Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Andy's Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
Andy_ACS
Salutare!

M-am hotarat sa dedic masinutei un jurnal de bord smile.gif

In vara lui 2008 am decis sa vand Supernova Rapsodie (model 2001) si sa cumpar alta masina. Am fost multumit de Supernova, masina fusese cumparata SH de la unchiul meu la 42.000 km in septembrie 2004. Am vandut-o la 77.000 Km in iulie 2008.
Pana sa o vand m-am tot framantat in legatura cu noua masina. Avand in vedere ca nu mergem mult (eu si mama mea folosim masina) m-am gandit ca o masina noua nu merita pentru noi (desi aveam banii pentru una noua, dar prioritate sunt alte investitii). Initial ma hotarasem la un For Focus 2, model 2005-2006 cu motor 1.6 benzia, nu doream sa dau mai mult de 8000E pe masina. Am vazut cateva modele dar ori erau mai scumpe, ori destul de rulate, ori imi mirosea a pacaleala (km manariti) smile.gif
M-am gandit si la Sandero nou intr-un timp, dar cand am vazut ca pretul e chiar mai mare decat la Logan (eu speram sa fie mai mic) mi-am dat seama ca nu merita banii.
La Logan nu prea ma gandisem, dar dupa cum spune si expresia - "nu e dupa cum se socoteste, e dupa cum se nimereste" smile.gif
Am aflat ca un prieten de familie isi vinde masina - Logan Ambition 1.6 MPI. Masina era foarte putin rulata, iar pretul unul bun. Am hotarat sa o iau smile.gif si asa m-am ales cu masinuta din semnatura. Nu regret nicio clipa alegerea facuta, in 8 luni si 9000km nu am avut nicio problema si masina ma multumeste.

Detalii despre masina:
- Model Logan Ambition 1.6 MPI gri perla (64kw, 128nm/3000rpm, 0-100 in 11.5s, viteza maxima 175, dotari standard pentru Ambition)
- Cumparata de primul proprietar in decembrie 2004, inscrisa in ianuarie 2005
- Km la bord cand am luat-o eu 15.400. Masina avea 3 ani si jumatate

Norocul meu a fost ca primul proprietar, dupa ce a cumparat masina a plecat la o firma privata si a primit cea mai buna masina posibila - masina de firma diesel cu motorina decontata de firma smile.gif
La Loganel s-a facut o singura revizie la 1 an in 2006 (avea ~7500km). Apoi masina a fost folosita si mai rar, iar in ultimele 6 luni nu mai fusese folosita deloc (nu mai avea nicio asigurare platita).

Din punct de vedere tehnic masina a fost si inca este perfecta, nu am nimic de reprosat. Din punct de vedere estetic masina avea (si inca are) o mica infundatura la aripa stanga fata in partea de jos. De asemenea avea (si nu mai are ca am reparat-o) o zgarietura pe aripa dreapta spate - am revopsit aripa pe cheltuiala mea la Redac Craiova (570ron).

Ce am facut la masina:
- imediat schimbul de ulei (cel vechi era acolo de peste 2 ani) - Castrol Magnatec 5w40 + filtru de ulei
- filtru de aer
- lamele stergatoare Champion
- revopsire aripa
- tratament anticoroziv gratis de la service (ceara in praguri, usi, lonjeroane, protectii la aripi)
- de curand (ieri) bujii cu 2 electrozi Eyquem
- completat putin lichidul de servo (1 cm)
- curatenie generala (imi place sa am masina mereu curata si perfecta dpdv tehnic): motor (foarte prafuit), interior (avea cateva pete de cola pe bancheta din spate), exterior
- am facut de curand si ITP - a trecut fara probleme

Ce vreau sa fac la masina:
- in curand o sa fac 10.000 km de cand am luat-o si o sa ii schimb uleiul si filtrul (tot Castrol 5w40)
- vreau sa ii schimb si uleiul la cutie (Elf 75W80)
- vreau sa ii schimb si kitul de distrbutie (are deja 4 ani, desi numai 24.000 km)
- lichide de racire si frana
- curea accesorii

In general eu folosesc masina aproximativ 80% din nr de km, iar mama mea restul de 20%. Masina merge 70% extraurban si 30% urban. Drept sa spun mai mult de jumatate din nr de km sunt facuti plimbandu-ma de placere, fara treaba smile.gif Imi place foarte mult sa ma plimb, mai ales pe drumuri libere si fara niciun stres.

