petrakE
27 Feb 2009, 12:44
De curand m-am certat cu un amic, deoarece....el zice k dak schimbi vit 1,2,3,4 la 3000 rpm, schimbi a 5a, si accelerezi pana la 3000 rpm ai o viteza X. Daca schimbi viteza 1,2,3,4 la 5000rpm dupa care dai a 5a si lasi turometru sa scada la 3000 ai o viteza diferita de X. Eu iam zis k asa ceva e imposibil din cauza k rapoartele treptelor de viteza nu se modifica in functie de cum turezi motorul...el o tine mortis...
Dati-va cu parerea.
Si asta e valabil si la benzina si la diesel....el nu k difera....DOHHH
Andy_ACS
27 Feb 2009, 13:26
Eu zic ca tu ai dreptate. Varianta lui ar fi valabila (poate) doar daca masina ar avea ambreiaj defect care ar patina cand accelerezi.
Bafta!
Boris08
27 Feb 2009, 17:26
Ii poti transmite prietenului tau ca e "cea mai mare aberatie".....Intradevar cum a spus si colegul Andy daca are ambreajul terminat va fi o diferenta.
C a t a l i n
27 Feb 2009, 17:34
Mi-ar fi rușine să am așa amici...
tester
27 Feb 2009, 18:31
mie mi-ar fi rusine sa cred pana si 0.0000000000000001% ca (,VIRGULA) ceea ce zice amicul ala al tau e adevarat... dar sa mai si postez pe forum ca intrebare despre imbunatatire...
Boris08
27 Feb 2009, 21:25
Gata ma,ca mai aveti putin si sariti la gatul lui........
A intrebat si el.
rratzoiusexos
28 Feb 2009, 17:51
la solenza nu se schimba nimic datorita calculatorului de injectie,dar la dacia clasica,nu cea pe injectie,daca schimbi treptele inferioare la turatii mari se poate intampla ce a zis pers respetiva(eu mai am un papuc 1307,motor 1.6 carburatie.daca schimb primele 4 viteze la 3000 ture,intr a 5 a la 3000 am 90km/h,daca schimb la 3500-4000,intr a 5 a am 100km/h la 3000)acuma repet.la solenza nu se intampla asa ceva.mentionez ca papucul merge perfect,nu are probleme tehnice,nici cu rotile nici cu kilometrajul.am mai multi prieteni care mi au confirmat asta.cauzele sunt pur si simplu datorita sistemului de carburatie.
C a t a l i n
28 Feb 2009, 17:53
Bine mă...
Deci, la viteza de 100 km/h roțile se învârtesc cu o viteză constantă, corect? Dacă nu ar face-o, ar patina...
Roțile sunt antrenate de planetare, care planetare intră în diferențial, și de acolo la cutie, mișcarea e demultiplicată în funcție de treptă și prin ambreiaj se ajunge la motor.
LA VITEZĂ CONSTANTĂ, ÎN ACEEAȘI TREAPTĂ A CUTIEI, CU ACELEAȘI ANVELOPE, ȘI CU UN AMBREIAJ CE NU PATINEAZĂ, TURAȚIA MOTORULUI ESTE ACEEAȘI, INDIFERENT CĂ AI ACCERAT PÂNĂ LA ACEA VITEZĂ ÎN 3 ZILE SAU ÎN 15 SECUNDE, SAU AI SCHIMBAT VITEZELE LA 6000 rpm SAU la 2000 rpm.
E VALABIL PENTRU MOTOARE CU ABURI, BENZINĂ, MOTORINĂ, CHEROSEN, PE CARBURAȚIE, INJECȚIE si orice îți mai trece sau nu prin...
C@talin
28 Feb 2009, 18:00
auleu ce aud
cum cum...
cred ca sa rostoglit in mormant ala de a inventat motoru si cutia de viteze de a inebunit pana acuma
nu are cum sa se intample ce ziceti voi paici,never ever
vb de ce i care viseaza alte viteze si turatii
amicului tau ar trebui sa-si fac cunostinta cu un zapacit care o tinea pe a lui ca,camerele fixe pe gps sut date de satelit nu le pui tu manula,cred ca s-ar intelege de minune
AR-18-MOS
28 Feb 2009, 18:34
QUOTE(rratzoiusexos @ 28 Feb 2009, 17:51)
la solenza nu se schimba nimic datorita calculatorului de injectie
Da' ce face UCE Injectie de nu se intampla asta ... ?
