Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Mr_Devil83
ok, azi am decis sa schimb uleiul cu un valvolien turbo v 10w-40, sa schimb filtrul de aer si sa reglez tachetii.

Cand desfac capacul culbutorilor vad ca unul din suruburile care strag chiulasa era sarit in sus cam 2 cm.

S-a mancat filetul in blocul motor. Motorul nu bate, are forta, nu ineaca bujiile. Deci nu se simte ca i-ar lipsi ceva. Pot merge asa inca 3 4 mii de km pana cand fac rost de un motor nou sau pana il rezolv pe al meu?

Astazi o sa ma duc sa iau un motor de 1289cmc de la cineva pe care probabil ca o sa il pun pe masina saptamana viitoare. Pana atunci insa e ok daca circul asa? Nu se crapa si celelalte 7 suruburi?biggrin.gif
ag02cws
Pai si faci 3-4 mii de km intr-o saptamana? Eu zic ca merge oricum...
Mr_Devil83
Nu fac 3 4 mii de km intr-o saptamana evident. Cred ca undeva la 500 km - 1000 in perioada asta.

Chestia este ca eu am un motor de 1,4 iar ala care o sa il pun pe ea este de 1,3. Si nici nu sunt convins ca e de treaba.

De aia nici nu ma grabesc sa il sui pe masina. Si e si frig afara.

Insa ma gandesc sa caut un tarod de 12 si sa majorez filetul in blocul motor.

Ce nu pot sa inteleg este cum a crapat filetul din senin? Motorul nu da si nu a dat semne ca este pe duca.

bucatzel
De tinut are sanse sa tina. dar clar n-o sa mai dureze mult, si probabil ca o sa le traga si pe restu' dupa el. Mai ales ca probabil e in starea asta de ceva vreme.

Esti sigur ca-i dus tot filetul in blocul motor? Poate cu un surub nou mai prinde un pic. (Tot ca solutie de moment)

Nu pleca prea departe de casa cu ea in starea asta tongue.gif .
andreiutzu
QUOTE(Mr_Devil83 @ 26 Feb 2009, 19:39)
Nu fac 3 4 mii de km intr-o saptamana evident. Cred ca undeva la 500 km - 1000 in perioada asta.

Chestia este ca eu am un motor de 1,4 iar ala care o sa il pun pe ea este de 1,3. Si nici nu sunt convins ca e de treaba.

De aia nici nu ma grabesc sa il sui pe masina. Si e si frig afara.

Insa ma gandesc sa caut un tarod de 12 si sa majorez filetul in blocul motor.

Ce nu pot sa inteleg este cum a crapat filetul din senin? Motorul nu da si nu a dat semne ca este pe duca.

*


ca tine am patit si eu si cea mai buna varianta majorezi filetul in blocul motor!
nu incerca sa intelegi cum de s-a intamplat...am un vecin care a schimbat garnitura de chiulasa a vazut ca un surub a iesit cu filet cu tot.
argon
QUOTE(Mr_Devil83 @ 26 Feb 2009, 18:53)
Pana atunci insa e ok daca circul asa? Nu se crapa si celelalte 7 suruburi?biggrin.gif
*




sunt sigur ca o sa afli singur, ne anunti si pe noi happy.gif
PH-06-BOA
Daca nu curge nici apa in baie , nici ulei in apa, poti merge fara grija, dar cand da caldura, scoate termostatul, ca daca-l incalzesti, cedeaza garnitura.
Despre filet, va trebui sa-l dai cu chiulasa demontata, pentru a vedea daca se merita, sa nu fie blocul crapat, ca nu mai ai in ce fileta. Asa cum vezi?
Ce a zis Murfi (Mourfi)? Nu incerca sa repari ce merge, ca sigur il vei strica mai rau!
Mr_Devil83
PH-06-BOA, de la tine asteptam un sfat.

Motorul cred ca e asa de vreo 2 luni. In timpul asta nu am nimic sa ii reprosez, a functionat ireprosabil.

