Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie Viteza
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Hacker
Am facut un lucru bun zic. Am schimbat cutia de viteze pe care o aveam in 4 trepte ( model frantuzesc ) cu una in 5 trepte cu pinion la treapta 5 de nova.

[...]

Bun, astea fiind spuse acum spun si problema care ma framanta.

Stiu asa, cutiile in 5 trepte sunt mai pretentioase decat cele in 4, si asta si datorita bilelor care sunt in ea. Problema e urmatoarea, imi intra in viteze destul de bine, si in foarte scurt, dar intra cam greu in treapta 1 iar trapta 3 este prea apropiata de treapta 1. Din ce cauza ? Intradevar, mai am de schimbat bara aia dintre maneta si cutie, parca levierul de comanda, sper sa nu fi gresit. Poate fi din patina ?, se va schimba dupa ce voi schimba levierul ala?
deceneu32
Schimba bieleta de sub podea,cea care face legatura intre levierul de schimbat vitezele si cutia propriu-zisa.Pana acum ai avut bieleta de CV 4,acum iti trebuie de CV5.Difera intre ele,una e mai scurta,cealalta mai lunga,dar nu imi amintesc car anume.Cumpara bieleta de origine,in ambalaj albastru cu holograma.Daca nu gasesti, ia si de Topoloveni.Nu lua de-alea de S.R.L.-uri,fara tampon de protectie pe mijloc.Din aceasta cauza nu-ti intra prea bine in viteza,s-a schimbat lantul cinematic al treptelor de viteza.
Hacker

Cred ca nu am reglat corespunzator patina, de acolo cred ca este. Oricum levierul il schimb, deja l-am cumparat, deci nu este o problema, iar tiganii nu are rost sa fac. Multumesc pentru sfaturi, daca mai sunt alte pareri le astept. Multumesc mult.
Ov
ce va mai place s-o luati pe aratura, inclusiv initiatorul (care a luat-o cel mai rau).

Deceneu a fost SINGURUL cu un raspuns la obiect !

gata cu offtopicul!
deceneu32
Multumesc pentru aprecieri!
Hacker
Bun, dupa aproximativ o luna de cand am schimbat cutia, si am aranjat totul frumos acolo, masina a mers exemplar. Acum intampin alte probleme.
A inceput iar sa tremure la plecarea de pe loc, si pe langa asta sa m-ai dus si planetara dreapta. Pentru ca nu era totul complet, a inceput sa curga cutia. Deja nu o mai suport. Dar in fine, cu calm o sa incep iar sa repar la ea. Acum vine si intrebarea mea, de ce tremura la plecarea de pe loc?? Chitul ambreiaj l-am schimbat acum 4 luni aproximativ. Recunosc ca discul si placa nu au fost de uzina. Rulmentul era ieftin si l-am luat de uzina. Atunci chitul l-am schimbat tot pentru ca tremura la plecarea de pe loc. Iar dupa ce l-am schimbat, tot tremura cand plecam de pe loc. Foarte ciudat totul.
ydaniel
eu banuiesc drept vinovat-placa de presiune marca AUTOSPEED:)
Hacker
Si oare discul + rulmentul sa fie bun ?
argon
arcurile de pe disc sunt nasoale, asa-i daca te zgarcesti la piese.
26-Kbe
Salut,
Si eu zic ca tot arcurile sunt de vina ....si legat de scurgerile din cutie daca tot o dai jos dai cu silicon 2+2 rosu si nu mai ai treaba.....
Hacker
Deci pana la urma sa iau discul si rulmentul. Placa nu are rost , nu ?
26-Kbe
Vezi in ce stare este cand demontezi cutia ...de preferat sa cauti rulmentul modelul cu carcasa metalica deoarece cele din plastic sunt prost facut si se rup urechile unde vin cele doua arcuri de-l actioneaza ...daca nu gasesti de nou cauta unu vechi si fai transplantul smile.gif
deceneu32
QUOTE(26-Kbe @ 13 Mar 2009, 10:02)
Salut,
Si eu zic ca tot arcurile sunt de vina ....si legat de scurgerile din cutie daca tot o dai jos dai cu silicon 2+2 rosu si nu mai ai treaba.....
*


Cutia curge pe la simeringuri:doua la planetara si unul la cautator.Nu se poate folosi solutie de etansare.Singura solutie este inlocuirea acestora.
26-Kbe
Da trebuiesc schimbate daca pe acolo curge smile.gif
Hacker
Semeringurile de la planetare
unu dintre ele. DA
Din pacate seful meu nu a binevoit sa imi dea salariu, asa ca mai merg cu ea asa o saptamana
B-03-YHD
QUOTE(Hacker @ 13 Mar 2009, 22:03)
Semeringurile de la planetare
unu dintre ele. DA
Din pacate seful meu nu a binevoit sa imi dea salariu, asa ca mai merg cu ea asa o saptamana
*



