cristianrobert
28 Feb 2009, 21:17
salut am si eu o intrebare este normal ca in 5000km sa consume uleiul de la maxim la minim pe joja,fara sa completez de loc,sau oun motor bun nu trebuie sa pape de loc ,mentionez ca nu scoate fum
romanvs
28 Feb 2009, 21:57
Nu prea e normal sa consume atat de mult.
Daca zici ca nu scoate fum inseamna ca il pierzi pe undeva.
C a t a l i n
28 Feb 2009, 22:00
E în limite. Citește cartea lui Mondiru.
Mr_Devil83
28 Feb 2009, 22:05
de la maxim la minim pe joja cred ca is cam 0,5 litri de ulei, hai sa exageram si sa zicem 1litru.
deci aia inseamna consum de 0,2l/mia de km. Ce nu e bine? Eu zic ca motorul ala e foarte bun.
Merced
28 Feb 2009, 22:07
Cam asa papa si al meu in conditiile in care de la o vreme il cam turez nesimtit in primele doua trepte. Nici al meu nu scoate fum albastru, decat putin la unele porniri, imi mai pierde pe la capacul culbutorilor, chiar si pe langa busonu' de umplere imi curge. Oricum limita de r.k. in cartea lui Mondriu este de 1 litru de ulei per mia de kilometri, daca scazi sub asta trebuie r.k.
Parerea mea e sa te abti de la completari. Cand faci 5000km scoti ce a mai ramas si pui ulei nou cu filtru nou.
Apropo, conteaza si ce ulei bagi, cand am mers cu RO3 mi-a mancat de la maxim la minim in vreo 3000km, mers lejer chiar. Dupaia cu BP in vreo 5000km, doua schimburi la rand, si ieri am bagat Castrol 15W40, chiar sunt curios daca o sa-l manance si mai greu p-asta. Asa ca daca esti genu' de om care baga ulei d-ala la pet de 3 litri, treci si tu la ceva macar decent.
romanvs
28 Feb 2009, 22:10
Ai dreptate m-am grabit putin si nu am fost atent la tipul autoturismului.
Pe joja la reperul maxim =3 l,la reperul minim 2 l.
Daca dupa 1000 km rulati ,este necesara o adaugare de ulei de 900-1000 grame,aceasta inseamna ca motorul prezinta sigur defectiuni.
Schimbul de ulei se face la 4000-5000km daca se foloseste ulei multigrad 20w40 sau dupa circa 3000km daca se foloseste ulei aditivat SR 211 vara-iarna.
Mr_Devil83
28 Feb 2009, 22:12
da oare daca asta e sectiunea forumului dedicata daciei clt oare despre ce masina putea fi vorba?
cristianrobert
1 Mar 2009, 11:29
pai folosesc ulei elf 20w50 asa a pus si fostul propitar si am zis ca o fi bun si oricum i-am pus si aditiv 2+2 cind l-am schimbat si vreau sa-l schimb acum luna asta si ma gindeam sa-i pun acum aditiv liquimoly ce ziceti?
sa stiti ca sint genul de om care chiar daca are o rabla de masina tin la ea si i-am pus ce e mai bun binenteles in limitele portofelului si sint aproape saptaminal la mecanic ,daca nu merge ceva perfect pe ea imi sta pe creier,de am cam multe pretentii la ea ,toto mi-au zis las-o domne asa ca merge dar eu sint cam tipicar si vreau sa functioneze perfect si cel mai mic surub,ca dovada am luat-o cu 6600lei si am mai bagat in ea2500 pina acum si tot nu sint multumit.este normal ca dupa 5000km sa fie uleiul negru? unii zic ca tre schimbat la 7000-1000km dar eu il schimb la 6000.
C a t a l i n
1 Mar 2009, 11:35
Arunci banii...
cristianrobert
1 Mar 2009, 11:36
stiu dar ce sa fac ti-am zis imi place sa mearga perfect
C a t a l i n
1 Mar 2009, 11:37
Pe ADITIV arunci banii...
cristianrobert
1 Mar 2009, 11:38
daca aveam suficienti bani anul trecut si nu ma grabeam nu imi luam teapa cu masina si macar imi luam o solentza ca ere lux
1 Mar 2009, 11:38:
nu e bun liqui moly? ca de dura lube am auzit ca nu e bun
Uleiul negru nu trebuie sa te deranjeze. Cum nu trebuie sa te deranjeze nici sfaturile unora de a sta 10.000km cu acelasi ulei. Schimbi uleiul la 5-6000km. Adica acum, cand ti-a mancat deja pana la minim. La fel, nu mai baga aditivi, si mai ales d-aia 2+2 ca fac mai mult rau decat bine. Daca n-ai probleme cu presiunea, eu zic sa te orientezi macar catre un ulei 15W40, ca n-ai nevoie de 20W50, mai ales ca a fost iarna.
