Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Imi uda bujiile cu ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alexxnolimit
Salutare , am si eu o mare problema in legatura cu o dacia 1300 ! Are motorul nou in schimb am schimbat bujiile de curand dar nu stiu care este cauza de mi le uda imediat cu ulei si merge ca draq . Vreau sa ma ajutati si pe mine cu un sfat ce si cum sa umblu (precizez ca la ciocul de papagal din carburator imi cam da benzina pe langa garnitura de sus) !
gimsys
regleaza avansul cred
CandyMan13
ulei pe bujii=nu mai exista etansare pe cilindru iar uleiul ajung in piton=>fum negru,papa ulei,lipsa putere
rezolvare=set(segmentare NU,asta doar daca camasile sunt perfecte)
daca erau ude de benz era alta treaba
Mr_Devil83
Si daca i le uda din cauza supapelor uzate? Poate o schimbat setul si nu a rectificat chiulasa.
alexxnolimit
Setul motor este bun in schimb nu stiu daca si chiulasa este buna ! Cum Verific daca sunt bune supapele ? aaa si apropo nu imi da fum negru , imi da un fum alb ca si cum ar fi abur dar miroase a fum , si de tras motoru trage chiar foarte bine pot sa spun! Astept parerile voastre !
ydaniel
cel mai probabil sunt uzate ghidurile si supapele.
kindeeru56
asa am patit eu acum o saptamana este de la segmenti de ungere, baga ulei pe evacuare in mare parte se cam cere un set nou si daca faci rost de set cu segmenti de ungere tip omida SA NU TAI DIN IEI , uitate in capu la piston si vei vedea ca ai ulei acolo. bafta. eu am si planato am scimbai si ghiduri si semeringuri si supape facute si verificate cu acetona, trece ulei pe langa segmenti de ungere si baga in capu la piston.si mai departe va dati seama ce se intampla
Toor0p
am patit si eu la fel, incearca sa mai pui o saiba in plus la bujie,o sa se distanteze putin, eu asa am facut si am rezolvat problema momentan,oricum trebuie sa faci motoru... smile.gif
gaby-cta-ro
Omul a zis ca are motorul nou ( asta inseamna probabil set schimbat de putina vreme ). Cel mai probabil ghiduri supapa.
Fum alb = ulei in cilindru
fum negru = benzina in exces
Dacia1310'94
Aceeasi problema o am si eu, cu bujiile pline de ulei ... la mine nu prea scoate fum dar in schimb la evacuare pute foarte rau a benzina, semn ca arderea e incompleta ... dar pe mine ma intereseaza cum fac sa nu mai am ude bujiile (mai explicit daca se poate ... ca pe un copil mic daca puteti sa explicati ce si cum sa fac)
tichondrius95
Poate ai luat bujii nepotrivite, dak zici k ai motor nou, iar de cand ai pus bujiile astea ai problema asta.
al3x69
salut!si mie imi uda bujiile dar nu toate,si miroase si a benzina,de consumat ulei imi consuma,fum albastru/negru nu scoate,scoate asa alb,dar nu mult...bujii am si sinterom si brisk..c credeti ca e????sper sa scap cu o segmentare.dati'mi un raspuns va rog!!!!
Tudor Badescu
Fum albastru inseamna consum mare de ulei.Nu cred ca o segmentare mai rezolva.Cel mai sigur se vede la demontare.La uzura aia poate mai poti ameliora binisor cu segmenti U-flex(omida).Dar la demontare sigur ca o se vada ca mai trebuie si alte piese.Daca nu iti permiti cheltuieli mai mari incearca o segmentare,tinand seama ca nu consumul de ulei in sine e problema ci cauzele care il produc.Iar acele cauze duc si la consum mare de combustibil.Asa ca segmentat,chiar daca mai ramane un consum de ulei,oricum mai mic,macar nu mai sunt jocuri mari la segmenti care sa-i poata rupe,elimini alte eventuale probleme din motor,bujiile nu se vor mai ancrasa,iar consumul de benzina devine foarte aproape de normal.
Merced
Si eu am patit o faza d-asta cand am plecat pe 2 ianuarie la tara cu rabla din semnatura, sub pretextu' ca luasem o rovinieta pentru a merge de revelion ~100km. Ei bine daca de revelion s-a comportat exemplar, pe 2 cand am iesit pe A1 si am ajuns pe la km 100 cand a inceput sa ma scuture un pic. Deja pe la km 90 la ralanti nu mai statea, iar la km 80 am oprit in Petrom sa-i dau de cap. Ma apuc eu sa verific intai carburatoru', il curat "taraneste" cu palma, in continuare mergea foarte rau. Ma apuc sa scot fisele, ajung la cilindrul 2 si vad ca nu e pic de reactie cand scot fisa. Ma enervez, scot bujia, era neagra si uda. Caut prin masina alta bujie, mai gasesc vreo doua, tot Brisk si bune(schimbate doar de rutina, doua le-a oprit mecanicu'). Bag una, dau cheie, porneste sfert, merge tun, eu fericit imi vad de drum. La km 64 ies de pe autostrada, ajung la bunica-mea in curte si dupa ce o las vreo ora sa stea, mai scot bujia sa vad cum se prezinta. Din nou, nu asa de neagra, da' oricum nu era bine. Scot si restu' de bujii, toate arata absolut ok, caramizii, uscate, etc. Ma gandesc ca s-a dus dracu' ceva la cilindrul 2, si aia e, ca de umblat la motor nu mai stau la o asa rabla. Mai curat un pic bujia, o bag la loc, plec spre Pitesti.
Pe la km 100 incepe sa scuture iar. Ii dau cat de tare mai poate, ajung cu greu la Carrefour in parcare. Desfac bujia, la fel, neagra, uda.
Mai cotrobai prin "piese" si gasesc si o fisa nou nouta. Bag cealata bujie buna si pun fisa noua.
As mentiona ca fisa veche [mai] conducea curent, da' nu stiu cat de bine, ca de "zgaltait" ma "zgaltaia".
Dau cheie, merge poza. Si de atunci am mai facut cateva sute de kilometri.

