Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bate in partea dreapta fata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
skara0
salut,ce doua zile aud o bataie in partea dreapta fata,ca si cum s-ar fi rupt ceva si se loveste de altceva tongue.gif scuzati descrierea.Stiu sigur ca nu e planetara ca ar face zgomot numai cand accelerez in curbe(aud si din alea)dar acum se aude tare e suficient sa trec peste vreo denivelare de pe sosea.Initial am crezut ca e scaunul din dreapta(si ala mai face zgomote) dar am mers cu cineva in masina si tot se auzea.Cand am parcat aseara am virat aproape maxim stanga apoiu dreapta si in ambele sensuri am auzit o pocnitura puternica blink.gif ce poate fi?
Am inteles ca daca se ducea planetara ramaneam acolo cu ea,deci ce altceva poate fi?
Inca o chestie cand dau un masalier se aude un parait ciudat ca si cum s-ar forta ceva.Precizez ca am schimbat de 3 luni:placa de presiune,disc de ambreaj,cutie de viteze,deci astea 3 nu ar trebui sa fie bules.Orice sugestie ar fi binevenita,va multumesc
Minel
QUOTE
.Cand am parcat aseara am virat aproape maxim stanga apoiu dreapta si in ambele sensuri am auzit o pocnitura puternica  ce poate fi?


Planetara !
skara0
bine bine,dar de ce se aude si cand merg pe drum drept la vreo 50/60 la ora?
sau e dusa de tot:(
Alexio
Am patit acelasi lucru ca tine acum cateva zile si am fost la mecanic. Problema: rulmentul de la roata (a ridicat masina sus si a tras de roata apucand-o de jos si de sus: se misca fata-spate). Cum imi facea masina: se auzea ca un TROSC in anumite curbe sau cand franam sau cand luam o denivelare de teren. Ori prietena nu e vorba de Dacia ca eu dupa 11 ani am mai inceput sa schimb la ea smile.gif. la treaba cu batutul fie rulment fie planetara fie caseta de directia in mare parte e treaba de "crateru' asfaltului romanesc". Cum vezi daca e planetara: iei volanul la maxim stanga si mergi cu ea in cerc nu prea repede si ar trebui sa troncane in continuu (toc-toc-toc-...etc ), apoi incerci in partea dreapta.

P.S.: tot ce am precizat este din propria experienta si nu generalizez. smile.gif
skara0
planetarele oricum imi bat cand fac viraje in panta(am o mica panta cu o curba stransa) in fiecare zi cand plec de la serviciu,si deja ma obisnuisem cu idea,dar acum imi bate cand merg pe drum drept,si nu bate"rotund" adica nu in ritmul rotirii rotii din dreapta,ci numai cand trec peste o denivelare foarte mica,ca si cum s-ar fi rupt ceva si sta sprijitit de un element din metal iar cand trec peste un "hop" face "poc poc"
Scuzati descrierea "artistica" dar daca as putea v-as pune o inregistrare a zgomotului:)
o sa caut astazi un mecanic sa vad care e problema,apropo e periculos sa circul asa cu ea?as putea ramane in drum:D?
Minel
Din descrierea facuta de tine , inclin spre bucsa teflon caseta directie ..

