Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mrs_
frana mea tine foarte bine, dar pedala este foarte jos.
cum pot sa o fac sa tina mai sus?(pompa de frana are 2ani,asa a tinut de noua)
pot sa ii fac ceva sau trebuie sa cumpar o pompa noua?
ATM
Regleaza sabotii spate sa stea cat mai aproape de tambur, daca sabotii sunt mult indepartati de tambur se pierde din cursa pedalei. Au ei un autoreglaj functie de uzura, dar e cam pe langa subiect saracul. Ca sa vezi daca de aicea e problema, trage frana de mana cativa dinti (fara ca masina sa fie infranata propriu -zis, deci sa mearga inca libera si neinfranata) si vezi daca cursa pedalei s-a ridicat.
Fa-i o aerisire.
De care pompa ai, pe diametru de 19 sau 21.5 (papuc diesel/solenza?) , vezi ca scrie pe eticheta de pe corpul pompei, semnul ala de o taiat oblic si cifra dupa, daca e de 19, cam e de boala lor, n-ai ce-i face mare lucru. Diametru mai mic-mai putin lichid in interior-cursa mai lunga (comparativ cu 21.5) pentru a introduce aceeasi presiune in circuit. Daca e de 21.5 ar trebui sa tina sus dupa reglaje.
Ce-am zis mai sus e valabil pentru pompa de 4 conducte cu ICP. Ma bate gandul ca daca ai masina din 1986 sa nu ai servo cu simplu circuit. Caz in care nici macar nu ai autoreglaj la saboti, ci se regleaza manual (parca imbus de 6?). deci cu atat mai mult poate o verificare...?
mrs_
am incercat partea cu sabotii dar nu cred ca am ridicat pedala cu mai mult de 0,5cm (pompa de frana e dubla in 3conducte)
cineva mi a zis sa schimb furtunul de la servo.are vreo legatura?
mrs_
tre sa ajung la mecanic?
nu imi da nimeni o idee?
alexandrusiri
salutare.am si eu o dacie berlina din 1997 siu am ceva probleme la frane.in sensul ca frana tine mult prea jos.am facut aerisiri de m-am plictisit.am schimbatr si un cilindru pe dreapta spate,repartitorul,garniturile la pompa de frana si lichidul de frana si tot asa tine.ba mai mult mi s-a aprins si beculetul de avarie la frana in bord.mecanicul a dat pompa jos si a mai desfacut putin surubelul ala din capatul pistonul de pe servofrana si acum tine mai bine.dar a zis ca exista riscul sa se blocheze rotile pe spate,caz in care ar trebui sa slabesc putin piulitele pompei de fran pana ajung la el.as vrea totusi o rezolvare mai buna.nu ceva provizoriu si sa merg cu frica.dati-mi si voi un sfat.am vazut mai sus ca pompele au mai multe diametre.daca eu am de 19 pot sa ii pun mai mare?asta ar rezolva problema?cum imi dau seama de care pompa am ca diametru?unde ar trebui sa ma uit?
razvaneluu
poi mai bn scoate placutele si sabotii sa fii sigur :| cum dreq sa slabesti piulitele ... verifica si u sa botii si placutele , uitate sa nu piarda lichid...
alexandrusiri
nu pierde pe nicaieri lichid,sabotii sunt noi,nici nu au fost atinsi de tanbur.aa am uitat sa mentionez ca masina are doar 13000 km.13000.nu s-a circulat cu ea pana acum vre-o 4 ani si de atunci circula doar prietena mea cu ea.deci e noua.placutele le-am scimbat pt ca ea merge mult pe liber si foloseste frana.deci un sfat ceva?
Liviu2018
schimba mecanicul... cum sa se blocheze puntea spate cand tu ai pedala moale!!??? Cauta pe cineva cere stie sa desfaca pompa de frana, so o curete si sa-i verifice garniturile. Becul din bord de obicei se aprinde la franarile bruste si se rezolva tot desfacand pompa de frana sau verifici sonda(nu stiu exact cum se cheama) sa nu fie defecta. Mai verifica o data sa nu piarda lichid, regleaza sabotii sa fie cat mai aproape de tambur apoi la sfarsit trebuie facuta o aerisire la frani si la pompa. Serva nu are nici o legatura cu pozitia pedalei. Bafta!!! sofer1.gif

