Ok. Asa e bine.
Dacia e proiectata (deficitar, sau ma rog, in parametrii de consum ai anilor '70) cu alternator de 50. Asta fara modernisme (proiectoare, MP3, etc.) Cu alternator de 50 daca dai drumul la toti consumatorii (faza lunga,a stergatoare treapta 2, radio, aeroterma, etc) te-ai dus pe copca. Dar cu unul de 36 ce credeai ca ai fi putut face?
Mare atentie si la indicatorul de pe bord ca e prost facut. Cel mai bine e sa verifici periodic modul de incarcare cu un voltmetru. Trebuie sa arate 13.8 - 14.4 V.
Pe langa alternatorul de 50 A eu folosesc si o fulie de Oltcit si o curea mai scurta (de 200) si un releu electronic de EP (d-ala mare, seamana cu ala mecanic) si ma pot declara multumit, in sensul ca incarca 14.0 in relanti sau accelerata si 14.2 cu faza scurta in relanti sau accelerata.
Ma rog, cu o gramada de accesorii pornite tot nu sunt multumit in relanti (scade pe la 13.3), dar accelerata e super bine (14.4).
Indicatorul de pe bord nu-mi trece niciodata de portiunea gri. Nici la 14.4
La Skoda imi incarca 13.9 fara consumatori si 14.1 cu oricati consumatori (indiferent de regimul de turatie), deci se poate si aproape de perfectiune.