Daca tu crezi ca e ok sa o folosesti in conditiile astea inca o saptamana fara sa se mai uzeze si altceva... popa.gif
Poate momentan e vorba doar de arcurile de placa (d-aia smuceste) si restul e ok, su poate nu... Daca desfaci vezi. Poate nici macar placa nu e uzata ci doar arcurile moi sau rupte, ceea ce ar duce la schimbarea placii (neaparat de uzina). Dar mai tarziu... Simeringurile sunt ok atata timp cat nu supureaza ulei pe acolo.
Planetara de uzina 300 RON, reconditionarea ei vreo 100 - 150 RON si ar trebui sa tina vreo 60.000. Tu decizi ce faci cu planetara insa va trebui inlocuita. Poti sa ramai cu ea pe undeva si cam atat.
deceneu32
300 ron e o planetara de uzina? sad.gif Lunga sau scurta?Mie imi trebuie doua planetare lungi.
B-03-YHD
Scurta. Vezi ca lungi mai gasesti Glenzer (pe la fostii proprietari de Dacia 1310) in satare buna. Stiu un caz. Merita sa cauti pentru calitatea net superioara, de care nu ne nevoie sa vorbesc, pentru ca stim toti si pentru pret. Cei care au asa ceva cauta sa scape de ele...
azraell
salut baieti... pun si eu o intrebare aici:
am o cutie de viteze care in treapta a5a la 60km/h merge perfect, nu se smuceste motorul nu are nici cea mai mica greatza. Intrebarea mea este, pentru a avea o turatie cat mai mica in a5a la viteza mare, cum trebuie sa fie? eu cred ca trebuie sa dai a5a cat mai tarziu ca sa ai putine turatii... nu?
B-03-YHD
ohmy.gif Poate ca ceea ce ai tu e un motor care nu smuceste masina la 60 in trapta a-5-a (cam pe la 1300-1500 RPM). Ca sa ai turatii putine la viteza mare trebuie sa ai pinion de a-5-a mare. Ce lagatura are momentul in care schimbi tu vitezele cu asta? Motorul nu lucreaza singur, ci in combinatie cu CV.
In al doilea rand, ca cauta masina ta la 60 in treaptra a-5-a? Vrei sa o nenorocesti (ungere proasta, injectoare infundate, catalizator terminat din cauza depunerilor,etc.)? Daca da, da-o-ncoace la nenea ca merge el cu ea. Fac din ea o masina de raliu de mai mare dragul... sofer5.gif tongue.gif
090.gif Treptele se chimba in pragul de 2500 - 3000 RPM.
azraell
in primul rand nu am turometru ca sa imi dau seama cate rotatii are...
in al doilea rand nu imi pot explica de ce nu se smuceste... eu ma gandeam ca din cauza pinionului de a5a... care ar fi mai mic sau mai mare (nu stiu), ar putea sa opuna mai putina rezistenta si sa se invarta mai tare... cel de la care am luat-o zice ca are pinion de nova, deci raportul ar fi 0,76... are vre-o legatura cu faptul ca nu se smuceste?
in al treilea rand, nu am zis ca asa schimb vitezele... am zis ca am observat acest fenomen la cutia asta si nu il inteleg... de aceea va cer voua parerea

15 Mar 2009, 18:29:
in primul rand nu am turometru ca sa imi dau seama cate rotatii are...
in al doilea rand nu imi pot explica de ce nu se smuceste... eu ma gandeam ca din cauza pinionului de a5a... care ar fi mai mic sau mai mare (nu stiu), ar putea sa opuna mai putina rezistenta si sa se invarta mai tare... cel de la care am luat-o zice ca are pinion de nova, deci raportul ar fi 0,76... are vre-o legatura cu faptul ca nu se smuceste?
in al treilea rand, nu am zis ca asa schimb vitezele... am zis ca am observat acest fenomen la cutia asta si nu il inteleg... de aceea va cer voua parerea
deceneu32
QUOTE(B-03-YHD @ 14 Mar 2009, 14:50)
Scurta. Vezi ca lungi mai gasesti Glenzer (pe la fostii proprietari de Dacia 1310) in satare buna. Stiu un caz. Merita sa cauti pentru calitatea net superioara, de care nu ne nevoie sa vorbesc, pentru ca stim toti si pentru pret. Cei care au asa ceva cauta sa scape de ele...
*


