Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu Dacia mea
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Deadly
Salutare tuturor ! biggrin.gif Dupa ce v-am urmarit mai mult timp cu interes si am reusit sa-mi rezolv unele probleme cu masina, iata ca m-am decis sa intru si eu pe DaciaClub. rolleyes.gif
Acum, am si eu o problema la care nu am gasit raspuns aici deocamdata. Va rog sa cititi cu atentie, pentru ca voi incerca sa fiu cat mai explicit si sper sa gasesc ajutor din partea voastra. smile.gif Multumesc anticipat.
De ceva vreme am probleme cu masina (Dacia 1310 din 1995, 5 trepte). Daca merg cu ea turata intre 2500-3000, indiferent de treapta, cand o las pe liber se opreste motorul. huh.gif Daca merg cu ea sub 2500 RPM, indiferent de treapta, nu se opreste motorul si sta la relanti indiferent cati kilometri merg. Dar daca merg chiar si 2 minute peste 2500 RPM, nu mai sta relantiul si se opreste motorul. Tin sa mentionez ca avansul e reglat iar jigleorul de relanti nu are gunoaie prin el. La fel, sita la pompa de benzina e curata. blink.gif
Nu prea ma pricep la mecanica, dar am mai vazut pe la altii si mai cunosc cate ceva (nu ma bag unde nu stiu). Va rog, daca puteti, sa ma ajutati cumva. sad.gif Multumesc.
hordeagabriel
Face asa si dupa ce se incalzeste motorul? Ca la mine face asa pana se incalzeste motorul chiar daca e socul tras..
Deadly
Pai tocmai asta e problema. Face asa dupa ce se incalzeste motorul, dar NUMAI cand o turez dupa 2500. Daca e sub 2500 pot sa merg si un milion de kilometri, dar daca am trecut de 2500 nu mai sta la relanti decat dupa ce o opresc si stau 1-2 minute pe margine si ,,se mai racoreste". Sper ca am fost mai explicit si multumesc pt. orice ajutor. NU UITATI ca numai dupa 2500 RPM am aceasta problema.
krapcarasu
dar daca revii si mergi mai mult sub 2500 dupa o repriza peste, sta? poti avea nivel mic
brigada_diverse
regleaza nivelu in CNC si vezi sa inchida bine plutitoru
si amestecu la ralanti(a fost explicat pe aci de nspemii de ori)
Deadly
@krapcarasu este exact asa cum spui tu !!! Daca revin si merg cateva minute sub 2500 isi revine si sta la relanti normal. Dar daca o calc iar peste 2500 nu mai sta. V-am zis ca nu prea ma pricep, va rog sa-mi explicati mai in detaliu daca se poate. Multumesc. smile.gif

13 Mar 2009, 16:41:
Pana la urma ce trebuie sa fac ??? huh.gif Sa reglez nivelul ??? M-ati cam lasat cu ochii in soare. sleep.gif Sigur asta e problema ???
krapcarasu
regleaza nivelu intai[attachmentid=1627507722]
Deadly
Multumesc frumos. biggrin.gif Asa am sa fac. Sper ca asta sa fie problema.cheers.gif
CandyMan13
sau poate nu fctioneaza membrana de la pompa de benz corespunzator(scapa benzina din pompa daca o lasi mai mult oprtita?..ca sa te convingi o lasi oprita 1 ora si apoi dai la cama;daca nu vine benz din prima are scapari)
PH-06-BOA
Vezi daca circula apa prin flansa - pata calda- ca e posibil, ca la cresterea vitezei (a vacuumului) prin difuzor, sa faca jivraj (gheata la jiclor). Ai clapeta de la filtru, pe aer cald? La 20 de grade afara, acolo sunt in jur de zero la minus 5 grade.
Deadly
Da am si clapeta de la filtru pe aer cald. Asta chiar n-am stiut-o. blink.gif Maine dimineata am un drum de facut si voi incerca tot ce mi-ati zis. Voi reveni cu detalii. Sper sa o rezolv. sad.gif
Deadly
Am revenit. biggrin.gif Se pare ca problema mea s-a rezolvat. Am dat clapeta de la filtru de aer pe aer rece (adica inchisa) si nu mai face nici un fel de probleme. blink.gif Cum am spus si mai sus, chiar n-am stiut de treaba asta. Multumesc celor care m-au ajutat. smile.gif

Acum, ca sa nu mai deschid un alt topic, as vrea sa ma mai ajutati cu o problema. sad.gif Acum vreo 3 saptamani, am aerisit frana deoarece nu mai tinea bine la prima pedala. Buuunnn. Acum o saptamana am patit aceeasi treaba. Am fost, am aerisit iarasi frana. Toate bune si frumoase pana alaltaieri cand iarasi a inceput sa aiba acceasi problema. Nu tine frana decat foarte putin la prima pedala. sad.gif Tin sa mentionez ca n-am pierdut nici o picatura de lichid de frana nici acum nici datile trecute, in schimb am discurile de frana ovalizate rau de tot (de la 60 km/h in sus, daca pun cate o frana tremura masina in ultimul hal).
Va rog daca vreti sa ma ajutati sa-mi dau seama de ce tot prind aer pe instalatie si mai ales pe unde. sad.gif Multumesc.

