Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Mario 86
am si eu un carburator care face figuri la relanti asta a inceput acu 2 zile,numai stiu ce sa ii fac dardaie masina se opreste suflat jiglor nimic ,am fost la reprezentanta dacia si a zis ca traseu de rlanti e infundat si numai am ce sa fac cu el cica tre sa iau unu nou,si va cer o parere ce s-ar putea infunda asa tare la carfil incat sa nu poate fi desfundat????????
baranga
mai cauta;cred ca 30% din toricurile de la probleme tehnice sunt despre carburator;
casaman_m
asa miau zis si mie ca treb sa iau altu . nu este asa
desfaci carburatorul bucati il curetii bine il fierbi in apa cu detergent lichid de vase si apoi il suflii cu aer fiecare jiclor fiecare canal gasesti la benzinarii desfa surubul de amestec cu aer ca e posibil sa ti se fii rupt varful ala si e infundat canalul
ZTV
de cand trebuie sa iei una noua, daca se infunda ?

Eu iti sugerez, dai jos, desfaci, curati totul cap coada.
jews
Orice magazin de piese auto te va sfatui sa iei o piesa noua. Mai intai curata-l. Da si tu un search ca s-au prezentat o gramada de metode.
coronarian
QUOTE(Mario 86 @ 3 Mar 2009, 23:59)
am si eu un carburator care face figuri la relanti asta a inceput acu 2 zile,numai stiu ce sa ii fac dardaie masina se opreste suflat jiglor nimic ,am fost la reprezentanta dacia si a zis ca traseu de rlanti e infundat si numai am ce sa fac cu el cica tre sa iau unu nou,si va cer o parere ce s-ar putea infunda asa tare la carfil incat sa nu poate fi desfundat????????
*


bine ca nu ti-au zis aia de la reprezentanta dacia ca tre sa cumperi alta masina radmasa.gif
jews
QUOTE
bine ca nu ti-au zis aia de la reprezentanta dacia ca tre sa cumperi alta masina

Pai asta nu ti-o spune la reprezentanta, ti-o spune statul prin taxa de poluare din vara asta tongue.gif
scuze pt off-topic
Mario 86
imi pare foarte rau de carburator dar tot asa face l-am si fiert si tot asa face
nu am ce sa ii mai fac e infundat traseu de relanti ,am pus altu acuma pe masina si merge bine dar e de 1300 tot carfil si il tin pe asta de acuma incolo pana schimb masina
v_razvan_c
Si al meu tot asa facea, dar in plus avea joc si axul..
Am inlocuit jiclerele cu unele noi, axul si fasiile de teflon, membrana de la sprit, acum parca merge mai bine, dar nu ca inainte. mellow.gif
Sorin_18
QUOTE(Mario 86 @ 4 Mar 2009, 20:50)
imi pare foarte rau de carburator dar tot asa face l-am si fiert si tot asa face
nu am ce sa ii mai fac e infundat traseu de relanti ,am pus altu acuma pe masina si merge bine dar e de 1300 tot carfil si il tin pe asta de acuma incolo pana schimb masina
*


cum l-ai fiert???exact asa cum l-ai scos de pe masina?? uite sfatul meu:desfaci carburatorul si toate jiglerele apoi lasal la muiat vro juma de ora in decarbusolv (si jiglerele)apoi iei o pompa rogi pe un prieten sa dea la pompa si tu bagi furtunul in toate gaurile si la fel faci si cu jiglerele.apoi iei o sarma (de la o perie) si te uiti sub clapeta de acceleratie tr sa vezi 3 gaurisau 4 nu mai stiu exact,bagi sarma pe ele pt a le desfunda il montezi si apoi trebuie reglat pe masina
Mario 86
eu din cate am vazut cu alea 3 gaurile are un dop de alama sau bronz in afara carburatorului,deci nu vad ce rol au alea?
tzepesch
stutu ala e sub clapeta, tine relantiul, e circuitul de amestec pt relanti.

alea 3, sunt de PRO-GRESIUNE. anume, dau amestec sub clapeta o data cu descoperirea lor, PROGRESIV. d-aia sunt puse cum sunt puse, 3 in triunghi. pt alimentare liniara constanta.