Povestea asta lunga si greu de citit are o invatatura usoara: inainte sa tragi concluzii pripite, ar fi bine sa pui si o fisa noua la cilindrul respectiv. Cost aproape 0.
al3x69
aproape asa mi sa intamplat mie aseara...ieri am vrut sa pornesc masina..o pornesc si mi se opreste ..mai dau la cheie si nu mai pornea,semn ca sa inecat,scot bujiile erau ude si negre.le schimb cu altele curatate de mine la aragaz facute ca noi,toate bune si frumoase.Peste vro 2 ore cobor la masina ca sa plec nu mai vroia sa porneasca deloc deloc...scot iar bujiile iar ude si negre,le scot pe rand smile.gif)) ca nu stiu sa le pun la loc daca le scot pe toate:))) le curat le usuc cu bricheta in masina ca afara era un frig d numai puteam si le pun p masina umblu un pic la delco (mai bine nu umblam) si a pornit,am plecat cu ea si pe drum a inceput sa ma zgaltaie cam rau si nu stiam de ce,mai dadea si rateuri in carburator ca se auzea.merg asa cu ea k nu stiam ce sa ii fac si apoi si'a revenit nu ma mai zgaltaia.aaa am uitat sa va zic ca a 2a bujie (numarand de la radiator) nu functiona...o fi fisele devina??sa cumpar fise??si de care???
adrianadrian
legat de bujii cu ulei...am si eu probleme tot ceva in genu numai ca la mine gasesc ulei pe filetu bujiei...masina trage bine,ulei mai papa adik nush exact pt ca imi curge pe la garnitura de capac...din ce cauza sa fie ulei pe filete?
BennyORWO
Salut.
Am si eu o problema de 2 zile incoace:dimineata cand pornesc masina,instantaneu se uda bujiile de la pistonanele 2 si 3.
E foarte urata faza,ca trebuie sa stau sa schimb mereu bujiile.
Precizez ca pornesc doar cu soclu tras,fara sa apas acceleratia.
Masina are setu facut acum 3 saptamani.
nikuniku
BennyORWO motoru ala e nou nascut si nu stie nici cum al chiama,mai mergi cu ia pana se pasuiesc segmentii,si daca tot asa face,cam dupa 1000-1500 de km atunci e o problema,poate fi si fisele de bujii duse la cilindrii aia sau supapele nu sunt reglate bine,
stabil777
Fum citeodata in exces si negru am si eu ,bujiile cind le desfaceam erau negre, pe filet la bujii am si eu ulei ,in cilindru vin si vapori de ulei prin teul furtun de la culbutori, o fi si de la ala ca fum alb sau albastrui nici vorba ,niciodata ,da negru la greu !

