Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1,6 16v sau diesel?
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2
BZN
Zilele trecute am avut ghinionul sa imi vad loganul facut zob (dauna totala). Deci o sa cumpar altul si ma gandeam sa ma orientez catre motorizarea 1,6 16v... Ma intereseaza o parere cat mai obiectiva strict din punct de vedere al fiabilitatii asupra celor doua variante precizate, 16v sau diesel, ( exclud din start variantele mpi).
Nu am avut ocazia sa conduc un 16v , de aceea am nevoie de o parere. Dci-ul m-a convins , este placut la condus...,nu sunt un vitezoman dar nici foarte potolit.
OAP
Vezi ca acum sunt "n" oferte pe piata care de care mai atractiva...Incearca si pe la Ford, Skoda....etc
Serje
Si care ii legatura cu fiabilitatea dintre 1.6 16V vs. dCi??
ady77
QUOTE(OAP @ 28 Feb 2009, 11:35)
Incearca si pe la Ford, Skoda....etc
*


Vand si astia loganuri wink.gif
Serje
Ii criza, s-o reprofilat si ei ... vand ce apuca.
OAP
Pai initiaqtorul vroia sa stie ce ar merita cumparat. Eu am incercat o sugestie. Scuze....cumparati Logane...chiar sunt fiabile...si presedintele are unul...cred ca e 16V wink.gif
bz_26_zzz
1.5 Dci
paul_damian
N-am nici 16v, nici dCi, da' ma bag: nu cred ca fiabilitatea motoarelor ar trebui sa-ti fie o problema. Adica... ajungi sa faci tu kilomterii aia pana cand o sa regreti ca nu ti-ai luat un motor mai fiabil?
OAP
..amu o sa vina unu sa o bage pe aia cu pilitura... icon_mrgreen.gif
BZN
Pilitura...,de ce nu? Am auzit de probleme la injectoare pe la vreo 100000km..., sincer eu am fost f multumit de dci in cei 25000km pe care am apucat sa ii fac in 20 de luni. La fel de sincer spun ca m-au pus pe ganduri discutiile de pe forum legate de injectoare si pretul lor, de pompa de injectie...
De 16v mai nimic, sau nu am vazut eu? wink.gif
OAP
Pai ia pe benzina atunci
BZN
Zau, despre dci , din experienta proprie, (atat cat a fost) ,numai de bine...De aceea ma intereseaza mai mult o parere despre 16v.
dariusz
ba , da oare cite topicuri de astea or mai aparea ? de ce nu se pot pune astea in partea strict tehnica a forumului ? sper sa nu mai apara motorizari noi la logan , ca deja sint satul de atitatea comparatii.
BZN
Dupa ce ai trecut printr-o astfel de experienta,( nu doresc nici dusmanilor) te astepti sa primesti un sfat bun, (mi-ar prinde bine)...
CriSTI68
1.6 16V nu imi place diesel-ul, prea galagios
Geox16v
Am 30k km cu 16v si sunt f multumit . Cauta topicul cu ''pilitura la dci ''sau pe cel cu '' nu mai porneste dci'' si ai sa vezi ce parere au si altii
dariusz
QUOTE(BZN @ 28 Feb 2009, 16:33)
Dupa ce ai trecut printr-o astfel de experienta,( nu doresc nici dusmanilor) te astepti sa primesti un sfat bun, (mi-ar prinde bine)...
*



perfect de acord ca o astfel de intimplare nu e de dorit nimanui . dar , cred ca s-a discutat si rasdiscutat pe temele astea . benzina sau diesel , 1.4 sau 1.6 , 1.4 sau 1.5 , 1.4 sau 1.5 dci , 1.4 sau 1.6 16v , 1.4 sau gpl , 1.6 sau 1.5 , 1.6 sau 1.5 dci , 1.6 sau 1.6 16v , si asa mai departe .
nu cred ca era nevoie de a face un topic nou pe tema asta.
BZN
Bine, multumesc frumos! Tie.
dariusz
QUOTE(BZN @ 28 Feb 2009, 16:41)
Bine, multumesc frumos! Tie.
*



