuma mult mai mult ). Apoi treci la reglarea aerului ( mai desfaci mai strangi pana ajungi la turatia maxima si curata a motorului) in timp ce umbli la amestec umbli si la avans ( de regula el se pune pe 0, apoi 1,2 grade pe + in functie de preferinte si nevoia motorului ) Daca nici acum nu sa modificat nimic, te poti gandi la aer fals. Aerul fals il poti avea la imbinarea celor 2 corpuri ale carburatorului, pe la imbinarea intre carburator si galerie sau pe la furtunul cu duza.
Daca nici asa nu ai rezolvat nimic, poti trece la reglajul curbutorilor.
Lista poate continua, eu sper sa rezolvi doar facand ce am spus eu si colegi mei mai sus.

Succes....
totolin
pe mine ma bte gandul la altceva...nu ar putea fi o supapa defecta....sau sa nu lucre cum trebuie...???
CandyMan13
suapapele de obicei isi spun cuvantul in turatii..la relanti ar trebui sa fie suuuuuuuuper arse/uzate sa te necajeasca
diferitu
Si mie imi face figuri... Merg cu masina is dintr-o data simt cum imi scad turatiile si nici nu se mai accelereaza, .o pot face sa mearga numai daca opresc si pornesc motorul... Figurile astea sunt ca si cum as ramane fara benzina...

mentionez ca e pe gaz... sa fie comutatorul de la gaz?

Deja ma lasat pe la unirii si berceni... unde ar trebuii sa ma uit ? sa fie de la bobina de inductie sau de la delcou ?!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.