Cauta cu functia "SEARCH" ce reprezinta si cum se schimba , oricum daca mergi la mecanic , numai are nici un rost !
gangara
din descrierile tale, mai ales cu bataile in mersul inapoi, imi dau seama ca am patit-o si eu....Doamne cat am cautat... rulmenti, articulatii, planetare, cutie etc...pana la urma era un suport de la motor, nu era rupt, pur si simplu nu mai erau suruburi. am schimbat taburii, am pus suruburi si gata...
insa ar putea fi si vre-un rulment...
skara0
se pare ca am un suport rupt de la motor...in fine o sa schimb si asta:(
apropo de cat timp trebuie sa detii un autoturism ca sa o poti da la "rabla" ? eu am dacia asta din 0ctombrie 2008.am auzit ca iti trebuie minim un an sa o detii.scuze de offline.
Merced
Eu stiam de 3 ani ca sa poti s-o dai la Rabla.
skara0
pai parerile se cam impart:am vorbit cu cineva de la remat si mi-a zis de doi ani,am sunat la un dealer dacia pentru a-mi cumpara o dacie noua,cu posibilitatea de a-mi da rabla avans si a zis ce nu conteaza de cat timp o am.deci care e pana la urma adevarul?
Inca o data scuze de offopic dar nu am gasit nicaieri discutia asta.
c m i
PH-06-BOA te rog eu sa adaugi id meu cosminmiscoi@yahoo.com

scuze ca sunt pe langa subiect
v_razvan_c
QUOTE(Minel @ 19 Feb 2009, 13:14)
Din descrierea facuta de tine , inclin spre bucsa teflon caseta directie ..

Cauta cu functia "SEARCH" ce reprezinta si cum se schimba , oricum daca mergi la mecanic , numai are nici un rost !
*




Hopa, la mine face la fel si am SIGUR joc in bucsa de la caseta. Ce bine ca am vazut, altfel ma apucam ca boul sa schimb tot ce-i la roata si nu are rost biggrin.gif
night_watch3r
salutare.
la mine se aunde un calamp-calamp in curba spre dreapta doar cand sunt denivelari. in rest cand sunt pe serpentine, nu se aude nimic.
am urcat-o cu un nene pe cric si mi-a zis ca am un pic de joc in rulment, putin in planetara si putin in pivotul ala de la directie, da zicea ca e destul de mic jocul....
de la ce sa fie oare?
edymutu
si la mine se auzeau ceva asemanator dar nu a fost nimic grav. am schimbat rulmentii si treaba a fost rezolvata. spor la reparat
Adrian_Boy
pentru intiatorul topicului, i-ti pot spune ca este 99% planetara.

esti uimit de faptul ca atunci cand treci peste o denivelare se aude un zgomot enervant, daca avea-i o planetara desfacuta in fata ta, ai fi inteles sistemul de functionare wink.gif

Ai joc la acele rotule ale planetarei, incat la orice solicitare jocul "face" galagie, pana se reajeaza pe pozitiile lor rotulele.

Eu asa am avut, nu am mers mai mult de 100km si am fost sa o schimb.
cristicipaian
vezi cum stai cu penele de la etrieri, mai sunt acolo? a patit-o si socru-meu.
v_razvan_c
Imi spuneti si mie cum schimb si eu o bucsa de la caseta de directie, va rog... Deja a inceput sa ma enerveze cu bataile datorata jocului... sleep.gif
Minel
QUOTE(v_razvan_c @ 14 May 2009, 11:11)
Imi spuneti si mie cum schimb si eu o bucsa de la caseta de directie, va rog... Deja a inceput sa ma enerveze cu bataile datorata jocului... sleep.gif
*




Trebuie demontata bieleta de directie de pe dreapta. Vezi ca sunt mai multe cote pt bucsa aia (0,1,2,3 parca).

