Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema instalatie GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
ionut.tanase
Salut,
Fosta mea dacie, actualmente a tatalui meu are o problema cu care nu m-am intalnit pana acum si oricat de mult am incercat sa gasesc ceva asemanator din pacate nu am gasit vreun raspuns.
Pe cale de consecinta, m-am gandit sa va familiarizez si pe voi cu problema aparuta si sa va rog sa incercam rezolvarea acesteia impreuna.

Prin urmare, este vorba de urmatoarea problema:
- acum 2 saptamani, tatal meu s-a dus la tara ( 120 km dus intors); inainte de plecare a mers la o pompa GPL sa bage gaz. A bagat de 2 lei, si astia fortati, din cauza ca butelia era plina ...
- dupa ce a venit de la tara, a mers in aceste 2 saptamani zilnic cu masina (vreo 110 km in total .... cred) insa indicatorul de nivel de la butelie a ramas pe plin.
- ieri, in timp ce mergea cu masina, a observat ca masina dadea sa se opreasca pe gaz la accelerari peste 3000 rot/min. Nestiind ce se petrece, el apreciind ca mai are GPL in butelie, a inceput sa umble la reglajele plamananului;
- ajuns acasa (pe benzina), am preluat eu reparatia: am facut reglajele standard insa masina a refuzat sa porneasca pe GPL dupa muuuulte incercari (la aceasta ora eu nu stiam povestea de mai sus ... eu ma bazam pe indicatorul de pe butelie);
- intr-un moment de inspiratie, m-am urcat in masina si am plecat (pe benzina) la statia GPL de unde alimentam cand masina era a mea (tata, intre timp a schimbat statia cu toate ca l-am avertizat ca GPL-ul nu este peste tot la fel); ajuns acolo, l-am rugat pe tipul de la pompa sa imi bage GPL ... de cat credeti ca a intrat pana la plin?? de 1,8 lei ( 1 litru GPL ... si ala fortat) blink.gif si s-a oprit ca si cand butelia este plina.
- am plecat de la acea statie de GPL si am comutat pe GPL in mers; surpiza: a mers pe GPL pana s-a terminat acel litru de GPL bagat si s-a oprit;

PS: toata instalatia este MARINI iar butelia .... Olimpik (totul este montat la o firma, cu factura si garantie; garantia cred ca am pierdut-o pentru ca eram obligat sa fac niste revizii la 6 luni/ 12 luni etc, pe care nu m-am dus sa le mai fac).

Parerea mea este ca butelia este plina de aer ... dar este doar o parere, voi ce credeti??

Cu stima,
Tanase Ionut
Lunaticul
Situatie similara bancurilor: butelie plina, cauza....woodo radmasa.gif . Acum lasand gluma la o parte chiar ca e ciudat blink.gif . Cred insa ca statia de unde a alimentat tatal tau avea presiunea la pompa mult mai mare de 10. In primul rand sa faci 230 km cu un plin de gaz mi se pare putin (de cat e butelia ?).
Nu bag mana in foc, dar cred ca in butelie exista o valva care se inchide automat la o anumita presiune. Posibil sa fie defecta acea valva.
ionut.tanase
Referitor la numarul de kilometrii parcursi cu "un plin" ... nu stiu ce sa zic, pentru ca nu mai am garantia ca era tocmai plina butelia. Butelia, din cate imi aduc aminte are pana in 50 de litri din care intra vreo 40 litri pentru ca e reglata de asa maniera incat sa nu poata fii umpluta 100% cu GPL ...

Astept in continuare sugestii ....

PS: chiar ca e de woodoo tongue.gif
sorin1983
eu zic ca trebuie scos aerul din ea.
ionut.tanase
cum??? si eu m-am gandit la asta dar cum sa fac???
sorin1983
sincer? n-am idee, ca eu am alta metoda sa scot aerul-merg cu ea pana se opreste de tot la fiecare alimentare. incearca sa desfaci conductele care intra in ea...desi ar trebui sa aiba o supapa de siguranta. undeva la "ceasul" ala de pe butelie ar trebui sa fie raspunsul...
ionut.tanase
e cineva care se pricepe ?
krapcarasu
sa blocat plutitoru ala de nivel trebe desfacuta butelia(la service preferabil),
aer asa mult n-are cum sa fie , poate apa.
ionut.tanase
Este destul de plauzibil ceea ce spui ... O metoda mai simpla de deblocare a plutitorului cunosti?
bygy007
tie nu ti se mai incarca butelia din cauza plutitorului blocat , acelasi care indica nivelul de gaz din butelie nu are treaba cu aerul sau cu presiunea de la pompa , odata e ai mers pina s-a consumat tot nu mai are cum sa fie presiune , trebuie desfacuta multivalva , daca te pricepi nu e o problema, daca nu la service care se ocupa de gpl , dupa ce vezi care e problema si dupa montare pui 1 l de gaz si vezi daca rasufla , faci spuma multa si dai pe ea si vezi daca scoate baloane

