Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cer ajutor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gangara
salutare baieti,
sunt cu adevarat disperat in sensul ca nici mecanicii lu' peste prajit nu au reusit sa ma ajute...
treapta I merge pana la max; de la a II-a in sus dupa 3000 rpm incepe si da in nas foarte rau...practic nu numai ca nu mai trage, dar se zdruncina de s-ar rupe..
cu cat sarcina sau panta e mai mare cu atat e mai pregnant fenomenul..ca sa urc o panta tb sa o iau lin fara ture...e groaznic...
ce am incercat: avans mic, mare, distanta platina ( 0.3-0.45), capac , lulea, fise, bobina tico , bujii de tot neamul, carburator curatat etc...face la fel orice i-as face..mai mult de 100km/h nu vrea nici moarta, incepe sa dea in nas..
motorul vrea sa traga..are forta, insa doar in turatie mica...

chiar am nevoie de ajutor...
Hacker
Nenea, ia umbla tu la nivelul din CNC si mareste-l umpic. Ai sa vezi ca de acolo e.
gangara
oho...merci pt interes...insa am incercat n chestii legate de carb...nivel, jigloare si alte chestii...este acelasi carb cu care odata masina mergea ca unsa...
cum am spus...treapta I merge pana in 5000 , de la a doua e pb...respectiv de cand motorul intampina sarcina din ce in ce mai mare...eu cred ca e de la aprindere...dar nu inteleg ce...parca ar iesi din sincronsm (turatia cu aprinderea)...
merci
ionut_09_RWX
cata benzina onsuma??
cat ulei papa??
scoate fum??
are tendinta sa se supraincalzeasca?? (sa fiarba??)
nu o mai duce in a-1a pana la 5000, n-are rost....
payty
auzi, dar jicloarele din carburator le-ai schimbat cumva cu unele noi? daca da, pune-le pe cele vechi, ca am patit si eu ca cele noi sa fie varza desi erau originale de carfil.

inca ceva, culbutorii sunt reglati?

la mine dadea in nas la turatii mici (pana in 2000-2500) din cauza ca erau reglati cu joc mai mare decat normal (0.3 parca). dupa ce am reglat cum trebuie nu au mai fost probleme.
Minel
Pune nene ,jicloarele cele vechi, fa nivelul in CNC mai mare si dai bataie , asa aveam si eu cand faceam teste .... ce-o mai scutura in a III-a peste 3000 de ture laugh.gif
nmarinae
in legatura cu viteza....Nu iti trebuie mai mult de 100...biggrin.gif

Totusi e dacie ce vrei sa ii ceri....

Bafta
CandyMan13
da,da' macar pana la 100 sa urce frumos nu sa iti cada dintii de la cate capuri de parbriz dai
gangara
exact, nu de viteza am eu nevoie...insa fac drumul valcea - bucuresti f des, unde am de urcat suficient de mult, in care soferii de tir ma injura, iar autostrada e un calvar cu 90 km/h...
in legatura cu jigloarele si nivelul CNC...sunt toate OK, jigloare vechi, carb curatat si suflat, nivelul l-am incercat si f mare si f mic...la fel. Cu toate astea e un carb cu care alta data masina mergea perfect..chiar nu stiu ce a aparut intre timp.
ma gandeam ca o sa primesc ceva sfaturi si legat de aprindere...motorul trage PERFECT la turatii mici, iar cu cat sarcina e mai mare cu atat da in nas mai rau...tb sa o turez lent ca sa iau o anumita viteza...mai ales in panta..
merci mult
Minel
Practic la tine , ar fi ceva de genu Intrerupe motorul la actionarea pompei de reprize , adica, cand accelerezi , si cele mai frecvente "bube" ar fi cele enumerate mai jos ...


