Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: FIERBE APA IN BORCAN
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
nirosbogos
Ieri ,dupa ce am parcurs o distanta de vreo 20 km,la oprire am vazut ca ies aburi de sub capota.Cand am ridicat-o bolborosea apa in borcan...fierbea practic.Am lasat-o sa se raceasca ,am inlocuit apa si am inlaturat si cartonul care il pusesem in fata radiatorului.La intoarcere am constatat cu stupoare ca iar fierbe.
De unde sa fie problema? mad.gif
ydaniel
termostatul este bun?
nirosbogos
Habar nu am.Nu stiu nici macar unde este amplasat.
bmwh548
Pe radiator...in partea de sus. Vezi ca are o forma pentru cheia de...19 parca (nu mai stiu exact).
ydaniel
termostatul este amplasat pe furtunul ce pleaca din pompa de apa catre radiator.
bmwh548
Scuzele mele pentru prostia de mai sus...acolo e busonul de umplere (nu stiu ce aveam in cap). Termostatul e pe interiorul furtunului (strangi usor furtunul cu mana si il vei simti la un moment dat...ar trebui sa fie la capatul apropiat de radiator...cel putin la mine asa e).
Edit: in zona mazgalita cu rosu.
nirosbogos
O sa il caut sa vad despre ce e vorba.Se inlocuieste usor?De regula asta este cauza?
Merced
Daca ai mers pe caldura cu radiator e posibil sa fi ars si garnitura de chiulasa cu ocazia asta. Daca ai avut si termostatu' blocat pe inchis cred ca o sa te pregatesti sa dai chiulasa jos.
KLMX
Termostat defect ! Nu deschide sau nu deschide complet ! Trebuie schimbat. Nu e greu dar dac nu te pricepi mai bn mergi la un mecanic.
ydaniel
frumos motorul:) e al tau?
bmwh548
As vrea eu smile.gif) E luata de pe net poza (ca sa explic mai clar).
nirosbogos
Cum pot depista daca e de la termostat?Doar asa,la ghici?Il dau jos si-l schimb?Sau se schimba cu totul,adica cu tot cu furtun?
A,cat costa un astfel de termostat?
cristicipaian
daca vrei, dupa ce ai demontat termostatul, suspenda-l cu partea de cupru imersat intr-o cana de apa pe care o pui la fiert. Daca termostatul deschide complect cu putin inainte de a incepe apa din cana sa fiarba atunci este bun. E bine sa il lasi acolo pana se si raceste apa sa vezi daca inchide.
krapcarasu
se schimba usor dar trebuie aerisit dupa .Eu stiu ca-i la iesie din pompa. La mine in zona unu vernet e 28 lei
bygy007
mai simplu il desfaci (scoti) faci aerisirea si mergi 5-10 km daca mai fierbe si dupa asta sigur ai garnitura , uite ce probleme am avut eu

termostatul se afla pe furtunul gros de sus (de lunga busonul radiatorului ) in capatul spre motor (pompa de apa) , are 2 coliere in capatul acela la 4-7cm unul de altul
v_razvan_c
Uite aici e termostatul[attachmentid=1627506358], 2 coliere, se pune cu varful mai ascutit in jos, adica in pompa de apa... smile.gif

8 Mar 2009, 00:23:
Ah, a spus si bygy007 ca sunt 2 coliere, sorry
Sorin_18
QUOTE(v_razvan_c @ 7 Mar 2009, 23:22)
Uite aici e termostatul[attachmentid=1627506358], 2 coliere, se pune cu varful mai ascutit in jos, adica in pompa de apa... smile.gif

<span class='edit'>8 Mar 2009, 00:23:</span>
Ah, a spus si bygy007 ca sunt 2 coliere, sorry
*


e motorul tau???daca da cum ai facut legaturile la electroventilator?biggrin.gif
v_razvan_c
Nu-i motorul meu, dar daca vrei ne vedem la o berica si iti arat, ca mi-am montat si eu...
PH-06-BOA
Monteaza furtunul fara termostat, si vezi daca se mai incalzeste. La vremea de acum, ar trebui sa stea cam la 50-60 de grade, chiar si in oras. Daca nu, a fost termostatul, care se afla acolo unde-i marcat in ultima poza, nu in OZN-ul din prima.
Daca se incalzeste si fara termostat, garnitura sau radiatorul a intrat in criza. De regula, cand e garnitura, la accelerari bruste se vad bule in vas, sau creste nivelul.
Sorin_18
QUOTE(v_razvan_c @ 7 Mar 2009, 23:34)
Nu-i motorul meu, dar daca vrei ne vedem la o berica si iti arat, ca mi-am montat si eu...
*


cand il cumpar ne vedem biggrin.gif
nirosbogos
Am rezolvat problema:termostatul blocat.
Multumesc tuturor.
nirosbogos
Nu am mai folosit masina vreo 2 luni.
Revin cu aceeasi problema:am eliminat termostatul si de vreo saptamana merg fara termostat.Azi am facut un drum mai lung (vreo 12 km) si cand am ridicat capota am observat ca apa bolborosea in borcan,nu asa de tare ca prima data cand am depistat ca e termostatul blocat.Oricum,ma gandesc ca ceva nu e in regula.Ce ar putea fi???
br17rfg
Posibil garnitura de chiulasa sa fe ciupita...
nirosbogos
Cum verific garnitura de chiuloasa?Cat ar costa inlocuirea ei?
ct-03-tvy
pai garnitura e 20 de lei radmasa.gif , mai mare e deranju,..ca trebuie..data chiuloasa jos,..