mare atentie la garnitura , nu trebuie demontata butelia, ci numai conductele
krapcarasu
QUOTE(ionut.tanase @ 26 Feb 2009, 11:20)
Este destul de plauzibil ceea ce spui ... O metoda mai simpla de deblocare a plutitorului cunosti?
*


cel ma bine la service dar poti incerca sa urci cu spatele pe o bordura si sa cobori brusc
PH-06-BOA
Da-i una cu toporu' !
Pentru dat aerul afara, desfaci conducta de la butelie, cea care se duce in fata (dar sa nu mai fie gaz in ea) , scoti papucul de plus de la electrovalva de pe butelie, cu un fir lung vi de la baterie (cu papuc), bagi papucul in locul celui de plus scos (sa nu fie conectat la baterie), pui un furtun care sa etanseze cat de cat pe locul unde era conducta, si il duci catre afara, in ideea ca daca mai e gaz, acesta sa nu se inbibe in materialele din masina. Conectezi la plusul bateriei, se va deschide valva , care face sa nu mai stea bosumflata.
krapcarasu
la mine la marini am 3 elecrovalve: pe rezervor, pe filtru de gaz si pe plamin
mai usor ar fi sa dai comutatorul pe gaz ca daca ai si tu 2-3 valve dai pe direct numai elv de benzina cu firu de la+ si mergi cu masina, aer eu zic ca nu are cum sa fie asa mult, iar apa daca este trebe scursa butelia
ionut_09_RWX
sigu nu ai montat pe langa ceasul ala vreun difuzor de la casetofon??
ca sa vezi daca ai aer in bootelie .... simplu: scoti furtunul ala din carb, data pe gaz pui contactul (fara demaror) electovalvele se deschid 5s apoi se inchid... ai timp suficient sa vezi daca e aer sau gaz!! verifica si robinetii aia de pe butelie: e unul pentru incarcare si unul pentru alimentarea motorului.. aia tre sa fie la maxim deschisi
Gaby_19_4you
mie a in ceput sa imi dea in 'nas' in seara asta , cand o turez mai tare, peste 3000-3500 aprox. da sa moara motorul (pe gpl) , nu cred ca mai am mult gas in ea, inseamna ca am ramas fara ??? Astea sunt simptomele motorului cand sa golit butelia ??
Lunaticul
Da, asa se manifesta. o sa observi ca in treapta a 4 a o sa prinzi cu greu 60.
ionut.tanase
Rezolvat: desfacut ceasul de pe butelie si deblocat plutitorul.
Am verificat eventuale scurgeri de gaz.
Acum ramane sa reglez ceasul de pe butelie (indicatorul de GPL) pentru ca am senzatia ca nu mai indica bine ... Are cineva idee cum se regleaza?
Lunaticul
Ca tot veni vorba. Eu am butelie de 60 litri. Teoretic ar trebui sa intre maxim 48 litri GPL in ea. La mine cand m-am dus ultima oara cu butelia goala mi-au intrat 53 litri blink.gif
ionut.tanase
Depinde de cum e reglata. Si mie cand mi-au montat-o prima data nu intra mai mult de 25 de litri in ea. Totul s-a datorat inclinarii buteliei; au pus aia un pendul gradat pe butelie si au sucit-o un pic pana a ajuns la inlicnatia corecta a plutitorului.
PH-06-BOA
Bagi o cantitate cunoscuda, de 10l sa zicem, si reglezi magnetul pe ac, pana indica corespondentul a 10l pe cadran(daca ai Marini).
V-a trecut prin cap, ideea ca pe gaz trage mai bine ca pe benzina, si la acelasi consum?
Intrebati-ma!

1 Mar 2009, 22:10:
Veti ramane uimiti.
Lunaticul
Eu unul, din putinii kilometri pe care i-am facut pe benzina am observat ca in treptele 1-4 nu e nici o diferenta fata de gpl. In treapta 5 parca pe benzina are un demaraj putin mai puternic. Am testat odata consumul benzina vs. gpl si mi-a iesit mai mare pe benzina blink.gif (cred ca am jiglere facute la vre-un srl in tura de noapte la lumanare laugh.gif ). Am un prieten care si-a montat gpl pe un chevrolet. Mi-a zis ca i se pare mai sprintena masina de cand i-a pus gpl, iar la consum nu a sesizat diferente majore.

