Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Retur benzina injectie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Ciorapel
Salut !

Tot Breakul meu face probleme. De cand l-am cumparat (decembrie), mi s-a parut ca are un consum foarte mare (undeva la 15 litri / 100 km urban). Am suflat pe conducta de retur, dupa care am plecat la drum.

Cand am plecat din Constanta (becul galben se aprindea la frana, adica aveam putin peste limita de galben), am bagat 36 de litri de benzina (1 mil 200). Am facut 382 de kilometri pe ruta Constanta - Macin (si putin urban, cam 20 km), si am ramas FARA benzina. Dupa un calcul scurt, am consum de 9.4 litri / 100 km extraurban.

Am ajuns acasa (cu foarte putina benzina), am parcat masina (doar pe un deal am gasit), si de dimineata cand sa o pornesc, s-a dezamorsat pompa de benzina si s-a blocat/stricat. Avea tata o alta pompa de benzina, am montat-o.

Am inceput sa controlez returul, sa vad daca nu este infundat. Furtunul este desfundat, dar NU IESE DELOC BENZINA DIN CORPUL DE INJECTIE. Adica daca scot furtunul de retur din injectie nu scuipa un gram de benzina.

Tot pe drumul acesta : la dus vremea era FOARTE urata, temperaturi pe minus, si fiindu-mi frica de polei, am mers doar cu 60-80 km/h, vant foarte puternic din fata (se anunta pe undeva pe la 80 km/h la meteo), si mi s-a aprins becul de injectie o data si nu mai tragea. Am oprit motorul, l-am pornit, si nu a mai facut probleme decat dupa aprox. 30 km cand s-a mai aprins o data, iar am oprit motorul, i-ar l-am pornit si m-am gandit ca poate fi de la stilul de mers, adica ne-forjat, si temperaturi joase. Asa ca am mers putin (1 minut) mai sportiv, adica in turatii mai mari si nu s-a mai aprins deloc acel bec.



Intrebari :
1) De ce nu imi arunca benzina deloc prin retur ?
2) De ce s-ar fi putut aprinde acel bec de injectie pe drum ?
C a t a l i n
Trebuie verificat regulatorul de presiune din corp clapetă. E posibil să fie mizerie acolo. Filtrul de benzină a mai fost schimbat?
Ce turație avea motorul când s-a aprins martorul din bord?
rokos
salut
era mai bine daca postai la Dacia injectie.
becul martor injectie se poate aprinde din diverse motive. In cazul tau s-ar putea sa fie din cauza temp. motor. Verifica termostatul, eventual schimba-l cu unul nou. Probabil nu inchide, a ramas blocat pe deschis si nu apuca sa se incalzeasca. De aici si consumul mare.
Alta pista ar fi sa verifici sonda lamda si contactele electrice.
Nu ar strica nici o verificare pe tester si verifcarea presiunii la pompa de benzina.
Bafta!
Ciorapel
QUOTE(MAERSK @ 23 Feb 2009, 19:57)
Trebuie verificat regulatorul de presiune din corp clapetă. E posibil să fie mizerie acolo. Filtrul de benzină a mai fost schimbat?
Ce turație avea motorul când s-a aprins martorul din bord?
*



Aveam cam 70-80 in treapta 5-a .. deci undeva pe la 2500 rpm (nu am turometru).
Astazi cand am schimbat pompa de benzina, am suflat din corpul injectie, si in rezervor aveam o sticla mica sa vad ce iese. A iesit "cafea cu zat", adica MARO de nu vedeai prin acel lichid, si in 2-3 minute pe fundul vasului a inceput sa se depuna impuritate maronie. Voi schimba filtrul de benzina cu prima ocazie. Am bagat cu pompa aer cu presiune prin tur, si a iesit prin retur, dar NUMAI in presiune (si pompa de benzina nu ajunge in nici un caz la acea presiune).


QUOTE(rokos @ 23 Feb 2009, 19:57)
salut
era mai bine daca postai la Dacia injectie.
becul martor injectie se poate aprinde din diverse motive. In cazul tau s-ar putea sa fie din cauza temp. motor. Verifica termostatul, eventual schimba-l cu unul nou. Probabil nu inchide, a ramas blocat pe deschis si nu apuca sa se incalzeasca. De aici si consumul mare.
Alta pista ar fi sa verifici sonda lamda si contactele electrice.
Nu ar strica nici o verificare pe tester si verifcarea presiunii la pompa de benzina.
Bafta!
*


Nu am postat in acel topic deoarece acolo sunt toate problemele gramada, si cei mai in tema nu prea viziteaza acea portiune (eu cel putin ma pierd rau de tot pe acolo). Despre temperatura, nu am indicator, dar era dat pe caldura si nu prea baga (f. putin pentru un bord CN), cred ca voi schimba termostatul.
Astazi am umblat prin Constanta dupa cineva care are un tester pentru dacia si nu am gasit, maine voi cauta iar.


Am uitat sa specific ca la intoarcere aveam relantiul mare, dupa ureche era pe undeva pe la 1300 - 1500 rpm, dar nu mi s-a aprins nimic in bord. Cred ca termostatul imi face probleme.
Ciorapel
Astazi am schimbat (cu greu) filtrul de benzina, intr-adevar din ala vechi a curs numai mizerie.
Am cumparat si un termostat sa il inclocuiesc pe cel vechi, si surpriza. .. nici macar nu aveam termostat :| .

