Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Moare motorul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
KLMX
Salutare !
Sunt nou pe forum si am citit o gramada de topicuri dar la problema mea totusi nu gasesc rezolvare !
Problema mea este ca pana saptamana trecuta am bagat benzina de la o benzinarie noname dar motorul mergea destul de bn fara probleme ! Am auzit de la altii ca imi recomanda sa bag de la rompetrol ! Deci asa am facut numai ca fiind incepator am pus 30 litri de efix 95 si de atunci motorul nu numai ca nu-mi sta la relantiu dar moare daca apas ambreiajul si las acceleratia pe drum la 80-90 de km pe ora ! Asa eu nu pot circula cu ea da tot imi da in nas si trepideaza nu trage etc. Eu m-am gandit ca ar trebui sa scot toata benzina si sa pun de 98 cum e si normal ! Va rog sa ma ajutati ! Voi ce parere aveti?
Mersi pentru raspunsuri !
ag02cws
Ai facut vreo verificare la carburator sau la delcou?
Prima data, uita-te la jiclorul de relanti.
Mr_Devil83
vezi jiglerul de relanti posibil sa fie infundat. Daca nu vezi daca pompa iti baga in carburator benzina si nu cumva so fi infundat vreo conducta.

N-ai de ce sa bagi benzina de 98, pur si simplu dacia merge foarte bine cu 95, 95 combinata cu apa, 95 in combinatie cu alte prostii care le baga astia la pompa.
ag02cws
Te cruceai cu ce mergea dacia inainte de '89.
engime
verifica t-ul de la carburator s-ar putea sa fie infundat, de la condens se formeaza mucii si iti infunda carburatoru, tot asa pateam pana cand am verificat acel T
krapcarasu
zice in reclame ca efix curata. poate o mizerie din carb blocheaza ceva prin el. Fierbe-l
KLMX
In primul rand va multumesc pentru raspunsuri !
Pana acuma am verificat jiglorul de relanti dar nu era infundat. Am incercat sa rotesc de delcou un pic spre stanga si a mers mai bn turatia a crescut pana la 1200 . In momentul ala am reglat surubul de relantiu care apasa clapeta de acceleratie sa stea turatia la 800-900 rezultatul era ca motorul a murit. parca nu mai vrea sa stea sub 1000 de ture! Am verificat bujiile(sinterom), le-am curatat si nimic. Oare trebuie sa reglez tot avansul din nou din delcou si carburator ca sa functioneze di nou?
engime
ai desfacut t-ul de plastic de la carburator?
KLMX
da am desfacut t-ul si e curat
engime
bobina frige cand mergi cu masina? daca da schimb-o, umbla si la amestec smile.gif
KLMX
inca ceva : am observat ca daca scot furtunul de la avansul vacumatic nu se intampla nimic sau eventual creste turatia un pic. cu benzina de inainte daca faceam asa motorul dadea sa moara.
engime
verifica sita de la carburator
KLMX
te referi la bobina de iductie ? care da scanteia la delcou? nu m-am uitat dar am sa verific!
engime
da, bujiile sunt vechi? cum am mai zis verifica si sita de la carburator sa nu fie murdara, filtru de benzina ai?
KLMX
pe mine ma intereseaza in primul rand ca motorul functioneaza cu benzina asta (efix 95) adica nu are performante negative de la ea ca n-as vrea sa desfac tot motorul daca benzina-i de vina
krapcarasu
daca zici ca scoti furtunul de la servo si se tureaza inseamna ca-i vine prea putin aer . poate efixu asta e mai dens , regleaza amestecul
KLMX
krapcarasu nu furtunul de la servo!! furtunul de la avansul vacumatic !
krapcarasu
scuze,at regleaza avansul dinamic , e normal cind schimbi benzina
bufaru
QUOTE(KLMX @ 7 Mar 2009, 18:19)
inca ceva : am observat ca daca scot furtunul de la avansul vacumatic nu se intampla nimic sau eventual creste turatia un pic. cu benzina de inainte daca faceam asa motorul dadea sa moara.
*