dau o gramada de belele alea daca-s infundate

carb alim. motorul in mers constant, fara acc, prin progresiune!!!!!!!


cred ca nu m insel, asa tin minte din functionarea carfilului.

circuitul de la progresiune coboara putin mai jos, la surubul cui, care dozeaza amestecul l relanti ce iese prin stutul de sub clapeta

ma insel?
Mario 86
oricum si pe alea le-am suflat si bagat sarme prin gauri sa se desfunde dar tot nimic,rezolvarea a fost sa fac unu de 1300 32 irma
edymutu
au dreptate incearca sa cuteti carburatorul si al meu facea probleme si dupa ce-l curatam mergea, dupa ceva timp se infunda din nou am cumparat un alt carburator si ac mere bine. multa bafta
Mario 86
cum sa il mai curat ca numai stiu l-am tinut si in decarbusol si tot asa face ,dupa l-am fiert in detergent de vase,deci totu o fost suflat cu compresorru de 10 atm,dat tot jos de pe el,zicea cineva sa desfund gaurile de progresiune ,le-am desfundat si tot asa face ,relantiu numai are,variaza de la 1000 la 5-600,o fost pus si pe alta masina si tot asa face,deci sa inteleg ca o zis bine baietii de la dacia service ca numai am ce ii face
krapcarasu
eu zic ca carb asta e prea simplu sa nu ai ce-i face
Mario 86
stiu si eu ca e simplu dar cred ca pan la urma dau jos tot de pe el inclusiv dopurile de alama si il sublu mai bine atunci,dar totusi daca scot dopurile alea ce mai pun inapoi acolo?
tzepesch
mah, daca s-a desprins vreo bavura de pe vreun canal interior, si se plimba si infunda orificii, ba ii da drumu ba-l obtureaza, poti sa-l suflii tu cu 100 atm, sa-l fierbi in tona de apa cu mr musculo sau sa-l lasi 1 sapt in decarbusolv. CIUCIU.

altul...
krapcarasu
pote nu trebe scoase toate, vezi cu o seringa cu ac daca trece usor benzina/alcolul(daca i in casa) prin toate canalele , insista la traseele de relanti
diaconuliviu
Dopurile nu-s din alama ci din plumb. Se improvizeaza altele din alice din plumb de diametru convenabil sau din acele bile (tot alice) din plumb pentru pescari.
Mario 86
am inteles ce ati zis voi am suflat azi in gauri de mi-a iesit ochi si tot asa merge pe masina ,cred ca pana la urma il tin pe asata de 1300 ca se comporta bine
Mr_Devil83
io zic ca scoti consum mai mare cu ala de 1300 si o masina ceva mai puturoasa.
Mario 86
nu am ce face pana gasesc unu bun pe la dezmembrari il tin pe asta
Mario 86
ziceti-mi si mie daca se merita sa iau un carburator nou (turcesc sau de asam)???????????????????????????????
Sorin_18
QUOTE(Mario 86 @ 7 Mar 2009, 19:14)
ziceti-mi si mie daca se merita sa iau un carburator nou (turcesc sau de asam)???????????????????????????????
*


de asam NU!despre cele turcesti nu ma pot da cu parerea,de unde esti?din buc?
Mario 86
QUOTE(Sorin_18 @ 7 Mar 2009, 19:45)
de asam NU!despre cele turcesti nu ma pot da cu parerea,de unde esti?din buc?
*


