Salutare!
M-am hotarat sa dedic masinutei un jurnal de bord
In vara lui 2008 am decis sa vand Supernova Rapsodie (model 2001) si sa cumpar alta masina. Am fost multumit de Supernova, masina fusese cumparata SH de la unchiul meu la 42.000 km in septembrie 2004. Am vandut-o la 77.000 Km in iulie 2008.
Pana sa o vand m-am tot framantat in legatura cu noua masina. Avand in vedere ca nu mergem mult (eu si mama mea folosim masina) m-am gandit ca o masina noua nu merita pentru noi (desi aveam banii pentru una noua, dar prioritate sunt alte investitii). Initial ma hotarasem la un For Focus 2, model 2005-2006 cu motor 1.6 benzia, nu doream sa dau mai mult de 8000E pe masina. Am vazut cateva modele dar ori erau mai scumpe, ori destul de rulate, ori imi mirosea a pacaleala (km manariti)
M-am gandit si la Sandero nou intr-un timp, dar cand am vazut ca pretul e chiar mai mare decat la Logan (eu speram sa fie mai mic) mi-am dat seama ca nu merita banii.
La Logan nu prea ma gandisem, dar dupa cum spune si expresia - "nu e dupa cum se socoteste, e dupa cum se nimereste"
Am aflat ca un prieten de familie isi vinde masina - Logan Ambition 1.6 MPI. Masina era foarte putin rulata, iar pretul unul bun. Am hotarat sa o iau si asa m-am ales cu masinuta din semnatura. Nu regret nicio clipa alegerea facuta, in 8 luni si 9000km nu am avut nicio problema si masina ma multumeste.
Detalii despre masina:
- Model Logan Ambition 1.6 MPI gri perla (64kw, 128nm/3000rpm, 0-100 in 11.5s, viteza maxima 175, dotari standard pentru Ambition)
- Cumparata de primul proprietar in decembrie 2004, inscrisa in ianuarie 2005
- Km la bord cand am luat-o eu 15.400. Masina avea 3 ani si jumatate
Norocul meu a fost ca primul proprietar, dupa ce a cumparat masina a plecat la o firma privata si a primit cea mai buna masina posibila - masina de firma diesel cu motorina decontata de firma
La Loganel s-a facut o singura revizie la 1 an in 2006 (avea ~7500km). Apoi masina a fost folosita si mai rar, iar in ultimele 6 luni nu mai fusese folosita deloc (nu mai avea nicio asigurare platita).
Din punct de vedere tehnic masina a fost si inca este perfecta, nu am nimic de reprosat. Din punct de vedere estetic masina avea (si inca are) o mica infundatura la aripa stanga fata in partea de jos. De asemenea avea (si nu mai are ca am reparat-o) o zgarietura pe aripa dreapta spate - am revopsit aripa pe cheltuiala mea la Redac Craiova (570ron).
Ce am facut la masina:
- imediat schimbul de ulei (cel vechi era acolo de peste 2 ani) - Castrol Magnatec 5w40 + filtru de ulei
- filtru de aer
- lamele stergatoare Champion
- revopsire aripa
- tratament anticoroziv gratis de la service (ceara in praguri, usi, lonjeroane, protectii la aripi)
- de curand (ieri) bujii cu 2 electrozi Eyquem
- completat putin lichidul de servo (1 cm)
- curatenie generala (imi place sa am masina mereu curata si perfecta dpdv tehnic): motor (foarte prafuit), interior (avea cateva pete de cola pe bancheta din spate), exterior
- am facut de curand si ITP - a trecut fara probleme
Ce vreau sa fac la masina:
- in curand o sa fac 10.000 km de cand am luat-o si o sa ii schimb uleiul si filtrul (tot Castrol 5w40)
- vreau sa ii schimb si uleiul la cutie (Elf 75W80)
- vreau sa ii schimb si kitul de distrbutie (are deja 4 ani, desi numai 24.000 km)
- lichide de racire si frana
- curea accesorii
In general eu folosesc masina aproximativ 80% din nr de km, iar mama mea restul de 20%. Masina merge 70% extraurban si 30% urban. Drept sa spun mai mult de jumatate din nr de km sunt facuti plimbandu-ma de placere, fara treaba Imi place foarte mult sa ma plimb, mai ales pe drumuri libere si fara niciun stres.
Consumul mediu de carburand in cele 8 luni si ~9000km este de aproximativ 6.8%. Minimul scos de mine a fost de 5.3%, iar maximul de 10% in Craiova, oras aglomerat + AC. In aceste 8 luni AC a fost folosit in aprox 20% din nr de km.
Ca stil de mers: in afara scimbat vitezele in mod normal la 2500-3000 rpm, viteza de croaziera 90-110 km/ora; in oras schimbat vitezele la 2200-2600 rpm, viteza cat se poate in limita a 60km/ora. Evident ca mai exista exceptii, am mers cu ea si la peste 160 mai mult de curiozitate Cand e vorba de depasiri pot ajunge si la 4000-4500. Mai mult foarte rar.
Combustibilul folosit: Rompetrol Efix 95 (~60% din nr km), Mol 95 (~20% din nr km), Petrom Top 99+(~15% din nr km), Petrom 95 (~5%).
Masina nu m-a siparat deloc, fata de Supernova avuta anterior e diferenta destul de mare in bine: mai mare, mai noua, interior+caroserie de calitate mai buna, nu se torsioneaza (caroserie mai rigida), dotari foarte utile (AC, servo, ABS, geamuri electrice - cel de la sofer cu impuls, CB - cu consum instant) si necesare dar pe care sper sa nu am ocazia sa le folosesc (airbaguri). Portbagajul incapator, usile se inchid frumos, se conduce usor. motor destul de puternic.
Ce nu imi place (nu probleme tehnice, probleme de conceptie): oglinzi subdimensionate, scaune mult prea inalte (chiar cu scaunul reglat la minim in jos), ambreiaj care tine prea sus, forma care putea fi usor mai cizelata.
Masinuta are garajul ei (care desi nu arata prea bine ste foarte bun). Din pacate este putin cam mic, fiind proiectat pentru Dacia 1310, motiv pentru care am fost nevoit sa inlocuiesc antena originala cu una scurta - care are o receptie mai slaba. De asemenea trebuie sa fim atenti cu deschiderea usilor sa nu o zgariem, pentru motivul asta am montat pe peretele garajului o aparatoare mare din cauciuc, daca se intampla sa scape usa sa nu dea in zid.
Si pentru ca o imagine face cat 1000 de cuvinte - iata cateva poze de ieri de cand am schimbat bujiile si am tras si o plimbare + sedinta foto