C@talin
28 Feb 2009, 19:08
da comanda direntialul variabil sa modifice unghiurile
QUOTE(rratzoiusexos @ 28 Feb 2009, 18:51)
la solenza nu se schimba nimic datorita calculatorului de injectie,dar la dacia clasica,nu cea pe injectie,daca schimbi treptele inferioare la turatii mari se poate intampla ce a zis pers respetiva(eu mai am un papuc 1307,motor 1.6 carburatie.daca schimb primele 4 viteze la 3000 ture,intr a 5 a la 3000 am 90km/h,daca schimb la 3500-4000,intr a 5 a am 100km/h la 3000)acuma repet.la solenza nu se intampla asa ceva.mentionez ca papucul merge perfect,nu are probleme tehnice,nici cu rotile nici cu kilometrajul.am mai multi prieteni care mi au confirmat asta.cauzele sunt pur si simplu datorita sistemului de carburatie.
Am trait sa aud si asa ceva....
.Daca ai postat la misto...mai e cum mai e,dar daca ai spus-o la modul cel mai serios si gandit...
.
SB 04 GST
28 Feb 2009, 19:37
deci...
tu erai colegu???
28 Feb 2009, 19:38:pardon ... amicu?
Boris08
1 Mar 2009, 01:24
Asta a devenit topic de caterinca
)
De unde veniti ma cu idei d-astea tampite????
rratzoiusexos
4 Mar 2009, 10:11
e o chestie experimentata de mine pe vechea dacie.o masina care nu tine prea mult cont de legile fizicii.deci nu ma puteti contrazice atata timp cat am vazut asta cu ochii mei..e asemanatoare treaba asta cu demaraju...ia schimba ula dacie dintr a patra intr a 5 a la 1500 de ture si vezi in cattimp ajungi la 80.iar la solenza e injectie electronica,e normal ca fluxul de benzina sa fie mereu la fel.la dacie nu e asa.un exemplu mai e la dacie ca daca la o viteza constanta pedala de acceleratie este sa zicem la 75% din cursa ei poti avea surpriza ca in alta zi sa mergi cu aceeasi viteza la 50% din cursa pedalei.tot chestii traite de mine.problema e ca nu sunt singurul,mai stiu o gramada de persoane care au patit la fel.probabil voi v ati nascut in trabant,ca ala oricum n are cum sa ajunga la 100
C a t a l i n
4 Mar 2009, 10:15
Alo... Ce are cursa pedalei cu turația motorului?
Normal că la deal apeși mai mult pedala pentru a urca cu aceeași viteză cu care ai coborî... S-o crezi tu că "fluxul" de carburant e același la vreo mașină...
La ACEEAȘI VITEZĂ TURAȚIA MOTORULUI E ACEEAȘI! Dacă nu, repară-o, mașina și schimbă ceasurile!
rratzoiusexos
4 Mar 2009, 20:11
da chiar nu pricepi?e dacie tata...ce sa zic..mare mecanic esti tu.
iuliano_smile
4 Mar 2009, 22:42
QUOTE(MAERSK @ 4 Mar 2009, 10:15)
Alo... Ce are cursa pedalei cu turația motorului?
Normal că la deal apeși mai mult pedala pentru a urca cu aceeași viteză cu care ai coborî... S-o crezi tu că "fluxul" de carburant e același la vreo mașină...
La ACEEAȘI VITEZĂ TURAȚIA MOTORULUI E ACEEAȘI! Dacă nu, repară-o, mașina și schimbă ceasurile!
QUOTE(rratzoiusexos @ 4 Mar 2009, 20:11)
da chiar nu pricepi?e dacie tata...ce sa zic..mare mecanic esti tu.
Curat murdar. cam asa e.
