Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Set Motor
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Piese auto - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
26-Kbe
Salut,
Din pacate trebuie sa schimb setul motor ...va rog daca aveti timp si drum pe la magazinele de piese auto din bucuresti sa intrebati cat costa un set motor de supernova si sa postati locatia si pretul sad.gif
Va multumesc anticipat.
alinbum
cati km ai de trebuie sa schimb setul motor sau ce ai patit
26-Kbe
Salut,
Masina are 61000 km dar problema nu este de mancat ulei sau compresie ...imi bate fusta la un piston si daca o las asa risc sa imi sparga blocul motor ....asta este ghinion sad.gif((
moustache
Cam devreme la km astia sa iti bata ceva in motor. Cum ai ajuns la concluzia ca iti bate fusta la un piston?
26-Kbe
Salut,
In prima faza am crezut ca nu ajunge ulei in rampa dar nu este de acolo.... se aude clar bataia de fusta mai ales ca in ultima vreme bate si la cald nu doar la rece,......stiu ca nu ar trebui sa bata la km astia dar asta este,.......nu am ce face ...nu vreau sa-mi iasa biela prin bloc sau mai stiu eu ce......

Ps; Multumesc colegului de pe forum care mi-a dat informatia ca pe munti carpati cost 600 ron la comanda smile.gif
26-Kbe
Salut ,
Interesant faptul ca primesc PM cu aceasta problema exp; Cum bate?, dece bate?, nu este cam devreme sa bata? dar nu imi spune nimeni unde gasesc acest set si cat costa ..frumos nu am ce zice!!!
O zi buna tuturor mad.gif
tataiedaciotul
Nu te supara !Te vom ajuta!Problema e urmatoarea:vrei piese mai ieftine ori mai scumpe?Vrei piese de calitate,ori...ce o fi?
26-Kbe
Salut,
@tataiedaciotul "nu sunt suparat" dar imi este greu sa cred ca in aceste zile nu a trecut nimeni pe la un magazin de piese auto..... nu vreau sa fie ieftin neaparat cat vreau calitate, pt ca nu-l repar zilnic.... si daca tot m-am hotarit sa-l repar este pacat sa-i pun un set de srl sau mai stiu eu ce panarama smile.gif
O zi superba

CrysMM
Am un sfat pentru tine, cauta un mecanic sa-si dea cu parerea, poate chiar mai multi sa tragi mai multe concluzii. In caz ca asta este problema, nu te apuca sa cumperi piese pana nu desfaci motorul. Sa nu le cumperi degeaba. Pana nu vezi "fierul" desfacut nu prea are rost sa cumperi mai nimic. Poate problema este la vreun bolt ceva sau biela, sau cine mai stie, sau numai la un piston, care se poate gasi si separat, daca nu nou macar la dezmembrari. Nu are rost sa investesti, mai ales ca o sa te coste ceva banuti. Am cautat pe net si nu am gasit pe la magazinele online set, am intrebat astazi prin Braila la cateva magazine, nu au avut comenzi de set sa-mi spuna pret.

Cred ca este ceva banuti, era 2000 ron prin 2006, cred ca a mai scazut acum pretul. Plus ca mai trebuiesc schimbate si altele daca il desfaci. Trebuie sa verifici si vibrochenul sa nu ai surprize ulterioare. E complicata treaba cu motoarele astea din punct de vedere financiar. nu mai ne jucam ca la Dacia clasica de le desfacem noi pe acasa dupa manual si daca strici ceva nu te dai cu capul de pereti.

Inca ceva. Nu cauta sa intri in service cu motorul. Cauta un mecanic bun "de cartier". La service o sa te rupa cu banii. Am fost cu o Solenza de la serv prin 2004 la facut motorul, s-a mers cu ea fara ulei si am ramas fara cuvinte vreo 2 ore cand am vazut manopera pe factura.
26-Kbe
Salut,
@CrysMM multumesc de sfaturi ...am fost cu ea si la alti mecanici sa o vada sa-mi zica ce cred ei ca ar fi si toti mi-au confirmat ce stiam deja este bataie de fusta .....si daca tot il descfac ii schimb tot setul nu pun azi un piston maine unu si asa mai departe....smile.gif
CrysMM
Daca te ajunge peste 2000 ron cauta un motor cu totul cu km putini, e mai rentabil, plus ca mai ramane si asta.
26-Kbe
M-am gandit si la varianta asta, nu sti viata lui cum a fost exploatat cum s-a mers cu masina aia daca ia facut schimburile de ulei la timp etc...este cam riscant parerea mea sa iei un motor de pe masina lovita fara sa-l auzi cum merge ...
Dar nu excludem si varianta asta ....
Stefan_B
Si eu sunt de aceeasi parere - desfa intai motorul, vezi cum arata si dupa aia tragi concluzia si cumperi piesele.