mie ! ohmy.gif
daca da , pentru ce ?
CriSTI68
prima revizie facuta la 6500 urmeaza acum revizia de an, nici o problema, sa comportat bine la traseele din tara, munti, campie etc. consum rezonabil in oras dar si in afara orasului, nu am nici o problema cu el pana acum decat pipa de la directie ca a suferit un accident cretin, dar sa remediat, fuge, uleiul cand a fost schimbat era ca nou.... eu sunt multumit de 16V, poti opta pentru laureat Ph2 1.6 16V

la dci nu imi place ca dupa ce ca arata ca un dulap loganul, se mai aude si a tractor, prea galagios motorul, si plus de asta am cunostinte care au dci, dar si la servici, care tot timpul au avut probleme cu diverse
OAP
QUOTE(CriSTI68 @ 28 Feb 2009, 16:43)
uleiul cand a fost schimbat era ca nou....
am cunostinte care au dci, dar si la servici, care tot timpul au avut probleme cu diverse
*


icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif ...ai uitat-o pe aia cu pilitura...mai intelegeti odata ca nu e relevant ca "a,m auzit io de la niste prieteni"...iar daca uleiul ala era "ca nou" e ceva in neregula wink.gif ...nu ar trebui sa fie asa..
adrianne
QUOTE(BZN @ 28 Feb 2009, 11:12)
...exclud din start variantele mpi...
*


off: 1,6 16V nu e Multi Point Injection?
argon
nu ca la el 16v-ul nu e mpi, e alta tehnologie extraterestra happy.gif
Lord Hades
E simplu! Viteza? 16v=105Cp. Comoditate la condus si comsum mai mic? 1.dCi = 85 Cp.

Decizia iti apartine. Bafta!
OAP
QUOTE(argon @ 28 Feb 2009, 17:35)
nu ca la el 16v-ul nu e mpi, e alta tehnologie extraterestra  happy.gif
*


mai, nu distruge visurile omului icon_mrgreen.gif
BZN
@adrianne, ai dreptate.
Acum, sa fim corecti, cel putin pe forum balanta se inclina inspre 16v. Am auzit mult mai putine lucruri rele despre aceasta motorizare fata de diesel. Recunosc, am urmarit cu precadere cele scrise despre dci...si de aici ,poate, impresia asta.
argon
nu stiu ce tot urmaresti tu, da' se presupune ca ai avut 2 ani dci, sau e imaginar ala facut dauna totala?
BZN
@argon ,poate asta te ajuta...http://www.daciaclub.ro/Romania-pitoreasca-t104267.html
si asta
http://www.daciaclub.ro/Din-nou-despre-air...137617-s30.htmlhttp://www.daciaclub.ro/Romania-pitoreasca-t104267.html
emil_t
parere STRICT personala, daca nu faci peste 15.000km/an nu merita sa-ti iei diesel, dar depinde si cum mergi, daca mergi cu benzina pana in 2.500 sa consume putin i-ati diesel ca in felul asta iti scoti diferenta mai repede, dar daca iti place sa-i dai talpa nush, parca mai bine te incanta un benzinar cand trece acu 5000, si acuma ca m-am trezit la realitate, parca ti-as zice, acuma cu criza finaincara uita-te si tu pe la alte marci, ca ar trebui sa scada pretul muuult.

sincer la cat o sa mai tii masina, poate 80.000km nu cred ca te intereseaza asa tare fiabilitatea
slider2
ai zis ca ai facut 25.000km in 20 de luni, deci 15.000km/an. eu unul stiu ca dieselul renteaza de la 20.000km/an in sus, dar ma rog aceasta cifra poate varia.
1.6 16v e ceva mai fiabil, mai rar probleme cu el. fuge destul de tare, dar are un consum de benzinar.
1.5 85cp poate avea unele probleme de fiabilitate, dar nu chiar asa de grave (am inteles ca acest motor nu are treaba cu pilitura). fuge si el, dar mai moderat, si are un consum destul de mic.