is din botosani,si nu stiu ce sa fac daca sa cumpar unu din asta,sau sa mai incerc cu unu la dezmembrari,ziceti si voi o parere????????
Sorin_18
nu stiu daca mai gasesti ceva de calitate in comert,cauta unul la dezmembrari,eventual pui jiglerele de la cel vechi pe el
Mario 86
am mai luat unu de la dezmembrari si mai rau face cu el,se si opreste masina nu are relanti deloc cu asta,ala a meu macar varia de la 600 la 1000 dar nu se oprea,tin sa precizez ca amandoua au fost fierte in lichid de vase
Sorin_18
de reglat l-ai reglat?
PH-06-BOA
Eu v-am mai zis, ca nu trebuie sa schimbati jicloare, ca nimic nu se mai face corect. Voi n-ati vazut ca nici copiii nu mai ies cum trebuie?
ADAPTEAZA-L !
Deci, numai relantiul te deranjeaza. Monteaza-l corect, porneste, slabeste din jiclorul de relanti ( jiclorul, nu cuiul de amestec), si daca vezi inbunatatire, inseamna ca e prea mic. Nu trebuie sa rotesti mult, cam un sfert de tura. Daca se reduce turatia sau chiar se opreste, e mare. Pe ala mic, il faci mai mare, cu o sarma de la un cablu otelos, pe masura. E de ajuns, sa razui cu capatul sarmei, cate un span , din gaura, faci proba, iar razui si asa pana obti un mers fin. Nu uita ca la fiecare proba, sa reglezi optim , si amestecul.
Repet, jicloarele se fac din 5 in 5 sutini. Cine are burghiu de plus 5 sutimi, azi ? Poate mama , ca-i mai jos !
Daca nu e spart, nu cumpara altul. Masina e sa o exploatezi , nu sa-i faci cadouri.
Daca merge bine ala care l-ai pus, ce te mai deranjeaza?
Mario 86
[CODE]
QUOTE(PH-06-BOA @ 8 Mar 2009, 12:42)
Eu v-am mai zis, ca nu trebuie sa schimbati jicloare, ca nimic nu se mai face corect. Voi n-ati vazut ca nici copiii nu mai ies cum trebuie?
        ADAPTEAZA-L !
      Deci, numai relantiul te deranjeaza. Monteaza-l corect, porneste, slabeste din jiclorul de relanti ( jiclorul, nu cuiul de amestec), si daca vezi inbunatatire, inseamna ca e prea mic. Nu trebuie sa rotesti mult, cam un sfert de tura. Daca se reduce turatia sau chiar se opreste, e mare.  Pe ala mic, il faci mai mare, cu o sarma de la un cablu otelos, pe masura. E de ajuns, sa razui cu capatul sarmei, cate un span , din gaura, faci proba, iar razui si asa pana obti un mers fin. Nu uita ca la fiecare proba, sa reglezi optim , si amestecul.
          Repet, jicloarele se fac din 5 in 5 sutini. Cine are burghiu de plus 5 sutimi, azi ? Poate mama , ca-i mai jos !
          Daca nu e spart, nu cumpara altul. Masina e sa o exploatezi , nu sa-i faci cadouri.
            Daca merge bine ala care l-ai pus, ce te mai deranjeaza?
*


da dar asta e de 1300 si nu prea imi place cum merge la consum e bun dar in regim de accelerare e mai slabut
ZTV
AM un mecanic foarte bun in Botosani, sta in zona Stejar, langa scoala generala 10. El se pricepe bine, daca te ajuta pot sa dau nr lui, lucreaza f bine si foarte ieftin. Mai ales daca spui ca vii din partea mea. Mai are si ceva carburatoare in beci. Poate te serveste el, la un pret f bun. ( adica carburator + montare + reglare la maxim 50-60 lei )
tzepesch
intreb.

ce are daca jigl de relanti e prea mic?

si l mine, daca desfac putin se tureaza putin... care e efectul negativ?

si pana l urma, cum descoperim daca un jigler de relanti e corect? nici mare nici mic?

la mine surubul de relanti, diagonalul e asezat astfel incat doar sa spijine clapeta sa nu sape peretii, nu o impinge. deci e pe pozitie 0.

surubul de amestec e strans pana incepe si tremura si apoi desurubat f putin cat s fie stabil la 800
krapcarasu
bine ca merge rotund, asta pt ca ai uis si aeru la relanti il iei direct in galerie prin diuza(asa ziceai). Ar putea fi bun j de rel incearca sa cauti max. de turatie din surubul orizontal apoi desurubezi din j. de rel
PH-06-BOA
Daca-i mic, nu asigura raportul corect in emulsia de ralanti, si nu se poate regla normal.
E bine ca surubul sa nu actioneze tinand clapeta deschisa, ca nu de acolo se da relantiul. Daca e tinuta deschisa, nu mai are efect surubul de amestec, jiclorul de relanti, si consuma si mult la mersul in gol. Practic, pe doua trasee.
Sorin_18
cred ca aici este si problema mea,am observat ca daca reglez relantiul numai din surubul de dozaj motorul merge frumos,nu da in nas creste frumos in ture,daca actionez si clapeta din surub merge ca toti dracii,da in nas abea se accelereaza,nu as umbla la clapeta daca as avea un relantiu decent din surubul de dozaj
PH-06-BOA
Cat priveste carburatorul de 1300, nu te cred. Nu ai facut tot ce trebuia. Adapteaza-l. O varianta, jiclor de franare (aer la emulsor) mai mic (140), fata de 170 cat e normal. O sa spuneti ca e difuzorul mai mic, ca-i creste inima sau consumul...