Din punctul meu de vedere, bataie in fusta inseamna uzura anormala si e de obicei asociata cu o lipsa severa a ungerii. Adica se poate sa fie duse si manetoanele de la arbore.

In acest caz:
1. Iti trebuie rectificare la arbore - si daca e asa nu iese ca din fabrica
2. Iti trebuie cuzineti de reparatie.

Per total, si eu zic ca un motor inca "sigilat", pe care il desfaci la cumparare (doar chiulasa) e o solutie mai buna decat o capitala la un motor obosit muuult prea repede.
26-Kbe
Clar ca nu voi cumpara piesele inainte sa-l desfac ...si dupa desfacere trebuie sa vad ce a provocat aceasta defectiune , clar nu trebuia sa cada asa repede ceva s-a intamplat ...sau a fost un defect din fabricatie si acum a cedat, chiar nu stiu sad.gif........
dadu221
poze, multe poze si deznodamantul
26-Kbe
Da voi pune toate etapele de la demontare, reparatie, montare, momentan nu sunt banuti de reparatie dar in curind voi rezolva problema smile.gif
ursu_83
Salut,cum ziceau si colegii...nu poti sa dai o descriere????
cand a inceput sa bata,da-ne si noua simptomele...
descrie termenul de''fusta''inca nu am auzit de acest termen...desi am avut si dacie 1310 la care am facut set motor.ori am auzit si am uitat ce inseamna sau ce este.
multumesc.
26-Kbe
Salut @ursu_83,
Motorul a inceput sa bata pe la 56000km, bataia se auzea doar la rece cum se incalzea disparea in totalitate, dupa un timp aceasta bataie sa accentuat ca in final sa bata si la rece si la cald nu conteaza temperatura motorului.....in prima faza am crezut ca nu ajunge ulei in rampa etc.... fel si fel de presupuneri ...am mers cu masina si am puso pe tester totul este ok nu are nimic defect .....Am fost cu masina in 3 service-uri si respectivi mecanici mi-au spus ca " bate fusta la un piston " ....pana nu-l desfac sa vad ce este inauntru nu stiu ce sa zic ....
Am gasit un set pe un site 250 euro dar nu cred ca este original .....
Nici nu stiu ce sa mai fac sad.gif
Cea mai tare faza este ca nu haleste ulei, nu scoate fum, trage de rupe, dar vorba unui coleg de pe forum zici ca este disel smile.gif)
ursu_83
...mda ce sa zic eu cred ca totusi sa fie altceva decat setul motor,totusi mi-e tare greu sa cred ca s-a defectat ceva in angrenajul motorului,asa de devreme.
eu am avut o intamplare mai naspa ca a ta,am schimbat la 59000 km distributia si la 62.000 s-a rupt cureaua ce sa mai zic....am ramas si eu masca am schimbat tot ce se putea schimba de la chiuloasa in sus:garnitura,supape,semeringuri,alta curea alte role,ulei,antigel..etc...
dar tot nu imi dau seama ce este"FUSTA" si eu am avut jumatate de motor desfacut....
dar in mers nu iti face nici un fel de probleme sa inteleg??
26-Kbe
Salut,
Si eu am zis ca este prea devreme sa-mi faca probleme motorul mai ales ca stiu cum a fost folosita inainte de a o cumpara...