Daca benzina vine in exces si este nearsa complet se mai duce si in baie ,subtiaza uleiul care devine mai fluid ,specialistii spun ca benzina nu arde oricum complet fiindca nu are timp sau bujia nu are flacara corespunzatoare,pardon scinteia ,preocupat de calitatea bujiilor cind auzi pe unii ca de noi nu pot fi uneori bune, ma gindeam la un aparat de incercat bujii!

Si asa navigind teleleu pe you tube iata un rus ce bujii a inventat ,cine cunoaste rusa si intelege sa traduca si noua in linii mari , bujiile sunt un fel de generatoare pe baza de magneti ,in electrodul de masa a fost data o gaura pentru ca scinteia sa fie inmultita si dispusa circular si echidistant.

Cind incercam bujiile alea negre sau ude ,dadeau o scinteie neuniforma ,nelalocul ei, ca un nebun cu ochi incrucisati!

vizionati bujia minune! http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=HzdlZMNvnPk

Si gindindu-ma iar la gpl trag o concluzie ca e net superior si economic tocmai pentru ca fiind vaporizat sau expandat este nevoie de putin pentru ca pistoanele sa aiba timp in cursa lor rapida sa-l arda si sa nu arunce o portie pe evacuare asa cum se face cu benzina!

Pe gpl cind verificam bujiile niciodata nu le-am gasit negre ,dimpotriva capata la electrozi datorita arderii bune culoare de bronz, la benzina in schimb ,negre la greu!

Azi am verificat termostatul daca a fost bine pus ,adica cu arcul inspre motor, era bine deci, apoi am scos amindoi senzorii de pe chiuloasa sa-i incerc cu ohmetrul ,sunt buni si'astia.
Miine o sa incerc si lambda sa vedem daca mai scoate tensiunea de 0,2-o,8v!
Rezistorul il incercasem mai demult cu ohmetru si era bun.
culturism
si eu am patit la fel deoarece motorul are o oarecare uzura si din cauza frigului se contracta si scapa ulei
nikuniku
culturism cat de mult se,,contracta,,motoru tau la frig?se face mai mic?eu ma mai uit din cand in cand la ulei si la apa,si acum ca este mai frig afara nu mi sa parut ca sa micsorat motoru radmasa.gif radmasa.gif
Lucian MC
El a afirmat ca otelul se contracta datorita frigului,chiar daca tu nu observi motorul ala se mareste si micsoreaza cu cativa microni din cauza diferentelor de temperatura ,diferenta nu este mare dar este de ajuns . Ia si citeste o carte de studiul materialelo,Referitor la problema colegului initiala poate fi foarte bine garnitura de chiuloasa pusa invers sau cu defectiuni din fabrica .Fum alb de obicei cere garnitura de chiuloasa ,Chiuloasa ta poate fi ovalizata ,acesta fiind termenul folosit de mesterii de la mine din zona,sfatul meu este sa ii faci planul si sa refaci scaunele supapelor daca vrei sa folosesti masina mult timp. si referitor la bujii ude de ulei inafara electrodului sincer nu am vazut altfel la masini,nici la dacie nici la daewoo nici la masinile care le-am mai desfacut dealungul timpului
BennyORWO
Mda.
Am sesizat urmatoarea chestie:dimineata cand pornesc motorul,daca nu trag la maxim de soclu,acesta nu uda bujiile smile.gif .
maho
QUOTE(culturism @ 11 Dec 2011, 18:19)
motorul are o oarecare uzura si din cauza frigului se contracta si scapa ulei
*


