Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1.4 sau 1.6?
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2
negrutzu84
salutare

as vrea sa imi iau si eu o dacia logan. problema este ca nu stiu ce sa aleg?un motor de 1.4 sau un motor de 1.6?diferenta este de 15 CP iar la pret de 1700 ron (la care se adauga alte taxe mai mari). ce ma sfatuiti? se simte mult diferenta de motorizare? (cu greu strang banii si pt una 1.4 :) )
mersi
Serje
Mai depinde si ce varianta alegi, si pentru ce. Daca iti iei varianta cu AC (ar fi indicat) si faci si drumuri inafara atunci ar fi cam musai 1.6, daca ii numai pentru oras, merge lejer si 1.4. Daca iei fara AC si nu esti vitezoman, merge lejer si 1.4.
De simtit se simte diferenta intre 1.4 si 1.6.
driverx
Care ar fi taxele alea mai mari? Impozitu e mai mare cu 10-20 RON...PE AN. RCA-ul e mai gros.

Ia 1.6. Sunt destui care regreta motorul 1.4, tot asa, ca ba nu au avut bani, ba nu stiu ce. O fi criza and shit, dar ia logan cu AC. La fel, mai stiu colegi care le-or trebui dizel sa consume putin si nu au mai avut bani de AC. Binenteles ca vara stau cu limba afara.
Steel Tormentor
ia cu AC si 1.6.
ti-o spune Stan Patitu` wink.gif
bolovan_ro
Dupa cum spunea primul:
Daca circuli mult afara...ia lejer unul cu motor de 1.6
Daca circuli 50% in oras...si 50% fara...si mergi mai sportiv...ia 1.6...daca mergi mai linistit...1.4
Daca circuli mai mult in oras...1.4
Se simte diferenta...destul de bine. Sint momente in care regret ca n-am motor de 1.6 (chiar daca circul foarte linistit)...dar in rest...nu ma deranjeaza (circul 60% din timp in oras)...iar afara...merg cu max 100 km/ora...si fara sprintari...dar cind vrei sa faci o depasire mai sprintara...se simte.
Diferenta de consum nu ii foarte mare (max 0.5l)
argon
vorbiti ca si cum ala de 1,6 e sportivitatea intruchipata, tot lesinat ramane, dar intre doua rele alegi pe aia mai putin rea, diferenta nu e mare.
bolovan_ro
argon no, amu ne scuzi...dar noi nu ne putem permite sa schimbam in fiecare saptamina cite un ferrary ca tine.
Noi simtem oameni modesti...nu regii soselelor. De ex, pt tata, si logan-ul meu ii sportiv...incearca si tu sa cobori printre muritorii de rind.
negrutzu84 ia spune albastreala...cam pe unde circuli tu cu masina? Cam citi km/an faci? Etc...ca asa...ne putem certa mai cu spor.
driverx
argonel. Iar dai cu bat(z)un' balta. Cine ar fi spus ca nu e asa. Doar ca 1.4 e mai lesinat. Aici e vorba de o alegere. Intre doua lesinaturi. Vorbim de 1.6 ca de un motor mai puternic decat 1.4. Nu stiu cine te-ar fi facut sa crezi ca vorbim aici de 1.6 ca ar fi sportivitate intruchipata.

