Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cand ploaie, sufar.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bylexus
Patesc urmatoarea faza cu ea.
O pornesc, porneste la prima cheie, dar cand ploaie afara, face multe figuri.
Fac 200 de metri.. si daca cumva prind un semafor si iau piciorul de pe acceleratie, moare motorul.O pornesc din nou, iar cand iau piciorul de pe acceleratie moare.(tin sa precizez ca mai mult face asta doar atunci cand merg la drum si e nevoita sa traga.. daca stau in parcare sa o incalzesc fara sa apas pe acceleratie, sta la relanti)
Dupa ce s-a incalzit motorul, nu mai face nici o problema.Merge perfect.Dar totusi incalzirea motorului in parcare necesita mult combustibil si timp.
Ce sa ii fac?!
Relantiul imi este reglat acum la 1000 de turatii.
Mr_Devil83
Nu cumva ai probleme mai degraba din capacul delcoului?

Chestia e sa ajunga motorul la vreo 40 - 50 de grade ca sa aiba forta, ca sa ajunga pe la 90 mie imi sunt necesari in perioada asta undeva la 3 kilometri, daca o pornesc, o las cam 1 minut la relanti si apoi plec cu ea de pe loc. In primii 2 kilometri merg mai batraneste, schimb vitezele usor, o accelerez usor, iar apoi cand o simt ca nu mai ezita ii dau talpa.

Motorul de dacie se simte cel mai bine undeva pe la 2500 de ture, pe acolo are si cuplu maxim si nici nu e zgomotos. De asemenea, din ce am discutat cu un fost mecanic care acum are un service de tinichigerie tot pe la 2500 de ture e si minima uzura motorului. Evident, mai conteaza si cat de mult o bruschezi.
bylexus
QUOTE(Mr_Devil83 @ 12 Mar 2009, 22:40)
Nu cumva ai probleme mai degraba din capacul delcoului?

Chestia e sa ajunga motorul la vreo 40 - 50 de grade ca sa aiba forta, ca sa ajunga pe la 90 mie imi sunt necesari in perioada asta undeva la 3 kilometri, daca o pornesc, o las cam 1 minut la relanti si apoi plec cu ea de pe loc. In primii 2 kilometri merg mai batraneste, schimb vitezele usor, o accelerez usor, iar apoi cand o simt ca nu mai ezita ii dau talpa.

Motorul de dacie se simte cel mai bine undeva pe la 2500 de ture, pe acolo are si cuplu maxim si nici nu e zgomotos. De asemenea, din ce am discutat cu un fost mecanic care acum are un service de tinichigerie tot pe la 2500 de ture e si minima uzura motorului. Evident, mai conteaza si cat de mult o bruschezi.
*



Ce sa fac cu capacul delcoului?! Intr-adevar o cam turez ca-s incepator ~3000rpm cand schimb sau maresc viteza; o sa incerc sa fac cum imi spui tu.. max 2500 de ture....
Minel
QUOTE(bylexus @ 12 Mar 2009, 21:34)
Patesc urmatoarea faza cu ea.
O pornesc, porneste la prima cheie, dar cand ploaie afara, face multe figuri.
Fac 200 de metri.. si daca cumva prind un semafor si iau piciorul de pe acceleratie, moare motorul.O pornesc din nou, iar cand iau piciorul de pe acceleratie moare)
Dupa ce s-a incalzit motorul, nu mai face nici o problema.Merge perfectRelantiul imi este reglat acum la 1000 de turatii.
*



Stai linistit ca asa mai face si a mea, ii de la jivraj, mai mult ca sigur, ca ploua ,temperatura aerului era undeva intre 0-8 grade , garantez pt asta ....