8 Mar 2009, 19:02:
Sorin, intra pe Mes, la ID : nelute si iti explic detaliat, si apoi le spui si la cei care mai vor.
Mario 86
pai sa iti explic carburatorul de 1300 mi lo dat un unchi de al meu acu ceva timp,jigloarele is originale de la mama lor
gangara
@tzepesch:tu spui ca daca desfaci un pic jiglorul de ranti iti creste turatie. asta inseamna ca tie iti trage aer fals pe undeva, sau e ceva legat de uis-ul ala ...nu ma pricep la flansa asta...ideea e ca daca desfaci catusi de putin de acel jiglor tb sa dea sa moara, asta daca si surubul de amestec este reglat corespunzator...
Asa mi s-a intamplat si mie, legat de surubul de ralanti, crestea turatia daca il desfaceam. La mine se intamplase sa se deformeze talpa carbului(de la strans prea tare de suruburi) si tragea aer pe acolo. Imi statea ralantiul pe la 1100. am pus 2 garnituri, ca nu am avut timp sa il pilesc, si asa mi l-am reglat la 800rpm.

CandyMan13
la mine daca il desfac catusi de putin(jiclorul de relanti) da sa moara...
eu zic ca asa tre sa faca un carb bun si reglat!
gangara
da. asa e. amestecul este bine reglat. si tot odata daca scoti furtunul din t-ul care intra in carburator si care contine duza si il obturezi cu degetul, ralatiul tb sa scada simtitor
CandyMan13
mario ce ai mai rezolvat?
Mario 86
pai azi il mai pun la fiert odata si suflu cu seringa prin toate gaurile,de acuma va anunt maine ce am rezolvat cu el,daca merge sau nu,am scos tot de pe el in afara de dopuri,numai are nici un surub pe el,o sa vad ce imi iese
CandyMan13
incearca poate gasesti o pompa macar pt suflat
Mario 86
am pompa nu e problema de asta,o sa il suflu bine dupa ce il scot de la fiert
tzepesch
are o usoara ezitare cand o acc brusc cand e rece. cam 40gr.

dup-aia o ia usor in acc, fara ezitari.

mai, e posibil totusi s traga fals si pe la bucsile de teflon de l axu clapetei de acc. desi, am dat cu wd40 peste tot pe l carb, l talpa, garnituri, ax, nu am observat s traga.

peste toate garn, am pus vaselina bine la montare carb, pana cand, la strangere, a dat vaselina pe tara

repet, eu trag aer si pe galerie-furtun-diuza cat si UIS pt amestec mai sarac.
Mr_Devil83
pai si daca saracesti amestecul la ce te astepti pe vremea si la temperaturile astea?

Mie imi dadea in nas la accelerare brusca tocmai pentru ca nu se pupau cap in cap jiglerul de amestec, cu cel de aer. Daca acceleram lin era ok.

Vezi posturile lui PH-06-BOA din topcul meu cu carburatorul.
gangara
Mario, daca tot il fierbi, cu toate ca decarburorul ar fi suficient, sa scoti si concentratorul. Iese greu, dar il fortezi cu un patent
Mario 86
sincer ca sa iti zic pe ala chiar nu am reusit sa il scot si l-am fiert asa
Mr_Devil83
QUOTE(gangara @ 10 Mar 2009, 00:27)
Mario, daca tot il fierbi, cu toate ca decarburorul ar fi suficient, sa scoti si concentratorul. Iese greu, dar il fortezi cu un patent
*




Ce legatura are partea aia a carburatorului cu mersul la relanti?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.