Da-ti cu portiera peste cap, ca aberezi cam mult in ultima vreme....
skija
1.5... serios... ia in calcul si varianta asta... costurile de intretinere nu sunt cu mult mai mari.. sunt chiar suportabile...
driverx
Omu' n-are bani si tu il prostesti sa arunce bani si mai multi. WTF?
argon
ce ai ajuns bre, te afecteaza ralantiul de la rht-ul ala de masina si in viata, erai tu nasol de dinainte, da' in 'ultima vreme' esti sub orice critica.
ceribros
Ia tatiucu 1.4 si cu AC, este cel mai bine crede-ma cu 1.6 o sa ai consum destul de mare dar si putere dar daca iti iei masina sa iti faci treaba si nu sa te dai mare ca l-ai facut pe unu cu un 1.4 la semafor ia 1.4. Crede-ma 1.4 ala nu prea are moarte, le alearga astia la mine la munca de le inebunesc si nu au nimic si e si consumul ok.
LuluMOB
Evident depinde pe unde mergi mai mult.
Eu sunt din aia cu orasul, am si AC (n-as lua fara) si nu am regretat niciodata ca n-am luat 1.6.
argon
aia ce regreta probabil nu au condus 1,6, ca-si dadeau seama ca e cam tot acolo. Asa regreta si au impresia ca erau sumahar cu 1,6-ele, nu neaparat useri din topicul asta, ci asa in general...ce se simte mai bine e 16v-ul, da acolo diferenta e mai mare de 1700 ron.
Ov
argoane, cati cai ai tu la break? si cate kile?
imparte-le

apoi cauta pe net cati cai are loganul de 1.4
si cate kile
imparte-le

compara-le wink.gif

ca au mers altii zeci de ani cu berline coscovite de 54 de cai (1300) si si-au facut treaba onorabil cu ele, inclusiv cu porcu'n portbagaj
Serje
Adica tu nu simti 20% in plus? ...
argon
ovule, cine isi ia logan e om pentru care conteaza power to weight ratio, sau isi ia masina sa faca treaba cu ea? Am mers si cu 1,4 si 1,6 si diferenta nu e notabila, e, nu zic nu, dar pentru cineva care 'cu greu strange bani' pentru 1,4 cum singur zice, nu cred ca se justifica .
Ov
tocmai asta voiam si io sa-ti zic: cine-si ia logan isi ia masina sa faca treaba cu ea, la fel cum a facut si cu berlina
negrutzu84
mersi mult pt sfaturi
m-ati intrebat ce versiune de 1.4..pai as vrea 1.4 Laureat(deci are si AC). km pe care ii fac pe an is cam max 15000(50 % oras-50% afara).
si mai e ceva...citeam si eu pe aici....ala de 1.4 este adevarat ca nu mai are bara stabilizatoare?

mersi
vijelie
ai deschis cutia pandorei
logan1.5dci
QUOTE(negrutzu84 @ 24 Feb 2009, 13:03)
.........este adevarat ca nu mai are bara stabilizatoare?
*



radmasa.gif , nu era de ajuns 1.4 vs 1.6 ...acum o torni si pe asta.
bolovan_ro
negrutzu84 daca nu mergi sportiv (peste 100 km/ora)...nu vrei sa pleci mai sportiv de la stop...nu mergi mult la munte (urcusuri/dealuri etc)...mergi linistit pe 1.4
Am condus aprox 50.000 km cu motor de 1.6 si vo 20.000 cu 1.4 (acum am cu 1.4)...dupa cum ti-am spus...nu ma deranjeaza ca ii de 1.4...
Se simte diferenta cind vrei sa depasesti la viteze mai mari...
P.S. Daca iti permit...mergi pe 1.5 DCI cu 85 cp...merge superb...dar nah...
slider2
eu ti-as recomanda 1.6. poate ca unii spun ca are un consum mai mare, dar depinde si ce stil de condus ai. orice masina daca mergi sportiv cu ea, va consuma. ac-ul ia mult din puterea motorului, deci ala de 1.4 cu ac pornit, va fi aproape anemic. apoi ai zis ca 50% din km parcursi de tine intr-un an ii parcurgi in oras, 50% afara, deci 7500km extraurban. ceea ce inseamna ca mai te duci si in vacanta, poate chiar cu prietenii, deci mai multi in masina, unde e nevoie de cuplul motor mai mare al motorului de 1.6.
apropos de asta, cuplul motor ar trebui sa te intereseze mai mult, pentru ca tu pe asta il vei folosi mai mult, caii putere mai putin.
daca nu ai bani de 1.6 nou, cauta si pe la second hand. un logan 1.6 ambition din 2006, pana in 30.000km e cam 5500euro. daca vrei poti sa-i faci un ciptuning (resoftare, remapare, care varianta vrei) si il faci de 100cp si 143nm, aproximativ cat un 16v.
sau eventual un 16v, sau 1.5 85cp la sh.

