Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Planetare DSN cu bile (Tunari) - opinii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Piese auto - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
CrysMM
Am vazut ceva discutii pe aici despre planetarele cu bile din Tunari. Zic ei: - C$a la Audi dom'le.

Am gasit site-ul lor, am sunat, am vorbit cu o duduie si am cerut informatii. Au astfel de planetare la pretul de 600 RON perechea cu tot cu montaj. Garantie 2 ani.

Acum nu stiu ce sa zic. A luat cineva de la ei? Cum se prezinta calitativ, ca pana la urma asta este esential.
CrysMM
Nu are nimeni idee?

Trebuie sa schimb planetarele, cea din dreapta huruie deja in linie dreapta. Cele "originale" ies din discutie, la cele de Asam ma abtin.

Sa vad daca se gasesc ceva facute pe afara. Eu la 1310 am pus ceva italiene si s-au comportat exemplar si inca se compoerta exemplar dupa multi Km, mai ales ca masina nu a fost menajata deloc.

A, inca ceva. Din cate am vazut eu pe site-ul lor, acele planetare par rectificate, facute din planetare uzate. Cumva de asta cer planetarele vechi la schimb? Inlocuiesc sistemul cu tripoda cu RZeppa?
bobomaster
Daca ne dai si noua acel link catre acel site poate te alegi cu vre-o parere, altef nu stiu ce sa zic.
misu78
Nu am deloc incredere in cei de la Tunari! La vechea Dacie 1310 am rectificat planetarele mele si ale unui vecin. Nu am avut treaba cu ele 4 ani(70000 km). La DSN am rectificat o planetara de 4 ori in 8 luni si nu au nimerito. Pana la urma am renuntat.
CrysMM
Acesta este link-ul:


http://www.reconditionariplanetare.ro/


Pe site nu sunt preturi sau modele, eu am sunat.
thektalin
Eu pe DSN am fost mereu la tunari si dupa 2 ani(in care s-a mers in proportie de 70% pe drumuri foarte naspa) dupa prima schimbare de planetare(din acelea rectificate) a inceput sa sune putin si am fost la ei si mi-au schimbato. Recomand.
CrysMM
Cam cati Km ai mers cu ele? Intreb pt eu fac cel putin 60.000 km pe an si as vrea sa stiu la ce sa ma astept.
aluibasarabeanu
eu personal am incredere in cele italiene cu bile.Am dat 220 lei pe cea din dreapta si dupa 10000 de km se comporta foarte bine, o sa vad mai incolo.Eu sunt un sofer temperat si oricum nu vreau sa dau 470 lei pe una de uzina.Daca cele italiene ma tin la jumatate din cat tin cele de uzina mie tot imi convine.
CrysMM
Italiene am pe 1310. Nu stiam ca sunt cu bile. Am cam 50.000 km cu ele si nu scot un sunet.
cosmin_patrascu
eu am cumparat in noiembrie anul trecut o planetara din Alexandria de la un magazin de piese auto era turceasca parca am dat pe ea cam 170 -180 ron nu mai tin minte exact cat si am mers cam 50000 km si nu am nicio problema dar saptamna trecuta mi s-a rupt burduful,deci este foarte buna si ca banii astia zic eu k e ok
thektalin
QUOTE(CrysMM @ 16 Mar 2009, 12:45)
Cam cati Km ai mers cu ele? Intreb pt eu fac cel putin 60.000 km pe an si as vrea sa stiu la ce sa ma astept.
*



nu stiu ce sa-ti zic, dar aproximativ 10.000 km/an , ceva de gen, dar oricum sunt super ok si te servers repede, si au si planetare originale Dacia, noi, nerectificate, la preturi bunicele(parerea mea).
NonNy_Gty
aveti idee daca gasesc planetara dreapta fabricata in italia in targul de la VITAN??? thx
puiu82
@Nonny,italiene nu stiu daca gasesti.......dar am auzit pe cineva laudandu-se cu niste planetare nemtesti la 250 ron bucata.
Sau de origine la 800 ron setul.
Bafta!
CrysMM
Bun, m-am lamurit. Deci cele din tunari nu sunt noi, sunt rectificate s-au mai bine zis planetare vechi rectificate si modificate, asta din ce am inteles eu. Mai bine cumpar 2 noi. O sa caut italiene ca pe cele originale nu dau banii decat daca-mi garanteaza cineva ca nu bat 100.000 km minim, cea ce nu garanteaza nimeni. Mai ales ca garantia aia este mai mult de forma, nu ca se rezolva ceva in caz de probleme.