<span class='edit'>24 Mar 2009, 13:22:</span>
sad.gif Chiar nu ma poate ajuta nimeni sa-mi dau seama pe unde prind aer pe instalatia de frana ??? sad.gif Va rog frumos sa ma ajutati, pentru ca nu vreau sa ma duc la service si sa ma abureasca aia de acolo ca trebuie sa schimb o gramada de piese. mad.gif
Va rog mult sa ma ajutati. rugaciune.gif

PS: Tin sa va reamintesc ca nu pierd nici o picatura de lichid de frana. huh.gif Multumesc.

<span class='edit'>24 Mar 2009, 14:29:</span>
Am uitat sa mentionez ceva. sleep.gif De cate ori a fost facuta aerisirea doar rotile de pe spate aveau aer pe instalatie. sad.gif Am vorbit cu un mecanic si mi-a spus ca e posibil sa fie stricati cilindrii. sad.gif Este posibil ???
Joi dimineata la ora 8 sunt programat la service sa-mi schimb discurile de pe fata cu unele Bosch (poate nu se vor mai ovaliza) si as vrea sa rezolv si problema cu aerul de pe instalatie. De asta insist asa de mult sa ma ajutati, ca sa nu-mi traga aia vreo teapa si sa ma puna sa cumpar o gramada de piese. mad.gif Multumesc.

24 Mar 2009, 17:35:
Chiar nimeni nu ma poate ajuta ??? plange.gif
SSilent
pentru inceput schimba discurile de frana (nu-i deloc treaba cu ele ovalizate), verifica si placutele de frana sa nu fie tocite pana la refuz, eventual schimba si ferodourile la tamburi, verifica cilindrii din tamburi, uita-te cu atentie la garnituri, uita-te cu atentie si pe butuc sa nu fie lichid de frana (desi nu cred daca zici ca nu ai scapari)....
frana e elastica? sau tine jos de tot?
Deadly
@SSilent multumesc de raspuns. Din pacate am schimbat atat discurile de frana cat si placutele in noiembrie si nu cred ca s-au uzat atat de repede (in afara faptului ca s-au ovalizat rau de tot discurile). sad.gif Nu am pierderi de lichid deloc. sad.gif
Frana tine jos de tot la prima pedala, iar rotile nu se blocheaza. Abia la a 2-a sau a 3-a pedala. mad.gif Maine dimineata sunt programat sa-mi schimb discurile cu unele noi (Bosch - sper sa fie bune). Am sa incerc sa rezolv si problema cu aerul dar as fi vrut sa stiu din start despre ce e vorba ca sa nu-mi traga vreo teapa aia de la service si sa ma puna sa cumpar cine stie ce piese degeaba. mad.gif Multumesc pt. orice raspuns. smile.gif

25 Mar 2009, 19:25:
Nimeni ??? sad.gif @ PH-06-BOA ??? Va rooog mult.
bylexus
Eu ieri mi-am facut franele de la A -> Z!
Merg perfect dar cred ca m-a costat prea putin.... si ma tem ca nu-s de calitate.