Glaenzer am eu pe masina,originale,aproape 40 de ani.Nu bat dar au un mic joc la intrarea in cutie,forteaza in simering si astfel pierde ulei.
B-03-YHD
@azarell : E din constructie. E normal sa nu smuceasca. Eu am avut vreo 3 Dacii cu cutie cu 5 trepte si nici una nu smucea. Am condus si alte Dacii care smuceau si-n a 4-a. In principiu smuciturile nu sunt ok. Normal poti merge cu masina si fara sa apesi acceleratia deloc, pur si simplu schimbi vitezele si merge din relanti. Fa o proba si zi-ne si noua. Eu am facut si merge. Raportul normal e de 0,86:1, grupul conic fiind 9x34 sau 8x33 (grupuri conice au pus de care au avut prin depozit, total anapoda, deci... 166.gif ). Raportul pinionului si grupul conic influientreaza demarajul (puterea) in detrimentul consumului (cu pinion mai mic consuma mai mult ca e mai turata) si cam atat. Eu am avut o Dacia 1300 care avea multiple elemente de raliu (inclusiv cutie), asa a venit din fabrica, tatal meu fiind primul proprietar (si cel ce a supravegheat construirea ei, fiind inginer) si avea rapoarte mai mici la pinioane, fiind masina de raliu in coasta. Era ok ca demaraj, dezavantajul fiind ca de la 80-90 in sus, urla groaznic motorul (era foarte turat).

@deceneu 32 : Se duce unul la doctor :
Pacient : Domnule doctor, ma doare rau stomacul.
Doctor : Ai oxiuri. Ia asta si-ti trece.
Revine dupa 1 saptamana :
Pacient : Domnule doctor, ma doare asa de rau capul...
Doctor : Creste doza ca e de la oxiuri.
Pacient : Nu se poate. Va bateti joc de mine?
Doctor : Nu, stimate domn, de la oxiuri va poate durea si capul...
Dupa o luna revine pacientul carat de un prieten. Avea un picior rupt, vanatai peste tot, ce mai, jalnic...
Pacient : Domnule doctor, va rog sa ma vindecati ca mi-e foarte rau. M-am urcat intr-un copac si am cazut groaznic.
Doctor : Vai de mine domnule, dar o sa va punem in gips. Va trebui sa crestem si doza de medicament. E de la oxiuri.
Pacient : Dumneavoastra chiar va bateti joc de mine, cu stomacul si capul am inteles, dar ce legatura are cazatura mea cu oxiuriule.
Doctor : Pai daca v-a mancat in fund sa va urcati in copac...
Concluzia e ca tu ai oxiuri. Crezi ca daca schimbi planetarele si simeringurile rezolvi problema cu uleiul de cutie? radmasa.gif Simeringurile sunt proaste si iar va curge. Eu nu stiu Dacia la care sa nu curga putin ulei de cutie. (e o chestie facuta special din 2 motive : marcarea teritoriului si o oarecare gresare a sasiului ca sa nu rugineasca) Poate sunt, dar sunt rare. E o gresala sa schimbi planetare bune cu unele infecte pentru asta. Noile planetare vor bate chiar mai repede decat crezi... popa.gif Daca nu curge rau, verifica periodic uleiul si completeaza. E muuult mai sanatos.
deceneu32
Stai bre,ce ma iei asa la misto?Eu mi-am exprimat mirarea cat sunt de scumpe doua planetare de uzina insa nu mi-am exprimat si intentia de a le cumpara.N-am nici un gand sa-mi schimb planetarele originale cu altele ''de uzina''.Nu era nevoie de bancul ala,stiam si eu. mad.gif
azraell
stiu si eu cum lucreaza motorul impreuna cu c.v... si stiam si eu ca pleaca fara sa o accelerezi... ce naiba nu conduc de ieri... ideea e ca la 50 se smuceste, la 60 nu... si nici o masina din lume, cand dai o treapta superioara la turatie inferioara... nu pleaca mai departe fara sa se smuceasca, fie el si ferrari. Deci ceva este acolo si motorul ala nu e chiar asa de subturat... in toate vitezele, daca nu schimb corect tremura, inclusiv a5a daca schimb la 50. Ce zici tu acolo e fix nimic. Eu am intrebat de capre si tu raspunzi de vaci si boi.
B-03-YHD
Daca v-am deranjat imi cer scuze. 017.gif

@azarell :La tine la 60 si a-5-a e ceva mai turat motorul decat in mod normal. Repet faptul ca exista si alte masini la care nu smuceste in treapta a-5-a la 60. La 50 e subturata rau si d-aia smuceste. La tine apare in plus si pinionul ala de Nova care face ca tu sa nu-i dai chiar a-5-a.
Apropo, vrei sa te plimbi cu Fabia mea sa vezi ce frumos nu smuceste la 50 in treapta 5? Are cuplul mult mai mare la turatie mica decat Dacia si e mai turata decat Dacia la anumite viteze si in anumite trepte de viteza. (La 60 in trapta 4 am 2300 RPM si la Dacia am 2000-2100).

@deceneu 32: Stai bre ca n-am dat cu paru'. Din ce ai postat am inteles ca vrei sa le schimbi ca iti curge ulei din CV. Daca nu trebuia sa inteleg asta, scuze. Sunt scumpe, dar si acum vreo 3 ani tot atat costau, deci daca e sa corelam cu nivelul preturilor s-au ieftinit. biggrin.gif
"300 ron e o planetara de uzina? Lunga sau scurta? Mie imi trebuie doua planetare lungi."
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.