cristianrobert
1 Mar 2009, 11:40
oricum daca stiam uleiul care l-am bagat e cam gros pentru iarna dar acum am invatat multe dupa acest forum
C a t a l i n
1 Mar 2009, 11:41
Eu n-am zis nimic de mașina pe care o ai. Dacă aveam bani îmi luam Lexus, nu crezi?
Am spus doar că orice aditiv e o prostie. Dacă vrei să investești mai mult într-un ulei de calitate (da, merită), cumpără unul mai scump, nu face amestecuri de ulei și aditiv, că nu sunt bune. S-a mai discutat de multe ori. SEARCH
cristianrobert
1 Mar 2009, 11:42
pai acum daca vine caldura e bun asa subtire?cu presiunea la ulei nu -mi dau seama ca eu nu am ceas ci bec la ulei
Cum adica asa de subtire? W40 la cald e foarte ok pentru Dacie, nu e deloc subtire. W50 baga in general aia obsedati de presiune sau aia care au motoru' pe duca.
cristianrobert
1 Mar 2009, 11:47
ok va multumesc mult pentru sfaturi ,ce credeti sa merg in continuare pe elf sau sa-l schimb cu altceva mai bun sa se incadreze in 50 lei 3 litri
1 Mar 2009, 11:48:
ca nu as da 150 lei pe ulei sintetic cum zic unii ca e bun
Cauta si altceva, ELF-ul din cate am auzit se si fabrica la noi, deci nu cred ca e o idee asa buna sa mai pui. Mai pune un ban pana la un Castrol macar, eu ieri am luat 15W40 Magnatec cu 69 de lei trei litri, ce-i drept pret fara adaos ca am o pila, dar nu cred ca trece de 75 de lei daca cauti bine.
Edit: Eu acum am vazut ca ai motor pe injectie si masina destul de noua, cati kilometri are motoru' asta de fapt si de drept?
cristianrobert
1 Mar 2009, 11:53
are 75000km dar nu stiu daca sint reali ca eu sint al 5 lea propietar
<span class='edit'>1 Mar 2009, 11:55:</span>
am fost prost cind am luat-o nu m-am priceput si m-am grabit si mi-am luat teapa era janghinita rau masina sm schimbat o groaza pe ea si tot mai am de schimbat plus vopsita
Sigur ca nu sunt reali. Ai putea sa incerci un 10W40 ieftinut si care a primit o recomandare de la
argon, un
Aral d-asta.
Vazusem recent prin Carrefour cu vreo 90 de lei patru litri. Iti ramane si un litru pentru eventuale completari. Nu strica sa vezi cum se comporta. Si cauta filtru de ulei Mann.
In final vezi daca si pe unde ai pierderi, ca poate nu e asa mare consumul cum ti se pare tie, poate il pierzi pe undeva.
cristianrobert
1 Mar 2009, 12:00
pai nu se vede pa jos ulei in parcare
1 Mar 2009, 12:01:
pai nu se vede pa jos ulei in parcare,conteaza asa mult filtrul de ulei asta care l-am pus e made in iran
1 Mar 2009, 12:02:
sorry trebuie sa plec vreo 2 ore vorbim daca vreti mai tirziu ,oricum va multumesc mult pentru ajutor.
gabi_gabi1989
1 Mar 2009, 12:25
Eu bag 10W40 sau 20W40 (iarna-vara) si consuma cam jumatate dintre distanta minim-maxim in 3000 km; uleiul il schimb la fiecare 3000 km cu cel mai ieftin ulei care il gasesc cam 7 lei litrul si de fiecare data si filtrul de ulei
insa turata tot timpul
1-30 2-50 3-90 4-120 asta in afara
iar in oras tot cam asa insa nu sar de 60 dar pana acolo o turez, mi se mai intampla sa merg 1-2-4
Insa dupa ce mi am luat alta masina si a ramas tata cu Dacia nu mai scade deloc nivelul uleiului de la schimb la schimb el mergand foarte calm la 40-45 e intra 4 a
deci depinde foarte mult si de condus
si la masinile mai noi scrie in cartea tehnica ca este normal sa manance ulei; sunt masini la care e normal sa se completeze cu mai mult de 1 litru la 10-15k km
cititi si pe alte forumuri sa vedeti proprietari de masini de 20000 euro cum se plang de consum de ulei
brigada_diverse
1 Mar 2009, 17:12
liqui moly e 23 lei 300ml si se baga 150ml/schimb
deci iti ajunge la 2 schimburi
avantaje....poate de la el, poate de la ulei, poate si de la etansare....in 700km inca e ulei pe joja, cel putin la mijloc..inainte completam deja un litru
motorul e mai silentios uuun pic, nu cine stie ce
pot desface capacul la ulei, nu ma scuipa in fata....