1) amestec prea bogat (ai grija ce fel de plutitor ai; daca e de alama, atunci e mai greu si nu prea se mai potriveste reglajul cu 6-7mm, la mine e de 9.5mm cu astfel de plutitor!; verifica si functionarea cuiului poantou si libertatea miscarii plutitorului pe ax si cand pui capacul carbului sa nu atinga de peretii laterali ai CNC; ce culoare are ciocul izolatorului bujiilor?)
2) pompa de reprize defecta (jetul sa fie orientat spre "buza" clapetei)
3) filtrul de aer colmatat (scoate-l si verifica-l)
4) unghiul de inchidere al camei delcou dereglat (regleaza platina la 0.35-0.4)
5) avans initial dereglat (s-a mai discutat pe forum; dupa ce aduci volanta la semn si inainte de a roti delcoul, scoate-i capacul si roteste de "pipa" in sens antiorar ca sa elimini eventualul joc)
6) avansul centrifugal si vacuumatic dereglate (verifica integritatea membranei capsulei si jocul normal al parghiei tragand aerul prin tubul de plastic si tinand astupat orificiul de sub stutul de la capsula, daca are, apoi verifica jocul normal al mecanismului centrifugal, daca nu a sarit vreun arc, siguranta, etc)
7) bujii defecte (pune contactul, scoate cate o bujie si pune-o la fisa centrala, apoi deschide platina repetat si observa daca scanteia apare normal intre electrozii ei sau se "scurge" pe la izolator)
8) carburator dereglat sau jicloare decalibrate (pune 135 cu 170 pt 1300 si 145 cu 145 pt 1400, lasa combinatiile; verifica executia jicloarelor, si corespondenta intre diametrul gaurii jicloarelor si valoarea poansonata introducand o sobitoare de bambus si rotind-o in gaura apoi masurand cu subler sau micrometru diametrul amprentei pe scobitoare)
gangara
minel...sincer...din toata lista ta imi dau seama ca daca nu e vre-o buba dintre cele descrise de tine, inseamna ca tb inventata...
din tot ce ai scris nu e nimic sa nu imi fie familiar..am incercat absolut tot in afara de jocul mecanismului centrifugal (nu am desfacut niciodata un delcou...nu a fost nevoie)..insa oricum nu cred ca e de aici...
1.nu este de la pompa de reprize...pot sa o accelerez brusc in orice treapta insa pana la o anumita turatie, insa chiar si asta in functie de panta sau sarcina...
2.amestec, plutitor(alama), jiglere etc...am incercat orice..tot la fel
3.filtrul de aer...am incercat si fara ele...tot la fel
4.platina(deduco, ca si luleaua si capac, fise tesla) : 0.3-0.45 ..la fel
5.avansul: f mare, f mic...nici nu conteaza...la fel...singura chestie (oricum normala) incepe si bate la avans mare...capsula vacumatica schimbata si functionala
6.de bujii nu mai spun; in afara de NGK (ca nu am gasit) am incercat o gramada
7.bobina tico...montata corect...foarte ciudat ...motorul merge mult mai prost cu ea...parca in reprize...iar turometrul functioneaza foarte aiurea..in consecinta am lasat pe clasic...doar cu AT1
merci mult, oricum
argon
ce-ar fi sa pui tu bobina de Dacie, ca ai Dacie, lasa carpelile.
Minel
QUOTE(argon @ 19 Feb 2009, 14:01)
ce-ar fi sa pui tu bobina de Dacie, ca ai Dacie, lasa carpelile.
*



Argon are dreptate, posibil de la acea bobina sa iti intrerupa in sarcina , la anumite turatii ..... dry.gif