e normal ca tunci cand scoti furtunu' de vacu sa mai scada turatia,vezi pletina, duza aia de pe furtun care vine in t-u' de la carb daca e tip vechi daca nu fa-i o spalare calumea la carb si sufla-l cu aer comprimat...ca s-ar putea sa ai canalu de relani infundat.
KLMX
Azi am dat carburatorul jos si l-am curatat. A fost ceva mizerie(rugina sau nus ce) in pompa de sprit si in filtru de benzina di carb. L-am pus inapoi si nimic, tot asa merge, adica cu socu tras chiar si daca e cald motorul variaza intre 800 si 1200 de ture. Am observat insa ca la delcou (am capac transparent) nu da scanteie in totdeauna la prima bujie dinspre sofer. Adica 2 sec da si cam 0.5 sec nu, in momentul ala trepideaza si scade la 800 de ture si dupa iar isi revine. Am schimbat cablurile care intra la bujii intre ele dar nimic. Am schimbat bujia, nimic, dupa aia am incercat sa rotesc de delcou stanga sau dreapta dar mergea mai rau. Am scos furtunul de la avans vacumatic si a crescut turatia la 1500 si statea acolo fix am astupat gaura ei la carb sa nu primeasca aer si a scazut turatia la 1000 dar era stabil. M-am gandit ca at vacu e de vina si l-am reglat sa impinga platina cat mai mult dar era mai rau asa, dupa aia l-am reglat sa impinga cat mai putin platina si mergea destul de bine dar nu ca si fara ea. Nu stiui ce sa-i mai fac. Voi ce parere aveti ?? PLS help me !!
engime
membrana de la pompa de benzina e buna?
KLMX
Am desfacut si pompa de benzina, a avut un pic de mizerie in el. Da, membrana e buna. Daca dau la cama intra benzina in carb. Deci "engime" tu vrei sa zici ca tot de la carb e problema si nu de la altceva ?
krapcarasu
intreruperea da la 1 poate fi de la delcou: capac sau cama1 uzata, joc axial mare al axului
KLMX
Inteleg ce spui krapcarasu dar chiar asa de pe o zi pe alta? Daca axul delcoului e de vina at afecteaza si restul bujiilor! Nu?
krapcarasu
se poate numa o cama sa fie,jocul din ax pote alta data afecteaza altu
KLMX
se poate schimba numa axul delcoului fara sa-l schimb cu totu?
krapcarasu
se poate schimba numa axul dar eu asi incerca si alt capac
KLMX
Am inteles si-ti dau dreptate dar eu m-am referit la tot delcou.
Mr_Devil83
QUOTE(KLMX @ 7 Mar 2009, 17:19)
inca ceva : am observat ca daca scot furtunul de la avansul vacumatic nu se intampla nimic sau eventual creste turatia un pic. cu benzina de inainte daca faceam asa motorul dadea sa moara.
*




Tu macar ai studiat putin ce rol are furtunul ala, ce face el la relanti?

Tu ai invartit spre dreapta putin de delcou si ai dat peste cap avansul la sfaturile unor forumisti doctori in motorul asta...

Ca sa te lamuresc eu: cand scoti furtunul ala motorul trebuie sa scada in ture.

De crescut turatia imposibil fara el, ma rog, cu un delcou varza poate. Chestia e ca ala trebuie sa iti mareasca avansul la relanti si continua sa isi faca treaba pana pe la 2000 - 2500 de ture. Apoi nu mai are nici un efect.

Adu delcoul inapoi in pozitia in care era initial, clapeta de acceeleratie sa aiba 85 de grade (e fix deasupra primei gauri de progresiune) si daca regland din surubul de amestec nu obti relanti stabil cu motorul cald mai vorbim.

Apropo relanti-ul se regleaza cu motorul cald, la 85 - 90 de grade, nu la rece. Si nici la 50 de grade. Pana il duci la temperatura normala de functionare ai socul.
alin_xyk
Dupa ce opresti motorul, mai pica benzina de la difuzorul carburatorului? Se vede pe clapeta.
Hacker
Ai carburatorul infundat. Vezi jiglerul de relantiu, cu motorul pornit la temperatura optima, il desfaci putin de tot, daca moare e ok, daca se tureaza carb e inca infundat. Alta precizare, te duci matale frumos si verifici avansul vacomatic, sa nu fie sparta membrana din el.
KLMX
Am desfacut azi din nou carbu si nu am observat nimic suspect in el.Daca cumpar si schimb toate jicloarele rezolv ceva? sau nu jicloarele sunt de vina? poate vreun canal in carb? azi am venit acasa cu socu tras la juma (si ieri), numa asa sta la 1000. Am vorbit cu un mecanic care sta pe strada mea sa ma duc maine pe la el. A zis ca primul lucru va fi un set nou de jicloare si mai vedem noi ! Sper ca nu are ceva grav !
Apropo! Cam din 10 porniri de 3 ori caraie la electromot ceva si se invarte in gol, adica nu cupleaza cu motorul (la volanta). E de la bendix ? E uzat sau altceva?
Mersi inca odata pentru raspunsuri !
Membrana de la avans vacu e bun. Daca trag cu gura aerul din teava se misca in delcou !
nelu_1985
nu cumpara jigloare noi niciodata excl.gif , nu-s de nici o treaba
al1n
si eu am mers o perioada de vreo 3 saptamani cu shocu tras cam la 1/3.mecanicul mia zis ca trrage aer fals.un prieten mia recomandat intai sa ma uit la carburator.lam scos, desfacut(scos tot din el, jigloare, suruburi, etc..), curatat cu diluant si periuta, suflat in el cu compresoru, montat tot si pus pe masina.reglat corect sta acum cu motorul cald la 800. asa ca incearca si asta nu te costa mai nimic si macar ai carburatoru curat.


