Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pierd lichid de racire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
opreagheorghe
Pierd lichid de racire dar nu cand motorul functioneaza (la drum cu lichidul de racire cald). Daca las masina oprita cateva zile nivelul in vasul de expansiune coboara de la maxim la minim. Completez nivelul la maxim cand plec cu masina, si dupa un drum mai lung nivelul se mentine, nu apar aburi. Pe unde as putea pierde lichid de racire cu motorul rece (nu am gasit ud sub masina)?
krapcarasu
stringe colierele, sau pote curge in masina--sa fisurat caloriferu
adrianne
Sa nu pierzi chiar prin zona elicei, pe la furtunele de acolo, unde e mai greu de vazut deoarece curentul de aer evapora scurgerea...
argon
antigelul nu se evapora..
opreagheorghe
In general mi se aburesc geamurile foarte mult, cateodata in primii kilometrii rulati mai ies aburi prin aerisirile de la calorifer dar nu au miros de antigel.
Este posibil sa am pierderi la calorifer si dupa oprirea motorului sistemul de racire sa-si traga lichidul pierdut din vasul de expansiune?
krapcarasu
posibil. eu spun ca ai o fisura mica in calorifer care se mai inchide la cald
opreagheorghe
La urmatorul drum voi completa nivelul lichidului de racire si voi circula cu circuitul caloriferului inchis, cu toate ca va fi foarte frig in masina.
Daca este de la calorifer pot introduce stop leak in circuitul de racire sau este posibil ca acesta sa obtureze conductele caloriferului si sa nu mai am caldura buna in masina?
krapcarasu
stop leak mie mi-a infundat un furtun gros, la radiator iti dai seama. Mai bine vezi exact pe unde curge
opreagheorghe
Si totusi se poate folosi stop leak pentru calorifer?
Tiberiu-Andrei
Se poate,da e recomandat sa schimbi piesa sau furtunul care iti curge.E imposibil sa nu gasesti pe unde curge.Verifica partea inferioara de la capacul pompei de apa,e posibil sa iti sangereze pe acolo.Deasemenea curata de mizerie toate imbinarile de furtune ca dupa aceea sa vezi mai usor eventualele curgeri/prelingeri.
Adrian_Boy
atentie si la colierele care sunt de proasta calitate (la unii) si se mai desfac in timp, nu mult, dar suficient incat sa-ti picure pe la ele, asadar ia surubelnita si mai strange unde este nevoie.

posibil sa picure si pe la calorifer, trebuie studiata problema, daca nu, apuca-te si mai schimba din ele biggrin.gif
ydaniel
NU recomand folosirea de produse gen stop leak!!!
opreagheorghe
Dupa ultimul drum facut am inchis robinetul catre calorifer si se pare ca nivelul lichidului de racire nu a mai scazut. Deci cel mai probabil caloriferul este cu probleme.
La acest sfarsit de saptamana vreau sa vad cum se prezinta compartimentul caloriferului si daca nu sunt probleme la prinderea furtunelor pe calorifer.
Avand in vedere ca am bord CN, ma poate ajuta cineva cu sfaturi in privinta modalitatii cele mai simple de a ajunge la calorifer (fara demontarea acestuia), pentru a vedea cauzele potentiale de pierdere a lichidului de racire.
krapcarasu
demontezi grila si vezi radiatorul, nu prin-auntru
opreagheorghe
Nu inteleg cum se demonteaza grila pentru a vedea radiatorul. Eu vreau sa examinez caloriferul si acesta se gaseste in interiorul bordului CN.
krapcarasu
fac niste poze miine, la mine caloriferu e sub grila , am model 98 , la 94 tot asa era(1310 L)

4 Mar 2009, 21:03:
am gresit mai sus am vrut sa spun calorifer nu radiator
SGM.MYKE
Daca are si aeroterma nu are ce cauta acolo. furtunele sunt pe sub bord accesibile la pipait din partea dreapta a consolei centrale a bordului. Trebuie sa cauti pe sub bord. Daca o sa fie nevoie de schimbare a caloriferului o sa fii nevoit sa dai bordul jos.
Inca o chestie, verifica pe sub presuri daca e mocheta umeda si ai un indiciu pe unde ar fi scurgerea.
Minel
QUOTE(SGM.MYKE @ 5 Mar 2009, 08:21)
Daca o sa fie nevoie de schimbare a caloriferului o sa fii nevoit sa dai bordul jos.

*




De ce sa dai bordul jos Myke huh.gif , eu pe al meu l-am schimbat fara probleme fara demontat bordul ,(bord CN ) slabit din suruburi sau alte cele .. a mers fara probleme ....... smile.gif
krapcarasu
la mine caloriferu e sub grila, ce bord am?[attachmentid=1627505714]
Minel
Scoica.
SGM.MYKE
Tot ai umblat la el, nu e ca la celelalte sa dai grila jos si gata.
opreagheorghe
Am avut probleme in continuare cu pierderea lichidului de racire. Caloriferul este fisurat deoarece este lichid pe presul de cauciuc si mocheta in zona pedalei de acceleratie. Deoarece s-a incalzit vremea am inchis circuitul de incalzire dar in continuare am pierderi de lichid.
Este posibil s-a scada nivelul in vasul de expansiune, caloriferul fiind fisurat, chiar daca am inchis circuitul de incalzire?
Daca raspunsul este pozitiv, ce pot face pentru ca lichidul de racire sa nu se mai piarda prin calorifer (am bord CN)?
argon
ai inchis turul, presiunea oricum ajunge in el pe retur, deci e normal sa pierzi si cand inchizi robinetul.

sa-l schimbi.
opreagheorghe
Multumesc, deci trebuie sa obturez si returul pana repar sau inlocuiesc caloriferul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.