ieri am condus un 1.5 65cp si nu discuta cu un 1.4 75cp, din punct de vedere al acceleratiei, dar nu stiu daca poate "face" si un 1.6 90cp, deci....
Laurentziu83
Benzina all the way. Daca nu faci navete de cateva zeci de kilometri pe zi, poti sa uiti linistit de diesel. In mod sigur nu iti fac casa din economia de carburant, ba chiar te poate costa mai mult motorul asta.
BZN
In 2007 cand am ales diesel am facut-o pt ca am avut ocazia sa conduc unul - atunci am observat ca se conduce foarte usor. Acum , vreau un motor mai putin zgomotos, mai fiabil, mai putin sensibil la combustibili si turatii reduse, sa nu mai raman cu mirosul in maini dupa o alimentare la pompa... Repet, dci-ul m-a surprins placut si sper sa nu fiu dezamagit de 16v. Astept pareri contra acestei motorizari, daca exista wink.gif Inca ceva - consumul nu conteaza ( a nu se intelege gresit)...
AR-18-MOS
QUOTE(slider2 @ 1 Mar 2009, 17:59)
ieri am condus un 1.5 65cp si nu discuta cu un 1.4 75cp
*


Asta zici tu. Real, e diferita situatia.
zanga
QUOTE(BZN @ 1 Mar 2009, 18:44)
In 2007 cand am ales diesel am facut-o pt ca am avut ocazia sa conduc unul - atunci am observat ca se conduce foarte usor.
*



Cum e asta cu condusul usor, e vreo diferenta notabila intre benzinare si diesel?Ce are una si nu are cealalta de se conduce asa usor?
On topic: 1.6 16v
C a t a l i n
Eh, datorită cuplului, nu e necesar să schimbi treptele de viteză la fel de des precum la benzină. Asta spun cei mai comozi și cărora nu le pasă că vor ajunge să învețe forțat ce e acela EGR mai târziu...
BZN
@zanga - probabil cuplul motor, ambreiajul hidraulic....
@MAERSK -corect, uite asta e un motiv pt care ma indrept spre benzinar...
bossake
QUOTE(slider2 @ 1 Mar 2009, 17:59)
ieri am condus un 1.5 65cp si nu discuta cu un 1.4 75cp, din punct de vedere al acceleratiei, dar nu stiu daca poate "face" si un 1.6 90cp, deci....
*


E doar o senzatie iti zic 100%. Cel de 65cp nu are nicio sansa la o liniutza cu 1.4 smile.gif.Poate doar remapat,dar aici e alta poveste smile.gif.

ontopic: Si eu recomand 16v daca nu mergi prea mult. Daca mergi mult, si mai ales urban, balantza se mai inclina un pic, insa tot pe benzina as merge.mai ieftin la cumparare, mai puternic, eventuale probleme mai putine,combustibil mai ieftin, revizii mai rare etc smile.gif.
slider2
QUOTE(bossake @ 1 Mar 2009, 20:24)
E doar o senzatie iti zic 100%. Cel de 65cp nu are nicio sansa la o liniutza cu 1.4 smile.gif.Poate doar remapat,dar aici e alta poveste smile.gif.
*