PS:inainte statea la ralanti la 1000-1100 cu shocul si cand era motoru cald.
KLMX
Am mers azi la mecanic, pai la inceput sa uitat la filtrul de la carb, era curat (ceva normal daca eu l-am desfacut cu totu de 2x) apoi a desfacut carbu in doua si a observat ca nivelu de benzina era prea mare, deci a reglat plutitorul. Dupa asta a verificat jiclorul de relantiu, era bun (desigur dac l-am curatat). A montat carbu inapoi si a continuat la delcou unde iarasi niste observatii : 1)distanta la platina prea mica, 2)axul joaca putin dar nu e grav 3)axul era uscat si la uns un pic cu ulei. A mai verificat si pompa de benzina daca e bun si daca nu e infundat diuza de la retur + teava. Am dat de cateva ori la cama si l-am pornit, surpriza era ca nu statea la relantiu nici acuma, deci a incercat sa regleze din surubul de amestec dar motorul nu reactiona nicicum, adica nici nu scadea sau crestea din ture. A scos surubul complet si surpriza: era rupt la varf. Evident am recunoscut ca era vina mea ca l-am strans prea tare cand am reglat eu carbu ieri. Am avut insa noroc caci era o cutiuta plin cu jicloare vechi si suruburi in torpedou. Deci l-am inlocuit si motorul a functionat bine, dupa care a mai reglat el ceva din suruburi. Rezultat : motorul sta la 800 la relantiu; trage mai bine; nu mai am nevoie de soc cand motorul e cald si in final: nu mai trebuie sa am grija cand ma duc pe drum ca motorul sa nu moara. Mia cerut 10 lei. Eu zic ca a meritat, ca totusi am si invatat de la el cate ceva.
Mersi inca odata pentru atentie si raspunsuri !
Aaaa si era sa uit, mi-a zis ca daca vreau consum mic schimbam jicloarele cu dealea de pe 1300 si scot 4-5%. I-am zis ca deocamdata sint multumit si cu atata.
motanpaul
Salutare.Am si eu o problema cu "furia albastra".Carburatoru meu e un bourget de 1400 cm, luat de nou, are 3000 km facuti.
O data am vrut sa curat sita de la intrarea benzinei in carburator, si sa rupt filetu.
Am reusit sa scot filetu, am luat o chestie denaia nou dar scapa benzina.
Am schimbat capacu de sus de la carburator cu unu vechi, si problema e ca daca trag socu la maxim moare.Pana la jumate merge tras.
Cu capacu original puteam sa trag socu la maxim deoarece se tura masina de o lua naiba.
As putea eu sa pun pe filetu acela banda de teflon sa nu mai scape benzina?
Problema e sa nu manance benzina banda de teflon.Ce ziceti?
Multumesc
bufaru
QUOTE(motanpaul @ 11 Mar 2009, 22:28)
Salutare.Am si eu o problema cu "furia albastra".Carburatoru meu e un bourget de 1400 cm, luat de nou, are 3000 km facuti.
O data am vrut sa curat sita de la intrarea benzinei in carburator, si sa rupt filetu.
Am reusit sa scot filetu, am luat o chestie denaia nou dar scapa benzina.
Am schimbat capacu de sus de la carburator cu unu vechi, si problema e ca daca trag socu la maxim moare.Pana la jumate merge tras.
Cu capacu original puteam sa trag socu la maxim deoarece se tura masina de o lua naiba.
As putea eu sa pun pe filetu acela banda de teflon sa nu mai scape benzina?
Problema e sa nu manance benzina banda de teflon.Ce ziceti?
Multumesc
*


nu stiu ce sa zic de banda de teflon...da' ii pui jos un fir de azbest si nu mai scapa.
argon
silicon rosu. Putin. Iti dai seama ce bun e carburatorul tau de srl daca s-a dus filetul. Sa nu umbli la jiclere ca se duce si acolo filetul la prima infiletare.
tzepesch
siliconul rosu e terminat de benzina. am folosit la garniturile carbului. nu merge.

foloseste cu incredere banda de teflon. am folosit d-aia, e f ok.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.