PS: Nu am Marini. Instalatia e Lovatto.
marko_full
un prieten de-al meu a avut aceeasi problema acum o luna. instalatia era in garantie si i-au schimbat electrovalva. din cate am inteles costa injur de 70 ron
bygy007
poate multivalva
marko_full
ceva cu "valva" biggrin.gif , nu ma pricep
krapcarasu
QUOTE(PH-06-BOA @ 1 Mar 2009, 23:10)
Bagi o cantitate cunoscuda, de 10l sa zicem, si reglezi magnetul pe ac, pana indica corespondentul a 10l pe cadran(daca ai Marini).
            V-a trecut prin cap, ideea ca pe gaz trage mai bine ca pe benzina, si la acelasi consum?
              Intrebati-ma!

<span class='edit'>1 Mar 2009, 22:10:</span>
Veti ramane uimiti.
*


Intreb:cum?
inca ceva, ce marca de supape/ ghiduri pun la gpl?
yon
QUOTE(PH-06-BOA @ 1 Mar 2009, 23:10)
Bagi o cantitate cunoscuda, de 10l sa zicem, si reglezi magnetul pe ac, pana indica corespondentul a 10l pe cadran(daca ai Marini).
            V-a trecut prin cap, ideea ca pe gaz trage mai bine ca pe benzina, si la acelasi consum?
              Intrebati-ma!

<span class='edit'>1 Mar 2009, 22:10:</span>
Veti ramane uimiti.
*


da mia trecut prin cap asa ceva si chiar sunt mai multumit cum se comporta masina in demaraj pe gpl fata de benzina, nu stiu de ce dar la mine merge mai bine pe gpl decat pe benzina, pe benzina pana se inacalzeste motorul trebuie sa am socul tras pt ca altfel masina nu demareaza cum trebuie dar pe gpl chiar de la pornire pot pleca fara sa am probleme de genul dat in nas sau mai stiu eu de care.
bygy007
QUOTE(marko_full @ 3 Mar 2009, 02:25)
ceva cu "valva" biggrin.gif , nu ma pricep
*


asa arata o multivalva
mitu2002
PH-06-BOA daca tot ai aruncat pastila zine si noua sa facem si noi

Intadevar iarna asta am sesizat ca masina la mersul pe gpl e mai vioaie in primele 3 trepte in 4 si 5 parca ceva mai puturoasa pina trec de 2300rot/min dupaia nu se mai face diferenta
PH-06-BOA
Nu va suparati, dar acum intru prima data de atunci, de la ultima pastila.

Faceti o piesa cilindrica, cu diametru de 16 mm, lungimea de 20 mm si o gaura pe centru de 4, maxim 5 mm. Adica o duza. Asemanatoare cu cea de pe furtunul de la galerie-carburator. Desfaceti furtunul care iese din vaporizator(cel de apa, antigel), deci cel care merge la furtunul de pe partea dreapta a masinii. Il desfaceti de langa piesa de plastic, a vaporizatorului, fara teama de a curge antigel ( maxim un pahar de tuica), bagati diuza pe furtun si montati la loc. Nici nu e nevoie de aerisire daca nu sunteti prea critici.In primii 2 km, nu prea se vede, pana se incalzeste motorul.
Rezultate pe masina mea:
In panta unde nu puteam sa trec de 90, prinde lejer 120 si-ar mai fi vru, dar s-a terminat panta( cu a5-a, si trec in fiecare zi , de 4 ani p-acolo, deci o cunosc bine).
In curbele in care nu puteam iesi decat cu a 3-a, acum merge lejer a 4-a, preia bine sub 40/h.
Am fost sambata in Vrancea (merg de 20 de ani) si am scos record de 2h, drum pe care pana acum n-am putut scoate mai putin de doua ore jumate, si un consum de 7% , la viteza de 110-120.
Am si chiulasa rasa cu 3,2 mm.
Bagati dopul ala gaurit, si veti vedea. Cui nu-i place, poate sa-l scoata, dar sa nu se pripeasca, sau sa plece urechea la fitosi, c-ar fi asa, sau ar face altceva la motor, ca nu are cauze si efecte negative.
Cred ca nu-i nevoie sa descriu proiectul... cine are cunostinte, va intelege.

