opreagheorghe
2 Mar 2009, 15:57
Pierd lichid de racire dar nu cand motorul functioneaza (la drum cu lichidul de racire cald). Daca las masina oprita cateva zile nivelul in vasul de expansiune coboara de la maxim la minim. Completez nivelul la maxim cand plec cu masina, si dupa un drum mai lung nivelul se mentine, nu apar aburi. Pe unde as putea pierde lichid de racire cu motorul rece (nu am gasit ud sub masina)?
krapcarasu
2 Mar 2009, 16:35
stringe colierele, sau pote curge in masina--sa fisurat caloriferu
adrianne
3 Mar 2009, 08:36
Sa nu pierzi chiar prin zona elicei, pe la furtunele de acolo, unde e mai greu de vazut deoarece curentul de aer evapora scurgerea...
antigelul nu se evapora..
opreagheorghe
3 Mar 2009, 09:45
In general mi se aburesc geamurile foarte mult, cateodata in primii kilometrii rulati mai ies aburi prin aerisirile de la calorifer dar nu au miros de antigel.
Este posibil sa am pierderi la calorifer si dupa oprirea motorului sistemul de racire sa-si traga lichidul pierdut din vasul de expansiune?
krapcarasu
3 Mar 2009, 10:02
posibil. eu spun ca ai o fisura mica in calorifer care se mai inchide la cald
opreagheorghe
3 Mar 2009, 11:00
La urmatorul drum voi completa nivelul lichidului de racire si voi circula cu circuitul caloriferului inchis, cu toate ca va fi foarte frig in masina.
Daca este de la calorifer pot introduce stop leak in circuitul de racire sau este posibil ca acesta sa obtureze conductele caloriferului si sa nu mai am caldura buna in masina?
krapcarasu
3 Mar 2009, 11:06
stop leak mie mi-a infundat un furtun gros, la radiator iti dai seama. Mai bine vezi exact pe unde curge
opreagheorghe
3 Mar 2009, 14:49
Si totusi se poate folosi stop leak pentru calorifer?
Tiberiu-Andrei
3 Mar 2009, 15:01
Se poate,da e recomandat sa schimbi piesa sau furtunul care iti curge.E imposibil sa nu gasesti pe unde curge.Verifica partea inferioara de la capacul pompei de apa,e posibil sa iti sangereze pe acolo.Deasemenea curata de mizerie toate imbinarile de furtune ca dupa aceea sa vezi mai usor eventualele curgeri/prelingeri.
Adrian_Boy
3 Mar 2009, 16:56
atentie si la colierele care sunt de proasta calitate (la unii) si se mai desfac in timp, nu mult, dar suficient incat sa-ti picure pe la ele, asadar ia surubelnita si mai strange unde este nevoie.
posibil sa picure si pe la calorifer, trebuie studiata problema, daca nu, apuca-te si mai schimba din ele
ydaniel
3 Mar 2009, 20:21
NU recomand folosirea de produse gen stop leak!!!
opreagheorghe
4 Mar 2009, 14:45
Dupa ultimul drum facut am inchis robinetul catre calorifer si se pare ca nivelul lichidului de racire nu a mai scazut. Deci cel mai probabil caloriferul este cu probleme.
La acest sfarsit de saptamana vreau sa vad cum se prezinta compartimentul caloriferului si daca nu sunt probleme la prinderea furtunelor pe calorifer.
Avand in vedere ca am bord CN, ma poate ajuta cineva cu sfaturi in privinta modalitatii cele mai simple de a ajunge la calorifer (fara demontarea acestuia), pentru a vedea cauzele potentiale de pierdere a lichidului de racire.
krapcarasu
4 Mar 2009, 15:01
demontezi grila si vezi radiatorul, nu prin-auntru
opreagheorghe
4 Mar 2009, 16:23
Nu inteleg cum se demonteaza grila pentru a vedea radiatorul. Eu vreau sa examinez caloriferul si acesta se gaseste in interiorul bordului CN.
krapcarasu
4 Mar 2009, 19:54
fac niste poze miine, la mine caloriferu e sub grila , am model 98 , la 94 tot asa era(1310 L)
4 Mar 2009, 21:03:
am gresit mai sus am vrut sa spun calorifer nu radiator
SGM.MYKE
5 Mar 2009, 08:21
Daca are si aeroterma nu are ce cauta acolo. furtunele sunt pe sub bord accesibile la pipait din partea dreapta a consolei centrale a bordului. Trebuie sa cauti pe sub bord. Daca o sa fie nevoie de schimbare a caloriferului o sa fii nevoit sa dai bordul jos.
Inca o chestie, verifica pe sub presuri daca e mocheta umeda si ai un indiciu pe unde ar fi scurgerea.
QUOTE(SGM.MYKE @ 5 Mar 2009, 08:21)
Daca o sa fie nevoie de schimbare a caloriferului o sa fii nevoit sa dai bordul jos.
De ce sa dai bordul jos Myke
, eu pe al meu l-am schimbat fara probleme fara demontat bordul ,(bord CN ) slabit din suruburi sau alte cele .. a mers fara probleme .......
krapcarasu
5 Mar 2009, 12:17
la mine caloriferu e sub grila, ce bord am?[attachmentid=1627505714]
SGM.MYKE
6 Mar 2009, 09:01
Tot ai umblat la el, nu e ca la celelalte sa dai grila jos si gata.
opreagheorghe
31 Mar 2009, 16:36
Am avut probleme in continuare cu pierderea lichidului de racire. Caloriferul este fisurat deoarece este lichid pe presul de cauciuc si mocheta in zona pedalei de acceleratie. Deoarece s-a incalzit vremea am inchis circuitul de incalzire dar in continuare am pierderi de lichid.
Este posibil s-a scada nivelul in vasul de expansiune, caloriferul fiind fisurat, chiar daca am inchis circuitul de incalzire?
Daca raspunsul este pozitiv, ce pot face pentru ca lichidul de racire sa nu se mai piarda prin calorifer (am bord CN)?
ai inchis turul, presiunea oricum ajunge in el pe retur, deci e normal sa pierzi si cand inchizi robinetul.
sa-l schimbi.
opreagheorghe
1 Apr 2009, 14:15
Multumesc, deci trebuie sa obturez si returul pana repar sau inlocuiesc caloriferul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.