eu nu vorbeam de liniute. pe mn la o masina ma intereseaza sa imi asigure rezerve de putere suficiente pentru a face depasiri in deplina siguranta. nu sunt "reisar", n-am facut niciodata o liniuta cu nimeni, si nici n-am de gand sa fac. 1.5 65cp este peste 1.4 in depasiri, accelerand mult mai usor. poate si 1.4 ar tine pasul, dar trebuie sa retrogradezi chiar cu 2 trepte de viteza. deci abilitatea de a accelera intr-un stil de condus nu foarte agresiv, combinat cu un consum redus, chiar in cazul unui stil de condus mai agresiv, il face pe 1.5 65cp sa fie peste 1.4.
intre 1.6 16v si 1.5 85cp este cam acelasi situatie, dar eu as alege benzinarul, prietenii stiu de ce naughty.gif
sonykel
ca posesor de 1.6 16v as zice tot 16v...
la 6luni dupa ce mi-am luat masina eram dezamagit si regretam alegerea , nu ca nu as fi fost multumit de masina , ba din contra eram fff multumit... dar toata lumea lauda 1.5 dci(85cp)...
si ce sa fac , m-am dus la dealer la drive test , si mi-a placut pana cand a intrat in limitare in punctul in care 1.6 16v incepea sa traga si am zis in sine(inferioara n-am dece sa-i dau , superioara nu-i bine ca eram in panta) am mai condus-o putin si trepidatiile si zgomotul m-au facut sa-mi doresc sa ajung cat mai urgent in parcare la dealer unde era valvaru meu. nu zic ca dci 85 nu e ok ba da e ok , dar ptr mine ar fi o masina de pensionare , parerea mea strict personala , sau poate nu stiu eu sa conduc un dci(ceea ce e foooarte posibil)

Oricum ziceau multi ca de 1.6 16v nu sa auzit ca avand probleme , daca e so luam statistic e si cel mai slab vandut motor... acum doamne fereste sa patesc si eu ceva , dar ar trebui luat in considerare si lucru asta.
C a t a l i n
Băi, judecând după zgomotul și fumul făcut de dci, tdi, tdci și compania, ar trebui ca toți șoferii acestor mașini să aibă categoria tractor în permis.
slider2
QUOTE(sonykel @ 1 Mar 2009, 21:18)
Oricum ziceau multi ca de 1.6 16v nu sa auzit ca avand probleme , daca e so luam statistic e si cel mai slab vandut motor... acum doamne fereste sa patesc si eu ceva , dar ar trebui luat in considerare si lucru asta.
*



am un tovaras cu un logan 1.6 16v de 2 ani, n-a avut niciodata nici cea mai mica problema legata de motor. si tipul nu prea o menajeaza.
megane-ul din semnatura are acelasi motor, doar ca are o norma de poluare mai veche. in aproape 9 ani de la fabricatie si 140.000km, in afara de consumabile, la motor nu s-a schimbat nimic. cu masina s-a carat greutate constant, s-a mers agresiv, si vara si iarna, si n-a "schitat" nimic niciodata.
CriSTI68
Cand am fost sa imi iau loganul, ma facut test drive la dealer cu 1.6 mpi, 1.5DCI, 1.5DCI cu i-ul rosu, 1.6 16V, si le-am loat prin eliminare

1.6mpi comparativ cu predecesorul sau 1.4 mpi merge bine pe logan, adica are si loganul putina vlaga, trage si el mei bine,

1.5DCI si 1.5DCI(rosu) zgomotoase in draci (tractor style) vibreaza in toate felurile (Drop Side 1.9D style)

1.6 16V zgomot frumos in ture, trage bine, nu este zgomotos (cel putin al meu), singurul lucru care nu mi-a convenit pe masina care am condus-o a fost consumul, care aparent difera fata de masina pe care am comandat-o, avand un consum mai linistit fata de loganul de test drive.
Am mers cu loganul ca pensionarul dar si in forja, am urcat si am coborat cu el, am mers non-stop multi km cu el cu acele peste cap in stilul in care opream masina si se auze evacuarea cum trosneste, daca il bagam prin apa iese abur de la discuri si tamburi, din evacuare, dar din cate vad rezista, face fata abuzurilor mele la care il supun cateodata.... Apropos ce nu imi place la 1.4mpi si 1.6mpi Scuipa pe toba apa de parca ar avea apa in loc de benzina icon_mrgreen.gif

