Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Caldura
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Didy
De ce nu vine caldura in habitaclu? Motor cald, ventilatorul pornit, nu vine caldura doar cand merg mai tare ( 60-70km/h ).

Ce poate fii?
hyena
maneta care deschide de la caldura actioneaza robinetul ala? robinetu e bun? aer iti baga (fie el rece/cald) sau nu iti baga aer deloc?
coronarian
QUOTE(Didy @ 11 Mar 2009, 19:19)
De ce nu vine caldura in habitaclu? Motor cald, ventilatorul pornit, nu vine caldura doar cand merg mai tare ( 60-70km/h ).

Ce poate fii?
*


incearca sa aerisesti instalatia, dar din cate am inteles de pe forum daciile astea mai vechi adica cu model vechi de bord au probleme cu caldura, adica cu frigu radmasa.gif
neamtzu25
daca nu ai bord cn nu te astepta la caldura decat la viteze peset 50,dra asa cum s amentionat mai sus verifica robinetul sa fie la maxim ,aerisete instalatia si puneti niste contre de plastic pe grila sa bage mai repede aer in calorifer,,,nar fia rau s adai jos caloriferu bagi detartrant lasi 10 min si il speli;montezi dinou si ne anunti ce ai facut,caloriferul il dai usor jos ca e sub grila dintrte capota si parbriz nu e ca la noi cu CN jos;3 coliere si lai desfacut..

dacialoganmcv
poate fi si din cauza ca supapa de la vasul de expansiune nu mai este buna si nu mai ai presiune in instalatia de racire si cum vasul de expansiune este sub calorifer ca si nivel este clara treaba
motanpaul
Ce mai bine e sa izolezi compartimentu caloriferului foarte bine, sa ii pui acel volet care dirijeaza areul sper calorifer,sa speli caloriferu pentru a permite trecerea aerului inauntru.Si cel mai important e sa ii pui o aeroterma model nou deoarece face mult aeroterma.
La mine greu face fata aeroterma(model nou)+faza scurta+casetofon.Deoarece are turatia scazuta, si daca opresc faza scurta se tureaza mai tare.Alternator de 36 am si probabil de aici vine problema.
Didy
Vine aer da foarte slab. La viteze mai mari vine cat de cat
Mr_Devil83
da vine cald sau rece? biggrin.gif

Debitul de aer e destul de slab la dacie oricum.
Didy
Vine cald dar numai dak ma duc cu viteze mai mari, cand nu merg mai tare nu vine aproape deloc.
vi_escu
Presupunem ca voletii de comanda pentru aer sunt deschisi si aeroterma functioneaza.
Demonteaza panoul cu grilele de ventilatie (gratarul din fata parbrizului). Vei observa doua compartimente care comunica intre ele prin niste fante. Acestea au un fel de "perdea" care permite trecerea aerului intr-un singur sens. Daca au imbatranit nu mai etanseaza si pierzi tot fluxul de aer produs de aeroterma.
Panoul cu grila de aerisire trebuie sa calce pe buza dintre cele doua compartimente, si pe acolo poti pierde aer.
sorin1983
sunt zeci de topic-uri pentru caldura asta... daca nu cauti atunci asteapta inca un pic ca au zis astia la meteo ca se incalzeste. sa vezi distractie la 40 de grade... o sa zici: de ce nu vine rece???
D.J. B.K.LY
Asta cu caldura m-a secat si pe mine mult timp si am rasfoit mai multe forumiri si degeaba. Treaba ca nu e aerisita instalatia sau ca nu ai debit de aer puternic e cam aiurea. In 90% din cazuri nu sunt astea problemele. Eu am aerisit, am schimbat furtune, robinet, calorifer, aeroterma si tot nu dadea caldura cum vroiam eu. Si dupa cum zic multi "e dacie frate, n-ai ce-i face" incepusem sa ma las pagubas isi mi-am luat un bord cn cu tot cu aeroterma. Dar treaba s-a schimbat acum 2 saptamani cand un prieten al meu si-a luat o frantuzoaica din '71 de la un mosulet. Masinuta impecabila si baga caldura de te ustura ochii si te inrosesti la fata. Cine nu ma crede facem si proba, da pana nu da caldura aia mare. Motivele pentru care aia baga atata caldura le-am aflat de la nenea ala. Inaara de aerisirea instalatiei, calorifer neinfundat, robinet ok si alte dastea e foarte important etansarea perfecta ca compartimentului caloriferului si aerotermei. Dar ce e cel mai important si din cate am inteles de la el la majoritatea daciilor asta nu se intampla, este ca acel calorifer sa stea perfect asezat, etansat si presat pe locasul lui. Clemele alea 3 nu isi fac treaba bine. In caz contrar debitul de aer ce il da aeroterma nu se mai forteaza sa treaca prin calorifer si sa se incalzeasca pana intra in habitaclu, ci pur si simpu ocoleste caloriferul si aerul nu se mai incalzeste. Si din cate am observat nici la el nu este un debit mare de aer. Si nici nu e nevoie de un debit mare atata timp cat aerul care intra e fierbinte. Si fara aeroterma pornita tot baga caldura la greu. Insa ce am mai observat este ca putinul aer care intra este foarte cald si uniform pe toata grila aia de la parbriz. Dupa ce am facut si eu toate astea pot sa spun ca am si eu caldura. Nu cum e la el, insa nu mai e ca inainte.
olariu_ciprian_ionut
Aceeasi problema o am si eu baieti. Am dacia mea din 1998 de 1 an si jumatate si de cand o detin am observat ca, atunci cand dau drumu la caldura sau la aer rece, aeroterma incepe sa "huruie" foarte tare, face un zgomot ca aproape nu te poti intelege cu cineva care sta pe scaunul din dreapta, iar cantitatea de aer cald, respectiv aer rece, distribuita este foarte mica, aproape insesizabila. Cred mai degraba ca in partea mea, a soferului, vine mai multa caldura de la motor. Sa fie aceeasi cauza cu caloriferul si acele fante de care ziceati voi mai sus? Daca alta este cauza imi poate spune cineva ce pot sa fac? Va multumesc anticipat
PS: am un prieten care are o dacie exact ca a mea si dupa 10 min cu caldura la maxim nu mai stai nici cu camasa in masina la el.
Multumesc inca o data..smile.gif..
krapcarasu
si la mine huruie asa ca atinge morisca in caroserie ,pun alta ,nici mie nu-mi vine aer , cred ca avem pus invers +- la ventilator
D.J. B.K.LY
Depinde ce motor ai. Inainte aveam un motor pe aeroterma cu statorul bobinat si oricum ai fi pus firele tot in acelasi sens se invartea wink.gif . L-am dat jos si am pus unul cu stator cu magnet si nici nu are turatie asa mare, insa trebuie tinut cont de polaritate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.