Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: caut electrician
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sweetboy89
salutare. caut un electrician care sa imi faca/verifice toata instalatia electrica. imi fura curent la greu. am un vecin dar nu are el chef de mine. mi-a desfacut electromotoru si avea statoru (park asa ii zice) impuscat. nush ce i-a facut si acum merge. posibil sa fure ala curent? daca nu tre sa iau toata instalatia la masurat sad.gif
CandyMan13
pai tu cum iti dai seama ca "fura" curent?;)da si tu mai multe detalii...
sweetboy89
cand a pus borna la + a facut scanteie. si el a spus ca fura curent dar nu stie de unde. si intr-adevar indicatorul din bord sta langa rosu, daca aprind si farurile se duce acu aproape la minim. acum am pus bateria la redresor sa se mai incarce. poate era si de la baterie k era moarta. ramane de vazut, dar o inspectie la inst electrica trebuie facuta neaparat sa ma mai pot folosi de ea pana il conving pe taicameu sa o dam la remat pt una 9
CandyMan13
pai cu motorul pornit,dupa vreo 2 minute acul de la incarcare ar trebui sa fie la mijloc;cand pui ambele borne la baterie,adica ai montat prima data minusul e normal sa faca niste scantei cand pui plusul.(nu artificii)
daca ar fura curent,uite un exemplu:pui contactul,incerci sa dai cheie si face CLANC si atat...pui inapoi contactul si abia iti palpaie becurile de la bord(asta e cand fura pe la demaror...contact imperfect sau alt fir pus la masa,dezizolat)
da tie masina iti porneste frumos?
a,....si nu uita sa verifici releul de incarcare(aparat de masura conectat la bornele bateriei cu motorul pornit ar trebui sa indice undeva la 14v ) de altfel sa fii sigur ca ai pus firul de excitatie la alternator(sa nu faca contact cand vrea el) si nu uita de lichidul din baterie(daca are "ochi magic" ar trebui sa fie verde,daca nu are desfaci capacul si completezi orificiile cu apa distilata)...
SPOR!
cristianrobert
eu am un electrician foarte bun pe soseaua andronache in colentina are un mic atelier de reparatii electromotoare si alternatoare este super bun baiatu este foarte solicitat curg masinile la el daca vrei itidau nr de tel si e foarte ieftin.
bygy007
daca vrei detalii gasesti aici nu e asa greu , scinteia aia este posibil sa fie facuta de incarcarea condesatorilor din ap radio , cass sau ce ai
sweetboy89
acu sa pun bateria k am avut-o la incarcat. sa vedem ce simptome mai are. avea 12V bateria inainte sa o pun la incarcat. o sa ma documentez mai mult. va multumesc