liqui moly nu am nimic impotriva....
gabi sa imi zici si mie ce ulei 10w40 e 7 lei litrul.
Nene pana si uleiu' de floarea soarelui sarise de pretul asta acum vreo doua luni, si voi bagati in masina. Fereasca Dumnezeu sa vada masina mea asa ceva, rupta in doua cum e...
gabi_gabi1989
2 Mar 2009, 09:21
Ultima data cand am schimbat uleiul, prin luna octombrie am dat pe ulei si filtru de ulei aproape 40 lei (am luat 4 litri de ulei)
parerea mea este ca mai bine ii iau ieftin si il schimb mai des decat sa iau scump si sa l tin 8-10 000 km
mi se pare mai bine pentru motor
si la fordul meu diesel din 2001 il schimb la 7-8000 km deoarece fac multi kilometri in oras si acolo ma costa mult mai mult decat la dacie cam 300 lei (6 litri ulei sintetic
)
Nu zice nimeni sa iei scump si sa-l tii 10.000km, iei si-l schimbi la 5-6000km.
Totusi nu mi-ai raspuns la intrebare, ce 10W40 bagi tu la 7 lei litrul? Ca eu n-am vazut pana acum asa ceva.
ydaniel
2 Mar 2009, 10:42
QUOTE(cristianrobert @ 1 Mar 2009, 12:00)
filtrul de ulei asta care l-am pus e made in iran
e SERKAN filters- slab calitativ.
pune mann:)
ce credibilitate mai vrei sa ai daca ai ajuns sa alaturi mizeria de Romcarbon cu Mann?
Romcarbon o fi fost bun, acum 10 ani, e ca Sinteromul, ce conteaza e ca acum produc niste gunoaie, si se mira lumea de ce se duce naibii industria romaneasca..bataia de joc ar fi motivul.
ydaniel
2 Mar 2009, 10:50
da si multa lume cumpara turcisme
se bucura ca sunt mai ieftine
Romcarbonul e cu dus si intors. Am pus trei bucati pana acum, doua au fost bune, al treilea tind sa cred ca nu. Alalteieri am pus Mann si ulei Castrol, astfel mi-a disparut zgomotul de fier pe fier care-l auzeam o secunda dupa pornirea motorului la rece, zgomot care imi aparuse fix dupa schimbul trecut, cand am pus acelasi ulei BP si acelasi filtru Romcarbon pe care-l avusesem si inainte. Si ma indoiesc ca uleiul era responsabil...
cand ai filtru in mana, pune mufarina pe gaura centrala, daca e buna supapa poti doar trage, sufla ciuciu, ia vezi ca la filtru Romcarbon(eu am testat vreo 10 pana acum) poti sufla linistit. Supapa aia tine uleiul in rampa, si daca nu e buna, la pornire merge pe uscat.
In ele mai e o supapa, importanta de asemenea, face bypas la ulei sa nu mai treaca prin elementul filtrant, la turatii mari uleiul nu apuca sa se filtreze si nu trece destul, si iar e rau, sau trece tot timpul pe langa si nu-l filtreaza indiferent de turatie.
Exact testul asta l-am facut si eu cu Mann-ul. N-am avut ce sa suflu. Probabil ca primele doua filtre Romcarbon pe care le avusesem aveau cat de cat supapa buna, ca nu facea zgomotu' ala nenorocit la pornire. Si cu al treilea din prima zi a facut asa. Bine ca am scapat insa si de asta...
cristianrobert
2 Mar 2009, 12:55
auziti dar pentru cunostintele mele cit de importanta e calitate a filtrului si la ce se observa adica daca e filtrat mai bine ce se intimpla fata de filtrare mai proasta,si asta ma refer la motor de dacie ca la celelalte performante inteleg dar la asta?