Consumul mediu de carburand in cele 8 luni si ~9000km este de aproximativ 6.8%. Minimul scos de mine a fost de 5.3%, iar maximul de 10% in Craiova, oras aglomerat + AC. In aceste 8 luni AC a fost folosit in aprox 20% din nr de km.
Ca stil de mers: in afara scimbat vitezele in mod normal la 2500-3000 rpm, viteza de croaziera 90-110 km/ora; in oras schimbat vitezele la 2200-2600 rpm, viteza cat se poate in limita a 60km/ora. Evident ca mai exista exceptii, am mers cu ea si la peste 160 mai mult de curiozitate smile.gif Cand e vorba de depasiri pot ajunge si la 4000-4500. Mai mult foarte rar.
Combustibilul folosit: Rompetrol Efix 95 (~60% din nr km), Mol 95 (~20% din nr km), Petrom Top 99+(~15% din nr km), Petrom 95 (~5%).

Masina nu m-a siparat deloc, fata de Supernova avuta anterior e diferenta destul de mare in bine: mai mare, mai noua, interior+caroserie de calitate mai buna, nu se torsioneaza (caroserie mai rigida), dotari foarte utile (AC, servo, ABS, geamuri electrice - cel de la sofer cu impuls, CB - cu consum instant) si necesare dar pe care sper sa nu am ocazia sa le folosesc (airbaguri). Portbagajul incapator, usile se inchid frumos, se conduce usor. motor destul de puternic.
Ce nu imi place (nu probleme tehnice, probleme de conceptie): oglinzi subdimensionate, scaune mult prea inalte (chiar cu scaunul reglat la minim in jos), ambreiaj care tine prea sus, forma care putea fi usor mai cizelata.

Masinuta are garajul ei (care desi nu arata prea bine ste foarte bun). Din pacate este putin cam mic, fiind proiectat pentru Dacia 1310, motiv pentru care am fost nevoit sa inlocuiesc antena originala cu una scurta - care are o receptie mai slaba. De asemenea trebuie sa fim atenti cu deschiderea usilor sa nu o zgariem, pentru motivul asta am montat pe peretele garajului o aparatoare mare din cauciuc, daca se intampla sa scape usa sa nu dea in zid.

Si pentru ca o imagine face cat 1000 de cuvinte - iata cateva poze de ieri de cand am schimbat bujiile si am tras si o plimbare + sedinta foto smile.gif
Duyu
S-o stapanesti sanatos si fara probleme in continuare... foarte interesanta povestioara si foarte frumoasa si ingrijita masina... Bravo! wink.gif
adip
De ce ii schimbi uleiul din cutie?
BZN
Foarte bine intretinuta..., am vazut-o de cateva ori. wink.gif
Daxx
Salut!
S-o stapinesti cu bine in continuare, Andy! Masina arata impecabil. smile.gif
SI eu am un Logan din 2004 decembrie (inmatriculat, evident, in ian 2005)..or fi gemene? smile.gif
Am remarcat presurile de pe fata si imi place cum se aseaza. Poti sa-mi spui daca sint cumparate de tine sau asa ai luat masina?..Mersi!
Andy_ACS
Multumesc tuturor pentru urari!
@adip: Uleiul din cutie il schimb preventiv sa zicem, desi producatorul spune ca la Logan nu se schimba, doar se completeaza. Eu am avut Supernova inainte si am schimbat la 60.000 (asa cerea producatorul). Factorul decisiv in luarea deciziei de a schimba uleiul este ca am vazut aici pe forum poze cu ulei din cutie de Logan... si arata groaznic. Multi au schimbat. Eu zic ca rau nu ii prinde sa il schimb. Nu e nici foarte scump, aproximativ 100 ron.
@BZN: Merci frumos, ma bucur ca ai revenit pe forum ca nu prea te mai vazusem smile.gif
@Daxx:Presurile (si fata si spate) erau deja pe masina. Eu am 2 seturi de presuri - acestea de acum sunt cele de iarna, pentru vara am unele mai finute primite cadou de la unchiul meu dupa ce am cumparat masina (model Logan). Oricum cred ca astea de acum sunt unele universale.