Si cam unde crezi tu ca se duce uleiul, din baie ?
@BennyORWO: e vorba de șoc, nu "soclu"; asta mi se intamplã și mie (curios, de cand am schimbat bujiile si fișele). Aia e, il las doar la 1/2 (altfel înneacã), și-l țin din accelerație.
dacia98
haideti sa va spun o chestie:
orice motor pus la punct trebiue sa parcurga cam 500 de km sa se uzeaza putin ca toate piesele sa gaseasca locul lor. Am patit eu asa, al meu manca bujiile ca dracu daca iarna trageam socul imi udea cu ulei si mereu trebuia sa-o curat, si scotea fum albastru forte mult. Dupa ce am pus segmenti noi(camasile n-au fost uzate f mult)trebuia sa parcurg cam 500 de km pana si-a revenit(n-a mai scos fum). Credeam ca am facut eu vreo prostie dar am intrebat un mecanic care mi-a atras atentia la aceasta chestie ......
PH-06-BOA
Referitor la lincul cu rusul, nu stiu daca e ideea lui (n-am vazut data), dar eu am bujiile gaurite pe motor, de vre-o doi ani, si rezultatele sunt superioare. Un alt exemplu m-a convins, la o aprilia de 125 a lui fi-miu, nu se tura prea mult, se plafona pe la 4000. I-am pus o bujie de la dacie , si gaurita, si trecea usor peste 10 000 de ture, si un consum de 12%, de, ca-i placea. 12trs de pe forum, mi-a dat cateva filme ale unor Francezi, care au experimentat, si le-am facut si eu. V-am mai spus, dar n-ati trecu p-acolo, poate. Deci, in electrodul indoit (de masa) se da o gaura de 1mm, in dreptul electrodului central, si e cam acelasi lucru care e la Rus, cu acel inel. Daca e si conica gaura, mai bine. Eu am si crapat (cu foarfeca de tabla) si apoi departat capetele la electrodul de masa, si e ca la o bujie cu doi electrozi.
Acum, pentru tine, care schimbi bujiile des, fa doua reductii (cum are si rusul pe cea de bronz de pe bujia din mana), care le bagi in locul bujiilor, in care bagi apoi bujiile. Reductia va fi mai lunga, iar gaura dinspre camera de ardere e mai mica decat filetul, pentru a ascunde putin electrozii bujiei. Nu se vor mai ancrasa niciodata si vor sta ca la GPL. Eu am dat si desen sau schita bucsei, pe forum. Pana-n 90, toata lumea folosea asa ceva (cine stia), pentru ca nu se gasea nimic pentru masina.
mitza_vladut
sal sad.gif
am si eu o problema cu bujia de la postonu 1 mi-o uda cu amestec de ulei si benzina sad.gif ...
am reglat culbutori si tot o uda...ast pareri...
r3d
salut verifica daca ai scanteie la acel piston. regleaza avansu, amestecul carburant ,verifica fisa plus buji(rezistenta lor),iar daca totul e reglat pus la locui
lui sar putea sa ai probleme pe la compresie(la dacia mea imi uda la 1 si la 4 si am dat de segmenti de ungere sparti)
razvan32
zilele trecute am schimbat bujiile Brisk pentru ca nu imi placea cum mergea motorul.
am luat un set de bujii Sinterom, le-am pus si merge altfel motorul.
M-am uitat la bujiile care le-am dat jos si am vazut ca nu arata bine.
Mai jos aveti pozele cu cele 4 bujii.
Imi spuneti si mie care din cele 4 buji sunt cele mai proaste si ce probleme au de apar asa?
corbex
Nu bujiile-s de vina ca au ulei pe ele, ci segmentii icon_mrgreen.gif
Eventual simeringurile de supapa.
sebymesteru
Mai da' bujiile alea is cam albe,ai amestecul cam sarac(prea putina benzina sau prea mult aer). La cele mai ancrasate posibil sa ai si scanteia mai slaba la cilindrii respectivi. Oricum ca sa vezi cum arata o bujie,trebuie sa faci un drum mai lung inafara sa mearga motorul ala la o turatie mai constanta si atunci vezi cum arata cel mai bine.
sspoitoru
am patit si eu ieri
dupa o saptamana, pornesc tigaia si cand dau sa plec incepe sa tremure
mi-am dat seama ca merge in 3
deschid capota si trag fisa 3(de la radiator spre habitaclu) si nici o modificare
scot bujia, o curat, o pun inapoi si mergea dar cand si cand intrerupea

asa ca azi le-am dat pe toate afara, toate negre si cu ulei pe filet
am desfacut si capacul delco si toti contactii erau negrii(cu smirghel "de platina" deabea s-a curatat), inclusiv cel de pe pipa

am pus alte bujii, ceva ngk cu filet lung de pe un chevrolet cruze+capacul curatat si a pornit la sfert, chiar fara soc (ca am uitat sa-l trag) si tinea si relanti-ul....

