daca papa ulei(face presiune la rampa de culbutori),scoate T care iese din capacul culbutorilor sub masina(de preferat nu in fata sa nu se ia castravetele de tine..undeva un furt mai lung si cat mai in spate si prins sa nu balangane),de reglat nu are rost sa te duci la "mester" ca nu are rost,faci asa:
1.bujii la 0.7-0.8(daca ai electronica am inteles),toate acelasi model,fise de urziceni sau siliconate tesla
2.platina la 0.4(dodudco),capac delco si metaplast e bun,lulea cu contactele curatate toate,capacul sters cu o carpa uscata si verificat sanu fie fisurat.
3.avans reglat la SCANTEIE(semn la volanta,bujia 1 scoasa cu tot cu fisa si pusa langa alternator,contact ,delco maxim stanga si tragi spre dreapta pana apare scanteia,apoi strangi)..apoi refaci distanta la platina.
4.cand observi scanteia,daca e rosiatica bobina nu o duce prea bine
5.lasi motorul sa se incalzeasca(10 min),stabilizezi din relanti la 1000ture,apoi te joci cu surubul de amestec(de sub relanti) infiletandul,pana scade turatia,dupa care il desfaci pana se stabilizeaza(creste si merge rotund)
6.verifici filtrul de benz(daca ai) sa nu fie infundat,sita de la carb(surub cu cheie de19 sub stutul unde intra furtunul pt alimentare in carb),scoti jiclorul pt mers in gol sa vezi sa nu fie infundat,verifici sa fie etansa pompa de benz precum si talpa carburatorului(garniturile)
7.faci o tura cu ea apoi(zici ca are uzura iar reglajul avansului la scanteie e pt motoarele fara uzura) din proprie experienta,lasi motorul mergand,dai un pic avansul inapoi(spre far),apoi il readuci pana cand atingi turatia cea mai mare faraintreruperi
8.mai ai probleme cumperi un spray pt curatat carburatoare(daca nu vrei sa il dai jos si sa ii faci supa) si il cureti
9.benzina petrom 95(verde),nu folosi aditivi,nu folosi nimic pt ulei(infunda canalele de ungere si faci alte prostii)
10.sa nu cumperi alte jicloare decat daca le verifici pe cele existente(in special cele cu bila)
11.verifici distanta la plutitor(dai cele 4 suruburi jos,scoti capacul de la carb,il intorci cu fundu'n sus,un spiral de 0.7 sau o tigara sub plutitor sa intre fara sa impinga in sus plutitorul,il tii tot asa si tragi prin stut cu gura aer apoi astupi cu limba..daca retine e bine)
CARBURATOR
http://www.daciaclub.ro/Curatare-carburato...128590-s30.htmlAVANS
http://www.daciaclub.ro/Berlina-Reglarea-A...t7980-s180.htmlSPOR!