Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: tija culbutor strimba?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
D2ani
ma poate ajuta cineva sa imi spuna cum pot schimba o tija de culbutor?am o bataie la cilindrul 4 si mi s-a spus ca ar fi o tija strimba.multumesc
RIon
Cine ti-a spus asta, esti sigur ca asta e????
Slider
Ai ceva idee despre ce si cum ii cu mecanica? De schimbat nu ii mare lucru. Treaba este ca trebuie sa reglezi din culbutorul/culbutorii dupa ce schimbi tija aceea. Ca unelte si scule ai nevoie de o cheie inelara de 10 si un patent. Asta daca nu ai cheia speciala de reglat culbutorii.
D2ani
bataia este interna.variantele mi s-au spus a fi bataie in boltul pistonului sau tija culbutor.motorul are 10000 si asa l-am luat,iar cel care mi l-a dat mi-a spus ca ar fi joc in fusta tijei(?).motorul este de 1.4 facut 1.6.i-am dat in goarna destul si bate la fel de un an.m-am gindit sa verific intai tijele...
D2ani
idee am ,imi place sa imi bag nasul.intrebarea mea ar fi daca trebuie sa dau jos axul culbutorilor si daca tija se scoate/pune in vreun anumit mod/pozitie.mersi
OCEBE
de schimbat tija e simplu:
avand capacul scos,cobori pistonul , presezi (arcul) supapa corespunzatoare, ridici ciocul culbutorului dinspre tija, extragi tija, bagi tija noua (poti s-o uleiezi putin inainte), eliberezi arcul urmarind ca tija sa "imbrace" bulbul culbutorului; faci reglajul culbutorilor pui capacul ..... si la pornirea motorului s-ar putea sa auzi in continuare bataia ptr. ca eu nu cred ca o tija indoita poate sa genereze simptomul "bataie" la cilindru
freeman30
Mai degraba e o bataie de motor,acele tije se deformeaza rar,si eu am avut o bataie dar era de la piston.
Slider
..." bagi tija noua (poti s-o uleiezi putin inainte)...." De ce? Sau mai bine zis in ce scop?
OCEBE
e bine sa fie uleiata pentru ca in primele momente sa nu lucreze pe uscat (mai ales o tija noua care nu are capetele pasuite inca); e doar o mica masura de precautie; n-are ce sa strice.
diaconuliviu
QUOTE(D2ani @ 22 Feb 2005, 11:08)
bataia este interna.variantele mi s-au spus a fi bataie in boltul pistonului sau tija culbutor.motorul are 10000 si asa l-am luat,iar cel care mi l-a dat mi-a spus ca ar fi joc in fusta tijei(?).motorul este de 1.4 facut 1.6.i-am dat in goarna destul si bate la fel de un an.m-am gindit sa verific intai tijele...
*



Bate ca un fel de sunet de oala de pamint lovita? si se "calmeaza" putin la cald?
Daca da, e de piston-uzura.
gattoman
Nu e neaparat sa fie bataie in piston, poate s fie bataie in cuzinetii de palier sau de biela.Tija stramba poate sa fie in motor.....am am gasit vreo 3 la mine pe care le-am schimbat, acuma astept sa fac rodaj si apoi sa reglez din nou culbutorii. biggrin.gif
Slider
OCEBE poate in partea dinspre culbutori ca dincolo la tachet are ulei....hmmm...din plin.
OCEBE
QUOTE(Slider @ 23 Feb 2005, 10:43)
OCEBE poate in partea dinspre culbutori ca dincolo la tachet are ulei....hmmm...din plin.
*


mi-am insusit observatia si corectez:
in loc de : ".....tija noua (poti s-o uleiezi putin inainte)...." se va citi: "......tija noua (poti s-o uleiezi putin inainte la partea dinspre culbutor)......"
OK?
diaconuliviu
QUOTE(gattoman @ 23 Feb 2005, 10:02)
Nu e neaparat sa fie bataie in piston, poate s fie bataie in cuzinetii de palier sau de biela.Tija stramba poate sa fie in motor.....am am gasit vreo 3 la mine pe care le-am schimbat, acuma astept sa fac rodaj si apoi sa reglez din nou culbutorii. biggrin.gif
*



Pai de aia intrebam daca e ca sunetul de oala..cel de cuzineti e mai infundat si se calmeaza cind "ia ulei"
andu911
am avut o tija stramba. Am schimbat-o dupa care s0-a indoit si asta. Am axul cu came nou si tachetii tot noi
Dyda
QUOTE(andu911 @ 4 Jan 2006, 23:23)
am avut o tija stramba. Am schimbat-o dupa care s0-a indoit si asta. Am axul cu came nou si tachetii tot noi
*



