Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: La cati km schimb ulei+filtru la 1300?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Havvy
....
argon
depinzand de calitatea uleiului, de la 2500 la 7000 km, filtru la fiecare schimb, maxim la al doilea.
tzepesch
2500-3000 mineral prost, 5000 semisintetic mai slab, 7000 semisintetic bun.

recomandat filtru la fiecare schimb.
bam13sept
Nu te zgarci, schimba filtrul la fiecare schimb de ulei. Eu merg cam 4-5000 km cu ulei Lubrifin.
brigada_diverse
s-au dat deja sfaturi...schimb filtru al fiecare schimb de ulei
uleiul in functie de calitate
lubrifin e deja apa dupa 3000km,
ceva mai pretentios dar totusi mineral pe la 5000
ceva bun pe la 7000

inchedeti topicu, e ala de uleiuri pornit
Sc0rpi0N
eu folosesc ESSO 15W40 si aia mi-or zis k la 7000 de km trebe scimbat...ce ziceti pot merge atat cu el?
ZTV
QUOTE(Sc0rpi0N @ 5 Mar 2009, 18:50)
eu folosesc ESSO 15W40 si aia mi-or zis k la 7000 de km trebe scimbat...ce ziceti pot merge atat cu el?
*





eu zic ca la 5000-5500 sa-l schimbi, si eu am folosit ESSO 15W40, dar la 5000 am schimbat
C a t a l i n
Contează mult regimul în care este exploatată mașina. Se merge preponderent urban? Se fac drumuri scurte?

Oricum prețul uleiului reflectă de obicei calitatea lui. Iar vorba aia: "e Dacie, nu contează ce ulei pun" e falsă... Când cumpărați ulei de motor încercați să căutați ceva mai scump decât 1 litru de ulei de gătit...
Mr_Devil83
Havyy la dacie merge bine un ulei mineral decent. Incearca un 15w40 de la petrom, e in jur de 12lei/litrul, faci un schimb, mergi cam 2000 de km cu ea si vezi cat a mancat, cum se prezinta uleiul. Daca a mancat peste 0,7l clar ii dai cel mai ieftin ulei posibil. Daca nu poti intretine setul motor pentru ca te mai duce 1 2 ani minim si ii bagi un ulei de treaba. Este topic unde baietii de pe forum au postat impresiile despre tot soiul de uleiuri. Trebuie sa citesti putin.

Dupa 1000km cu valvoline turbo v 10w40 tin sa va anunt ca uleiul este inca maro si nu a mancat din el. In concluzie eu zic ca am un motoras decent pe masina nu?
C a t a l i n
Petrom e ulei decent? A, și încă ceva, orice, absolut orice motor consumă ulei... Iar culoarea nu reprezintă un argument pozitiv...
tzepesch
eu sunt f multumit de el.

e ieftinut, 16RON/L API SL ACEA A3/B3 10W40. il cumpar de oriunde.

pana nu fac segmentare nu m arunc la altul, nu are sens. spala f bine motorul, se innegreste relativ repede, dupa vreo 4-500km la mine cand aveam motorul murdar, dupa cam 700-800 cu motorul curat si-si pastreaza bine pelicula vad.

merita pt un ulei semi. ieftin. mult mai bun decat panther sau stiu eu ce alte traznai.

iarna, a facut f putin muci pe capac, f putin.

e in regula, de probe, de rodaj, sau de folosit pana la o segmentare, sau de teste e in regula.

presiune f buna, 2-2.5-3 in relanti, 4-4.5 in sarcina usoara, 6 in turatie mare.