Dar totusi ,inclin spre carburatie sau alimentare, deoarece ai zis ca daca accelerezi treptat merge okey.... nedumerire.gif
gangara
@argon: tocmai..ca bobina de tico mi s-a parut o carpeala si am lasat-o pe cea veche..
@minel: este adevarat...daca o iau cu usurelul merge mai ok..insa doar atat..tot foarte prost merge...nu pot urca nici o panta cu viteza...trebuie sa ii dau treapta superioara, si o urc cu 1500-2000 rpm, de depasiri mai in forta nici nu se mai pune pb...o ia in suturi imediat...
m-am gandit odata ca ar fi de la distributie...pe cand mi-am schimbat arborele..insa imediat dupa aia mergea bine...
este ca si cum scanteia data nu mai e sinrona cu miscarea pistonului...nu stiu ce sa zic..am crezut ca e din avans...insa oricum ar fi avansul face exact la fel...
pe bune ...deja cred ca e bantuita..
argon
eu n'am inteles, ai motor de 1,6 cu carb de 1,4? ia vezi in delco, sub platou, ansamblul centrifugal cum e, am impresia ca-s arcuri sarite.
gangara
da...am motor 1.6 cu carb 1.4 (dupa mine cea mai mare tampenie..sa schimbi carbul original..insa nu am facut-o eu)..oricum..exact cu acelasi carb odata motorul mergea impecabil...tragea bine ...cuplu foarte bun, demaraj..ca de dacie..deci totul OK...intr-adevar ce e sub platoul delcoului nu m-am uitat niciodata pt ca nu am cunostinte...insa parca nu ar avea joc axul...sus-jos nu are...iar centrifugal...are un joc insa cred ca e cel normal...
chiar nu stiu ce sa fac...sa ma duc la un mecanic cu aceasta precizare?
merci mult
argon
daca are mecanicul stroboscop e perfect, ca-ti verifica centrifugalul, daca nu, trebuie demontat delcoul si inspectate arcurile si sigurantele de pe axe.

Avansul centrifugal se manifesta la turatie, de aia am zis sa verifici.
gangara
daca e nevoie o sa caut un mecanic cu stroboscop cu tot...insa nu pot inspecta eu..nu imi pot da seama daca arcurile alea sunt sarite, fara a da jos ceva?eventual platoul...
si chiar si asa...avansul asta centrifugal are vre-o legatura cu sarcina intampinata de motor...respectiv, de ce cu avansul foarte mic sau cu el foarte mare face exact la fel? in sensul ca daca buba ar fi din avansul ala centrifugal o mica corectie nu ar tb sa se simta din avansul modificat din delcou?...tot avans e.
bmwh548
O chestie mai ciudata. Acum vreo 4 ani parca am vopsit masina integral. Rezervorul a fost demontat, capetele de conducte care ies din rezervor acoperite, busonul era la locul lui. Dupa ce am terminat cu vopsitul si montatul tuturor elementelor pe ea am plecat la munte (interval de vreo doua zile de cand terminasem montajul). Pe drum un gunoi a ajuns cumva in carburator...mai precis in jiclorul de relanti. Pur si simplu lasata la relanti la trecerile de pietoni era un cosmar. S-a rezolvat dupa curatarea carburatorului.
Dupa 4 ani de la incident nu am scapat de problemele cu gunoaiele din rezervor. Acum nu mai ajung pana la carburator (nu imi explic cum ajungeau atunci pentru ca in filtru nu era mai nimic), dar se infunda teava de la tur uneori. Cand se infunda nu merge peste 2500-3000 de ture decat in suturi. Singurul tratament: demontez teava de tur inainte de filtru, bag pompa de cauciucuri si suflu de vreo cateva ori inapoi in rezervor (busonul scos). Fa aceeasi chestie. Stiu ca suna absurd insa dureaza cateva minute... Eventual fa aceeasi chestie si pe teava de retur.
PS: roaga pe cineva sa asculte langa rezervor cand sufli. Ar trebui sa bolboroseasca serios.
Scuze de postul kilometric.
gangara
buna interpretarea ta...si eu m-am gandit la asta...in consecinta, in rezervor bolboroseste...si totusi...in I-a merge turata pana la maxim...
zilele astea daca s-o mai incalzi o sa desfac delcoul sa vad ce si cum cu avansul ala centrifugal
fac pariu ca buba e undeva mult mai aproape banal...dar chiar nu imi dau seama ce..