Fusta este partea inferioara pistonului care s-a crapat ..de ce? nu stiu! ca nu am alergato nu am carat cu ea, chiar daca are multe modificari sunt un sofer calm in trafic si nu-mi bat joc de masina dar se pare ca problemele apar.....sincer nu mai stiu ce sa cred ...din cauza asta vreau sa desfac motorul si sa vad de la ce bate in halul asta ...pericolul este ca daca se sparge acea fusta poate sa-mi iasa biela prin bloc si atunci chiar ca am puso sad.gif....trebuie sa mai merg cu ea cel putin la 5 mecanici si daca si ei imi zic ca asta este buba atunci chiar nu am ce face ....si cum este acum nu o vand dupaia sa ma blesteme oameni ca cine stie ce au mai patit, plus ca m-am atasat de ea smile.gif
iulian sn2001
O da...prima dragoste...Eu desi bag cel putin 100€ lunar in ea tot nu ma indur sa o dau.Unde mai pui ca mai devreme sau mai tarziu o sa fie iar noua(la cate skimb la ea) si atunci cum drak sa o dau la un jidan jegos cu 50-60 milioane(ca vezi dom'le are 100.000 km).
E prea tare supernova noastra...repari una ....se strica alta.Dar odata si odata or sa fie toate noi si nu mai aiba ce sa se strice.Doar caroseria sa se rupa... radmasa.gif
djasu82
26-Kbe dai jos baia de ulei si vezi ce si cum sau dai tot motorul jos operatiunea mai grea . In rest nu stiu ce sa spun eu unu nu am menajat -o dar nici nu am calcat -o la 5400 de ture sau 4500 la mine rar a vazut 4000 dar 3000 vede mai tot timpul. Cred ca daca mergi suburat si accelerezi fortat atunci pot apare probleme legate la pistoane nu stiu imi spun si eu parerea.
26-Kbe
Salut,
O singura data i-am dat pe bucuresti pitesti 180 km cand am luato "curiozitatea sa vad cat duce" in rest mers normal schimbat in 3000 maxim 4000, schimbat la timp uleiul filtre distributie etc...
Eu sper sa nu fie chiar asa grav legat de motor mai ales ca acum am rezolvat toate problemele la masina smile.gif....daca voi fi nevoit sa-i schimb tot setul atunci chiar ca voi imatrini cu ea smile.gif pt ca este exclus sa o mai vand la cati bani mi-a tocat ...poate reusesc sa vin si eu la o intanlire sa o auziti si voi sa imi mai dati sfaturi etc....
argon
o rezolvi in cateva milioane maxim daca ai noroc, te duci la mecanic, nu service autorizat de dalai lama, la un mecanic autonom, desface motorul, si vezi exact, poate schimbi doar pistonul de exemplu, asta in conditiile in care se gasesc la bucata, si ar trebui sa se gaseasca.
26-Kbe
Asa este dar cu norocul meu cam greu smile.gif)
mx_ady
O intrebare ar fi,bataia se inteteste odata cu cresterea turatiei la motor daca este direct proportionala cu turatia?
emil_t
QUOTE(iulian sn2001 @ 23 Mar 2009, 21:53)
O da...prima dragoste...Eu desi bag cel putin 100€ lunar in ea tot nu ma indur sa o dau.Unde mai pui ca mai devreme sau mai tarziu o sa fie iar noua(la cate skimb la ea) si atunci cum drak sa o dau la un jidan jegos cu 50-60 milioane(ca vezi dom'le are 100.000 km).
E prea tare supernova noastra...repari una ....se strica alta.Dar odata si odata or sa fie toate noi si nu mai aiba ce sa se strice.Doar caroseria sa se rupa... radmasa.gif
*