6 Mar 2009, 21:48:
Azi am mai pus la cineva, si cand a ajuns acasa (urca mult), nu se indura sa inchida telefonul, de multumit ce era.

Astept sa vad ce-ati facut.
ionut.tanase
Poze maistre ca pare interesant ...
Lunaticul
PH - 06 - BOA. Sa inteleg ca in felul asta se mentine in vaporizator o temperatura mai mare a antigelului si implicit o vaporizare mai completa a gazului ?
krapcarasu
mie imi pare ca se mentine o temp mai mica in vaporizator. pina fac diuza incerc sa strangulez putin cu o clema?
Tataye
Nu prea ma pricep...si poate de aceea nu am inteles unde se monteaza diuza aceea unsure.gif ...daca puteti sa-mi aratati-mi o poza.... happy.gif
La mine se simte o diferenta destul de mare intre GPL si benzina si de aceea m-ar "aranja" un upgrade tongue.gif
PH-06-BOA
Da , se mentine o temperatura mai mica a gazului, deci mai comprimat, mai consistent. La admisie in camera de ardere, nu mai e atat de mult expandat, extins.
Iata si o poza, diuza am facut-o din bronz, dar fiind mai rar, am trecut la plastic, am si pus cateva.


8 Mar 2009, 11:53:
O sa spuneti ca fiind comprimat, incape acelasi volum, cu greutate mai mare, si creste consumul.
Pai nu va fi nevoie sa mai tineti acceleratia la aceeasi deschidere, va trebui sa apasati mai putin , si consumul va fi cel putin acelasi, la performanta mai buna.
Daca la mine, la viteza care v-am zis-o, pe distanta de 300 km am 7,1 , imaginati-va cum va fi la 80/h.

8 Mar 2009, 11:56:
Pana la urma, nu prea conteaza pe care din cele doua furtune puneti diuza, ca tot aia face.
Astept rezultate!
yon
pai cam acelasi lucru am putea sa il facem folosind un robinet cu bila(sunt mai de calitate) banuiesc pt a micosra debitul de apa din vaporizator, oricum acum nu gpl-ul meu nu mai functioneaza, sa oprit din mers si acum nu mai vrea sa mearga sub nici o forma, maine voi merge la un service pt a incerca sa il reapar. oricum chestia cu mentinutul vaporizatorului la o temperatura mai mica cred ca este buna si o sa incerc si eu metoda ta, voi vedea de unde voi face rost de o astfel de diuza si chiar sunt curios care vor fi rezultatele.
PH-06-BOA
Du-te la servis, cate va pune sa cumperi ... si masina.
yon
pai am fost si sa descoperit sper eu problema, butonul acela care face trecerea de pe gpl pe benzina, are un releu ars in interior si din cauza lui se pare ca am avut toate problemele, momentan am inlocuit acel releu cu un comutator pe 3 pozitii care vad ca isi face treaba destul de bine. un comutator din ala costa 150 de ron si nu sunt dispus sa dau acesti bani pe el pt ca la mine oricum nu dispun de acel afisaj care indica nivelul din butelie. momentan am fost multumit de reparatia facuta si de regalj masina se comporta bine, trage are un relanti regulat dar voi astepta sa termin gpl-ul si sa vad ce comnsum am acum dupa toate reglajele facute de baiatul de la service. sigurul lucru care nu ma satisface la modificare facuta este faptul ca este destul de inestetica, dar am in plan modificare comutatorului stricat prin eliminarea acelor componente electronice, va ramane doar butonul propriuzis si va fi montat pe masina in carcasa originala fapt care va rezolva si problema esteticului. oricum astept sa vad daca voi mai avea probleme cu ea si apoi voi face si ce am zis mai sus

9 Mar 2009, 12:41:
se pare ca voi avea putin norok si se va putea schimba releul(G8QN 12vdc) biggrin.gif
NICK82
Daca a incercat cineva acest "upgrade" v-as ruga sa postati si sa impartasiti gpl-istilor cum se manifesta masina.
Deocamdata,din motive ce nu tin de mine, nu pot recurge la aceasta imbunatatire.
Lunaticul
Am fost la un strungar dimineata si mi-a facut respectiva diuza. In seara asta o montez si va zic ce se schimba.