L-a mine nu bate decat cea de pe dreapta, am vazut astazi ca are burduful schimbat la roata, probabil s-a mers ceva km cu el spart. Cea scurta vad, tot astazi in cartea de service ca a fost schimbata in garantie pe la 10.000 de km si am mai vazut ca este mai groasa, cred ca nu este de origine Dacia. Tot astazi am vazut in cartea de service ca are telescoapele schimbate, tot in garantie si are puse pe gaz sau cum le zice. Ma miram eu de ce este un pic mai rigida masina fata de ce DSN-uri am mai condus.

Eu zic sa le schimb pe amandoua, planetarele, ca tot am ajuns la 60.000 km si trebuie sa schimb uleiul la cutie. Daca nu o schimb acum si pica peste x luni iar trebuie sa umblu la ulei. Asa ca le schimb pe ambele si cea de stanga o tin de rezerva si cealalta o rectific, sa fie acolo.

Multumesc pentru parerile voastre si timpul acordat. In caz ca mai are cineva o parere sau un sfat este binevenit.
Stefan_B
Sfatul meu e:
1. Da jos planetara lunga, schimba-i ambele burdufe, dar verifica intai sa nu aiba joc. Daca e asa, nu ai de ce s-o schimbi.
2. La planetara cazuta, poti sa incerci sa schimbi doar partea dinspre roata (cu tot cu ax). Cred ca se gaseste ca piesa de schimb. Poti sa pui RZeppa sau nu. Oricum, planetarele mor din cauza burdufelor.
3. NU Spala vaselina veche cu solvent
4. Foloseste o vaselina buna, eventual cu Mo2S - iei de la mag de motociclete.
Maskatu
Am si eu o intrebare si cred ca aici e locul potrivit sa o adresez. Daca am un burduf iesit (cel dinspre roata), afecteaza cu ceva planetara? Am luat unul nou (9 lei) ,am fost la mecanic dar e intepenit rau de tot surubul ala de 32 sau de cat e, si nu vrea al boalii sa iasa deloc. Cred ca s-a folosit si degripant.
Diac
Planetarele mele au fost rectificate in Tunari si pana acuma nu fac pb, cred ca au trecut cam 50.000 de km, INSA ......
eu recomand schimbarea burdufelor de cauciuc cu unele de plastic de LOGAN. diferenta de pret e semnificativa, cele de Logan costau cam 50 RON, dar nu se rup la fel de repede. Vedeti ca s-a mai discutat pe forum.

Maskatu
Decat 50 de lei pe burduf de logan mai bine 9 pe burduf de super nova. Din cate vad cauciucul e chiar foarte "gros". Problema e cu surubul ala blestemat.
Diac
pai ala de cauciuc il schimbi la fiecare doua trei luni, burdufele de Logan le am de 2 ani... sincer chiar nu am chef sa le schimb asa in veselie.
Stefan_B
QUOTE(Maskatu @ 18 Mar 2009, 13:00)
Am si eu o intrebare si cred ca aici e locul potrivit sa o adresez. Daca am un burduf iesit (cel dinspre roata), afecteaza cu ceva planetara? Am luat unul nou (9 lei) ,am fost la mecanic dar e intepenit rau de tot surubul ala de 32 sau de cat e, si nu vrea al boalii sa iasa deloc. Cred ca s-a folosit si degripant.
*



Da, o strica. Piulita de 32 e stransa tare, probabil ca mecanicul tau nu are scule bune. Nu are voie sa nu se desfaca, dar repet - e stransa serios. Degripantul ajuta... cam cat o frectie la un picior de lemn.