Bafta!
bulan
@Andy_ACS.Drept sa spun mai mult de jumatate din nr de km sunt facuti plimbandu-ma de placere, fara treaba.Imi place foarte mult sa ma plimb, mai ales pe drumuri libere si fara niciun stres.
Sa o stapanesti sanatos si drumuri bune in excursiile tale!Te-ai gandit unde ai vrea sa faci o calatorie indepartata sau extrema cu ambitiosul tau?
BC-92-EDI
In primul rand sa o stapanesti sanatos si fara evenimente neplacute!
Vad motorul foarte curat l-ai spalat la spalatorie?daca da da-mi niste detalii.
turturel
multi km fara probleme ady..sa o conduci sanatos si sa te bucuri de ea. felicitari pt modul in care iti ingrijesti masina..parca era o vorba..o masina curata=>un om curat wink.gif
Andy_ACS
@bulan: Din pacate timpul nu imi permite momentan sa ma aventurez in calatorii lungi. Insa in week-enduri mai imaginez trasee de 2-3-4 sute de km in jurul Craiovei sau catre Rm Valcea. O calatorie placuta pe care am facut-o este la Pestera Muierilor. Pe viitor cand mai scap de treburi vreau neaparat sa fac turul Romaniei. Prima destinatie cred ca este Sibiul.
@BC-92-EDI: Nu l-am spalat si nici nu o sa-l spal vreodata. Cand am luat masina era cu motorul plin de praf. Am suflat praful, apoi cu o carpita uda stoarsa bine de apa am luat la mana fiecare furtunas si parete a motorului, avand grija sa nu deranjez ceva. Unde nu am fost multumit cum a iesit am repetat operatiunea smile.gif Prima data este mai greu, apoi daca il tii din scurt (o curatare la 3 luni pentru numarul de km facuti de mine) este usor. In final pentru un aspect mai placut al plasticului se sterge capacul filtrului de aer si piesele mari din plastic cu o solutie Tyre Cleaner (Care de fapt e o solutie care curata plasticul si cauciucul, protejeaza si invioreaza culorile).
Sfat: la desprafuire (atat la motor cat si la interior) este foarte utila o pensula (dinaia mare de vopsit) curata cu care se 'sperie' praful din locuriule greu accesibile gen guri de ventilare, etc.
@titiDSN: imi aduc aminte de o replica din filmul Transporter 1, era ceva de genul: Tarconi: " I always say, the way a man treats his car is how he treats himself". Nu stiu daca e neaparat adevarat, cert este ca eu asa ma simt bine - avand masina curata si in stare buna.

Bafta!
aphophis
felicitari pentru golanel, sper sa te poarte multi km fara probleme. Si sa te multumeasca deplin
AR-18-MOS
@Andy, pentru a mentine curatenia "sub capota", poti monta un cheder pe margine, cu rol de a impiedica patrunderea prafului.
Serje
Daca tot schimbi lichidele, lichidul de servo de ce nu il schimbi?
psychoo
sa o stapanesti sanatos fara nici cel mai mic eveniment!