alexandrusiri
pompa de frana a fost desfacuta si schimbate garniturile.am schimbat si un cilindru pe spate si repartitorul.lichid nu pierde pe nicaieri.dupa aceste operatiuni si dupa aerisire frana prindea tot asa jos.adica de la jumatea pedalei in jos.eu vroiam sa tina pana al jumate.deci dupa operatiunile de mai sus a fost desfacuta din nou pompa si reglat acel surubel de pe tulunba de sorvofrana si repusa pompa.dupa aerisire tine mai bine.pedala s-a mai intarit.abia acum mi-a zis mecanicul ca s-ar putea bloca rotile pe spate,caz in care sa desfac 2-3 spire la piulitele de la pompa,pana ajung la el sa o dea jos si sa ii mai regleze cuiul ala de pe servo.mecanicul este bun si priceput.il stiu de ani buni si numai la el am fost cu masinile.si cu prima masina care fost tot o dacie 1310.dar as mai vrea o parere de la voi,sau cel putin de la cei care ati mai avut probleme cu franele.aaa si mecanicul mi-a zis ca sunt mai multe tipuri de pompe.unele care prind mai sus si altele care prind mai jos.va multumesc
mycar
Cred ca trebuie sa aerisesti franele si atunci o sa prinda mai sus.Acum ai aer pe instalatie deaia prinde jos.PS sa mai completezi si cu lichid de frana cand aerisesti.
alexandrusiri
am avut grija sa nu raman fara lichid in borcan in timp ce aeriseam..
danut 69-71
QUOTE(mrs_ @ 21 Feb 2009, 00:54)
frana mea tine foarte bine, dar pedala este foarte jos.
cum pot sa o fac sa tina mai sus?(pompa de frana are 2ani,asa a tinut de noua)
pot sa ii fac ceva sau trebuie sa cumpar o pompa noua?
*


Nu trebuie sa schimbi pomapa . Poti sa mai incerci si un reglaj din tija din interiorul masinii , dar nu foarte mult , este posibil sa-ti blocheze dupa aceea .
alexandrusiri
de care tija din interiorul masinii vorbesti?spune-mi si mie mai exact dac anu te superi ca si eu am aceeasi problema ca si colegul.,numai ca la mine mecanicul a umblat putin la tija de pe servo.
danut 69-71
Pe , pedala de frina este prinsa o tija care actioneaza asupra mecanismului servo si pompa de frina .Este o piulita de 6 , se slabeste si se roteste tija , depinde de necesitati , o lungesti sau o scurtezi , mare atentie ,pote sa blocheze sau poate sa nu tina frina in functie de cit reglezi . Decit sa faci o prostie , consulta un specialist (daca nu ai mai facut asa ceva ).
alexandrusiri
salutare.revin cu problema mea.dupa o ameliorare a problemei pt cateva zile,aceasta a revenit sub alta forma. si anume: cand apas pe pedala de frana se aprinde becul de avarie a sistemului de franare si pedala fasaie si se intareste.ca si cum ai calca pe o perna de aer.am sunat la mecanic si acesta a zis ca s-a spart membrana din tulumba de servofrana.e adevarat sau ar mai putea fi si altceva?
costi2
Salut, treaba cu pedala tare si fasait a patit-o si tata la Liberta, eu zic ca-i servofrana. Cand simti pedala ca o mingie nu tremura si relantiul?
alexandrusiri
da.ea asa a zis .ca se intareste pedala si fasaie.nu a sta sa urmareasca relantuiul.dar asta se intampla daca e defecta servofrana.multumesc de raspns.
stc_ctln
salut.
Aceasi problema am si eu.
frana tine undeva un pic peste jumate.Dar cand apas pe frana tremura toata masina.pe spate nu mai tine deloc,decat un pic pe stanga(sa vezi senzatie pe drum plin de nisip la frana brusc).Chestia este ca nu tine nici frana de mana,Deci banuiesc ca nu ar fi problema cu rapartitorul.

Chesti cu apasatul pe frana si sa se aprinda becul de avarie,am patit cand am schimbat placutele de frana.dupa o aerisire s-a rezolvat.

A da si la mine se mai aprinde becul de la avarie in bord cand franez brusc.dar se mai aprind si altele cum ar fi martori de la ulei si apa,exact ca atunci cand pun contactul.Asta doar pt o sec poate mai putin.
E posibil sa fie furtunu ala de vacum,sa scada relantiu incat sa opreasca motoru,sau ceasurile sa creada asta?
Merced
Ai ulei putin in motor si d-aia se aprinde la franari bruste martorul de presiune. Incearca sa demarezi brusc, tot acelasi rezultat ar trebui sa ai. Pentru problema asta ori completezi ori faci schimbul de ulei.
Cat despre tremuratul de la franari, ai ovalizat ceva pe undeva. Ori disc/discuri, ori tambur/tamburi. Tre sa verifici.
stc_ctln
multzam mult pt sfat
Chiar e scazut nivelul la ulei.
Cat despre tremurat,doar cand e pe loc,sau miscare.foarte incet.am franat si de la 120 si nu a tremurat nici nu a tras stanga dreapta sau alte lucruri.(inafara de martori care s-au aprins,dar acum stiu de ce:D)
Merced
Pai e tremurat provocat de franarea in sine sau de motor? Ca daca-ti scade la franari turatia si tremura motorul ai intuit bine si trebuie sa verifici servofrana si traseul ei.
stc_ctln
turatia scade si masina incepe sa trepideze cand e pe loc si apas frana.dar trepideaza destul de tare.

Daca trepidatia apare numai cand apas frana,asta inseamana ca defectiunea ar trebui sa fie ori pompa ori dupa pompa?


In mers nu se intampla nimic,nu trepideaza nu trage in vreo directie,nu scade relantiu.
drlabs
Schimba mizeria aia de supapa din plastic alb de la servofrana si furtunul. Ca sa fii sigur, pune-i coliere in amandoua partile.
Daca auzi vreun fasait pe la pedalier... membrana servofranei(iei alta servo noua)

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.