Acum revenind: este dacie? Care e problema. Aia veche saraca sufera mai pe la toate inchieturile si inca merge. Acum sunt multe erori: ceasurile, felul in care se transmite informatia, cablul kilometrajului, ceasurile...... si liste nu se mai sfarseste.
Si ca idee. Dacia bunicului meu are 29 de ani impliniti anul acesta. Instalatia electrica este aceeasi. Totul original pe ea, in afara de motor care nu mai e de 1300 e 1400 cu 5trepte cutia. Si inca merge si arata splendid.
C a t a l i n
4 Mar 2009, 22:51
Învățați fizică și apoi dați vina pe mașină...
iuliano_smile
4 Mar 2009, 23:17
QUOTE(MAERSK @ 4 Mar 2009, 22:51)
Învățați fizică și apoi dați vina pe mașină...
Aveti dreptate si imi cer scuze pentru cele spuse. Si totusi este eroare de la masina si poate si o eroare de la om.
pastrama
4 Mar 2009, 23:57
QUOTE(rratzoiusexos @ 4 Mar 2009, 20:11)
da chiar nu pricepi?e dacie tata...ce sa zic..mare mecanic esti tu.
Pai si Slz nu-i tot Dacie?
A, scuze, uitasem. E putin bai reno.
C@talin
5 Mar 2009, 03:37
omului mai mult ca sigur ii patineaza ambreiaju si are vise umede
5 Mar 2009, 04:41:QUOTE(rratzoiusexos @ 4 Mar 2009, 11:11)
e o chestie experimentata de mine pe vechea dacie.o masina care nu tine prea mult cont de legile fizicii.deci nu ma puteti contrazice atata timp cat am vazut asta cu ochii mei..e asemanatoare treaba asta cu demaraju...ia schimba ula dacie dintr a patra intr a 5 a la 1500 de ture si vezi in cattimp ajungi la 80.iar la solenza e injectie electronica,e normal ca fluxul de benzina sa fie mereu la fel.la dacie nu e asa.un exemplu mai e la dacie ca daca la o viteza constanta pedala de acceleratie este sa zicem la 75% din cursa ei poti avea surpriza ca in alta zi sa mergi cu aceeasi viteza la 50% din cursa pedalei.tot chestii traite de mine.problema e ca nu sunt singurul,mai stiu o gramada de persoane care au patit la fel.probabil voi v ati nascut in trabant,ca ala oricum n are cum sa ajunga la 100
auzi tu ai auzit de conditii atmosferice sau crezi ca solenza are aerodinamica de F1 ?
, de inclinarea drumului,nu e nevoie de rampa extraordinara,iti dau un exemplu pe A2 cand pleci spre constanta masina consuma umpic mai putin ptr ca esti intr-o usoara coborare chiar daca nu se vede cu ochiu liber,la mers spre bucuresti de la constanta masina trage mai greu ca urca mereu
.e normal sa ai aceiasi viteza cu pedala apasata mai mult sau mai putin
,cum zicea maersk fizica e la pamant si asta e fizica de clasa a 8
SB 04 GST
5 Mar 2009, 18:14
a deacu de geografie cu istoria mami ei si cu profesorul de fizica care te-a invatat ... ca eu cred ca te lasa repetent... mosule ce zici tu aici e ca si cum ai spune ca dai drumu la o piatra din mana si ea se duce in cosmos..... ce caposi sunt pustii din ziua de astazi ei cred ca le stiu pe toate
C@talin
5 Mar 2009, 18:25
Bine domnu
.Va las pe voi cu viteza modificata in lumea de vis
Banu1974
5 Mar 2009, 21:58
rratzoiusexos
6 Mar 2009, 00:24
despre lectii de fizica ..n ai u cum sa mi ti mie,ti o zic.in rest numai bine.
Banu1974
6 Mar 2009, 08:56
QUOTE(rratzoiusexos @ 6 Mar 2009, 00:24)
despre lectii de fizica ..n ai u cum sa mi ti mie,ti o zic.in rest numai bine.
La fizica,trebuie sa te vedem la tabla!!!
La limba romana ai nota 3!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.