eu in locul tau as rezolva acoperisul de la garaj...grinda aia transversala pare cam coscovita. nu as prea avea curaj sa las masina inuntru rolleyes.gif

bafta!
argon
QUOTE(AR-18-MOS @ 2 Mar 2009, 00:04)
@Andy, pentru a mentine curatenia "sub capota", poti monta un cheder pe margine, cu rol de a impiedica patrunderea prafului.
*




degeaba daca nu pui un paravan si la grila din fata, da' sa nu faci topic dupa ca ai fiert motorul.
Andy_ACS
@aphophis: merci, asa sa fie smile.gif
@AR-18-MOS: o sa iau in calcul si varianta asta, oricum eu merg in general pe drumuri bune in afara orasului, in cateva luni e decat putin praf pe care "il rezolv" relativ repede.
@Serje: nu imi amintesc sa fi vazut cerinta asta din partea producatorului, o sa iau in calcul si asta
@psychoo: e in plan si garajul, oricum grinda respectiva am verificat-o si e destul de solida. Pericol mai mare ar fi numai iarna daca e zapada abundenta pe acoperis

Bafta!
vijelie
In loc sa o freci atata de praf, mai bine ai scapa de anvelopele alea infecte.
Nici taximetristii nu mai folosesc Montana.
Andy_ACS
@vijelie: nu simt nevoia sa le schimb, merg foarte bine, nu sunt ovalizate, au floare foarte buna. Nu fac raliu cu masina. Cand se vor uza (probabil pe la 40.000) o sa le schimb pe toate cu ceva mai bun. Momentan nu e cazul.

Bafta!
Dsign
Felicitari pentru curatenie domnule. Keep up the good work smile.gif

La remarca aceea despre cauciucuri subscriu si eu... Ia-ti 2 cate 2 daca nu ai bani deodata pentru 4 bucati. Arunca montanele repede repejor, ca nu-s bune nici la caruta .
Alexu7
n-ai zis cat ai dat pe ea, sau mi-au luat mie pozele ochii? icon_mrgreen.gif
AR-18-MOS
QUOTE(argon @ 2 Mar 2009, 08:00)
degeaba daca nu pui un paravan si la grila din fata, da' sa nu faci topic dupa ca ai fiert motorul.
*


Gresit. Praful care patrunde prin grila fata, se depunde pe blocul motor si pe acea protectie din aluminiu, nu se depunde si pe deasupra. (capac filtru aer etc.)
Andy_ACS
@Dsign: merci. Cauciucurile o sa le schimb dar nu acum. Repet, nu mi-au facut nicio problema. Montana ale mele = Kormoran care se monteaza acum pe echiparile inferioare.
@Alexu7: Am dat pe ea 5000E + ~150E revopsit aripa dreapta spate (zgariata) + cheltuieli aferente cu schimbarea consumabilelor, asigurari, rovigneta, acte, inscriere.

Bafta!
b76bgaarh
ce trening albastru......
Andy_ACS
@b76bgaarh: daca te-ai uita atent ai vedea ca e ros-albastru smile.gif
P.S. de adidasi nu zici nimic? smile.gif

Bafta!
tkx
in primul rand felicitari pentru achizitie.

pe mine (desi nu e treaba mea biggrin.gif ) ma "zgaraie" indoitura aia din aripa. incearca s-o repari. era un film la clipuri video cu un nene care indrepta fara sa se cunosca nimic. fara revopsire etc.
Andy_ACS
@tkx: Si pe mine ma deranjeaza, imi sare in ochi cand ma urc in masina, totusi eu m-am gandit asa: daca repar indoitura decartez 100-150E vopsitul aripii (cei de la Redac nu vopsesc local, numai elementul intreg) apoi s-ar putea sa iasa si o mica diferenta de nuanta. La aripa spate revopsita se vede daca te uiti atent. Diferenta asta de vopsea cica s-ar diminua in timp, dar ceva ceva tot ramane. Apoi indoitura e foarte mica, in partea de jos si cel mai important e ca nu a sarit vopseaua. Imi e teama ca daca merg la cineva sa o indrepte e posibil sa crape vopseaua. Asa ca am decis sa o las asa.

