Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Uruie rulmentu de la pompa de apa dacia 1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
alexxnolimit
Salutare , am si eu o intrebare ! Azi dimineata cand am pornit motorul la dacia sa plec am auzit un uruit puternica la motor ! Cand am desfacut capota sa vad am constatat ca imi arunca apa pe undeva pe la capacul de la pompa de apa si uruia foarte tare ! Stiu ca este de vina rulmentul am sa il schimb dar am mai observat si ca uleiul din motor este de culoare gri asha , si in capacul de la culbutori am putina spuma ! Asta din cauza ca a intrat apa in motor ! Acum ma intreb care sa fie cauza de a ajuns apa in ulei sa fie cumva din cauza pompei care sa stricat , sau de la furtunul care vine din radiator in pompa langa capacul culbutorilor care acum vreo 2 zile imi dadea apa pe la furtun , ma gandesc poate a bagat apa pe langa garnitura de la tacheti !

Astept sfaturile voastre nu vreau sa ma apuc sa dau chiuloasa jos si sa nu fie garnitura de vine ! excl.gif
neamtzu25
sal
pai desfa capacul de la tacheti si verifica garnitura dac nu a fost bune e e posibil sa fi fost asa;alta chestie prin care verifici daca nu mai e garnituira de la chiulasa e sa speli bine borcanul de apa si vezi daca in cateva zile se mrdareste iar daca da e garnitura chiulasa,iar cel mai bine ara fi saa cshimbi capacul de la pompa nu numai rulmetu ca nu prea tin...bafta
v_razvan_c
Trebuie sa schimbi capacul de la pompa de apa daca huruie rulmentii si curge apa.
Iar daca ai garnitura de la chiulasa nasoala, ar trebui sa observi in vasul de expansiune bule de aer
ydaniel
cumpara capac pompa de apa de sc pulsor sa scornicesti+antigel si apa distilata de sc chimopar sa bucuresti.
alexxnolimit
Poi man eu m-am uitat in vasul de expansiune si u este nici pic de ulei ! banuiesc ca daca ar fi fost garnitura de chiuloasa ar fi trebuit sa am ulei in vasul de expansiune nu ? Daca nu inseamna ca mi-a bagat apa pe la capacul de la tacheti ! Corect ! :-?
v_razvan_c
Spuma aia e comuna, dar daca verifici uleiul, e de culoare gri pe joja? Cacao cu lapte mai bine spus..
Daca nu vezi bule si nu ai ulei in borcan, nu cred ca-i garnitura. Dar ulei iti curge pe la garnitura aia de la capacul de sus? Daca e etans, nu avea cum sa intre apa pe acolo
Schimba capacul pompei de apa, ia unul care ti-a recomandat daniel, si rezolva orice fel de scurgere. Cred ca ar fi indicat sa schimbi si uleiul daca are culoarea ciudata
alexxnolimit
Da uleiul are culoare ciudata ! Oare care sa fie cauza ? ohmy.gif
Mr_Devil83
Intai rezolvi cu pompa de apa. Cumperi capac nou si vezi cum se comporta. Sa bage apa in ulei pe la chiulasa slable sanse, singuele locuri pe unde se poate intampla asta sunt sau la cilindrul 4 sau la cilindrul 1. MAi degraba la cilindrul 4 dar cred ca vedeai si gaze ca iasa pe langa alternator in cazul asta.

Nu cumva ai schimbat recent garnitura de chiulasa neglijent sau la un mecanic neglijent? Ma gandesc ca tu ai etansarea in blocul motor cu hartie si is mai mari sansele sa curga pe acolo.
alexxnolimit
Gazele in cilindru cum le vad atunci cand scot bujia trebuie sa imi iasa fum ? Asha se intampla ! Si la cilindru 1 & 4 cand am schimbat garnitura de chiuloasa mi sa ridicat cilindru 1 & 4 ( camasa) cam vreo 2 centimetri ! Daca mi sau deplasat garniturile de la cilindrii cum pun garniturile la loc si de unde le cumpar ? E complicat de pus garniturile alea ?
Mr_Devil83
pai cu bujia scoasa cred si eu ca iti iasa fum smile.gif

Deci e posibil sa am dreptate cu locul de curgere a apei.

