Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: uzura ambreiaj si placute de frana?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cristianrobert
am si 2 intrebari:cum se tocesc mai repede placutele de frana la frane lungi si usor apasate sau la frine scurte si puternic apasate sau se tocesc la fel in ambele cazuri si a 2 intrebare:daca tin ambreiajul apasat dar nu este bagata in viteza se uzeaza ?
ydaniel
cand ti ambreiajul apasat se uzeaza rulmentul de presiune.
cat despre placutele de frana,uzura lor este in functie de solicitari si de materialul de baza.
SGM.MYKE
QUOTE(ydaniel @ 6 Mar 2009, 10:44)
cand ti ambreiajul apasat se uzeaza rulmentul de presiune.
cat despre placutele de frana,uzura lor este in functie de solicitari si de materialul de baza.
*



Si diafragma placii de presiune.
cristianrobert
chiar daca nu este in viteza se uzeaza?
Tiberiu-Andrei
Evident!Aviz amatorilor care stau cu ambreiajul calcat la semafor. wink.gif
brigada_diverse
da, se uzeaza...cand apesi ambr soliciti rulmentul si placa de presiune
dar de ce ai face asta? ambreiajul e pt schimbat vitezele..nu sa stea calcat
tzepesch
eh, unele tanti cred ca daca-s 3 pedale, la semafor tre s stea macar una apasata! daca nu aia care inraieste motorul, raman doar 2 optiuni
Tiberiu-Andrei
Vlade nu doar tanti ca am vazut si specimene masculine.Ideea e ca unu care nu stie cum functioneaza ambreiajul n-are de unde stii ca dauneaza.Majoritatea cred ca stiu de la instructor sa nu tina pedala apasata.
za_kristake
dacia 61000 km si la relanti se aude destul de tare rulmentul ambreiajului.
numai atatia km sa tina rulmentul? ca am crezut ca duce 100000 pe putin
brigada_diverse
si cand calci ambr se mai aude?
daca nu se mai aude cu ambr calcat, nu e rulmentu, e bataie de priza...

daca se aude mai rau cu ambr calcat, e rulmentu
cristicipaian
ce e "bataia de priza" si cum se poate remedia? La mine asa se manifesta.
brigada_diverse
daca se aude o bataie la ralanti si cand calci ambr zgomotul dispare, atunci 80% este bataie de priza
ea reprezinta cam asa ceva: priza(tija care vine din cutie si se prinde de discu de ambreiaj) se prinde pe arborele primar din cutie. la prindere capata un joc si bate la ralanti...si atat
cand calci ambr, bataia dispare
poti merge mult si bine cu ea, sau se poate inlocui priza(daca nu este arborele cutiei uzat)sau se mai pune o saiba si niste cauciuc(ceva temporar)...oricum reapare...mai ales la ambr de 200 parca era ceva frecvent, dar se poate merge si asa, nu este o problema.....se desface cutia in orice caz, manopera costisitoare

bataile pot aparea si din bucsa vilbrochenului si sa iti mai amplifice si ele sunetul...cel mai bine sa se uite un mecanic desi as paria pe o bujie ca asta ai(daca se manifesta cum am spus mai sus)

rulentului huruie, mai ales cand calci ambreiajul(atunci e solicitat)
cristicipaian
merci, oricum am discutat cu un mecanic o reparare la cutia de viteze, doar ca astept sa am timp $$$
za_kristake
cand calc ambreiajul dispare
am descoperit azi seara cand am ajuns acasa cu faza lunga aprinsa scade putin relantiul si la turatie scazuta se aude destul de bine, daca creste peste 800-900 rot nu se mai aude.
dar nu se aude bataie cum zici tu ci un huruit.
de bataie de furca ce zici tu nici nu am mai auzit pana acum dar sigur nu e aia?
si totusi care e fiabilitatea kitului de ambreiaj original? [ km]
brigada_diverse
nu bataie de furca....bataie de priza, nu are treaba cu furca care impinge rulmentul
eu nu pot gasi logica...cand apesi ambr ar trebui sa huruie un rulment ca e mai solicitat..dar o fi si altfel..
za_kristake
normal ca apasand ambreiaju e mai solicitat rulmentul(apasand soarele), dar tot odata intrerupi miscarea lui de rotatie, si huruitul dispare
si acolo da, gresala mea ai zis de bataie de priza nu de furca
MY BAD.
dar daca priza ar fi sa aiba bataie, ar fi axiala (fata-spate)deci ar trebui sa faca zgomot la cuplare si decuplarea ambreiajului nu in timpul mersului

faza e ca am desfacut piulita cablului de ambreiaj destul de mult si tot sus prinde,deci si discu e pe duca, dar tot are vlaga in el sa dea scarturi
v_razvan_c
za_kristake, a mea tot din `97 e si nu se aude nimic cand calc ambreiajul, in schimb la cele mai vechi am observat ca se aude un fasait, sau ceva de genu`

Si referitor la tinutul piciorului pe ambreiaj, primul meu instructor imi spunea mereu la semafor sa tin calcat ambreiajul cu treapta 1...saraca placa de presiune, bine ca l-am schimbat dupa 3 sedinte ca eram pericol public cu ala radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.