dar la 1.4 este o problema destul de intalnita cu ambreiajul?? am mers cu un taxi, avea 25.000km, era 1.4 ph2 si la relanti facea ca un diesel, iar cand calca ambreiajul nu se mai auzea.
vijelie
Singurele momente in care reusesc sa plec sportiv de la stop e cand am treningul pe mine.
Eu mi-as face probleme mai degraba de incidenta mai mare de probleme cu scurgerile de ulei la motorizarile de 1.4 in comparatie cu 1.6.
LuluMOB
QUOTE(Serje @ 24 Feb 2009, 12:48)
Adica tu nu simti 20% in plus? ...
*


Nu ca nu-i simt, dar nu prea am nevoie de ei.
Daca ma interesa asta luam 1.6 16v sau alta masina.
AMW
Avand in vedere ca am condus ambele motoare...si am un logan 1.6 te sfatuiesc sa alegi 1.6 deoarece este mai putin lesinat, nu se simte atat de rau atunci cand mergi cu aeru pornit, nu trebuie sa il turezi pana ii sar pistoanele atunci cand faci o depasire etc.

Dar in oras vei avea un consum maricel....cam 11 cu aeru pornit...

1.4 parerea mea ca e un motor ok pt super nova si solenza dar nu si pentru logan.

ca sa nu mai zic ca mi-se pare mult mai bine echilibrat cel de 1.6 fata de 1.4.

Cand aveam alt logan diesel 1.5 muream de ras cand o mai incerca cate unu cu 1.4 sa ma faca....si saracu diesel avea cu 10 cai mai putin decat benzinar...biggrin.gif
GoGu
Eu am 1.4, cu AC, merg 80% in oras, restul afara. E OK, nu e dracu' asa negru.

M-am gandit si eu ca era mai bun 1.6. Si ABS-ul sleep.gif . Si tapiteria de piele. Si o imagine de marca. Si, si, si... Dar stai, trebuie sa le platesc. Ah. Parca nu-mi mai trebuie asa mult smile.gif
bendix
1,5. Eu asa as alege. In 2005 nu s-a putut sad.gif
ceribros
Cea mai buna combinatie 1.4 Laureat. Go for it! Acum sa te intrebam si ce culoare vrei biggrin.gif
DMP
QUOTE(negrutzu84 @ 24 Feb 2009, 14:03)
mersi mult pt sfaturi
m-ati intrebat ce versiune de 1.4..pai as vrea 1.4 Laureat(deci are si AC). km pe care ii fac pe an is cam max 15000(50 % oras-50% afara).
si mai e ceva...citeam si eu pe aici....ala de 1.4 este adevarat ca nu mai are bara stabilizatoare?

mersi
*




QUOTE(daciafan @ 26 Jan 2009, 10:24)

raspuns din partea celor de la dacia:
Referitor la solicitarea dumneavoastra cu privire la echiparea gamei Dacia Logan, va comunicam faptul ca incepand cu anul 2009 toate vehiculele Logan berlina fabricate sunt echipate in serie de catre producator cu sistemul ABS Bosch +AFU.

Versiunile Logan berlina care nu sunt echipate cu bara antirului sunt urmatoarele:
-toate versiunile motorizare benzina 1,4 MPI(Ambiance, Preference, Laureate);
-incepand cu ianuarie 2009, toate versiunile motorizare benzina 1,6 MPI(Ambiance, Preference, Laureate).
*



si cele de 1.6 au pierdut bara aia pacatoasa ...

vad ca periodic apare 1.4 vs 1.6 ...
Arhimede
1.6 atinge suta in 11.5s iar 1.4 in 13s.Un kilometru ca start de pe loc il parcurg amandoua in accelasi timp. Poate nu e relevant dar cutia de pe 1.4 mai anuleaza diferenta.Care oricum nu e de 15 cai.Motorul de 1.4 are vreo 78 de fapt si cel de 1.6 vreo 87.