Bafta!
slider2
felicitari pentru masina, arata foarte bine, s-o conduci sanatos pe multi km fara probleme. legat de cauciuri, chiar daca acestea nu sunt uzate ca si suprafata de rulare, dupa aproape 5 ani, si-au mai pierdut din calitati, cauciucul a imbatranit, posibil sa aibe mici crapaturi pe ici pe colo. toate acestea cumulate cu faptul ca nu sunt chiar de "firma", s-ar putea sa le faca usor nesigure. iti recomand si eu ce ti-a zis design, sa iei cate 2 bucati, daca nu sunt resurse financiare.
Andy_ACS
@tkx: merci de link, interesant, daca as gasi un service/mester care sa faca treaba asta si sa nu ma taxeze exorbitant as merge imediat smile.gif
@slider2: merci pentru aprecieri; de acord si cu observatiile despre cauciucuri

Bafta!
tkx
mi se pare ca in primul filmulet e un nr de telefon. poti sa incerci. am si eu o infundatura f mica in aripa spate, dar la mine e mai greu ca e dublura pe spate.
robyvol33
mai ce sa mai zic ca au zis si alti:in primul rind frumoasa descriere,de masina ce sa mai zic e super ok ;curata,corecta (pentru pretul ei )si pentru noi romani in general, moderna
sa o stapinesti sanatos peacefingers.gif
Andy_ACS
Salutare!

Update: Km 26800, nu au aparut probleme.
Ieri am efectuat schimbul de ulei la o firma din Craiova. Am cumparat uleiul si filtrul de ulei de la ei si am primit manopera gratis.
Ulei Castrol Magnatec 5w40 de 4L - pret ~130 ron
Filtru de ulei de origine in cutie Renault 19 ron

Am mai cumparat eu filtru de aer (cutie renault) cu 35 de lei pe care mi l-am schimbat singur.

Am vrut sa schimb si uleiul la cutie, dar cei de la magazin m-au sfatuit sa nu arunc banii ca nu e cazul, asa ca am decis sa mai aman pana spre 40.000km schimbul de ulei la cutie. De fapt oficial Dacia spune ca la Logan nu se schimba uleiul.

Intre timp masina a suferit o usoara zgarietura pe bara fata in partea dreapta jos. Mama mea a fost neatenta si a zgariat-o intr-o bordura mai inalta cand dadea cu spatele. Nu o sa apelez la casco pentru ca nu e problema prea grava.

Bafta!
Andy_ACS
Update: In ultima vreme am fost nevoit sa ma mut din Craiova, dar serviciul a ramas tot in oras smile.gif
Asa ca fac zilnic aproximativ 100km dus-intors de la parinti pana la serviciu.
Masina a ajuns la ~28500km.
In week-end i-am facut o ungere generala la toate balamalele, yalele, incuietorile. Am folosit un spray cu vaselina lichida.

A aparut si prima problema. De fapt aparuse de cateva saptamani dar am vrut sa fiu sigur - scapa ulei de servo pe la o piesa din fata motorului, un fel de mufa. Pe forum am vazut ca ii zice presostat, am vazut ca mai au si altii problema.
Am curatat bine cu o carpa, am completat lichidul de servo (am luat un bidon de lichid servo de origine) si momentan mai aman putin rezolvarea. Oricum curge in continuare pe acolo, nu mult dar curge. Daca pun mana raman cu ulei pe degete.
O sa reclam problema cand o sa ma duc la schimbarea disttributiei (peste 1-2 luni).

In rest toate bune, facand naveta am avut ocazia sa incerc mersul economic de cateva ori. Minimul obtinut a fost de 5.3% pe 45km de extraurban si 3-4 km urban.
In mod normal consumul pe acest traseu este de 5.8-6.0 - mers linistit.

Bafta!
Catalinmodena
Ce spray ai folosit?
Andy_ACS
Nu mai stiu exact marca, o sa ma uit la el (am tubul in garaj acasa). Oricum nu e vreo firma cunoscuta, stiu doar ca scria pe el ca e facut in SUA si a costat destul de putin - aprox 10 lei.