Mergi ca si acum cu ea, dar cand te apropii de vreo intersectie ceva, semafor trage putin socu cat sa tina ralantiul stabil si apoi ai plecat , il bagi la loc, si apoi dupa ce s-a incalzit , numai ai treaba

O sa vezi ca pe masura ce se incalzeste afara ,chiar daca ploua, nu iti va mai face asa ,,garantat ... smile.gif
CandyMan13
smile.gif)la a mea cand ploua sau e frig afara merge de rupe(mai silentioasa,relanti gutural,reprize mult mai bune de acceleratie),e drept ca in schimba am observat un consum nitel mai mare de combustibil...
si eu zic tot de la delco(condens in capac) ca de jivrare nu as baga mana in foc pt ca nu cred ca poate fi atat de frig...verifica si talpica de sub carb totusi(talpica preincalzitoare sa aiba traseu bun de apa)
PaulT
Cuplul maxim este la 3000rpm.E absolut normal sa schimbi la 3000.Nu e nici o uzura minima la 2500...astea sunt strict povesti de-ale "mecanicilor" .
vi_escu
D.nul Minel are perfecta dreptate, asta e cauza. Trece filtrul de aer pe iarna.
Mr_Devil83
sa inteleg ca atunci cand nu ploua afara e mai cald cumva? Sau pe gerul care a fost pana acum si omul nu so plans de masina? Atunci nu apare jvrajul carburatorului?
Minel
QUOTE(Mr_Devil83 @ 13 Mar 2009, 07:26)
sa inteleg ca atunci cand nu ploua afara e mai cald cumva? Sau pe gerul care a fost pana acum si omul nu so plans de masina? Atunci nu apare jvrajul carburatorului?
*



Cred ca, aceste 2 documente o sa te lamureasca 100 % ,o sa vezi ca jivrajul apare si cand sunt indeplinite anumite conditii...

De exemplu ,cum s-a intamplat la mine , temperatura era undeva intre 7-8 grade intre , umiditate mare a aerului, cu reprize de ploaie, (chiar daca aveam carton in fata radiatorului si am montat si ELV ) cel putin pana mi-a ajuns apa la 60 grade tot asa facea , dadea sa moara, dar nu deodata , asa treptat, scadea turatia pana cand murea ....(indiferent de reglajele pe care i le faceam carbului ,tot asa se comporta )

Remediul era simplu ,cand ma apropiam de vreo intersectie sau semafor , trageam un pic socu' cat sa imi tina ralantiul, si gata ..... smile.gif

In schimb cand era frig afara, -5,-10 grade in maxim un minut aveam ralanti stabil fara soc ,fara nimic .... dry.gif
Mr_Devil83
nu am zis ca nu cred chestia asta, pur si simplu am intrebat. La mine nu se manifesta figura asta si de aceea sunt sceptic. In schimb, daca ploua torential am observat ca parca imi scade puterea motorului.
Minel
QUOTE(Mr_Devil83 @ 13 Mar 2009, 07:59)
nu am zis ca nu cred chestia asta, pur si simplu am intrebat.
*



Pai, unde am afirmat eu ca "tu nu crezi " ..... huh.gif

Ideea era sa incerc sa explic pe cat posibil , in limita cunostiintelor mele ,ce se intampla cand apare si cum se manifesta fenomenul .

Sa ai o zi buna , si bafta cu "proiectul "tau . smile.gif
bylexus
Multumesc pentru raspunsuri. smile.gif
Merced
Anu' asta am patit decat de vreo trei ori sa se opreasca, in schimb pe vreme de genu' asta, desi s-a incalzit bine motorul am avut de cateva ori un relanti aiurea, foarte foarte mic, desi stabil, desi daca bagam piciorul in pedala se tura instant fara sa dea in nas ca atunci cand e rece si relantiul e la fel de jos. Totul fara soc.
Tind sa cred ca in cazul tau Minel are dreptate si e vorba de jivraj. Oricum vin caldurile in curand, asa se zice, o sa uiti o perioada de problemele astea. Gata cu socul, gata cu pornirile mai dificile, in Pitesti a nins azi noapte destul de rau, cand m-am trezit la 8 inca fulguia, dar pe la 11 a iesit soarele, iar la 12 jumate am pornit rabla cu un sprit si cheie, fara sa ating socul, am incalzit-o mai putin de un minut, am mers vreo trei kilometri si cand am parcat-o era relantiul teapan de tot.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.