1.4 are cutie diferita fata de 1.6.Daca stiu eu bine.1.6 are o cutie care e destul de naspa ca precizie..ca actionare a treptelor.Cutia de pe 1.4 e mai misto din simplul motiv ca e mai usor de schimbat dintr-o treapta in alta.

Singurul lucru care salveaza 1.4 din comparatia asta e cutia care e mai bien etajata =.Deci daca mergi prin oras s-ar putea sa-ti fie de ajutor 1.4.

Mergi si tu cu amandoua ca e mult mai important decat sa-ti dam noi cu teoriile.
klaus
QUOTE(Arhimede @ 24 Feb 2009, 14:10)
1.4 are cutie diferita fata de 1.6.Daca stiu eu bine.1.6 are o cutie care  e destul de naspa ca precizie..ca actionare a treptelor.Cutia de pe 1.4 e mai misto din simplul motiv ca e mai usor de schimbat dintr-o treapta in alta.
*

Din cate stiu eu, nu stii bine.
AMW
@Arhimede este exact invers...dar nu cred ca trebuie sa intram in detalii atat de tehince...si ambreiajul difera intra ele...si mai multe lucruri...

de asta am spus ca motorul de 1.6 este mai bine echilibrat...ca nu are cutia de la X abreiajul de la Y si motorul de la Z...
slider2
QUOTE(AMW @ 24 Feb 2009, 13:36)
Cand aveam alt logan diesel 1.5 muream de ras cand o mai incerca cate unu cu 1.4 sa ma faca....si saracu diesel avea cu 10 cai mai putin decat benzinar...biggrin.gif
*



scuzati-mi cacofonoia:
cai ca caii tongue.gif , dar cuplul motor?? totus dieselul de 65cp, asa amarat cum pare, are cu aproape 50% cuplu motor mai mult ca 1.4.
Steel Tormentor
QUOTE(vijelie @ 24 Feb 2009, 14:20)
Singurele momente in care reusesc sa plec sportiv de la stop e cand am treningul pe mine.
*



radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
razvan_3asy
Daca nu esti pretentios iati 1.4 + ac, eventual versiunea Laureate, eu pe asta am luat-o si sunt multumit, intradevar motoru nu e asa stralucit la cei 75 cai nai mai performante, insa daca vrei masina cu performante ia ceva cu peste 150 cai, in opinia mea 1.4 e ok pentru plimbari si restu, are si putina sportivitate (in felul lui) icon_mrgreen.gif .
LuluMOB
QUOTE(slider2 @ 24 Feb 2009, 14:40)
scuzati-mi cacofonoia:
cai ca caii  tongue.gif , dar cuplul motor?? totus dieselul de 65cp, asa amarat cum pare, are cu aproape 50% cuplu motor mai mult ca 1.4.
*


Conteaza cuplul la roata. Ala de la motor trece prin cutie.
Avantajul dieselului e curba favorabila de cuplu/putere la turatii mici. Daca le storci la maxim, ala de putere mai mare castiga.
Pe omul nostru nu-l intereseaza cred dieselul avand bani putini si mergand circa 15000km pe an.
IsNa
Ia 1.4 si intinde-te la dotari cat poti. Dotarile de confort si siguranta iti vor da mult mai multa satisfactie in condus decat cei 15CP in plus.