Am fost si la un mecanic care m-a programat pentru vineri cu problema cu returul.
Mi-a zis ca incearca sa curete nu stiu ce pe acolo, dar daca nu merge, trebuie sa cumpar ansamblul care este 800 de lei :| . Chiar nu exista piese de schimb pe bucati .. decat tot ?!
C a t a l i n
Nu merită să mergi la mecanic. Poți desface chiar tu corpul clapetă. Sunt poze pe topicul despre dacia injecție. Ai nevoie de niște chei torx.
rokos
pai daca n-aveai terrmostat, de aia se aprindea becul: motorul nu ajungea la temp optima intr-un anumit interval. Acum daca termostatul e bun, o sa creasca temperatura si o scada relantiul si implicit si consumul.
bafta!
Ciorapel
Nu am nici o sansa sa gasesc ceva prin topicul ala. Si la cautari imi gaseste 41 de pagini despre "corp clapeta", si la citit acum tot topicul nu pot.

Cred ca ramane mecanicul ...


[editat]

Am cautat toate cele 56 de pagini ale topicului "dacia injectie" despre "corp clapeta", si informatii despre cum se desface, din ce este alcatuit, nu am gasit sad.gif
ydaniel
....ia termostat vernet.
variable_dynamics
@Ciorapel:
QUOTE
Am cautat toate cele 56 de pagini ale topicului "dacia injectie" despre "corp clapeta", si informatii despre cum se desface, din ce este alcatuit, nu am gasit

Uite un minim de informatii, poate te ajuta sa intelegi cate ceva.
[attachmentid=1627503991] [attachmentid=1627503992]
Ca sa demontezi corpul clapeta de pe colectorul de admisie, desfaci suruburile incercuite cu rosu, scoti conductele de tur si retur de carburant,capatul dinspre piesa clapetei de aer al cablului de acceleratie, mufa injectorului, mufa potentiometrului clapetei.
Ca sa separi ansamblul corp superior(injectorul+regulator de presiune) de corpul inferior(corpul cu clapeta de acceleratie) trebuie sa declipsezi cele doua "cuie" incercuite cu verde.
Spor la treaba!

Numai bine.

LaterEdit: Cum dumnezeu ai ratat pagina ASTA? Ai poze cu demontarea corpului-clapeta si a regulatorului de presiune, lucruri care ti-ar putea folosi(zic eu).
Ciorapel
Multumesc mult pentru raspuns; astazi am fost la un mecanic sa se uite in corp-clapeta. A scos injector, regulator de presiune, si erau curate, dar retur tot nu aveam. Cand a masurat presiunea pompei, era in jur de 0.3 BAR.

Poate fi presiunea pompei de vina pentru consumul exagerat de combustibil ? (Din cate am inteles, debit are, dar presiune sa ridice supapa de retur nu).

Nu vreau sa dau 2 milioane pe o pompa de benzina si sa fie altceva defect sad.gif .
ydaniel
o pompa noua de uzina e minim 350lei:)
Ciorapel
Ok, sa fie cat o fi, dar asta este ?
ydaniel
trebuie sa verifici presiunea pe tur cu ajutorul unui manometru:)
Ciorapel
Era de aprox. 0.3 bari. Precizez ca masina nu da in nas cand o accelerez brusc, merge f. bine; singura problema este consumul, ca din corp injectie nu iese benzina deloc pe retur.
nelu
Regulatorul de presiune trebuie sa asigure o presiune de 0.8-1.15 bari cu motorul in functiune.
Pt masurarea presiunii trebuie sa pui un racord in T si un manometru (0-4 bari) la racordul de intrare benzina in corpul clapeta-injector.
Vezi asta si in manual.
C a t a l i n
Pompa trebuie să asigure... regulatorul doar trimite "surplusul" înapoi în rezervor.
nelu
Hai sa zicem ca "se asigura" ca presiunea se mentine in limitele respective. Multumit?
C a t a l i n
Voiam doar să accentuez, că văd că tot nu e clar, că pompa aia cu 0.3 bari trebuie schimbată...
Ciorapel
Gata, am pus alta pompa ce are 3 bar. Acum imi da retur. Sper ca si consumul sa fie bun smile.gif

Multumesc mult !
gti98
Desi e cam tardiv:
1) consumul ti-era mare din cauza motorului rece (injectia nu numai ca imbogateste amestecul, dar reduce si avansul; randamentul termodinamic se inrautateste, dar motorul (ar trebui) sa se incalzeasca mai repede...
2) e bizar ca "trage" si nu "da in nas"; chiar daca bucla de reglaj a sondei de oxigen mai corecteaza amestecul, in sensul lungirii timpilor de injectie, aceasta corectie e "de finete'. Cum "scartaie" ceva la injectia monopunct, se gaseste cate un "expert": "sonda Lambda!". In realitate, aceasta contribuie doar dupa atingerea regimului termic la un reglaj "fin", nefunctionarea ei fiind destul de greu observabila.
3) presiunea normala de functionare la injector e minim 0,8 bar (s-a spus de altii, e si in manual), ceea e cam departe de 0,3. Daca si dupa inlocuirea filtrului de benzina nu ai retur, trebuie inlocuita pompa (sau remediata, dar eu nu am umblat la ea; nu recomanda nimeni, fiind vorba totusi de un mediu destul de ...problematic!)
4) e posibil ca presiunea reala sa fie totusi mai aproape de limita functionarii normale (manometru deficient); totusi, chiar daca la sarcini partiale functioneaza satisfacator, la sarcina mare va apare limitarea puterii (pompa debiteaza aproximativ constant, in timp ce consumul motorului variaza de la sub 1 litru/h la relanti, pana la peste 25 litri/100km,adica chiar mai mult pe ora, la accelerarea "cu ura"; probabil ca vei fi surprins de voiciunea ce va apare cu o pompa in parametri) Nu e logic sa scada consumul din motiv de pompa, dar termostatul va avea efecte simtitoare.
Cu Dacia inveti multa mecanica auto (insa, de la o anumita varsta te apuca si lehamitea!!!)
Toate cele bune!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.