porneste usor, se invarte usor motorul.
Merced
Recomand macar BP, oricat de varza ar fi motoru' eu n-as mai baga japite d-astea romanesti. M-am linistit cand am bagat primul schimb RO3, de atunci am mai facut doua schimburi cu BP si de vreo 200km am pus Castrol Magnatec 15W40 si filtru Mann. Poate daca as fi facut 30.000km pe an mi s-ar fi parut mult 23 de lei litrul, dar cum din vara lui 2007 si pana in prezent am facut aproape 15.000km, si in ultima perioada oricum nu prea am mai mers decat prin oras, si probabil drumuri lungi n-o sa mai vada ca nu mai e masina de asa ceva.
Da' ulei de la Petrom nu as lua nici sa-i bag in praguri, daca ar mai fi suficient de intregi cat sa pot face operatiunea asta. radmasa.gif
brigada_diverse
QUOTE(Mr_Devil83 @ 5 Mar 2009, 21:51)
Havyy la dacie merge bine un ulei mineral decent. Incearca un 15w40 de la petrom, e in jur de 12lei/litrul, faci un schimb, mergi cam 2000 de km cu ea si vezi cat a mancat, cum se prezinta uleiul. Daca a mancat peste 0,7l clar ii dai cel mai ieftin ulei posibil. Daca nu poti intretine setul motor pentru ca te mai duce 1 2 ani minim si ii bagi un ulei de treaba. Este topic unde baietii de pe forum au postat impresiile despre tot soiul de uleiuri. Trebuie sa citesti putin.

Dupa 1000km cu valvoline turbo v 10w40 tin sa va anunt ca uleiul este inca maro si nu a mancat din el. In concluzie eu zic ca am un motoras decent pe masina nu?
*



si eu, care eram adeptul lubrifinului de abia astept sa se faca 4000 km sau 4500 sa schimb cu un bp sau un magnetec
tzepesch
Merced tata, te inseli rau de tot!

tu compari RO3-u cu asta de acum? chiar poti face asa ceva? inainte de asta petrom am avut RO3, numa cu RO3 a mers masina.

si e diferenta de la cer la pamant!!!!

e chiar bun asta nou fata de vechiul RO3.

tu compari bila cu cubu. ca de ce nu se rasptogolesc amandoua....

si eu ma refeream strict de la 10W in sus. are un API f bun, d-aia am mers pe el, mai ales ca era ieftin si n-aveam bani de elf. so am ramas pe el. n-am de ce sa-l schimb mom avand in vedere ca uneori mai haleste de l segmenti.


nene, revizuieste aafirmatia ca nu cred ca stii despre ce vb.

e cu totul alt ulei. nu vb de ala mineral de acum de la petrom.

la ala da, cand m-am uitat pe el avea API SC, jalnic!!!! si 30lei 5L
Mr_Devil83
ma io am zis sa bage de ala de la petrom, in bidonase galbene ca sa isi faca o idee despre consumul de ulei al motorului, deci uzura lui. Apoi sa decida ce este de facut.
tzepesch
clar, pt teste e f ok.

n-am zis ca-i cel mai bun,

e un ulei low budget cu indicativ API inalt!

ce naiba, 5w40 petrom e api SM. cel mai ridicat standard posibil.

ps: nu e romanesc uleiul
Merced
Nu e romanesc, e turcesc. Si nu stiu daca ma insel, prefer sa dau 7 lei in plus pe litru, deci sa ajung la 21 de lei in plus, bani care-i pot bea intr-o ora daca ma duc in oras intr-o seara oarecare, si sa pun Castrol, care o fi el 15W40, habar n-am ce indicativ API are da' nici nu m-a interesat, dar sigur e superior acelui Petrom, fara doar si poate.
In plus nu mai faceti teste d-astea de mancat ulei cu uleiuri ieftine, eu clar am observat o scadere drastica a consumului de ulei cand am schimbat RO3-ul cu BP 15W40 care costa pe vremea aia 12 lei litrul.
Asa se vaita si tranca de consum de ulei, cand baga d-ala la PET mai ieftin ca Untdelemn de la bunica, si dupa ce a pus un jeg un pic mai bun s-a vazut la consum, si sigur cu un ulei macar decent ar mai scadea un pic.
Puneti ce vreti pana la urma, dar va zgarciti la niste bani aiurea. In vara am luat pentru Cielo 10W40 Castrol Magnatec(ce-i drept fara adaos, dar cat sa mai fi fost in plus, 10% maxim) cu 20 de lei litrul(au mai crescut intre timp preturile odata cu valuta, acum am luat 15W40 mai scump ca ala). Pai sa fiu nebun sa iau Petrom...
tzepesch
fi nebun tu!