Asta daca nu esti vreun pasionat al vitezei caz in care mai bine-ti iei un bemveu din 1900 toamna cu motor de 3 litri. Sau si mai bine nu conduci deloc. wink.gif
Arhimede
Cred ca am cutia stricata. =))

<span class='edit'>24 Feb 2009, 15:43:</span>
QUOTE(klaus @ 5 Sep 2004, 15:04)
Din cate mi-aduc aminte, exista 2 cutii diferite de viteze pe logan, in functie de motor, cu pozitionare diferita a marche-arrier-ului.
In afara de asta, se pare ca rapoartele vitezelor 4 si 5 sunt altfel decat la Solenza.
Chiar daca familia de cutii este aceeasi, cred ca unele pinioane sunt diferite...
*




1.4- JH1 - 050 1.6 - JH3- 050

Oricum..sa zicem ca au cutii identice.Dat 1.4 e mai elastic, urca mai bine in ture si e mai putin zgomotos.1.6 are mai mult cuplu si daca tragi de el tare diferentele fata de 1.4 se simt bine.


Cutie mea de pe 1.6 e greoaie in actionare si imprecisa.(mai putin cand trag tare de motor)Am mers cu 1.4 si nu stiu daca e vina motorului sau pur si simplu faptul ca erau masini diferite dar se misca cutia mult diferit.
adrian_c
Salut,

Iti recomand un 1.6 16v 105 cp parca.

Am mers cu un Logan 1.6 90 cp si mi-a placut motorul (in comparatie cu o Solenza 1.4 75 cp). Masina era mai "sprintena", insa consumul a fost destul de mare fata de Solenza.
AR-18-MOS
QUOTE(adrian_c @ 24 Feb 2009, 15:53)
Iti recomand un 1.6 16v 105 cp parca.
*


Ai citit si primul mesaj din topic?
adrian_c
Am citit si primul mesaj, insa mai mereu sa intampla sa cumperi ceva mai bun decat ceea ce iti propui initial. In plus, i-am spus si parerea mea despre 1.6 90 cp.

QUOTE(AR-18-MOS @ 24 Feb 2009, 15:06)
Ai citit si primul mesaj din topic?
*


dariusz
QUOTE(Ov @ 24 Feb 2009, 13:52)
tocmai asta voiam si io sa-ti zic: cine-si ia logan isi ia masina sa faca treaba cu ea, la fel cum a facut si cu berlina
*



ma , inca nu am vazut nici un logan incarcat cu tot felu , asa cum vad inca foarte multe berline !
romeodr
90 % din Loganurile pe benzina,in trafic (vindute-cumparate) sunt 1.4 MPI !!!!
...eu zic sa mergi pe MINA majoritatii !!! blush.gif !
b34uen
hai ca o sa le numar sa vad.
uite daca are si romeo e un motiv in plus.
DMP
Cred ca e foarte mult 90%.
Mult mai corect ar fi sa te uiti pe datele de vanzari de la Dacia pentru Romania.
AMW
QUOTE(romeodr @ 24 Feb 2009, 16:42)
90 % din Loganurile pe benzina,in trafic (vindute-cumparate) sunt 1.4 MPI !!!!
...eu zic sa mergi pe MINA majoritatii !!! blush.gif !
*



din asta eu inteleg altceva...ca acei oameni au preferat o masina foarte ieftina cu AC si fara prea multe pretentii fie nu au avut bani de altceva...ar mai fi si programul rabla...din care s-au cumparat foarte multe Ambiance-uri...care nici macar servo nu au...asa ca ce pretentii sa mai aiba saracii oameni la motor

...si sa nu mai zic de firmele de taxi...care aproape toate au acest motor...din considerente financiare...
b34uen
nu stiu cum e in alte parti dar in bucuresti majoritare si la taxi sunt dci-urile.
oricum e bine sa iti iei de cati bani ai, sa nu faci credite pt masina
AMW
sau 1.4 cu gpl smile.gif
adrianne
Daca maine mi-as lua masina, ar trebui sa aiba minim ABS, AC si GPL.
Daca vezi masina ca ceva de "liniute", tre 1.6 16v.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.