da, dar problema e ca pana ajungi sa le schimbi pe toate, alea ce l-ai schimbat prima data se strica iar, noroc ca sunt ieftine piesele si sunt peste tot, mai merge treaba cu "in spatele blocului".

djasu82 eu merg subturat pana in 2500 pentru consum , e criza, si ii mai dau 4000, dar singuru lucru care stiu sa fie problema e calamina cand mergi subturat, de stricat pistoane am indoiesc, adica noah nu sunt expert, daca nu e rece motorul nu stiu sa se intample altele in afara de uzura.

trebuie sa incep sa incerc faza sa pun magneti pe filtru de ulei ca am auzit ca daca tai filtru dupa 15000km cu magneti vezi depozite de fier care ar fi intrat la cilindrii
djasu82
Poti rula subturat adica cu o turatie mica dar nu rebuie fortat apasand violent pe pedala de acceleratie atunci apare si depunerea de calmina din cauza ca nu se arde complet amestecul de combustibil. Iar pentru consum si mai mic se foloseste frana de motor adica ia piciorul de pe acceleratie si se retrogradeaza treptele de viteza pana in treapta 2.
26-Kbe
Salut,
@mx_ady bataia creste cu turatia motorului o data da ca volum ramane la fel cand mototrul ajunge la 2700 -3000 bataia dispare, nu mai este pronuntata ...sad.gif
26-Kbe
Salut,
Surpriza cu incalzirea vremi de afara bataia nu mai este asa pronuntata bate aproximativ 10 min dupa care se diminueaza mult de tot ...cand temperatura apei indicata pe ceas ajunge la jumatate ( aproximativ 40" ) nu se mai aude ......
Eu nu mai inteleg masina asta ...ma depaseste radmasa.gif
argon
e bataie de bolt piston, sau fusta, cu motorul pornit, la rece, scoate pe rand cate o fisa, si comunica aici rezultatul. Daca tace la unul, e clar. Daca e de bolt mai merge, daca e de fusta, e mai mare riscul sa mergi asa, inseamna ca e ciobita, si oricand se mai poate sparge o bucata sau tot pistonul si acolo ai ramas.
26-Kbe
Asa o sa fac argon, din pacate acum sunt la munca si masina acasa in parcare dar diseara voi face cum ai zis ...
multumesc
26-Kbe
Salut,
@argon am facut cum ai zis tu si nu se simte nici o schimbare la motor doar ca scade turatia semn ca lucreaza bujiile ....iar ce am constatat ca la bujia nr.1 am scanteia mai slaba decat la 2,3,4.. am comparat cu dsn-ul unui vecin si la fel este si la el, oare sa fie o problema comuna?
Vad ca pe zi ce trece bataia asta se diminueaza ce ar putea fii ca eu nu o mai inteleg ...bate 10 min cand o pornesc dupa care se diminueaza mult de tot ....
argon
ori nu e bataie de bolt/fusta, ori bate la mai multi cilindri blink.gif

se diminueaza ca s-a incalzit vremea, si motorul se incalzeste mai repede, daca era tot frig la fel de mult iti batea.
26-Kbe
Bataia se aude la pistonul 4, daca nu este bataie de fusta/bolt atunci ce sa fie ca nu mai stiu? patru mecanici mi-au zis ca este fusta acum sincer nu stiu ce sa mai cred..
argon
in mod normal, la o bataie de bolt/fusta daca scoti fisa de la cilindrul respectiv, ar trebui sa nu se mai auda.. mecanicii iti zic orice, atata timp cat iti desfac motorul, aia ii doare pe ei, sa vina banul, chiar nu-i intereseaza ce bate.
mx_ady
Incearca sa asculti in spate cu motorul pornit si asculta cum se aude,daca se aude mici detonari sau sunetul este constant, ar fi bine daca ai asculta in paralel cu una care merge bine.(in toba de esapament)
djasu82
QUOTE(26-Kbe @ 3 Apr 2009, 08:33)
Salut,
@argon am facut cum ai zis tu si nu se simte nici o schimbare la motor doar ca scade turatia semn ca lucreaza bujiile ....iar ce am constatat ca la bujia nr.1 am scanteia mai slaba decat la 2,3,4.. am comparat cu dsn-ul unui vecin si la fel este si la el, oare sa fie o problema comuna?
Vad ca pe zi ce trece bataia asta se diminueaza ce ar putea fii ca eu nu o mai inteleg ...bate 10 min cand o pornesc dupa care se diminueaza mult de tot ....
*