deci in jur de 100/200 lei..cu manopera cu tot...
br17rfg
mai bine mai uita-te pe aici prin topicuri si o sa gasesti cum se schimba garnitura de chiulasa decat sa dai 100 de ron...sau vinoi la braila si ti-o schimb eu moca decat sa dai bani la toti jepcarii.....
nirosbogos
br17rfg ti-am trimis p.m.
Da ,sunt din Braila.
br17rfg
QUOTE(nirosbogos @ 28 Jun 2009, 15:12)
br17rfg ti-am trimis p.m.
Da ,sunt din Braila.
*


atunci e bine....urmeaza sa imi zici cand vrei sa o schimbam
Hacker
Nu uita de planarea chiuloasei.

Succes...
hodorogea
cam ceva de genul am patit si eu recent. icon_evil.gif

termostatul s-a blocat si nu mai permitea circularea apei pe tot traseul, motiv pentru care se incingea groaznic.

colac peste pupaza, am constatat ca aveam si un por pe prima tevusca din partea de sus a radiatorului.

acum am cumparat un nou termostat (18 lei) si un lipici Bizon (24 lei) cu care am "pansat" zona cu probleme.
dupa schimbare si lipire merge brici, acum sa vedem cat o tine lipiciu' ca-i garantat pana la maxim 100grade.

inca ceva, cam am mizerie pe instalatie, depuneri, rugina, ca la masini.
ce solutie imi sugerati pentru curatarea instalatiei?

seara buna
bygy007
de care radiator ai ? Al sau Cu
hodorogea
Al cu lateralele de plastic. Pusesem mana zilele trecute pe unul de aluminiu complet, pacat ca a fost scapat si avea o fisura de vreo 15 cm pe lateral...
ovidiual3x
Imi cer scuze ca ma bag peste topicul omului dar fiind vorba tot de ceva asemanator cred ca aici ar fi mai bine sa postez decat sa deschid un alt topic.Azi am facut un drum dus intors de 13 km la intoarcere a inceput sa se aprinda becul din bord de la apa ,am ajuns acasa m-am uitat la apa sa vad fierbe sau ceva de genul ,nici vorba era doar putin cald, ce observasem cand m-am uitat ,ca se auzea un fâsâit scurt de la bidon dar nu in continuu,se auzea odata treceau cateva secunde si apoi iar se auzea ,care ar fi problema de mi se aprinde becul in bord ,apa e in recipient ,cam 3 sfert din el ,de unde se trage problema sad.gif (incep sa ma cam satur de treburile astea)
Bulldog
Eu am spalat circuitul de racire cu apa chioara. Am bagat de cateva ori, pana a iesit curata, apoi antigel+apa distilata.
bygy007
hodorogea nasol daca era din Cu mai mergea cu detartrant
hodorogea
se pare ca l-am lipit cum trebuie, nu mi-a mai facut nicio problema. am mers si pe calduri infernale prin traficul infect din Buc si nu a cedat adezivul.
acum traiesc cu impresia ca valvele alea de la capacul vasului de expansiune nu mai functioneaza. o sa cau unul nou.
cat despre spalare cu apa "chioara" nu cred ca este foarte eficienta solutia. ma gandeam sa folosesc "o chestie" d-aia din comert care desfunda tevile biggrin.gif
sa ma risc?
bozzo
Eu zic sa nu bagi chestii din alea din comert de curatat tevile, risti sa iti strice furtnele si tot ce mai e aluminiu prin motor.
Pentru curatat instalatia de racire poti cauta la piese auto de dacia, e o solutie speciala, nu mai stiu cum se numeste, si pe ea scrie cata sa bagi si cu cata apa, si o sa vezi ce pietre iti scoate din instalatie.
Referitor la valvele capacului vasului de expansiune, da capacul jos si scoti valvele sa vezi daca sunt blocate, sunt simple au doar cate un ac fiecare.