Bafta!
migabryel
la fel am patit si eu cu presostatul acela. am rezolvat problema prin inlocuirea lui.
am intrebat la service dar nu mi-a convenit din cauza pretului exagerat de mare.
pana la urma am gasit aici pe forum si mi l-am montat singur.
Andy_ACS
@migabryel - poti sa imi dai mai multe detalii te rog? Ca de ex cat cereau in service, cu cat l-ai luat de pe forum si de la cine si cat de dificil e de montat.
Am cateva aptitudini de mecanic smile.gif dar numai chestii foarte simple si care nu implica risc.

Merci!
migabryel
cand am intrebat in service am zis ca nu este adevarat.. mi-au cerut 300 de lei pentru a-l schimba. totusi mi se parea foarte mult pentru un simplu surub. (senzor)
l-am luat de pe forum cu 70 de lei de la silviu_79.
in legatura cu montajul lui, nu ii mare lucru: ii scoti mufa, apoi cu o cheie de 21 il desfaci ( preferabil sa fii un pic mai rapid pentru ca o sa inceapa sa curga lichid ) pui degetul sa nu curga cat il scoti pe cel vechi si il pui pe cel nou, strangi la loc si pui conectorul ( sa fii atent sa il pui corect ).
apoi mai completezi cu lichid daca e cazul. eu am pierdut foarte putin si nu am mai completat, nivelul fiind un pic sub linia verde de pe borcan.
atasez doua poze cu presostatul defect.
Andy_ACS
Merci mult pentru precizari. Daca e asa simplu cred ca o sa mi-l schimb eu singur cand o sa am timp intr-un week-end cu soare smile.gif
De curiozitate, ai idee ce anume s-a defectat la ala vechi de pierdea ulei?

Bafta!
migabryel
nu stiu.. din ce am citit aici problema este intalnita si la solenza, clio...
cred ca ii calitatea slaba de vina.
Andy_ACS
Spray-ul folosit la ungere a fost ABRO AB80 cu teflon. Ramasesem dator cu un raspuns catre Catalinmodena smile.gif

Inca ceva - verificati presiunea la roti, eu azi am facut-o la vulcanizare (dupa aprox 4 luni de la ultima verificare) si aveam la roti presiune mica, la una chiar 1.6-1.7 atmosfere. Asta in conditiile in care le faceam in mod normal la 2.1. Bineinteles ca conteaza foarte mult si temperatura exterioara in momentul in care se face presiunea, pe caldura presiunea indicata va fi mai mare decat dimineata pe racoare de exemplu (dilatare).

Bafta!
vijelie
Legat de presostat... atentie ca, in timpul inlocuirii, lichidul pica exact pe alternator. Astuparea conductelor si/sau protejarea alternatorului cu o folie sau ceva similar nu ar strica.
Andy_ACS
@vijelie: Multumesc frumos pentru avertizare! O sa tin cont cand il inlocuiesc.

Legat de presiunea in pneuri - am scris mai sus sa verificati din cand in cand presiunea.
Revin cu un avertisment: Daca faceti presiunea la vulcanizare verificati voi cu un manometru ce au facut ei... La mine am avut 'placuta' surpriza sa imi dea manometrul peste cap (peste 3 atm) la fiecare roata! A bagat nenea calumea, sa fie ca la raba. Cred ca aveau cam 4 atm fiecare, pentru ca dupa ce am lasat sa rasufle sanatos s-a ajuns pe la 2.8-2.9
Le-am facut pe toate la 2.1
Interesant ca la presiunea aia mare masina nu mai avea absolut nicio stabilitate. Fiind destul de usoara topaia pste gropi, pur si simplu o simteam ca fuge in toate partile.

Bafta!
Andy_ACS
Week-End-ul trecut a implinit 30.000 km smile.gif
Cifra rotunda imortalizata de mine cu telefonul.
Merge bine, nu ma supara, doar ca inca nu am schimbat presostatul (nu e problema grava) si inca nu am gasit timp... de fapt cred ca mi-a fost lene smile.gif

Edit: Perioada in care am fost nevoit sa fac naveta la Craiova s-a terminat, din momentul asta masina o sa mearga mult mai putin decat in ultima vreme. Oricum pot spune ca mi-am facut cat de cat damblaua cu condusul, de acum devin iar sofer de week-end wink.gif