ai scanteia mai slaba din cauza rezistentei mai mari la fise ... e ca dracu biggrin.gif si eu am masurat din curiozitate fisele . Mi se pare ca s-a facut mai mare rezistenta la fise ca e in zona calclatorului dar totusi nu cred. Oare ce fise de firma sa montam ... avti idee ?
26-Kbe
Salut,
Un vecin a cumparat fise tot de uzina din aceasi cauza credea ca are probleme cu fisa nr. 1 le-a montat si surpriza scanteia tot slaba dar motoru mergea mai rotund, nu stiu ce am putea pune ...
Djasu82 am decupat acolo cum mi-ai spus parca merge mai bine masina sa vedem cat de repede imbacseste filtru acum biggrin.gif
jailbreak
set motor SETAR pitesti (pistoane, bolturi, camasi facute la pitesti segmenti GOETZE)- pret 555 lei noi magazin VASIINVEST in SLATINA (OLT) langa politia rutiera.
cred ca un set din asta tine cam 100 de mii km eu cred ca merita.
26-Kbe
Salut,
@jailbreak multumesc mult pt ca te-ai interesat ...daca la sfirsitul luni iti trimit bani prin transfer bancar sau posta, imi poti cumpara acest set si trimite in bucuresti? bineinteles platesc toate taxele cuvenite wink.gif biggrin.gif
jailbreak
te-as putea ajuta dar e putin mai complicat, cred ca cutia are vreo 4-5 kg deci chiar daca pui coletul la posta vreo 30-40 ron tot te costa si banii daca ii trimiti prin posta au un comision de 0,5 % deci tot cam 30-40 ron daca mai pui ceva bani bagi benzina si faci si o plimbare pana in slatina si nici nu mai astepti dupa posta.
dar inate de toate astea ar trebui sa cauti si in bucuresti pentru ca un magazin de piese care se respecta ar trebui sa aiba set motor dsn ,cred ca in targ la vitan gasesti sigur.
Marco24
Dupa patania mea cu antigelul in ulei...si faptul ca afuma motorul si inainte, m-am hotarat sa cumpar un set motor. Pentru 555 ron(pret afisat mai sus de colegul nostru) eu zic ca nu merita sa ma carpesc. Intrebarea mea este...acest set contine absolut toate piesele necesare "transplantului", sau mai apar si altele pe parcurs?Ce pareri aveti de setul motor de la Setar?Am gasit de uzina la 250 euro...poate fi asa diferenta mare intre cel fabricat de uzina si cel de Setar?
26-Kbe
Salut,
Sincer nu stiu ce diferenta este intre ele....azi am bagat dsn-ul in garaj la un prieten pt demontare, sa vad diseara cand ajung acasa ce gasesc smile.gif in motor.....oricum ma duc pana la pitesti sa iau toate piesele de care am nevoie pt ca in bucuresti sunt scumpe si nu se merita ...
ursul_bipolar
Pt jailbreak si 26-kbe, maine sunt in slatina pana sambata si duminica ma intorc in bucuresti. Daca va pot cu ceva spuneti-mi.
26-Kbe
Multumesc anticipat @ursul_bipolar..
Ti-am da PM smile.gif
tatabobu
QUOTE(Marco24 @ 21 Apr 2009, 22:33)
...acest set contine absolut toate piesele necesare "transplantului", sau mai apar si altele pe parcurs?
*



In mod cert iti mai trebuie o garnitura de chiulasa, pentru ca nu se refoloseste. La chestia cu aparutul altora e cu dus si intors, pana nu desfaci motorul nu poti fi sigur de starea altor piese.
26-Kbe
Salut,
Am desfacut motorul si la pistonul nr. 3 si 4 aveam joc mare intre piston si camasa, la pistonul 3 fusta sparta , atit deocamdata smile.gif....
Noutati mai tirziu biggrin.gif
Marco24
Am aflat mai multe despre firma SETCAR, nu Setar cum era scris mai sus. Este din Pitesti, au sediul pe autostrada langa fostele sere(pentru cine cunoaste mai bine), iara setul motor la ei(dau si en-detail) este de 550,3 ron cu tva inclus. Segmentii, zicea d-na, sunt ca cei originali(nemtesti)Goetze. Au si inele de etansare sau pentru cine vrea pot comanda si garnitura de chiuloasa tot de la Goetze. Pentru numere de telefon tastati Setcar in google. icon_mrgreen.gif
26-Kbe
Salut,
Revin cu noutati....set motor made in france dar nu original cumparat din mioveni 750ron, garnitura origine chiuloasa + garnitura capac chiuloasa + semeringuri supape + cuzineti 250 ron toate cumparate din mioveni ...curea distributie si rola intinzatoare de origine 200 ron, ulei elf si filtru + mastic etnsare 100 ron ...acum sper ca maine sa urcam motorul sus biggrin.gif
Setcar-ul in pitesti si mioveni are pretul de 550-560 ron depinde de unde il cumperi dar nu se merita sa dai atiti bani pe el cand cu o diferenta 200 de ron iei ceva frantuzesc pararea mea ....acum dumnezeu cu mila cat o fi de bun acest set frantuzesc...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.