Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: se tureaza, nu se accelereaza
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
lopi
Am dacia din '92 cu carburatie. In viteza a 2-a, a 3-a si a 4-a "patineaza", la o accelerare mai ferma, motorul se tureaza (nu trepideaza, merge ok), pot ajunge si de la 1.600 de ture la 3.200 de ture si rotile de abia se duc. Daca accelerez foarte lent, prinde mai bine. Problema apare uneori, nu mereu !

Am citit ca ar putea fi de la disc de ambreiaj, pompa de presiune, cutie, lipsa ulei cutie (desi picura putin), cablu de ambreiaj etc. Poate fi si de la soc ?
- eu am schimbat disc ambreiaj, pompa de presiune, cutia de viteze - schimabat uleiul, curgea uleiul din ea, acum tot la fel curge sad.gif (cutie cu 5 viteze)
- cutia de viteza a fost montata stramb, vine spre sofer, am inteles ca ar duce la uzura rapida a discului de ambreiaj ?!
- toate au fost facute, la mecanic, in urma cu 7luni, am cam 15.000 km cu ele schimbate.
CandyMan13
smile.gif)se vede ca esti incepator:P(fara suparare)
problema apare din cauza patinarii ambreiajului:
1.verifica cursa cablului de ambreiaj
2.daca nu apare mereu,sunt sigur ca la RECE merge bine,iar dupa ce se incalzeste,abia atunci incepe sa patineze(ferodou slefuit)
3.daca ai schimbat doar ferodourile,e cam nasol,pt ca in majoritatea cazurilor nu prea obtii efectul scontat(sunt patit)
4.nu prea iti poti da seama 100%decat dand jos partea de ambreaij(+cutia)
Imi pare rau pt vestile proaste,dar asta e,se mai intampla
Spor!
Tiberiu-Andrei
Corect,regleaza intai cursa ambreiajului.Pedala unde "tine"?Daca tine jos si patineaza te apuci de demontat!Daca tine sus si patineaza refaci cursa cablului,cu alte cuvinte unde e furca ambreiajului acolo mai desfaci din piulite,slabind cablul(desfaci putin,testezi,iara desfaci,etc).
NU slabi prea mult pentru ca atunci va exista riscul ca debreierea sa nu se faca complet.
Cum adica sta cutia a fost montata stramb?Asa ceva nu exista,cutia trebuie sa se aseze pe traversa si sa se nimereasca si cu gaurile de care vine prinsa de motor.Ai vreun tampon rupt?
ATM
Imi aduc aminte de bancul ala cu "2% din politisti sunt destepti, restul de 98% puternici si foarte puternici". Andrei, daca mecanicul e suficient de puternic sunt convins ca ii monta cutia si longitudinal daca voia, romanul e inventiv la nevoie.
Acuma serios, pentru initiatorul topicului, sa iti stea cutia stramba e o problema. Si da, uzeaza puternic din disc (si planetarele, la o adica). Logic si simplist daca e s-o gandim: discul de ambreiaj sta pe motor. Placa de presiune sta pe cutie. Prin constructie, placa trebe sa calce direct pe ambreiaj, fara unghiuri de atac. Daca cutia-i stramba placa probabil calca stramb pe disc-----suprafata mai mica de contact----uzura prematura, patinari. Acuma, daca ai facut 15.000 km cu ea, probabil ca unghiul ala nu o fi el mare, ca daca era de mult ramaneai cu masina in drum. Dar orisicat...
Verifica si cablul, sa nu fie prea strans, trebuie sa ai un mic joc al cablului la furca de ambreiaj.
Nu are nici absolut nici o treaba socul cu problema asta.
edymutu
are reptate candyman. verifica ambreiajul daca nu trebuie sa-l schimbi. am avut si eu cava probleme asemanatoare si dupa ce am schimbat discul, rulmentul si placa de presiune a fost rezolvata problema
TM 03 MUY
QUOTE
Logic si simplist daca e s-o gandim: discul de ambreiaj sta pe motor. Placa de presiune sta pe cutie. Prin constructie, placa trebe sa calce direct pe ambreiaj, fara unghiuri de atac. Daca cutia-i stramba placa probabil calca stramb pe disc-----suprafata mai mica de contact----uzura prematura, patinari. Acuma, daca ai facut 15.000 km cu ea, probabil ca unghiul ala nu o fi el mare, ca daca era de mult ramaneai cu masina in drum. Dar orisicat...