merci mult
Gabriel Paduraru
Dupa opinia mea, nu ai scanteie la o bujie la timp... ori bujiile dar spui ca le-ai schimbat deci ramane avansul centrifugal dar cred ca e putin probabil - demonteyi delcoul si sub platou gasesti maselotele, pui 2-3 picaturi de ulei la axele lor si ai grija de raculetze sa fie agatzate la limita. Cel mai probabil este de la pinionul de distributzie sau de la axul delcoului (ala cu 2 dintzi de la delcou care intra in motor).
gangara
@Gabriel Paduraru: sincer esti cam pe aceeasi lungime de unda cu mine... la fel cred si eu...scanteia nu e data cand trebuie ...respectiv in ture (in afara de tr I-a) ... la distributie m-am gandit si eu...insa nu trebuia sa mearga prost tot timpul?...recunosc, eu am pus lantul (cand am schimbat vibrochenul)...dar dupa carte.
la viteza mica si ture putine trage foarte bine...la 35 km/h merge f bine si in a IV-a, dar nu abuzez...iar asta tot sarcina se numeste.
deci tot spre ceva legat de avans tind sa cred ca ar fi buba...
Doamne...parca nu se mai leaga nimic...sunt aprox disperat biggrin.gif
merci mult tuturor...speram sa gasesc pe cineva care s-a intampinat de nebunia asta
payty
QUOTE(gangara @ 19 Feb 2009, 22:04)
@Gabriel Paduraru: sincer esti cam pe aceeasi lungime de unda cu mine... la fel cred si eu...scanteia nu e data cand trebuie ...respectiv in ture (in afara de tr I-a) ... la distributie m-am gandit si eu...insa nu trebuia sa mearga prost tot timpul?...recunosc, eu am pus lantul (cand am schimbat vibrochenul)...dar dupa carte.
la viteza mica si ture putine trage foarte bine...la 35 km/h merge f bine si in a IV-a, dar nu abuzez...iar asta tot sarcina se numeste.
deci tot spre ceva legat de avans tind sa cred ca ar fi buba...
Doamne...parca nu se mai leaga nimic...sunt aprox disperat  biggrin.gif
merci mult tuturor...speram sa gasesc pe cineva care s-a intampinat de nebunia asta
*




lantul l-ai pus dupa carte, dar pinionul de sub delcou? poate e ala decalat si din cauza asta nu poti regla cum trebuie aprinderea. sau poate ti-a sarit vreun arc de la avansul centrifugal si avansul nu mai urca cat trebuie.

Si eu am tot motor de 1.6 cu carburator monocorp si merge cum trebuie.
gangara
salutare baieti,
revin cu problema mea.
ieri am schimbat supapa unisens, cea care vine in teul din furtunul de la pompa de frana ( supapa veche practic conducea in AMBELE sensuri) si am constatat urmatoarele:
s-a imbunatatit putin mersul motorului, in sensul ca in a II-a pot sa o turez pana in 5000, (nu puteam decat pana in 4000 inainte), iar in a III-a o pot tura cam cu 15km/h mai mult. In a IV-a si a V-a tot prost merge, adica nu o pot tura mai mult 100km/h in a V-a ca sare de bot...
explicatia ar fi ca in turatie motorul tragea un fel de aer fals?
merci mult

22 Feb 2009, 01:50:
revin cu un PS mai putin important...
supapa respectiva era initial destinata furtunasului corespunzator avansului vacumatic...
cu toate ca am montat-o corect nu am simtit absolut nici o diferenta...
aceasta ideea a fost initial descrisa de CEACU si pusa in aplicare de foarte multi dintre voi...
daredan
Ai dat de cap problemei pana la urma? Sunt curios ce avea pentru ca mi se intampla si mie un lucru similar.
Nu deschid un post nou. Este vorba de un motor de 1600 carburatie dublu corp. De doua saptamani a inceput sa aiba urmatorul simptom: se tureaza frumos dar peste 2800 turatii pe minut incepe sa "de-a in nas". Am crezut initial ca este de la capsula avansului vacumatic pe care am schimbat-o. Nu s-a rezolvat. Am schimbat bujiile, capacul de delcou, luleaua si bobina. Tot nimic. Am desfacut carburatorul si totul era curat. Am suflat toate jicloarele....verificat nivelul. Acelasi lucru. Parca pierde scanteia la o turatie de peste 2800-3000rot/min si merge in 2 pistoane.
Ramane ori aprinderea electronica sa nu mai functioneze ori pompa de benzina sa nu mai bage cum trebuie. Inclin mai degraba sprea a doua varianta insa vreau sa elimin (cel putin teoretic) varianta aprindere electronica. Gotronic daca vezi postul acesta da-mi un sfat te rog. Este o aprindere cu senzor. Multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.