Yon. Nu te juca cu Gpl-ul. Decat sa umbli cu butoane cu 3 pozitii, mai bine iei releul corespunzator electrovalvei de benzina si il pui la gpl, si daca vrei sa treci pe benzina deschizi electrovalva manual. Tie iti vine acum in carburator gaz tot timpul (cat e contactl pus). Inchipuie-ti ca imprumuti masina cuiva si uita contactul 2-3 minute. Va avea o surpriza cand actioneaza demarorul.
yon
da asa este ai dreptate dar asta este o improvizatie temporara. am dus acel comuntator la reparat si cred ca in cateva zile va fi reparat, in caz ca nu voi cauta unul ceva mai ieftin pe la cineva sa vad daca voi gasi
in orice caz dupa improvizatia facuta nu mai am probleme cu gpl-ul merge bine si nici nu se mai opreste
ms de sfat lunaticule biggrin.gif
krapcarasu
cu ce etansez filetele de gaz de la electrovalva la vaporizator? [attachmentid=1627506862]
Lunaticul
Din cate stiu nu se pune nimic pe acel filet . Acel surub nu etanseaza, el doar exercita o presiune asupra acelui ,,inel" de la capatul conductei, acolo realizandu-se etansarea. Daca scapa gaz nu e acel filet de vina. Ori e deformat acel inel, ori nu e ceva in regula in racordul mama de la vaporizator.

Am montat diuza pe returul de la vaporizator. Masina e mai vioaie (si nu e placebo). Se cunoaste la demaraj. Am mers cu ea cam 20 km din care 15 prin oras. Nu am avut unde sa-i dau mai mult de 90 km/h. Cand voi face un drum in afara orasului am sa va zic ce viteza maxima am atins.

PH-06-BOA, cam care crezi ca e diferenta de temperatura dintre antigelul din vaporizator si restul circuitului de racire ?
bygy007
QUOTE(krapcarasu @ 10 Mar 2009, 09:57)
cu ce etansez filetele de gaz de la electrovalva la vaporizator?      [attachmentid=1627506862]
*


acolo nu ai cum sa etansezi mai incearca sa mai stringi , si vezi daca mai scapa , (aceea este o teava becuita) in interiorul piesei pe care vine teava este in con
krapcarasu
nu era stricat, am dat jos vaporizatoru sa nu iasa in poza la rar, cind il pun inapoi bag si eu diuza
bomba_11980
@PH-06-BOA - "Faceti o piesa cilindrica, cu diametru de 16 mm, lungimea de 20 mm si o gaura pe centru de 4, maxim 5 mm. Adica o duza."

Intrebare - ce dimensiuni are o busca ? - ca as vrea sa ii pun si eu o duza sa vad ce consum fac...

Apropo - ce as putea sa ii fac la urmatoarea problema:

Mers doar prin oras consum 10l / 100Km - mers oras/exterior 10l / 100 Km - mers doar exterior 9.5l/100Km

Am incercat sa strang surubul de pe furtun...dar nu mai are vlaga deloc - are un singur punct surubul ala in care are vlaga masina daca e mai mic - nu prind mai mult de 60km/h si abia plec de pe loc.

Alte reglaje nu mai stiu sa fac. Consumul e ok pentru mine - mai ales in oras dar in exterior as fi vrut sa imi ia mai putin.

Inainte de GPL pe benzina consumul era urmatorul:

Vara - oras - 8.5 - 9l /100 km - exterior 7 - 7.5l / 100km
Iarna - oras - 10 - 11/100km - exterior 7.5 - 8l/100 km
Lunaticul
Ce fel de bucsa ? Daca nu cunosti pe nimeni care sa-ti faca acea diuza, vezi ca este un atelier de electrica auto si strungarie la Podul de Piatra, cum vii dinspre Petrom spre pod, inainte de acea spalatorie auto (nu mai stiu cum se cheama).

In cceea ce priveste consumul tau, verifica jocul la culbutori. La mine erau mai stransi decat trebuie si abia se tara masina. (trebuia sa urc pe Vasile Lupu cu a doua)
NICK82
cum trage masina cu diuza montata ,Lunaticule?
Vreo diferenta?
Asta daca ai montat-o.
bomba_11980
Ceva de genul asta - bineinteles cu marimile specificate de @PH-06-BOA - """piesa cilindrica, cu diametru de 16 mm, lungimea de 20 mm si o gaura pe centru de 4, maxim 5 mm """
Lunaticul
Am montat diuza pe returul de la vaporizator. Masina e mai vioaie (si nu e placebo). Se cunoaste la demaraj. Am mers cu ea cam 20 km din care 15 prin oras. Nu am avut unde sa-i dau mai mult de 90 km/h. Cand voi face un drum in afara orasului am sa va zic ce viteza maxima am atins.

claudiu_iosip
chiar face treaba duza aia? de cumparat nu e? noroc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.