Bafta!
brigada_diverse
Andy_Acs sa o folosesti cu placere si sa nu ai bele
multumita pozelor tale, acu am habar cum arata pompa sau ce o fi pt ABS

nu ai negociat pretul deloc?
protectie anticoroziva ai zis ca e gratis....asta e valabil pt toti? adica ma duc cu un logan si il umple de ceara?
Andy_ACS
@cristitranca - pretul era de 5500E, totusi pana la urma, avand in vedere ca fostul proprietar era f bun amic cu unchiul meu a ramas la 5000E suma rotunda smile.gif
Protectia anticoroziva a fost oferita gratis de Dacia pentru masinile din 2004-2006 (parca). Eu nu stiam de ea, dar cand am fost sa repar o zgarietura de pe aripa in service autorizat m-am 'trezit' cu masina ceruita si cu protectii la aripi montate.
Nu stiu daca acum mai e valabil si cum se procedeaza, poti eventual sa intrebi la un service autorizat.

Bafta!
Andy_ACS
M-am gandit sa actualizez jurnlul smile.gif
Si cum nu s-au intamplat evenimente deosebite cu masina de la ultima mea postare m-am gandit sa fac un test de consum, mai degraba o incercare de a scoate un consum redus.
Pentru aceasta am folosit traseul meu obisnuit, de ca Craiova pana acasa la parinti.
Drumul este de aproximativ 40-45 km, este drum national dar mai are mici gropi, in mare e ok.
Drumul nu este prea circulat, insa are o serie de pante si vai (zona de deal) care in mod normal afecteaza in rau consumul. Mai mentionez faptul ca Craiova (punctul de pornire) se afla la o altitudine putin mai mica, deci drumul a fost 'in urcare'.
Acestea fiind spuse, atasez mai jos poze cu CB la sosirea la destinatie.
Despre stilul de condus:
Am facut plinul in Craiova la OMV cu benzina Carrera 95, apoi am resetat CB si am plecat.
Din experiente anterioare (masina mea are consum instantaneu la CB) am observat ca e avantajos pentru consum sa merg cu 60 km/ora in treapta a patra. Nu am dorit sa merg cu treapta a cincea prea subturat pentru ca nu imi place. CU 60 a fost la inceput extrem de plictisitor, insa pe parcurs am inceput sa ma gandesc la diverse si sa acult muzica, asa ca am ajuns chiar foarte relaxat acasa smile.gif
Am incercat pe cat posibil sa ma mentin in jurul a 60km/ora (atat in localitati cat si in afara), iar din treapta a patra am retrogradat in a treia numai pe zona de urcare.
La intoarcerea de aseara in Craiova nu am mai avut chef de teste (probabil ca scoteam mai bine pt ca Craiova e la altitudine mai joasa) si am mers chiar mai in forta, consumul mediu inregistrat la Craiova (cumulat cu cel mic de la dus) fiind de 5.4%

Bafta!
BZN
Pe acelasi drum, eu am scos cu dci-ul 3,9% biggrin.gif , a fost un test facut din curiozitate pe care-l voi repeta si cu benzinara.
Andy_ACS
@BZN - cred ca daca aveai rabdare sa mergi cum am mers eu probabil scoteai si mai putin smile.gif
O sa postez si un consum de oras, ca sa echilibrez balanta smile.gif

Ieri seara am cumparat presostat - piesa responsabila pentru scurgerea de ulei de servo. AM fost pe strada Dezrobirii unde sunt multe magazine cu piese (cei din Craiova stiu despre ce e vorba).
Foarte mari diferente de pret intre piesa 'de origine' si piesa 'compatibila'.
Pe cea de origine am gasit-o intr-un loc la pretul de 260 ron (punguta renault colorata galben-gri).
Pana la urma am luat compatibila cu 70 ron, urmeaza sa schimb piesa in weekend si sper sa nu mai scape ulei.

Bafta!
andreiutzu
la toate magazinele era acelasi pret 260 de lei? scump domne scump...la dezmembrari nu ai incercat?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.