Pentru fata
Discurile de frana - 30 RON
Placute de frane - 25 de lei

iar pentru tamburii din spate.... 55 de lei...
Nu e prea ieftin?! Ce spuneti voi?!OAre cat vor tine, mai ales discurile alea?
Deadly
@bylexus, eu am dat pe discurile de frana 70 RON amandoua, in noiembrie (marca KLAXCAR). Pot sa-ti spun ca n-am mers nici 1000 km si s-au ovalizat tare de tot. Nu mai fac niciodata prostia sa-mi pun discuri ieftine. Dar poate tu vei avea mai mult noroc. smile.gif
bylexus
ma sperii... sad.gif
Daca sunt ovalizate care sunt simptomele?
Deadly
Pai simptomele ar fi ca iti tremura volanul sau chiar masina cu totul (mai ales de la 80 km/h in sus) de cate ori pui frana. sad.gif Cel putin, asa se manifesta la mine acum. Pe la 100 km/h deja nu mai pot pune frana brusca, ca mi-e frica sa nu se rupa masina in doua. mad.gif Si problema este ca se agraveaza pe zi ce trece. Uneori chiar si la 50-60 km/h cand pun frana brusc tremura rau de tot. Asa ca, parerea mea este sa urmaresti foarte atent cum se comporta masina cand franezi. ohmy.gif Eu m-am zgarcit atunci cand le-am schimbat la 70 RON (erau 140 lei Bosch) si uite ca maine dimineata sunt programat sa le schimb ca nu se mai poate. De data asta am facut comanda de Bosch, ca sunt destul de laudate, si sper sa nu mai am probleme cu ele. smile.gif
kog
bylexus preturile de la tot ce ai scris se traduc intr-un singur cuvant: ASAM. Nu stiu cat vor tine. Vad ca esti membru din Ianuarie, te durea mana daca mai cautai pe forum detalii despre frane/piese si producatori? Sau sa fi intrebat cam ce piese sa folosesti? Eu am facut O data greseala sa pun componente de sistem de franare ASAM pe masina si nu o sa mai repet gresesla. Acum nu prea mai ai ce face... aduni bani de o investitie calumea la frane, asta daca crezi ca merita.

Si inca ceva. Verifica de fiecare data cand pleci de acasa franele. Vezi sa nu piarda lichid, iar dupa ce ai parcurs o distanta oarecare (dupa ce ai mers unde ai avut de mers) verifica cu degetul temperatura tamburilor. Daca sunt incinsi nu e prea bine. Sa NU incerci sa verifici temperatura discurilor cu degetul! Sunt sanse mari sa te arzi destul de nasol.
bylexus
lol.... ma sperii... sad.gif(
Vineri am drum la Piatra Craiului, aici in judetul Cluj si sunt multe serpentine si grele...
Pentru drumul asta am facut si franele...

Cum m-am urcat in masina... si am pus prima frana... am simtit ca masina putin tremura... dar prinde foarte bine frana....
Acuma nu stiu.... se simt deja simptomele, dupa nici 100 km parcursi sau asa e normal sa prinda?
Parca a zis mecanicu ceva ASAM....

Chestia este ca m-am dus la un atelier... iar baietii de acolo doar astea le aveau.
I-am intrebat "Care sunt domne cele mai scumpe?"
ei:"Nu avem scumpe ca alea nu se prea vand..."
cam atat...
Deadly
Nu vreau sa te sperii, dar si la mine tine frana foarte bine, numai ca tremura foarte tare. sad.gif Daca se manifesta problema numai cand franezi, atunci eu sunt aproape sigur ca sunt discurile de frana. Fa drumul linistit la Piatra Craiului pt. ca frana va tine. Dar, in timp, va incepe sa tremure tot mai tare. CREDE-MA ca stiu ce spun. sad.gif Mie si acum imi tine foarte bine frana, dar pur si simplu tremura prea tare cand franez si mi-e frica sa nu se intample ceva mai rau. sad.gif
Tin sa mentionez ca discul de frana de pe stanga la mine a crapat putin inca de cand a fost pus prima oara (la 3 dintre suruburi). Deci, poti sa-ti dai seama si tu cam ce calitate au. mad.gif
Cand vei avea prima data bani, parerea mea e sa fugi repede sa le schimbi cu unele mai serioase (Bosch, Brembo). Nu e de joaca cu franele. Mult succes. smile.gif
kog
trebuie sa fii cu ochii pe ele ca pe butelie.
bylexus
pfuai...
Is incepator, de vreo 4 luni cu permis si cu masina.Nu aveam de unde sti.
O sa vad eu daca ma pot baza pe ele, in curand. unsure.gif
Deadly
Nu te speria chiar asa de tare, ca te poti baza pe ele cat de cat. smile.gif Dar sa nu le lasi prea mult asa (mai ales daca vezi ca incepe masina sa-ti tremure tot mai tare cand pui frana). sad.gif



PS: Totusi, are cineva si o ,,rezolvare" la problema mea de mai sus ??? sad.gif Va rog mult. sad.gif
kog
incearca sa re re re reaerisesti franele. Daca nu merge nici asa s-ar putea sa nu fie pompa buna
Deadly
Gata. biggrin.gif Am fost,, am schimbat discurile si placutele pe fata si ferodourile pe spate. Am aerisit instalatia si acum totul e OK deocamdata. biggrin.gif Voi vedea peste cateva zile cum se mai comporta. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.