Am facut cu el vreo 50 de km in seara asta si dupa reglajul tachetilor, din nou, nu am ce sa ii reprosez. Se tureaza bine, accelereaza bine, are viata in el.

Tocmai, ca nu baga ulei in lichidul de racire, e verde fosforescent ca si acum o saptamana cand l-am bagat, in ulei de asemenea nu curge nimic, bujiile sunt la cilindru 1 si 4 caramizii, la cilindrul 2 si 3 erau putin mai inchise la culoare, asta dupa ce motorul a mers cam o ora la relanti.

Este vorba despre prezonul 2 din partea stanga a motorului, ca sa fiu mai exact, prezonul dintre cilindrul 1 si 2 pe partea cu alternatorul si delcoul.

Argon, am facut o greseala, chiulasa e prinsa in 10 suruburi, nu in 7 smile.gif

Nici eu nu cred ca or sa fie probleme pentru ca totusi chiulasa aia e groasa si ma indoiesc de faptul ca se indoaie chiar asa usor.

Oricum maine ma duc sa aduc acasa celalalt motor, dilema la care inca caut un raspuns este:

un bloc motor de 1400 cu filet majorat poate fi considerat fiabil pentru a primi un set motor de 1600 si un arbore cotit nou?
Din cel de 1300 nu se poate face 1600 nu ?
nelu_1985
QUOTE(Mr_Devil83 @ 26 Feb 2009, 22:34)
Din cel de 1300 nu se poate face 1600 nu ?
*


ba da daca e cu palier marit, doar alezezi blocul motor pentru camesi de 1.4, 1.6
Mr_Devil83
sa vad cand il aduc acasa ce motor de racheta e. Cica are set frantuzesc pe el.

27 Feb 2009, 21:28:
Bun, am luat racheta.

Diametrul interior al cilindrilor este de 73mm.
Pe motor nu este trecut nimic.

Imi pune si mie cineva 2 poze ca pentru prosti, sa recunosc si eu un bloc cu motor cu palier normal de unul cu palier marit?

Sau macar ceva dimensiuni prin unele locuri. Eu nu imi dau seama, pare identic cu cel de pe masina blocul motor, doar ca ala sigur avea 77mm diametrul interior al cilindrului.
mikkai
Nu trebuia sa te complici cu un motor.Bagi tarod si merge.Am asa ceva de un an si n-am avut nici o problema.
Mr_Devil83
da, stiu, merge si asa, numai ca nu imi place ideea + ca parca a inceput sa se si dea otara pe ulei + ca parca nu are deloc zgomot de dacie + ca parca ma plictisesc prea mult si nu ma angajeaza nimeni in perioada asta smile.gif
nelu_1985

trebuie sa aiba partea asta latita la bloc, sunt si de 1300 cu PM, s-au pus de prin '89, daca motorul tau e mai vechi nu il poti face 1.6, ca nu ii poti pune vibrochen pentru 1.6
Mr_Devil83
Daaah, acuma am vazut-o si eu. Era de 2 metri si urla la mine dar orbu tot orb ii.

Deci motorul de pe furia rosie are partea aia lata, doar ca nu e fix ca la tine, adica incepe de la un capat al motorului pana in cealalta. Se intrerupe in zona delcoului doar. Deci e o banda lata cam de 1 - 1,5 cm pe tot blocul motor. Presupun ca asta inseamna ca e cu palier marit.

Pe chiulasa scrie 102-13 si are 74mm.

Astalalat care l-am adus in camera cu mine (nu ma intrebati daca il iau in pat ca nu este cazul si da, e destul de mare camera, am loc sa ma misc in voie) nu are banda aia pe el. Deci inseamna ca este un 1300 clasic. De la cine l-am luat mi-a zis ca nu mananca ulei, nu avea nici un sens sa ma minta pentru ca oricum nu mi-a cerut nimic pe motor, dar ca acea probleme cu incalzitul chiulasei. Avand in vedere ca am desfacut-o cu o cheie de 18 ma gandesc ca nu a fost deloc stransa bine.