Ca posesor de 1.6 16V care a condus toate natiile de logan de test drive dar si de la servici, recomand Valvosul smile.gif
BZN
Mai am putin si ma hotarasc biggrin.gif . Asta era si parerea mea, sunt mult mai putine "reclamatii" in cazul motorului 16v. Cred insa ca o sa ma duc si la un test drive si daca e ok, nu mai stau pe ganduri. Multumesc tuturor care mi-au raspuns si acelora care, indirect, prin cele scrise in intreg forumul, m-au ajutat in luarea deciziei care se contureaza tot mai mult! Discutia ar putea continua, atat pentru mine dar mai ales pt alti nehotariti.
slider2
daca te duci la un test drive cu un 16v, daca te lasa dealerul, urca acul turometrului peste 3500rpm, ca sa vezi ce stie. daca se poate incearca un 5000rpm in treapta II, dar vezi ca o sa ai cam 80km/h in situatia respectiva. mi s-a facut pofta de alergat masina 38.gif
CriSTI68
nu trebuie sa te lase neaparat, eu i-am spus ca eu chiar vreau sa imi cumpar si sa ma lase sa vad ce poate smile.gif oricum masina care am condus-o era plina plina de muste si noroi de nu ii vedeai culoarea
BZN
O sa ma fac ca mi-a scapat (bagat) piciorul... biggrin.gif
Pe bune, imi place viteza, circul destul de repede, dar dupa experienta traita acum cateva zile, cel putin o perioada o las mai moale...Multam!
LE mai ales pe rampa/panta/viraje, nu atat pe linie dreapta.
CriSTI68
singura buba care o are, este ca in service se chinuie putin mecanicul sa iti schimbe uleiul si filtrul smile.gif cel putin la mine a urcat-o de 3 ori pe elevator laugh.gif
emil_t
16v-le e facut in spania din cate stiu, comparativ cu celelate in ro, si 90% din cuplu e disponibil de la 2.000rpm, pot sa confirm, peste 2000 de ture trage bine. si cu consumu, da e mare, 10 in oras mers de pensionar, azi am scos 8.5l/100 in oras in 10 km cat am mers, oricum erau ceva masini dar era destul de lejer, cand coboram o tineam peste 1500 ture ca din loganurile cu consum instant numai peste turatia asta scoate consum instant 0.0 si lasa sa curga de la sine, in afara cu mers de pensionar am scos in 145 km 5.9l/100

sincer n-are rost diesel, daca nu faci multi kilometri si nu mergi la consum (ca sa-ti scoti bani din diferenta) 16v all the way.

pana acum cu motorul nu au fost probleme ,la aerul conditionat se auzeau ceva sunet, 42000km, si crede-ma ii condus destul de vioi prin oras, 3500-4500, nu de mine, eu tin sub 2500.
Asi
Strict din punct de vedere fiabilitate, prin definitie un motor diesel are perioada de viata mai redusa fata de cel pe benzina.
Argumentele sunt eidente.. regimul termic si presiunea medie efectiva este mai mare la MAC decat la MAS, asta desigur inseamna solicitari termice si mecanice (mai ales mecanice) mai mari la MAC decat la MAS.

Dar eu nu cred ca ajungi sa testezi fiabilitatea unui motor (cilindrii, segmenti, supape, arbore cotit, arbore cu came, pistoane, biele, etc)

Mult mai curand cred ca te referi la subansamble anexe (pompa de injectie, injectoare, etc) unde iarasi MAC are nevoie de ceva mai multe anexe care sunt mult mai solicitate (presiunea de injectie common-rail e de 1500-2200 bari, iar presiunea de injectie la MPI e de ~50bari, chiar si cu injectie directa MAS-urile nu sar de 200bari, ca n-au nevoie, plus ca si gdi face injectia in cursa de admisie, ca e de aia e cu scanteie)

Intre doua logane.. eu nu pot sa aleg. Dar daca trebuie musai, as fi tentat catre 1.6 16V
OAP
Deci care-i mai fiabila? Ati descoperit nu-i asa? tongue.gif ...Initiatorul o sa isi ia 16V...indiferent ce spunem noi pe aici icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.