3 Jul 2009, 12:19:
Era un topic cu o supernova parca, si a curata instalatia de racire cu solutie din aia de curatat sist de racire. Presupun ca supernova are radiator din plastic, si tipul era tare multumit
nirosbogos
Revin iarasi tot cu probleme.
Am schimbat garnitura de chiuloasa,am reglat si culbutorii.A doua zi am facut un drum de vreo 10 km si cand am ridicat capota am observat ca bolborosea apa in borcan.Cand am desfacut capacul de la borcan,(care este etans,fara niciun orificiu deasupra) a inceput apa sa bolboroseasca foarte tare si sa creasca nivelul in borcan iar daca nu puneam capacul inapoi dadea pe afara.Am constatat dupa aceea ca de fapt se blocase pistonul de la etrierul dreapta-fata si masina a mers infranata (cred ca s-au dus si rulmentii).Am eliminat etrierul si placutele de frana si dupa un alt drum de vreo 10 km (eram plecat din localitate) am intampinat aceeasi problema cu apa din borcan.Am verificat rotile si toate erau reci,deci acum nu mai stiu ce s-a intamplat.
Ce dreaqu sa mai aiba ca peste 4-5 zile plec la mare si mi-a dat temelie. sad.gif
krapcarasu
poate sau nu sa aibe legatura cu infranarea rotii, poate nu e bine aerisita
nirosbogos
As scapa super ieftin daca ar fi asa.Apropo,cum se aeriseste ?
hodorogea
Sunt vreo 12 topicuri pe tema asta.

Oricum, un lucru este sigur. Circuitul nu se mai face asa cum trebuie.
Desi nu sunt mecanic de meserie si nici nu excelez in cunostinte tehnice mi-as permite sa debitez cate ceva.

Scoate termostatul, strange bine colierele sa nu prinda aer pe undeva, verifica radiatorul sa nu piarda apa, da drumul la caldura (ca sa faca circuitul complet), baga apa si aeriseste bine bine... desfa aerisitorul de langa parbriz si vezi daca ajunge apa si acolo... da nu doua picaturi, ar trebui sa dea un jet cat de cat.
Eu am stat la a mea vreo 10 minute "ca popa" cu ea in blana ca sa ajunga apa si acolo cu jet continuu. Altfel ramane aer pe instalatie si nu mai circula apa bine.

Vezi daca se mai invarte fulia de la pompa de apa, ca poate nu-si mai face aia treaba. Verifica cureaua sa fie bine intinsa, daca nu ai electric...

Seara buna
nirosbogos
Am borcanul din plastic,cu furtunul jos.Capacul e strans la maxim si orificiile de pe capac sunt infundate.Daca slabesc putin capacul e bine?Sau trebuie sa fie inchis ermetic?
hodorogea
Nu trebuie sa fie inchis ermetic, d-aia are si supapele alea. Desi ar trebui strans bine si supapele sa deschida la o anumita presiune, eu l-am lasat lejer si nu sesizez modificari.

Oare la ce presiune deschid supapele alea?
br17rfg
Puteai sa dai un semn ca ai schimbat garnitura de chiulasa la altcineva ca asa am fost si eu putin incurcat........Mai ia in calcul si ipoteze ca posibil la cel care ai fost nu a strans chiulasa cum trebuie si sa dus iar garnitura de chiulasa.....cum a zis si colegul de mai sus fa si o aerisire cum trebuie cu toate ca dupa ce ti-a schimbat respectivul garnituta ti-a facut aerisirea......aerisirea franelor este ffff simpla wink.gif
numai bine
nirosbogos
Astazi am bagat in radiator o sticla de lichid de curatare radiator (2+2),am aerisit iar in borcan aveam apa pana la semnul de maxim.Dupa 4 km,cand m-am uitat in borcan,nivelul apei crescuse,aproape cu inca jumatate.E normal?Apa in borcan era calda.
Si inca ceva:cat timp se tine lichidul ala de curatare in instalatie?

9 Jul 2009, 10:35:
Am restrans suruburile de la chiuloasa si dupa 2 minute am vazut in borcan bule mici,care apareau la cateva secunde si se mentineau constant.Dupa vreo 10 min de mers in gol,apa din borcan a inceput sa urce in nivel,pana a ajuns sa dea pe afara(capacul nu l-am mai pus)
Astept raspuns urgent:e chiuloasa?Trebuie data jos si rectificata?
Nu stiu ce sa-i mai fac. sad.gif
Minel
Intreb si eu , dar termostatul ii pus bine .... huh.gif
nirosbogos
Nu are termostat...
bygy007
QUOTE(nirosbogos @ 8 Jul 2009, 21:56)

Astept raspuns urgent:e chiuloasa?Trebuie data jos si rectificata?
Nu stiu ce sa-i mai fac. sad.gif
*


eu pe asta as merge daca ai eliminat toate posibilitatile citeste cu atentie daca ai rabdare intregul topic sau prima si ultima postare
aleXandru90
am si eu o problema cu dacia mea din 98. se incalzeste motorul foarte repede,baga caldura ca nebuna si imi bolboroseste apa in borcan,si cateodata o arunca si afara knd opresc motorul(am mers fara capacul de la vasul cu apa).ma dispera k nu stiu ce o avea k de curand am skimbat setul si am skimbat garnitura d chiuloasa si nu i-am mai pus termostatu.am facut vreo 300km si tre sa ma duc sa ii strang chiuloasa.am facut si aerisire mereu si mereu completez apa k se pierde si nu stiu unde se duce.uleiul e bun,si nu arunca apa pe teava de esapament.ce sa-i mai fac??
krapcarasu
curge din mers sau pe unde nu se observa - calorifer; prinde aer si de aia fierbe
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.