acum, ma asteapta o schimbare de garnitura de chiulasa sau chiar ceva segmenti pe la pistonul 3, daca nu toate?

fum nu scoate, de tras trage binisor, uleiul nu e din turbina(m-am uitat in galerii si turbina si totul e bec)

wacko.gif
B17XGG
Ce motor ai pe "tigaie" ?
sspoitoru
1.3 stoc, set borgo+ihi rhb4+solex 32 dis... are topic la jurnal
a si am uitat sa spun ca de cateva luni i-am montat semeringuri la supape, goetze, ca nu avea de loc

poza cu motorul
Cristi1980
@sspoitoru carburatoru ala solex 32dis nu se impaca bine cu motoru tau 1,3, de acolo problema cu udatul bujiilor. Trebuie jetat carbul cum trebuie la jiglere.
Cauta pe aicea ca s-au mai lovit si altii
ce presiune iti scoate ihi rhb4? ai ceas de boost?
sspoitoru
sunt in tema cu carbul asta, au fost ceva pb dar s-au rezolvat
ma gandesc ca din cauza amestecului bogat sunt negre bujiile ca doar e "supraalimentat"
dar uleiul ala prevesteste ceva....

presiune 0.4-0.5bar, pe ceas
B17XGG
Uleiul nu mai poate veni decat de la segmentii raclori (de ungere) uzati.
corbex
Sau de la ghiduri de supape uzate. Supapele joaca in ghiduri, asa ca simeringurile de supapa devin inutile.
B17XGG
Presupui ca supapele joaca tontoroiul in ghiduri. Daca ai ajustaj corect (0.03) nici nu este nevoie de simeringuri decat asa .. ca moft. Si sa nu uitam ca motorul mai este si supraalimentat.
sspoitoru
posibile ambele variante(segmenti/supape)
setul asta e bagat acum 14-16 ani
chiulasa e originala, din 87 nu s-a umblat la ea.

o sa mai merg un timp cu ea sa vad in cat timp murdareste bujiile
ciudat e ca nu mananca ulei si nu scoate fum.....

sa fie oare ceva pe la garnitura de chiulasa?
din cauza turbo ?
B17XGG
Aproape imposibil sa ajunga uleiul in cilindru prin garnitura (cu atiat mai putin ca este turbo). Cel mult in lichidul de racire.
sspoitoru
QUOTE(sspoitoru @ 31 Jul 2013, 22:16)
nu scoate fum.....
*



acum scoate blink.gif

am zis sa bag gazele de carter in admisie, sa nu mai iasa fum de sub aripa
zis si facut
deabea m-am mai inteles cu ea, am umblat la amestec, relantiu si am putut pleca cu ea
la o plecare de pe loc, in curba, vad in oglinda un nor de fum asa ca am inceput sa urmaresc oglinzile laugh.gif
scoatea un fum ca de trabant

am ajuns acasa si am scos iar gazele din admisie si e alta masina wacko.gif

chestia e ca asa cu gazele in admisie i-am dat niste blanite de mi-au si sarit niste furtune pe acolo de la presiune si cu ocazia asta fumega si fara carter in admisie mellow.gif
&feature=youtu.be
&feature=youtu.be
sspoitoru
am desfacut si gasit pistonul 2 (de la volant) spart intre segmentii 1-2 si intre 2-3+segmentul din mijloc in 3 bucati
nici proaspetele semeringuri de supape nu erau ok, doar 2 mai erau bune....
restul ori cu arculetul sarit, ori rupta buza...
B17XGG
Sigur nu lucreaza in regim detonant ? Ca dupa aspect cam asa aduce ...
sspoitoru
da, de acolo se trage
am avut cateva zile capsula vacumatica blocata pe maxim, asta prin martie-aprilie...

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.