Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cutie de viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
rammstein
Sal all

Am o Dacia din 91 pe care am luat-o asta vara. Ea a avut unele probleme cu cv in 5, motiv pentru care am dus-o la un mecanic. Dupa reparatia facuta prin septembrie anul trecut, a mers pana luna trecuta, cand a inceput sa mearga iar greu si sa piarda ulei. Am fost din nou la alt mecanic, care a constatat urmatoarele probleme: discul de ambreiaj era practic intr-o baie de ulei smile.gif , semeringul de la vibrochen distrus, semeringul de la palier la fel, palierul desprins, grupul conic facut praf, si cam toate pinioanele, cel mai rau fiind cel de a 5-a (dupa grupul conic). Peste tot prin cutie au fost gasite diferite bucati de metal... Cutia nu mai avea ulei aproape deloc. Asa ca fiind in criza cu banii am decis sa montez o cutie in 4, care merge, zic eu, mult mai bine. Intrebare: am facut o greseala? Si ca fiabilitate care e mai reusita? In 4 sau 5. In 4 am pus cu planetare scurte smile.gif
Mr_Devil83
aia in 4 e mai fiabila insa poti uita de economie cand mergi extraurban.
rammstein
Nici cu cea in 5 nu era mare economie. Si oricum e pe gpl wink.gif
Prefer sa consume cu 0,5 - 1 l la suta mai mult decat sa nu intre in viteze sau sa o dau jos din 2 in 2 luni smile.gif
0
Eu am cutie in 4 trepte si pot sa spun ca la economie nu este o problema mare..6,5% la o viteza de 85km/h si cam 3500rot/min..dar despre zgomotul si uzura motorului este alta poveste sleep.gif
Gabriel Paduraru
merge f bine si cu cutia in 4 conditia esentiala este sa ai ulei bun si la nivel. E drept ca pe la 85-90 km/h simti nevoia sa dai cu 5.
Si cutiile in 5 sunt fiabile bineinteles ca depinde de modul de exploatare si de lubrifiant. Primele cutii erau proaste (alea de prin '85-89
brigada_diverse
QUOTE(Mr_Devil83 @ 19 Feb 2009, 21:21)
aia in 4 e mai fiabila insa poti uita de economie cand mergi extraurban.
*



am si eu un harb din 89 cu cutie comandata in 4 vit(doar nuca de la schimbator scrie ca-s 5)

afara la mers de 90-100km/h am consum de 6,46 aproximativ...si la 100 la ora ai cam 3200 rpm.....e turatie de cuplu...nu se uzeaza repede setu...
c m i
PH-06-BOA adauga id meu te rog cosminmiscoi

scuze pt ca sunt off topic
PH-06-BOA
Cutia in 5, nu e rea. N-a fost facuta bine(reparata), mai ales ca , mai sus, cred ca de la mecanic sti, ca dupa grup e a 5-a. Sau ai vrut sa spui ca, gradul de faramare e in acea ordine.
Care semering e la viblochen? Distributie si palier, ambele sunt la viblochen.
Daca ai mers cu ambreiajul reglat prost (strans) , ai ars simeringul de priza, pentru ca ambreiajul a patinet, discul s-a incalzit, a incalzit si priza. Uleiul a ajuns la disc. De aici a urmat un lant de defectiuni, pe care le-ai gasit. Eu am zis doar, o varianta.
rammstein
Ordinea era in functie de gradul de uzura smile.gif si am vrut sa zic de semeringul de la vibrochen (e ceva mai mare si dintr-un cauciuc rosu) si cel de la priza (nu palier - scuze) - ala din capacul de la cv. Ambreiajul a fost si el reglat destul de strans... Mecanicul care a montat noua cutie a zis ca din cauza ca priza nu a fost prinsa bine s-a desprins si de aici a pornit totul (cand a dat jos cutia in 5, priza era practic desprinsa de cutie).
Ce am constatat de cand am cutia in 4: parca nu mai fuge asa bine sad.gif si se tureaza destul de mult chiar si in trepte mici. Ca viteza am mers cu 100 (pe GPL) asta fara sa bag piciorul in ea. Bine, cu cea in 5 max aveam 120 chiar si pe benzina. Poate o fi din ceva reglaje nu stiu...
brigada_diverse
pai....cutia in 4 si in 5 nu sunt identice pana la trapta a 4-a inclusiv?
eu am in 4, cu mot de 1.3 si am fugarit-o si cu 130, fara sa calc la fund acceleratia....

normal ca se tureaza...la 100 la ora ai 3250 de ture, ceva de genu, pe cand la aia cu 5 probabil ca la 120 aveai 3250(iar dupa 3250 ti se plafoneaza, probabil-fac o presupunere, si acum sa ajungi la 120 trebe sa creasca turatia si nu poate sa faca asta)....