10 Mar 2009, 12:51:
gata. am pus bateria. dar e o mica problema. la relanti acu la baterie sta langa rosu iar daca o turez la 2000 se duce aproape de jumate.am releu mecanic, posibil sa fie de la el?
CandyMan13
f posibil...
raul93
nu are putere alternatorul sa incarce la relanti. Se intampla si la releu electronic
bygy007
da , cit ai tinut bateria pe redresor
kindeeru56
dac esti din bucuresti te ajut cu placere
bygy007
e din slobozia , dar nu am de gind sa ajung pe acolo decit peste 2-3 saptamini cu masina (cind o sa o am , in rodaj)
sweetboy89
12 ore park. nujt sigur k i-am dato lu tata. acu acul e mai stabil sta la 2-3 mm de culoarea rosie fie turata fie la relanti. dar becurile pe marsarier consuma fffff mult se misca acu 4-5 mm posibil sa fure curent? nici pe faruri nu se duce acul atata.
gabryel21
Si eu caut un electrician bun, in Brasov, cine ma poate ajuta?
giani.cosmin
Sweetboy89 pacat ca esti departe , te ajutam cu cea mai mare placere sad.gif
Sorin_18
acea scanteie nu mai poate fi si din vina ceasului din plafon???
PH-06-BOA
Orice consumator, participa cu cota-parte. Pune un ampermetru (in serie) intre baterie si una din borne (nu conteaza care) si vezi cat curent consuma fara sa ai ceva conectat , in afara de ceas, aparat audio in stand-by si cam atat. Ar trebui sa nu depaseasca, sau sa fie in jurul a 100 mA.
Daca aprinzi pozitiile, faci un calcul simplu, 4 becuri a 15 W plus 10 W la numar, plus vreo 6-10 W in bord, deci cam 80 W. Cat ori 13 V=80 W? Deci cam 6 A. Asa faci cu tot ce banuiesti ca ar fi vr-un hot , dar trebuie sa sti ce putere are fiecare.
Sa vezi daca incarca, cel mai simplu e sa scoti borna (numai daca e clasica), cu motorul la ralanti, si trebuie sa se mentina, crescandu-i putin turatia. Nu turezi , ca arzi tot ce-i conectat in acel moment. Daca se opreste, nu incarca alternatorul.
I-ati un aparat de masura (15 lei) si vei fi surprins, cate poti sa faci, si nu mai astepta la "meseriasi" , ca ti-e destul forumul.
bygy007
50 mA
PH-06-BOA
Mai bine!
cibi25
Salut. Cine stie un electrician bun in Botosani am o mare problema cu alternatorul nustiu din ce cauza dar se duc nu mai incarca. Releul de incarcare l-am schimbat am avut din cel mecanic acum am pus electric cu fir de referinta si tot aceeasi problema imi distruge alternatorul . Cand il montez pe masina totul e ok incarca bine are o tensiune de 14.2V-14.5V dar dupa o perioada nu mai incarca tensinea la bornele bateriei scade la 11.8V am verificat diodele si nu sunt arse e al 4 alternator cu care patesc asa
PH-06-BOA
Ai avut nesansa sa fie toate proaste. Undeva gresesti. Ori nu sunt masurate corect diodele, una din fazele statorului intrerupte , diode in scurt (daca se incalzeste) , baterie proasta, consum mare in instalatie, carbunii nu ajung la colectorii rotorului.
Daca tu il vei desface, il vei repara mai bine ca electricianu' lu peste (si cu ajutorul acestui forum), chiar de n-ai toate conditiile.
bygy007
QUOTE(cibi25 @ 11 Apr 2009, 07:24)
Salut. Cine stie un electrician bun in Botosani am o mare problema cu alternatorul nustiu din ce cauza dar se duc nu mai incarca. Releul de incarcare l-am schimbat am avut din cel mecanic acum am pus electric cu fir de referinta si tot aceeasi problema imi distruge alternatorul . Cand il montez pe masina totul e ok incarca bine are o tensiune de 14.2V-14.5V dar dupa o perioada nu mai incarca tensinea la bornele bateriei scade la 11.8V am verificat diodele si nu sunt arse e al 4 alternator cu care patesc asa
*


iaca aici despre alternator in general si masurare punte
stc_ctln
Salut baieti,.
Am si eu o problema electrica,dupa mine cam serioasa sau cel putin enervanta rau.

Cred ca am vreun scurt pe undeva sau ceva sau cineva imi fura curent,

Sintome: -la relantiu: scade intensitatea lumina la far,cand dau semnal imi palpaie si stopuri(adica pierd din intensitate cand este lumina galbena aprinsa);cand folosesc clansonul se reduce semnificativ lumina farurilor chiar si cand este turata.

Deci practic cand stau la stop imi palpaie masina.fiecare bec.sa nu mai zic cand stau pe avarii.

Pana acum ,am luat masa la puricat si am refacut toate contactele,am izolat toate firele care rataceau prin compartimentul motor,am schimbat panoul de sigurante,am schimbat bateria(am pus de 62A 540Ah)

Am masutat si voltaju de la alternator,si releu(am electronic) si bateria singura si am obtinut: motor oprit la baterie 12,3 12,2v; motor pornit relantiu 13.4v stabil ;motor turat 2500rpm 14,3v. la 2500ture din alternator imi iese 14,7v; la relantiu iese 13,4v

Voi ce spuneti?
Ce sa ii mai fac?

Mentionez ca masina e din 2000,injectie model cu turometru
bygy007
cam putin la relanti fa urmatoarele masuratori si posteaza-le , inclin sa cred ca poate fi una sau mai multe diode duse din alternator

problemele astea sint dezbatute si aici
mmi&g
Va rog daca poate careva sa posteze sau sa-mi dea un PM cu nr de telefon al unui electrician din Bucuresti.

Problema mea e desprinsa din filmele Sf.
Acum vreo 2 luni alternatorul a inceput sa incarce 17-18v.Toata lumea de pe forum a spus ca e releul ,si asa am schimbat vreo 4 relee.Fiecare a tinut cam 3 zile.Am fost la electricin,mi-a schimbat carbunii alternatorului si iarasi releul,si a tinut tot 3 zile.Apoi am ramas fara baterie pt ca a fiert.Am luat alta baterie si alt releu si am facut vreo 2 drumuri lungi in 2 saptamani,timp in care am mai schimbat vreo 2 relee.M-am dus iarasi la electrician si dupa mult chin a constata ca nu am masa la alternator.Mi-a pus o sufa tapana si incarca perfect fara sa mai schimbe releul(de data asta era releu mecanic).