QUOTE(Maskatu @ 18 Mar 2009, 14:11)
Decat 50 de lei pe burduf de logan mai bine 9 pe burduf de super nova. Din cate vad cauciucul e chiar foarte "gros". Problema e cu surubul ala blestemat.
*



De-aia n-are ursul coada, ca toti vrem si ieftin si bun. Numai chinezariile sunt ieftine...
Maskatu
Eu nu am zis ca vreau ieftin si bun, dar cauciucul e mai gros decat cel care e acum pe masina, si pare mai bine facut. Cel de pe masina e destul de subtire, si de aceea s-a si rupt. Doar nu s-o rupe intr-o saptamana...Si astea la 9 lei nu sunt "chinezarii", pur si simplu sunt burdufurile ei originale, si atat costa.
djasu82
iar eu am burdufele originale si tot sunt bune chiar le-am verificat personal am tras de ele am rotit roata sa vad daca e intapat si nimic. Oricum e bin de stiut ca sunt burdufuri de logan ...
In legatura cu planetarele daca se fac rost de cele nemtesti nu mai ai are moarte poti negocia si accelera in curba ... Cu cele originale daca accelerezi in curba asa se duce naiba si apar bataile respective. La cine ai bate planetara in line dreapta trebuie sa fie schimbata cat mai repede riscul e de a se rupe.
Diac
Burdufele de cauciuc le schimbam la maxim 3 luni, de aceea am trecut la burdufe de plastic.

De altfel se potrivesc si planetarele de Logan DCI din cate am citit pe aici pe forum, asta daca va tin buzunarele smile.gif icon_mrgreen.gif


CrysMM
QUOTE(Stefan_B @ 18 Mar 2009, 11:57)
Sfatul meu e:
1. Da jos planetara lunga, schimba-i ambele burdufe, dar verifica intai sa nu aiba joc. Daca e asa, nu ai de ce s-o schimbi.
2. La planetara cazuta, poti sa incerci sa schimbi doar partea dinspre roata (cu tot cu ax). Cred ca se gaseste ca piesa de schimb. Poti sa pui RZeppa sau nu. Oricum, planetarele mor din cauza burdufelor.
3. NU Spala vaselina veche cu solvent
4. Foloseste o vaselina buna, eventual cu Mo2S - iei de la mag de motociclete.
*





Nu mai are rost, cea din dreapta bate in linie dreapta. O sa le schimb pe amandoua, trebuie sa schimb si uleiul la cutie. Nu stiu cum or fi cele de Asam, dar mai bine le evit.
Maskatu
Cat costa o pereche de planetare rectificate la tunari, la schimb cu ale mele? Din cate vad noi originale costa 800 ron setul, iar nemtesti 250 bucata....

later edit: am trimis un mail la cei de la tunari si iata preturile:
180 ron buc, montaj inclus, cu planetarele la schimb, timp de exe. 30 min, garantie 12 luni si
360 ron buc, planetara noua pe bile, montaj inclus, garantie 24 luni

Sa inteleg ca cele de 180 ron nu sunt pe bile sau cum...??
Marco24
"Reco Planet comercializeaza planetare noi ptr. Dacia tip Zeppa(pe bile cum sint cele de ex.Audi) cu garantie 24 luni"...cele la 180 nu sunt pe bile, numai cele noi.
djasu82
de unde iti dai seama daca planetara e pe bile sau pe rulmentii... De obicei cele pe rlmenti nu mai au moarte.
Marco24
..uite asule. Am gasit eu ceva sa-ti faci o idee. Link-ul este in spaniola dar are informatii interesante. Bafta.