Ai capacul culbutori deformat si-ti atinge surubul culbutor in el sau ai facut reglaj aiurea la culbutor
dj_coma
daca e sa ai tija stramba nu se aude nici o bataie ci doar un mers neregulat al motorului asemanator cu cel in trei pistoane sau cresteri si apoi scaderi in turatie. daca tija este prea stramba sau la turatii mari se aud niste detonatii in carburator.incearca sa turezi brusc motorul de cateva ori si asculta langa carburator si vezi ce se intampla. daca iti da rateu in carburator s-ar putea sa ai vreo tija stramba.
D2ani
salutare! topicul asta l-am pornit prin iarna-primavara,anul trecut.nu erau tijele de la culbutori,problema era mult maiu grava: bolturile de la pistonul 4 si 3 se deplasasera si mi-au rupt din camasa cilindrilor.camasile aratau de parca le rupsesem jos cu patentul,bucatica cu bucatica.asta indica centrare proasta a bolturilor in capul bielelor,adica mecanici 'buni'.la cilindrul 2 camasa era fisurata.operatii efectuate: schimbare set,arbore cotit,etc.multumesc de ajutor tuturor.
moshulik
Din cate imi amintesc, la dacia 1300 bolturile sunt fixate in biela prin presare la cald. Daca ochiul bielei este obosit sau motorul este suprasolicitat/supraincalzit, sau boltul vechi se scoate la rece (modificand cota de presaj din biela), boltul nou va incepe sa dezvolte joc.

Am patit si eu problema asta la motocicleta, simson (motor in 4 timpi, cu tije impingatoare, cam ca cel de dacie, numai ca intr-un singur cilindru). La simson boltul este prevazut sa aiba joc si in ochiul bielei (aici e o bucsa de bronz), cat si in umerii pistonului (ca la dacie, normal). Pentru ca boltul sa nu iasa insa in lateral si sa sape in camasa cilindrului sunt prevazute aici doua sigurante zegher, care intra in niste canale date in gaura boltului.

As recomanda si pentru cei care au de gand sa forjeze motorul de dacie sa faca modificarea asta la piston - taiat canale inelare si pus sigurante zegher pe canale. Chiar daca in mod normal boltul nu trebuie sa plece din ochiul bielei, masura asta suplimentara de siguranta nu strica si poate salva un set motor - cilindrul meu fusese zgariat destul de putin - cam 0.3mm adancime, insa se pierde compresie iremediabil... La motocicleta mi-am dat seama la timp de fenomen si am reusit sa fac majorarea cilindrului pentru un piston de diametru mai mare, dar la dacie, la 4 cilindri e greu de detectat ca unu din cilindri nu mai are compresie si ajunge sa se sape canal adanc..
andu911
tachetii stiu sa-i reglez...am mai reglat tacheti de vreo 100 de ori pana acum...
Am rotit de arbore pana s-a deschis complet supapa respectiva...dupa care am incercat sa apas pe ea...evident n-a mai mers. M-am uitat atent si ghidul de la acea supapa e un pic mai iesit decat restul...Trebuie sa=l mai bat putin in chiulasa
andu911
QUOTE(moshulik @ 5 Jan 2006, 12:07)
Din cate imi amintesc, la dacia 1300 bolturile sunt fixate in biela prin presare la cald. Daca ochiul bielei este obosit sau motorul este suprasolicitat/supraincalzit, sau boltul vechi se scoate la rece (modificand cota de presaj din biela),  boltul nou va incepe sa dezvolte joc.

Am patit si eu problema asta la motocicleta, simson (motor in 4 timpi, cu tije impingatoare, cam ca cel de dacie, numai ca intr-un singur cilindru). La simson boltul este prevazut sa aiba joc si in ochiul bielei (aici e o bucsa de bronz), cat si in umerii pistonului (ca la dacie, normal). Pentru ca boltul sa nu iasa insa in lateral si sa sape in camasa cilindrului sunt prevazute aici doua sigurante zegher, care intra in niste canale date in gaura boltului.

As recomanda si pentru cei care au de gand sa forjeze motorul de dacie sa faca modificarea asta la piston - taiat canale inelare si pus sigurante zegher pe canale. Chiar daca in mod normal boltul nu trebuie sa plece din ochiul bielei, masura asta suplimentara de siguranta nu strica si poate salva un set motor - cilindrul meu fusese zgariat destul de putin - cam 0.3mm adancime, insa se pierde compresie iremediabil... La motocicleta mi-am dat seama la timp de fenomen si am reusit sa fac majorarea cilindrului pentru un piston de diametru mai mare, dar la dacie, la 4 cilindri e greu de detectat ca unu din cilindri nu mai are compresie  si ajunge sa se sape canal adanc..
*



Sigurante de-alea se foloseau la trabant si la fiat...din cauza ca nu biela nu se poate scoate de pe arborele cotit
andu911
de acolo era...am bagat ghidu inauntru
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.