Motorul sigur este din 1981 da? Doar in cazul acesta e valabil ce zic eu.

Sa fiu sincer cu tine e destul de complicat sa pui garniturile alea, de fapt e plictisitor si dureaza.

Intai te duci la magazinu de piese auto si ceri garnituri de etansare pentru motorul tau. Adica garnituri de hartie pentru 1300. E cam 1 leu setul si contine 12 garnituri.

Dar ca sa le schimbi sau dai motorul jos, sau o ridici pe ceva caramizi, dai bara antiruliu jos, traversa aia dintre lonjeroane, care e prinsa cu 2 suruburi m10 si apoi desfaci baia de ulei. O dai jos, desfaci bielele 1 si 4 de pe arborele cotit, scoti camasa cu tot cu piston in ea afara, atentie sa nu scoti pistonul din camasa sau sa-l rotesti. Daca il rotesti maxim 10 grade ai voie sa o faci, de asemenea ai grija sa nu defazezi cu 180 de grade pistonul cand il montezi la loc, faci semne cu markerul pe piston, cu partea asta spre volanta si asa mai departe. Daca pui invers ansamblul o sa te miri de ce merge ca naiba motorul!

si nenorocirea aia de garnitura de etansare e fix sub camasa, e o hartie foarte subtire dar ca sa o schimbi trebe sa desfaci chiulasa, baia de ulei si ai nevoie de pricepere.

Eu zic sa rezolvi cu pompa de apa, sa o inlocuiesti, bagi un ulei de genul aluia de la petrom si vezi daca iti mai baga apa in ulei. Daca nu baga faci cruce, multumesti sfintilor si mergi cu masina. Daca baga te intorci pe forum pentru lamuriri smile.gif
alexxnolimit
Pffff da cem complicat ce spui u aici ! Intradevar e din 81 motoru ! Dar daca merg asha cu el ? Nu prea face spuma rau ! Dar intrebare mea este .... Cumva e posibil sa imi bage apa in ulei si din cauza pompei ? Si un aditiv ceva in ulei nu exista sa bag ! In vasul de expansiune de ce nu e ulei sau gaze ? Astept raspunsuri ! Multzam Frumos !
nelu_1985
mah, tie iti baga apa in baie, deaia face spuma si scoate fumu ala, trebuie neaparat sa refaci etansarea camesilor, si grija mare dupa ce desfaci motorul si pui garniturile noi, pana strangi capacele de biela, tre sa montezi 2 suruburi cu saiba lata (de telescop) sa sustina camesile pe pozitie sa nu mai aia dinnou surpriza asta, dupa ce ai strans capacele de biela, desfacu suruburile de sustinere, montezi garnitura noua de chiulasa si pui chiulasa strangand-o corect (ordinea in cruce incepand din mojloc spre extremitati, suruburile nu se strang dintr-o data), restul ti-a zis Mr devil.....spor la treaba ca azi ii fain afara
alexxnolimit
E pe draq la mine ploua ! Ok o sa vad ce po face !!

14 Mar 2009, 13:42:
Am rezolvat problema wink.gif ! Am cumparat un motor ! Ia chiar zcetimi si mie daca am dat bine pe el 120Ron ! Doar motorul fara ( electromotor , alternator ,) doar motorul si chiuloasa !!
Mr_Devil83
pentru niste garnituri care costa maxim 2 lei tu ai cumparat un motor probabil foarte uzat cu 120 de lei.

Si tra sa dai motoru vechi jos, sa-l pui pe astalalt...tot multa munca si bataie de cap. Ieseai mai bine cu garniturile si o lada de bere ca ajutor sincer sa fiu...
ydaniel
ieftin motoru la 120lei:) atata au ajuns?
CandyMan13
smile.gif) buna treaba asta...haideti sa gasim rezolvare in orice cu inlocuirea INTREGULUI motor...sa vezi tu ce surprize te asteapta de acum incolo...fac si eu ca mrdeliv...pt 2 garnituri tu ai luat motor???omule spuma,culoarea gri poate fi si de la condens...99%din dacii au problema asta la frig(iarna)..da na..nu ai dat mult..da chiar te rugam sa ne zici cum merge ala...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.