A doua zi am plecat iara la drum lung si pe drum am vazut indicatorul bareriei iar pe rosu+.Ajuns la destinatie tot motorul era stropit de acid pt ca sarise capacul bateriei,iar bateria nu mai avea pic de curent.La intoarcere am pornit-o impinsa,pe drum mi-a fiert motorul de vreo 3 ori pana am realizat ca ventilatorul de pe radiator se invarte ca ochiu mortului si l-am legat pe direct.

Ajuns acasa constat urmatoarele:
-Nu am faza scurta
-La faza lunga farul din dreapta 1/4 din intensitatea celui din stanga
-Nu am proiectoare
-Ventilatorul de pe radiator legat normal porneste si aprinde si proiectoarele si farurile toate in scurt lesinate.
-Daca apas ambreajul pana la capat se aprind avariile
-Nu am stopuri
-Stop pe frana am doar la lampa de pe luneta.
-Si bineilteles alternatorul acre acum incarca cam 18 V

Acum tre sa iau alta baterie,iar de instalatie nici nu stiu ce sa zic.Probabil ca nu o sa gasesc prea usor un electricin sa ma rezolve si cat de cat ieftin.De fapt nu stiu daca o sa gasesc unu capabil sa rezolve asa probleme pt ca experinta service-urilor ma invatat ca daca problema depaseste schimbarea unei sigurante,inseamna ca e prea mult de munca si ca tre sa revin la pastele cailor cand or avea mai mult timp liber.
pcostica
dupa descrierea ta banuiesc un scurt circuit intre spire la infasurarea de pe rotor.Ar trebui sa aiba in jur de 4 ohmi.
Bafta!
bygy007
trebuie masurat si intre un inel si ax, poate da la masa
mmi&g
Alternatorul l-an desfacut si verificat dupa un tipic de pe forum si totul e in regila.
A fost desfacut si de unu din electricieni si la fel a zis ca nu e de la el.Al doilea a pus firele care vin la releu intre ele si a zis ca alternatorul incarca constant,deci nu e nimic in scurt.

Si totusi nu stie nimeni un electrician in Bucuresti.

Exclus service pt ca sunt satul.Am postat pe nova aventurile de anu asta cu incompetentii si hotii care te mint in fata si vor sa te pacaleasca ca pe copiii nou nascuti.

Deadly
Ca sa nu mai deschid un topic nou, as vrea sa va cer si eu o parere. smile.gif
Indicatorul de baterie din bord sta mai mereu pe portiunea hasurata (intre rosu si alb). sad.gif Daca mai aprind si farurile, coboara inspre rosu si sta exact la limita dintre rosu si portiunea hasurata. Daca mai dau drumul si la mp3 si dau mai tare, atunci chiar se duce pe rosu. sleep.gif
Chiar acum, inainte de a posta aici, am masurat curentul din baterie. Dupa o noapte de stat, inainte de a porni masina, bateria avea 12.4 V. Am pornit, am lasat masina sa se incalzeasca vreo 5 minute apoi am tinut-o turata la 3000 RPM vreo 2 minute dupa care am masurat imediat cu motorul pornit si la bornele bateriei imi arata 13.5 V.
Este posibil sa fie defect indicatorul de baterie din bord sau alta e problema ??? huh.gif

PS: Am uitat sa mentionez ca atunci cand am tinut-o in 3000 RPM indicatorul se afla intre portiunea hasurata si cea alba, dar n-a trecut pe alb.
Multumesc pentru rabdare si rog un sfat.
mmi&g
Bine ca dau din colt in colt dupa un electrician si cand colo am vecin de bloc electrician.

Mi-a spus dinainte sa se uite la masina ca am toate becurile arse din cauza ca a incarcat asa mult,si asa a fost.

Despre alternator a zis sa mai iau un releu dala de berlina si rezolva el (sper),ca cica nu se leaga firul ala de referinta direct la alternator asa cum il am eu.Acum problema e ca tre sa cumpar iar baterie si inca un releu.

Pt deadly:Nu te lua dupa indicatorul de la bord.La mine incarca 18v si totusi indicatorul nu iese de pe zona hasurata.Cel mai sigur masori cu un aparat de masura sa ai 13,5-14V la relanti si 13,8-14,4 la 2000 ture.Daca masori bateria cu motorul oprit nu e relevant pt constatarea bunei functionari a masini,ci doar ca sa constati nivelul de incarcare al bateriei.Una incarcata are cam 13V.
Deadly
Am inteles. Multumesc mult. smile.gif
PH-06-BOA
13,2
Ia intreaba tu electricianu' ala ,dar unde se leaga firu' , la semnalizare, sau la frana? Cum ii gasiti, ia-ti cautat mult?
Mr_Devil83
domnilor, o baterie auto complet incarcata si buna are circa 12,8V. Ala de are 12,4v pe ea pote linijtit sa schimbe bateria si mai vorbim apoi.