dacia sport nu avea cutie in 4 pt fuga? era unu care zicea ca are 4000 de turatii la 100 la ora?
PaulT
Nu,nu sunt identice nici macar cutiile in 4 intre ele...Exista cateva tipuri.Era un tabel pe undeva pe forum.Iar la tine,daca ai a 4-a lunga(0,97 raportul) la 100km/h pe ceas ai putin peste 3300rpm.. dry.gif

P.S. Cutia aia cu 5 trepte a fost prost reparata.Pacat de ea.
rammstein
Cam asa sad.gif Si mi-a luat si o carca de bani... Sper ca de data asta sa fie bine.
Inainte am avut Oltcit TRS cu cutie de GSA. No offence, dar nu exista termen de comparatie intre ele (si intre masini, si intre cutii). Singurele avantaje la Dacia pe care le-am observat pana acum sunt consumul si faptul ca se intretine mai usor smile.gif
Mr_Devil83
Pai olcitul cica are aceeasi cutie de viteze cu dacia. Era un topic pe aci cu un posesor de olcit care afirma acest lucru si din ce am citit stia ce vorbeste.

rammstein imi permit sa te contrazic. Dacia mai urca o panta vara, olcitul trebuie intai sa se raceasca. Piese de schimb pentru el se gaseau mult mai greu decat pentru dacie si cred ca cea mai mare dovada ca olcitul a fost un esec este faptul ca au disparut aproape in totalitate de pe drum.

Dacia 13xx in schimb ramane pe strazi si e foarte prezenta, in trafc din 5 masini in afara de a mea una este dacie 13xx si as indrazni sa spun ca din 10 masini in afara de a mea cam 7 sunt dacii.

Poate si intretinerea ieftina si usoara si faptul ca este usor de improvizat o piesa pentru ea o tin inca pe drum. Nu stiu.

Ce stiu insa este ca totdeauna cutiile in 5 trepte au fost mai proaste decat cele cu 4 trepte. Pur si simplu nu au o durata de viata foarte mare. Unchimeo zicea ca daca cutia de viteze in 4 trepte a fost buna din fabrica tine mai mult decat motorul si caroseria. Omul a fost inginer chimist, director la doljchim deci mcanica nu a fost specialitatea lui, insa are o dacie 1310 pe care a primit si 60 de milioane anul trecut si nu o vinde. Masina aia este mereu in reparatii si imbunatatiri iar proprietarul ei prefera sa o foloseasca mult mai mult decat loganul din 2004 cumparat de nou, paremi-se in rate de catre sotie.

A fost si cutia in 4 trepte la mecanic pentru ca incepuse sa curga uleiul din ea, acum 2 ani si dupa 3 luni de zile dupa ce a luato de la acesta ploua din ea. Mentionez faptul ca in alea 3 luni de zile cutia a functionat 100 de kilometri, unchiul meu fiind in spital 2 luni si apoi vreo 2 saptamani nu a putut sa iasa afara din casa.
brigada_diverse
cursul uleiului nu inseamna ca e proasta cutia , ci garnitura

beleaua la alea cu 5(care nu ai prob la alea cu 4): daca s-a rup arcu dintre maneta de viteze si lonjeron de sub masina....cam greu mai nimeresti vitezele...si caraie...si o faci praf...
la mine a mers cu gramada fara arcu ala si se nimereau f usor vitezele
rammstein
QUOTE(Mr_Devil83 @ 22 Feb 2009, 01:19)
Pai olcitul cica are aceeasi cutie de viteze cu dacia. Era un topic pe aci cu un posesor de olcit care afirma acest lucru si din ce am citit stia ce vorbeste.

rammstein imi permit sa te contrazic. Dacia mai urca o panta vara, olcitul trebuie intai sa se raceasca. Piese de schimb pentru el se gaseau mult mai greu decat pentru dacie si cred ca cea mai mare dovada ca olcitul a fost un esec este faptul ca au disparut aproape in totalitate de pe drum.

.
*



Da, Oltcit-ul are cutie asemanatoare cu cele de Dacia, dar dupa '87 (pana atunci erau Franta), iar eu am avut TRS '94, dar modificat, avea cutie de Citroen GSA cu flansa de adaptare. Masina putea sa ia chiar si 160 smile.gif
Off: Trebuie sa te contrazic si eu (stiu ca nu sunt pe un forum Oltcit smile.gif ): am urcat cu Oltcitul meu asta vara - si nu mai era intr-o stare buna, in sensul ca tot drumul am mers cu ledul de la ulei aprins, desi i-am facut schimbul (motor alergat, obosit....) - pana sus la Godeanu, apoi Valea Cernei - Herculane - Orsova - defileul Dunarii - Moldova Noua cu 4 oameni in masina, si nu a avut probleme. Viteza de la iesirea din Herculane si Orsova a fost de 120 tinuta constant (drum bun, 2 benzi pe sens). Deci masina aia nu a fost chiar un esec, doar ca necesita o intretinere mai atenta, piese mai scumpe, nu se repara in mijlocul drumului, 2 usi etc si asta nu i-a placut lu' nea' Ion care era obisnuit sa-si repare singur masina. Ca mare dezavantaj: consumul.