Se da roata de pe partea dreapta jos,se scoate piulita bieletei cu o cheie de 17 si se depreseaza din fuzeta.
Acum:in functie de tipul de bieleta de directie pe care il ai pe masina(tip vechi:bieleta din tabla;tip nou:cu cap de bara),se ia o cheie de 36 sau un cleste de tevi si se slabeste bieleta din caseta de directie.Daca ai tipul vechi de bieleta,trebuie sa fii atent sa numeri cate ture se desfileteaza,pt a nu strica geometria.La tipul nou nu este nevoie sa numeri.
Dupa ce ai scos bieleta,cel care sta la volan,o sa traga dreapta maxim si osa vezi o siguranta care tine bucsa,si care se scoate cu un cleste special de sigurante,altfel este foarte greu.Dupa ce ai scos siguranta,cu volanul fortat la dreapta maxim,introduci o surubelnita intre axul casetei(cel din care ai desfiletat bieleta)si bucsa de teflon si incepi sa tragi stanga de volan pt a forta bucsa sa iasa.O sa iasa mai greu,asa ca o sa ai nevoie de mai multe incercari de genul acesta.
Daca ai reusit sa o scoti pana la urma,iei bucsa noua,o ungi cu niste vaselina si o introduci in locas.Cu ajutorul bucsii vechi si cu o tubulara de 23 sau 24(nu mai stiu sigur),bati usor bucsa in locasul ei.Dupa ce te asiguri ca a intrat pana la capat,fixezi siguranta pe care ai scos-o,cu acelasi cleste.Apoi,cu volanul tras dreapta maxim,incepi sa infiletezi bieleta(nu uita sa numeri turele daca ai bielete tip vechi),dupa care strangi cu cheia de 36 sau cu clestele.Fixezi burduful,strangi bieleta in fuzeta cu cheia de 17 si pui roata.

Bafta !
v_razvan_c
Super, merci frumos, Minel, am inteles perfect! biggrin.gif
De unde stiai ca-i vorba de roata din dreapta? laugh.gif
Bieleta de directie este de tip nou, am mai schimbat una, deci imi va fi mai usor... Si cu cotele alea, la mine ce ar trebui? smile.gif Te intreb ca mai am una pe la subsol si habar n-am ce-i cu ea, credeam ca toate sunt la fel...
Minel
Ce tare esti si tu .... laugh.gif

Scriu din proprie experienta ,am schimbat si eu vreo 2-3 bucse, 2 casete de directie, cred ca stiu ce vorbesc si ce scriu ..... happy.gif

Acum merge parfum ..... rolleyes.gif
pcostica
QUOTE(v_razvan_c @ 14 May 2009, 16:01)
...
De unde stiai ca-i vorba de roata din dreapta?  laugh.gif
...
*


doar in partea dreapta este bucsa, in partea stanga este altceva.
Bafta!
v_razvan_c
biggrin.gif Aaam inteles, ma scuzati, n-am stiut biggrin.gif Merci inca odata!
argon
QUOTE(Minel @ 14 May 2009, 16:51)
Scriu din proprie experienta ,am schimbat si eu vreo 2-3 bucse, 2 casete de directie, cred ca stiu ce vorbesc si ce scriu ..... happy.gif

*




inseamna ca nu le-ai schimbat bine.. rolleyes.gif
Minel
QUOTE(argon @ 14 May 2009, 21:51)
inseamna ca nu le-ai schimbat bine.. rolleyes.gif
*



Am specificat eu undeva ca doar la masina mea am/le-am schimbat .... blink.gif


Calitatea si materialul din care sunt facute bucsele iti spune ceva ,mie da ..... sad.gif

Fosta caseta de directie era varza, uzura cremaliera si pinion intermediar , apoi la cea de-a doua , era ca si noua , uzura maxim 10% si preventiv am pus si bucsa noua , de cota 0 , dar se pare ca , calitatea bucselor imi dadea de lucru o data la 2-3 luni ..... wacko.gif

Pana am primit o bucsa de la un mosulica , coleg de-al meu de servici si de atunci sunt 4 luni si functioneaza parfum rolleyes.gif


Sper ca am clarificat situatia "schimbatului" ......... dry.gif

Ce iti mai place sa tachinezi omu' ........... nedumerire.gif
ydaniel
se gasesc numai cu +3.
v_razvan_c
Am reusit sa schimb si eu bucsa aia... Nenorocita, da' greu mai iese.. mad.gif
Nu mai are joc absolut deloc, e beton, dar tot se mai aud niste bocaneli, de la ce mai poate fi..? Eu ma gandeam la pivoti, altfel par in regula... sleep.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.