Nu ma prea pricem eu la mecanica dar din cate stiu eu, placa de presiune sta pe volanta.
Cutia nu are cum sa stea stramba fata de motor, poate sta stramb si motorul impreuna cu cutia, si atunci is afectate numai planetarele. Poate ii rupt vreun tampon la motor.
lopi
Am mai mers cu masina:
- in viteza 1-a, a 4-a si a 5-a nu patineaza niciodata, oricum as merge turat, normal, foarte lejer. Pot sa pornesc brusc cu 1-a de pe loc, prinde foarte bine !
- viteza a 2-a si a 3-a - patineaza cam in 75% din situatii. De exemplu, de abia am schimbat viteza a 3-a, am ridicat piciorul complet de pe ambreiaj, initial prinde, dupa care scapa, patineaza si isi revine mai tarziu.
- nu conteaza daca motorul e cald sau rece, la fel face !
- nu miroase a ferodou !
- pedala de ambreiaj tine la mijloc, nu se aude nici un zgomot, huruit sau altceva.

- eventual sa incerc sa schimb cablul de ambreiaj (nu am schimbat niciodata), dar in rest, ma cam depasesc problemele. Cred ca ajung la mecanic sad.gif . Speram poate e mai simplu.
Revin cu ce a avut.
PH-06-BOA
Mamaaaa, e bine p-acolo ? P-aici nu se mai poate!
De ce spui prostii, cu placa pe cutie ? Da' ce, tu esti maistru , sa sti?

Urca-te - manca-la-r mama - in masina, porneste motorul, baga a 4-a, tureaza la vreo 3000 si da drumul la ambreiaj, ca si cum ai vrea sa pleci cu a patra de pe loc. daca se opreste motorul, e bine. Daca se tureaza si nu pleaca, e ambreiajul. Nu o tine mult, ca arzi semeringul de la priza.
Verifica intai cablul.

8 Mar 2009, 20:36:
Vezi ca si Tiberiu a zis ceva bun mai sus, cu pozitia pedalei.
iulica89
Salut!Sursa mea la o defectiune de acelasi fel au fost semeringurile adica cel de palier si cel de la priza cutiei...le-am inlocuit, desigur si discul de ambreiaj ca se imbibase in ulei si nu prea mai ai ce face cu el...Asa a fost la mine....oricum tu verifica cele spuse de colegii de pe forum si daca nu ai gasit buba o sa cam ai de munca ...adica jos cutia si inlocuirea semeringurilor...oricum bafta! biggrin.gif
SSilent
daca era discu imbibat in ulei patina in toate vitezele... ceva nu e in ordine aici... nu imi dau seama cum poate sa patineze numai in vitezele 2 si 3 unsure.gif
Mr_Devil83
simplu, cu a 2-a pleaca de pe loc, da repede a 2-a unde accelereaza putin si motorul devine foarte zgomotos si el are impresia ca patineaza.
lopi
S-a rezolvat problema.

Cum s-a scris - era doar cablul de ambreiaj (spre norocul meu). Eu m-am obisnuit cu ambreiajul asa si nu mi-am dat seama cum trebuie sa fie normal. Pedala de ambreiaj cu cablul vechi era foarte dura si scartia mereu.
Erau rupte niste fire la ambele capete ale cablului. Acum merge excelent, nu patineaza deloc. Pedala este foarte moala, nu mai scartie.
La cutia de viteze - poate nu m-am exprimat corect - este mai spre sofer cutia. A fost mai dificil cand a trebuit montata pe masina. Totusi a fost facuta la mecanic, despre care stiu ca lucreaza bine, cred ca stie ce a facut acolo.
@ Mr_Devil83 - pornesc cu a 1-a de pe loc si masina chiar patina. Asa am vazut eu lucrurile, ca ar patina doar a 2-a si a 3-a. Cunosc destul de bine masina. In fine, nu asta conteaza.

Multumesc pentru raspunsuri !
Mr_Devil83
Asta inseamna ca nu cunosti masina. Pedala de ambreaj la dacie este destul de moale, la fel si pedala franei. Daca se apasa greu inseamna ca ai probleme serioase acolo.
hyena
La mine pedala de ambreaj este destul de tare (fata de ce am vazut la alte masini) cat despre cea de frana e moale atat timp cat iti merge servofrana

ma bucur ca ai rezolvat si ca nu a fost cine stie ce
CandyMan13
daca e prea tare chiar daca ai si cablul bun si reglat bine ma gandesc ca acel "soare" si'a pierdut din elasticitate(debraiaza brusc,cand pleci oricat de usor de pe loc la un mom cupleaza deodata?)
Hacker
Bun, vin si eu cu o intrebare. Acum aproximativ 3 luni am schimbat chitul de ambreiaj datorita faptului ca la plecarea de pe loc tremura. Schimbat chit intradevar nu cu unu de origine Dacia. Faza e ca am acelasi tremurat si acum, si se agraveaza parca din ce in ce mai mult. Mai adaug si ca datorita tremuratului mi sa dus si planetara dreapta. Singurul lucru din chitul actual original dacia este rulmentul presiune.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.