Aseara am fost pe centura orasului sa vad si eu cum se comporta cutia mea in 4. rezultatul: 125 km/h la 4000 rpm (pe GPL).
Dar am mai descoperit o problema (cred ca e aprinderea, in orice caz o problema electrica). Se intampla sa scada turatia 2 secunde spre relanti (si evident motorul se intrerupe), desi sunt cu acceleratia calcata si apoi isi revine. A facut destul de des. S-a si oprit in mers o data, dar am bagat a 2-a si cand am dat drumul la ambreiaj a pornit iar. Ce poate fi?
Mr_Devil83
cristitranca ideea nu era ca e proasta cutia ci faptul ca mecanicul ala renumit in craiova nu dadea 2 bani pe clienti sau folosea piese de toata jena, desi cel putin la cutia aia manopera a fost 80 de lei si unchimeo ia mai dat 30 de lei in plus ciubuc si cand a mers a 2-a oara la el nici macar n-a avut chef sa se uite pe unde curge. Ca trebuia sa io aduca cand a vazut ca ii curge, nu dupa 3 luni. Si omul dupa cum am zis a stat 2 luni in spital.

rammstein eu cred ca e din aprindere. schimba capacul delcoului si luleaua pt cateva minute de pe o masina care nu face figuri si vezi daca nu cumva alea sunt de vina.

Despre olcit nu mai zic nimic pentru ca nu am avut. Ti-am spus ce am vazut si eu la altii pe drum. Nu cunosc starea tehnica a respectivei/respectivelor masini. Nici nu o sa contest faptul ca olcitul e mai rapid ca dacia.
Lunaticul
Rammstein, ai zis ca ai avut Oltcit. Se potriveste cutia de Oltcit pe Dacie ? Ma refer daca se potriveste prinderea, trebuie montata traversa de la Oltcit....etc. Eu am pe Dacie cutie in 5 trepte dar cred ca fostul proprietar a mers fara ulei si a ramas cu un zgomot de....pinioane, nu stiu cum sa-l descriu mai exact. In rest, am schimbat sincroanele de la treapta 1 si 2 (trebuia sa inghete roata si sa tin ambreiajul apasat cam 2 secunde ca sa nu caraie), si acum merge bine, dar am zgomotul asta care ma zgaraie la urechi uneori.
Am o ruda care a dezmembrat un Oltcit acum un an si cutia sta aruncata prin curte. Mi-ar surade ideea sa o iau (mi-o da gratis) sa o pun la punct si sa o montez pe berlina.
La cutia de Oltcit cam cat se tureaza motorul la 100 km/h ?
rammstein
Cutiile sunt asemanatoare, dar nu identice. La Dacie motorul e longitudinal, iar la Oltcit e transversal. Daca se putea pune iti dai seama ca era primul lucru pe care il faceam (din fostul meu Oltcit doar cutia si ambreiajul mai erau bune smile.gif )
Oltcitul fiind motor de turatie sta de obicei in 4000 ture la 100 km/h, acum depinde de cutie (sunt 4 sau 5 ro; 4 sau 5 franta; 5 Citroen GSA - eu aveam GSA) cele ro sunt mai lungi. Eventual o iei gratis si o dai la un oltcitar pe bani sau la schimb cu una de Dacie. Si sfatul meu, desi sunt incepator in ceea ce priveste Dacia, pune cutie 4 cu planetare scurte (ca sa nu mai modifici nimic in afara de traversa si bieleta). Se tureaza mai mult, poate si consuma mai mult, dar se vede diferenta la fiabilitate. Daca mergi civilizat nici nu-ti trebuie altceva smile.gif
Mr_Devil83
cred ca tot cam la fel cu ala de dacie. Olcitul avea putere putin mai mare parca, dar la turatie se ducea mult mai sus ca dacia. Informatia asta am citit-o pe aici, pe daciaclub, intr-un post al unui user deci nu bag mana in foc pentru acuratetea ei.
djasu82
si chiar urca in ture oltcitul prindea 140 lejer , ramanea de reglat cum trebuie carburatorul biggrin.gif cine il punea la punct putea alerga cu oltcitul si la un consum rezonabil.
rammstein
Am si eu o intrebare: mi-a spus cineva ca daca am montata pe placa de presiune (soare) o bucsa nu e tocmai bine si ar putea sa faca rau. Ma lamuriti si pe mine, ca deja incep sa-mi fac griji. thx