daca esti capos si nu intelegi ce spun, treaba ta.

deja o dam in off, e topic dedicat pt uleiuri.
eu sunt multumit de cum se comporta, n-am nevoie de altul mom pana nu identific clar pe unde am consum, set, segm, sau supape.
Mr_Devil83
tzepesch ai simeringuri pe supape? Nu? Atunci sigur ai un motor care mananca si pe acolo niste ulei. Nu mult, dar totusi consuma.

Daca nu scoate pe la carter gaze inseamna ca motorul e bun. Nu uita ca si carutele noastre au 3 segmenti pe piston.
Merced
Mie imi haleste pe la supape, dar 1 litru la 6-7000km nu mi se pare enorm, eu oricum la 5000km am dat jos uleiu', ca e Castrol sau nu. Nu stau sa ascult la mecanici "priceputi" care-mi ziceau ca merge asta 10.000km lejer. Si nici sa completez.
Apropo, am facut vreo 150 de km cu Castrol-ul deja, si motorul se comporta foarte ok. Parca relantiul e mai rotund, si sigur motorul e un pic mai tacut. Acuma am observat ca-mi arunca pe la unu' din suruburile de strangere ale capacului de la culbutori ulei, desi cand mi-a umblat cineva ultima oara acolo, pusese calti. La doua vad ca nu-s probleme, la al treilea daca turez motoru' mai rau in gol, se vede cum se prelinge cate o picatura. Da' privesc partea buna, daca arunca asa tare incat sa iasa p-acolo, presupun ca am pompa de ulei buna. radmasa.gif
Mr_Devil83
Pai 1 litru pe la 6 7k de km e chiar superb. Da in cate zile ai facut ia 150 de km? Ca io si azi facui vreo 30 si ieri cam 100 si alaltaieri vreo 70 si...cred ca fac vreo 500 pe saptamana de cand cu criza asta.
Merced
Pai l-am schimbat pe 27 si aveam vreo 6790km la bord, iar azi am vazt 6905. Oricum nu merg mult cu ea, drumuri prin oras, da' l-am plimbat vreo 40 de km pe un prieten intr-o zi prin toate hipermarket-urile sa caute niste chestii. Si drumuri la munca, la cumparaturi, la izvor, rahaturi d-astea. Nu m-am mai departat de oras mai mult 10 km de luni de zile.
Si halitul nu e chiar halit, cand am vazut azi cum se prelinge uleiu' pe la surubu' ala m-a pus pe ganduri. Se mai prelinge si pe la buson si printr-o parte la capac, unde mi-a pus omu' care a reglat culbutorii silicon, da' n-a prea tinut. Pe la baie sunt ok, n-am avut probleme d-astea dar orium, consumul nu cred ca ar fi atat de mare, juma' de litru se duce cu timpu' pe acolo. Motoru' insa teoretic e in stare destul de buna, are set Borgo, e facut prin 1997, si pana in 2001 nu cred ca s-au facut mai mult de 40.000km, dupaia mai mult a stat, s-a mai dus un vecin cu ea pe la tara, o mai fi facut si el 3-4-5000km si eu am mers vreo 15.000km. Deci are maxim 60.000km. Pacat de tabla ca se transforma in pamant, motoru' ar mai fi mers mult si bine. sad.gif
Havvy
Va multumesc. Cred ca o sa bag 15W40 Mobil 1 cum am bagat si pana acum la 3000 km + filtru ca sa nu fiu zgarcit...
Merced
Mobil-ul poti sa-l lasi lejer macar 5000km, chiar si 6000km daca in intervalul asta nu-ti cere completari.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.