[attachmentid=1627511171] [attachmentid=1627511172]

[attachmentid=1627511173]

http://images.google.ro/imgres?imgurl=http...l%3Dro%26um%3D1
SiLencE
interesant topicul... dar pana la urma nu m-am lamurit ce planetare sunt mai bune.
cele nemtesti ... sau cele originale?
ce diferente sunt intre alea nemtesti si cele originale?
si m-ie a inceput sai mi bata planetara din dreapta.. in curbe si vreau sa stiu la ce pret sunt. eventual daca puteti sa imi dati un cod de origine de planetare.
djasu82
cele nemtesti fiindca practic nu mai au moarte si poti in curba sa accelerezi sau sa pleci de pe loc ... cele originale sau ma rog cum erau cele de dacie pe tripoda au tendinta ca cele 3 bile sa-si faca joc si din acesta cauza incepe sa bata ... Pe cand cele nemtesti nu mai apar acele jocuri practic nu mai au moarte.
ionut81
si unde putem gasi? la ce pret?
djasu82
planetara prima care e sub forma de cruce cardanica aia e cea mai buna in rest nu stiu de unde se face rost .
dr_mKe
Ale mele au 98.000 km, sunt cele originale, le-am inlocuit burdufurile si vaselina pe la 70.000. Nu au joc, nu bat, nu nimic, iar eu nu conduc lent deloc.
Cine are planetare cu bile made in Tunari sa spuna cate zeci / sute de mii de kilometri a facut cu ele. In principiu o planetara cu bile este mai solida si mai anduranta. Daca este facuta bine excl.gif
La fosta dacie am cumparat planetare scurte de R12 rectificate in ungaria, care au tinut mult si bine, mult peste cele originale.
djasu82
nu ai accelerat in curbe si nu ai plecat de pe loc in tromba fiindca cu siguranta nu te tinea ... asta se cunoaste . Cum am spus cele mai bune sunt cele cu cruce cardanica . Sunt curios cine isi v-a monta planetare cu 6 bile zepa cred ca se numesc ...
CrysMM
Am gasit in targul Vitan planetare Made in Germany. Dar numai cea de stanga, care nu prea ma interesa oricum la pretul de 300 RON bucata. De dreapta nu am gasit. Pe ambalajul deosebit era o fotografie cu sistemul de bile.

Pana la urma am luat italiene care habar nu am cu ce sunt. Nu am mai stat sa desfac burdufurile, care aratau foarte solide fata de cele originale ale masinii. Am facut deja vreo 1500 km cu ele, sa vad cum se comporta in timp. M-au costat 400 RON setul. Luate din Vitan. Am crezut initial ca sunt turcesti, la pretul asta, dar nu sunt, am vazut la magazin cum arata cele turcesti si nu seamana deloc. Totusi o sa caut si din cele nemtesti, mai ales ca mai am si o Solenta de intretinut acum si nu strica sa fie de rezerva.
bobomaster
Eu nu inteleg de unde si pana unde este mitul asta cu acceleratul in curbe? Este perfect normal sa accelerezi in curbe, si dpdv cinematic si mecanic (al transmisiei finale) nu apare nici o solicitare excedentara. Deci treaba cu acceleratul in curbe este in regula atata timp cat si planetarele sunt intregi, iar daca panetarele incep sa bata sau se descentreaza, atunci clar ca daca vei accelera in curbe se va simti mai rau decat in linie dreapta.
djasu82
accelereaza tu mereu si dupa aceea se ne spui si noua de ce apare bataia respectiva... bilele sunt supuse la forte foarte mari iar cum materialul e prost rapid apare o galma si incet incet apare bataia ... chiar si rectificata nu se mai scoate cum s-a scos din fabrica . De aceea zic ca nemti au renuntat la acest sistem si s-a axat pe cele cu cruce cardanica .
dr_mKe
Asule, dupa ce o sa mergi o data cu mine pe un drum de munte o sa-ti reconsideri parerile.
Confunzi brutalitatea actionarii comenzilor masinii cu mersul rapid. Se poate demara in tromba fara socuri, daca ai simt.
Hai sa-ti exemplific putintel PS1