Baiatul cu 18v de la alternator, tu nu ai scurt in statorul sau rotorul alternatorului, pur si simplu ai sau o masa proasta pentru ca masina e foarte, foarte ruginita sau ai un contact terminat.

Amintiti-mi si mie o chestie: Este ca la dacia 13xx tensiunea de referinta pentru releul de incarcare este culeasa de pe boobina de inductie? Ma refer la instalatia ei clasica, nu la releeele de incarcare cu "fir de referinta".
bygy007
QUOTE(Mr_Devil83 @ 24 May 2009, 00:47)


Baiatul cu 18v de la alternator, tu nu ai scurt in statorul sau rotorul alternatorului, pur si simplu ai sau o masa proasta pentru ca masina e foarte, foarte ruginita sau ai un contact terminat.

Amintiti-mi si mie o chestie: Este ca la dacia 13xx tensiunea de referinta pentru releul de incarcare este culeasa de pe boobina de inductie? Ma refer la instalatia ei clasica, nu la releeele de incarcare cu "fir de referinta".
*


da perfect adevarat

<span class='edit'>24 May 2009, 02:31:</span>
QUOTE(mmi&g @ 22 May 2009, 09:25)
Alternatorul l-an desfacut si verificat dupa un tipic de pe forum si totul e in regila.
A fost desfacut si de unu din electricieni si la fel a zis ca nu e de la el.Al doilea a pus firele care vin la releu intre ele si a zis ca alternatorul incarca constant,deci nu e nimic in scurt.

Si totusi nu stie nimeni un electrician in Bucuresti.

Exclus service pt ca sunt satul.Am postat pe nova aventurile de anu asta cu incompetentii si hotii care te mint in fata si vor sa te pacaleasca ca pe copiii nou nascuti.
*


imi spui cind esti disponibil poate te ajut eu , sint acasa dupa 15.30 de luni pina vineri incepind de saptamina viitoare, YM sau PM

<span class='edit'>24 May 2009, 02:36:</span>
QUOTE(Deadly @ 22 May 2009, 09:44)
Ca sa nu mai deschid un topic nou, as vrea sa va cer si eu o parere. smile.gif
Indicatorul de baterie din bord sta mai mereu pe portiunea hasurata (intre rosu si alb). sad.gif  Daca mai aprind si farurile, coboara inspre rosu si sta exact la limita dintre rosu si portiunea hasurata. Daca mai dau drumul si la mp3 si dau mai tare, atunci chiar se duce pe rosu. sleep.gif
Chiar acum, inainte de a posta aici, am masurat curentul din baterie. Dupa o noapte de stat, inainte de a porni masina, bateria avea 12.4 V. Am pornit, am lasat masina sa se incalzeasca vreo 5 minute apoi am tinut-o turata la 3000 RPM vreo 2 minute dupa care am masurat imediat cu motorul pornit si la bornele bateriei imi arata 13.5 V.
Este posibil sa fie defect indicatorul de baterie din bord sau alta e problema ??? huh.gif

PS: Am uitat sa mentionez ca atunci cand am tinut-o in 3000 RPM indicatorul se afla intre portiunea hasurata si cea alba, dar n-a trecut pe alb.
Multumesc pentru rabdare si rog un sfat.
*


masuratoare simpla fara consumatori la relanti (doar motorul mergind )sub 13,5 probleme
nu te lua dupa indicatorul din bord , pune aparat de masura care stii ca functioneaza bine (indicatie corecta ) direct pe baterie
cu consumatori la 1000 de ture sub 13,5 probleme
daca vrei sa afli mai multe da o cautare dupa ID meu si vei gasi destule despre incarcare si probleme
Deadly
@Mr_Devil83, bateria are 1 an si jumatate (Rombat Pilot 60 Ah) si intotdeauna mi-a aratat 12.4-12.5 V cu motorul oprit (am mai masurat in trecut de cateva ori). Problema e ca inainte (acum vreo 2-3 luni) imi arata cu motorul pornit 14.3 V si indicatorul statea aproape de jumatate, unde ar trebui zic eu. blink.gif
Acum imi arata doar 13.5 V indiferent de turatie, asta e problema. Am destui consumatori insa bateria nu mi-a facut niciodata probleme la pornire (nici chiar in iarna).
De asta eram nedumerit, daca e o problema de la indicator sau de la alternator. blink.gif
Oricum multumesc celor care s-au interesat si mi-au dat un raspuns.
bygy007
verifica masa de la alternator la aripa stinga fata cablul intre baterie si alternator (ia-o dupa culori , unul vine de la baterie la alternator si altul de la alternator la blocul de lumini apoi la contact bobina releu detalii aici
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.