2 Mar 2009, 13:06:
stie cineva unde gasesc ulei castrol 15w40 si aditiv liqui moly cel mai ieftin in bucuresti?
2 Mar 2009, 13:08:
cit ar costa un filtru de aer si unul de ulei mann pt dacia?
2 Mar 2009, 13:09:
e vreo diferenta la filtrul de aer intre mann si cel rominesc in afara de pret?
tzepesch
2 Mar 2009, 13:21
DA, mare!
filtreaza si la turatii inalte Mann-ul. e intre 15-20Lei max. la magazine de piese de import
aditiv LqM cu Bisulfura de Molibden am vazut la Al Padrino, langa spitalul colentina, pe stefan cel mare. cam 20-25Lei.
uleiul cu Bisulfura, 180lei 5Litri
cristianrobert
2 Mar 2009, 13:46
<span class='edit'>2 Mar 2009, 13:47:</span>
e vreo diferenta la filtrul de aer intre mann si cel romanesc in afara de pret?
tzepesch
2 Mar 2009, 13:53
QUOTE(tzepesch @ 2 Mar 2009, 13:21)
DA, mare!
filtreaza si la turatii inalte Mann-ul. e intre 15-20Lei max. la magazine de piese de import
aditiv LqM cu Bisulfura de Molibden am vazut la Al Padrino, langa spitalul colentina, pe stefan cel mare. cam 20-25Lei.
uleiul cu Bisulfura, 180lei 5Litri
acu 30 min am scris diferenta!
cristianrobert
2 Mar 2009, 13:57
ce ziceti sa-i bag ulei liqui moly sau castrol cu aditiv liquimoly?
Eu zic sa bagi doar Castrol-ul schimbul asta, si vezi dupaia cum se comporta.
Cat despre filtru, cam 15 lei tot o sa coste, dar merita banii.
Iar filtru de aer, nu stiu ce sa zic, la injectata e bine sa-l ai de calitate, daca gasesti tot Mann ia cu incredere. Eu cand am vrut dupa un an la rabla sa schimb filtrul, am constatat cu stupoare ca de fapt nu aveam niciun filtru in suport. Si mersesem asa multi kilometri, si iarna si vara. La vremea respectiva am pus romanesc, o sa-i iau si d-ala Mann, ca sa fie colectia completa.
cristianrobert
2 Mar 2009, 14:13
ce ziceti ca e mai bine sa -i bag ulei liquimoly cu bisulfura de molibden sau castrol + aditiv liquimoly
diaconuliviu
2 Mar 2009, 14:19
QUOTE(Merced @ 2 Mar 2009, 14:13)
[...] Eu cand am vrut dupa un an la rabla sa schimb filtrul, am constatat cu stupoare ca de fapt nu aveam niciun filtru in suport.[...]
Parca si pe forum s-a spus de n ori: cind iei o masina, PRIMUL LUCRU=SCHIMBARE CONSUMABILE. Ca nu stii prin ce praf sau cariere a mers ala de ti-a dat-o, chiar de te-a asigurat ca "e a unui batrin cu garaj".
cristianrobert
2 Mar 2009, 14:29
<span class='edit'>2 Mar 2009, 14:32:</span>
<span class='edit'>2 Mar 2009, 14:32:</span>
ce se poate intilpla daca mergi fara filtru de aer?
diaconuliviu
2 Mar 2009, 14:46
Tot praful si mizeria din aer le colectezi in mecanismul motor, uzura prematura.
cristianrobert
2 Mar 2009, 17:07
ce ulei e mai bun castrol gtx sau magnatec 15w40
krapcarasu
2 Mar 2009, 17:50
gtx e mineral, magnatec semisintetic asta scrie pe situ lor dar nu poti fi sigur ce ajunge la noi
liviu fara suprarare, nu m-a asigurat nimeni de nimic, masina e in familie de noua, doar ca a stat multi ani, si a avut o perioada in care s-a ocupat un vecin de ea. Pur si simplu la momentul respectiv am schimbat lichidele de prin ea si la filtru nici nu m-am uitat, o lasasem prin service nefiind prea in tema cu chestiile astea la vremea respectiva, crezand ca daca e nevoie il schimba ei. Cred ca l-am si intrebat atunci pe un mecanic si mi-a zis ca e ok.
N-am zis omului sa mearga fara, am zis ca merge si fara, cu consecintele mentionate de tine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.