Acuma sa va cer un sfat celor mai experimentati ca mine:

motorul actual de pe ferrari mananca undeva la 200ml de ulei la 1000 de km. Ma rog, mai si scapa pe la busonul de ulei, nu etanseaza bine acolo dar presupun ca e neglijabila pierderea.
are prezonul ala lipsa, in rest nu face belele, nu se incalzeste, nu nimic.

Pe la o anumita turatie, cred ca undeva la 4000 de ture incepe sa trepideze si are un soi de huruit. In sarcina nu prea se mai simte.

Chestia e ca io ma gandesc ca e posibil sa fie si din delcou chestia asta. De curiozitate o sa experimentez si cu aprinderea clasica sa vad daca nu cumva e din cdi-ul meu, desi nu l-am vazut sa dea rateuri pana acum.

Vreau sa va aduc la cunostinta ca intre valvoline turbo V 10w-40 si m20w40-ul romanesc nu sunt diferente foarte mari pe ferrari.

Adica de obicei pe vremea asta ii dadeam un spritz si cheie si motorul merea vreo 2 secunde apoi se oprea si chestia asta se repeta de vreo 3 ori, daca acceleram putin murea instantaneu, cu 3 4 spritzuri si pedala la fund de asemenea nu porneste. Dar si cu valvolinu tot la fel se comporta. In schimb presiunea la ulei e ceva mai mare parca.

Cu m20-ul de obicei la relanti statea pe la 4 si acuma cu 10w-ul se duce in maxim acul indicator. In sarcina, eu merg de obicei cu a 4-a pe la 80 - 90 la ora deci undeva intre 3000 si 4000 de ture aveam cam 2 si acum indicatorul imi arata 4.

Bolidul pleaca cu a 2-a de pe loc fara probleme si fara sa-l turez excesiv, daca il las in a 4-a la relanti ma duc cu 35 - 40 km/h, de asemenea fara sa se opreasca.

Deci de tras eu zic ca trage.

In concluzie sa il schimb cu cel de 1300 pana ii repar mica problema si eventual sa ii fac o segmentare sau sa stau linistit cu el si cand am ocazia sa ii dau un gauroi de 10.5 in chiulasa fara sa-l demontez si sa ii infing un tarod m12 in el?
nelu_1985
greu de zis pana nu dai chiulasa jos sa vezi daca nu ii fisurat sau alte minuni, in privinta consumului de ulei, 200 la 1000 km merge, iar huruiala aia poate fi cum ai zis tu din delco sau distributie
Mr_Devil83
bun, deci afurisitul asta de motor deja ma baga in boala, parca stie ca sunt nemultumit de mica problema pe care o are si numa de a naibii ma face sa il tin pe masina.

Dupa ce i-am montat monocorpul de 1,4l pe galerie pe langa faptul ca nu mai da in nas la accelerare, scoate a naibii si consum mai mic. As zice ca mananca sub 6l la suta de km dar nu vreau sa ma injure lumea. Sau e decalibrata pompa de unde bag eu benzina si imi da mai mult cu vreo 2l de fiecare data cand alimentez (is zgarcit, bag in reprize de 20 - 40 de lei cam de 4 ori e saptamana de obicei) sau pur si simplu e jmecher si nu ii mai place benzina.
CandyMan13
pai daca nu ai probleme(in afara de acel prezon) ar trebui sa fii mandru de el:P si sa il tii in continuare
Nu repara ce nu e stricat(in afara de prezon).biggrin.gif
Mr_Devil83
pai il las momentan.

Intre timp se pune la cale o modificare din motor de 1,3 la 1,4 si injectie monopunct pe el.

mikkai
ce fel de injectie monopunct pe el? Cumva dacia?
argon
de care ale el chef asa in vorbe, ca practic mai vedem noi.
Mr_Devil83
daca am facut dintr-o tabla care se rupea in 2 o dacie decenta ii pun si injectie pe ea.

argon, pe mine nu ma intereseaza jenti de aliaje si volan momo, sunt multumit de ce are ea original.
mikkai
si injectia? tot originala?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.