PS > nu bate nimic tongue.gif
djasu82
Hai ma lasa-ma nu mai sustine si tu tehnologia veche ... eu daca as gasi as da si 10 milioane pentru planetare cu cruce cardanica.
Alea nus curbe in panta cum epe dealu negru sa e vad cum sunt alea in ac de par cum multi au boala sa apese violent ... pleaca tu dupa loc pe astfalt si fara sa compnsezi din ambreaj sa vezi cum se fac muci planetarele. Oricum eu raman la ideea asta vrei sa o menanjezi nu pleci cu sarc de pe loc nu o fugaresti in curbe foarte stranse si nu dai 10 milioane pe planetare originale fiindca nu se merita sa le reconditionezi.
dr_mKe
Eu zic numai ce se-ntampla cu masina mea. Personal sunt surprins ca pana acum n-am avut probleme.
bobomaster
Hai sa stabilim de la inceput difernta (care zic eu ca este foarte mare) intre pilotat un autovehicul, condus, si alergat prosteste. In a conduce intra si accelerare in curbe, nimeni nu a spus nimica de scart in curbe. Orice autovehicul de sosea(adica nu preparat in mod special) se va uza mai tare daca stilul de condus este impropriu si/sau sportiv prostesc, prost inteles. Apoi ar fi frumos sa inveti sa scri asule, apoi sa postezi.
dr_mKe
Evident. In clipul ala se poate observa ceea ce eu numesc "condus sportiv", cam ilegal putin dar nu lipsit de bun simt, pe drumurile publice. Multa frana de motor, fara fortat in curbe, etc.
Unii reusesc sa conduca mai mereu rapid, in functie de conditiile de drum, sa mearga cu masina la munte pe drumuri denivelate, vara-iarna-ploaie-soare si totusi nu fac masina praf.
Unii reusesc sa distruga complet o masina in nici 100.000 km fara sa mearga rapid, si asa mai departe.
bobomaster
Este foarte important stilul de condus si sa sti sa adaptezi viteza in functie de calitatea drumului si de incarcatura masinii, chestii cu care daca nu ai absolut nimica in comun cred ca reusesti sa devi omul care face pref o masini in acei 100.000 cum zici tu.
dr_mKe
Este foarte importanta tehnica de condus, inainte de toate. Instructorii auto bine pregatiti au devenit o mare raritate in ziua de azi, din pacate. Majoritatea sunt foarte prost instruiti . . .
Talentul ocolirii gropilor mioritice este cu totul altceva. Dar si pentru asta trebuie tehnica tongue.gif
Mai in gluma mai in serios, romanul ramane roman pana la capat. Planetare de uzina defectate s-au vazut, dar majoritatea lor incep sa bata dupa ce au fost fortate fara masura si fara numar, dupa ce s-a circulat cu ele cu burdufuri sparte, masini supraincarcarte, etc.
N-o fi cea mai fiabila Dacie, dar in mod sigur este mult peste seria 1300 excl.gif
djasu82
QUOTE(bobomaster @ 28 Mar 2009, 23:54)
Este foarte important stilul de condus si sa sti sa adaptezi viteza in functie de calitatea drumului si de incarcatura masinii, chestii cu care daca nu ai absolut nimica in comun cred ca reusesti sa devi omul care face pref o masini in acei 100.000 cum zici tu.
*


Mai bine te-ai uita in gradina ta nu mai face afirmati la alti cum scriu fiindca si tu gresesti !
Dr asta da este peste 1300-1310 si poate altele straine una peste alta nu mai vorbiti despre stil de condus fiindca atunci cand te draci te schimbi cu totul.. .
SiLencE
eu am gasit planetare de origine poloneza... la 190 ron bucata,a mai pus vreocineva planetare din astea pe masina .. sunt bune de ceva??? sau le iau si dupa cativa km le schimb? oricum cele originale ies din discutie.. mai ales la pretul de 460 ron bucata
bobomaster
Eu am pus de iasi de connex parca si o am de vre-o 300 km si momentan se comporta bine, seamana f bine cu cele de origine, s-ar putea sa fie aceleasi de fapt, dar sa aiba alta cutie, motiv pt. care cei de la dacia au tupeul sa ceara dublu.
Kruger
Din nefericie nu sunt cele originale. Pot spune ca mai bine luai reconditionate decat de Connex.
bobomaster
Are garantie 24 luni si asta ma incanta si ma linsteste catusi de putin fata de cele reconditionate.
Kruger
De acord cu tine. Iti doresc sa mearga bine, si sa nu ajungi sa te certi cu ei pe garantie (cum am patit eu) sa-ti spuna ca e din cauza gropilor, si ca ei nu acopera aspectul asta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.