23 Feb 2009, 16:13:
Nu stie nimeni?
Si inca ceva: sunt bune discurile de ambreiaj + placa marca Valeo? Sau sunt facaturi?
yonutz85
QUOTE(rammstein @ 22 Feb 2009, 19:01)
Am si eu o intrebare: mi-a spus cineva ca daca am montata pe placa de presiune (soare) o bucsa nu e tocmai bine si ar putea sa faca rau. Ma lamuriti si pe mine, ca deja incep sa-mi fac griji. thx

<span class='edit'>23 Feb 2009, 16:13:</span>
Nu stie nimeni?
Si inca ceva: sunt bune discurile de ambreiaj + placa marca Valeo? Sau sunt facaturi?
*



Aceea bucsa este montata pe "soare" exact in locul unde apasa rulmentul de presiune pe placa. Ca dezavantaje: se uzeaza mai repede rulmentul de presiune si ai ambreiajul mai tare. Ca avantaje: ne se mai uzeaza soarele placii de presiune. Multi montau aceste inventii dupa ideea ca e mai ieftin sa schimbi un rulment de presiune decat placa.
Pe masina cea veche am avut disc Valeo si a rezistat cu brio la zeci de sesiuni de forja. Partea cu facaturile....nu stiu ce si cum,eu il cumparasem de pe net la comanda.
rammstein
In legatura cu busca de pe soare - mi-a zis cineva ca se poate sparge si mai departe sa strice discul de ambreiaj....
Discul Valeo pe care il am mi se pare ca ar fi facatura - partea metalica pe care sunt si arcurile are vopsea alba si putin cojita...
Placa de presiune o voi schimba cu una de Oltcit franta wink.gif am inteles ca se potriveste.
Magnum_Baracuda
sal lume biggrin.gif ...am si eu o pb cu cutia de viteze...am o dacie din 82 rolleyes.gif , model de cutie in 4 trepte, tipul 352 ...aveam pb cu selectorul de viteze de la capac...am schimbat selectorul de viteze...anterior imi ramasese blocata in a 4-a vietza...dupa ce am dato jos si am schimbat selectorul imi intra in treptele a 1-a si a 3-a sad.gif nu imi pot da seama sad.gif desi nu are uzura la furci sau sincroane sau altele...nu intra nici la cald nici la rece


dati-va cu parerea care stiti...vb aia practica bate teoria..ca m-am saturat sa consult manuale si cataloage tehnice biggrin.gif ...
diaconuliviu
QUOTE(Magnum_Baracuda @ 3 Mar 2009, 12:34)
sal lume biggrin.gif ...am si eu o pb cu cutia de viteze...am o dacie din 82 rolleyes.gif , model de cutie in 4 trepte, tipul 352 ...aveam pb cu selectorul de viteze de la capac...am schimbat selectorul de viteze...anterior imi ramasese blocata in a 4-a vietza...dupa ce am dato jos si am schimbat selectorul imi intra in treptele  a 1-a si a 3-a  sad.gif nu imi pot da seama  sad.gif desi nu are uzura la furci sau sincroane sau altele...nu intra nici la cald nici la rece
dati-va cu parerea care stiti...vb aia practica bate teoria..ca m-am saturat sa consult manuale si cataloage tehnice  biggrin.gif ...

Incearca cu o "Gramatica limbii romane".
dachriss
Vreau sa va spun si eu ceva. In primul rand nu am citit tot acest topic dar de ceva vreme ma uimeste o chestie. Am vazut la inceput, spunea cineva ca pe la 3500rpm are cam 85km/h.
Acum vine chestia... dacia tatalui meu, la cca 3000rpm are 90km/h iar la 3100 si ceva rpm are 100km/h. Cutia care este acum pe masina e de la un prieten si mi-a zis ca e de pe o dacie sport si ca ar fi frantuzeasca. Sa fie oare asa? sau nu merge bine ceva, turometru/vitezometru?
nelu_1985
nu-i nici o minune ca are 90 la 3000 de ture, asa is toate cutiile dupa '85 cu raport 0,96 la treapta a 4-a si grup 9x34, tu probabil ai cutie cu planetare lungi, cu modul pentru treapta a 4-a marit deci raport 1,03 si eventual grup de tractiune 8x33
dachriss
da, e cu planetare lungi. si inca o chestie, imi este aproape imposibil sa turez motorul mai de 3000rpm indiferent de treapta(exceptand 1-a). adica... se tureaza mai mult dar greu...f greu sad.gif pana la 300 ajunge repede dar de acolo ... fass! motorul are cam 4000 km de la ultima revizie cand s-a inlocuit cam tot, iar uleiul care este acum in motor e un elf 15w40. De asemenea mentionez ca motorul este bine reglat, porneste la sfert dimineata... dar ma dispera! a mai patit cineva asta?
adrianne
avans
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.