Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: fum in camera culbutori
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cristianrobert
daca scoate fum in camera culbutorilor si baga ulei pe furtunasul care fine de la culbutori la injectie inseamna ca s-a dat pe ulei trebuie set motor?
mentionez ca pe evacuare nu scoate fum si ulei mi-a mincat cam 5-600 gr la 6oookm.
mecanicul meu m-a sfatuit sa scot furtunul care v-am zis ,sa bag un furtun care sa coboare in jos spre scut sa dea pe acolo gazele,ce ziceti daca las la injectie cele 2 orificii fara acel furtun ce se poate intimpla sa le astup cu dopuri? mecanicul mi-a zis sa le las asa si sa las masina in pace ca merge bine dar eu nu stiu ce sa fac.
azi i-am bagat ulei castrol si filtru mann de a zis mecanicul ca nu sint normal de bag atitia bani in cazanul de masina.
klaus
QUOTE(cristianrobert @ 14 Mar 2009, 22:11)
mentionez ca pe evacuare nu scoate fum si ulei mi-a mincat cam 5-600 gr la 6oookm.
Daca ai motor in 2 timpi nu e asa mult. Daca insa nu...
QUOTE(cristianrobert @ 14 Mar 2009, 22:11)
azi i-am bagat ulei castrol si filtru mann de a zis mecanicul ca nu sint normal de bag atitia bani in cazanul de masina.
Sunt de acord cu mecanicul, nu esti normal sa bagi atatia bani in cazanul ala de masina. Pai i-ai dublat valoarea cu ocazia asta.
Merced
Exagerezi, 5-600 de ml la 6000km mi se pare decent, mai ales daca o fi fost vreo pocneala de ulei. Faptul ca scapa gaze insa, ar trebui sa dea de gandit. Cazanul meu care merge tot cu Castrol, si eu chiar ca am dublat valoarea masinii, nu manifesta asemenea probleme.
Ai deschis atatea topicuri incat nu mai retin exact, cati kilometri ziceai ca are masina. Tu esti ala care spunea ca-i al cincelea proprietar din 2001 si pana acu'?
Mr_Devil83
klaus hai sa nu exageram, cunosc persoane care si-au luat cate un gunoi de masina adusa de dincolo, adevarate tractoare, terminate fizic caroseriile, bucsaraiele, dar le tin cu fineturi de gen ulei elf.

un consum de 500 - 600 de game de ulei intre 2 schimburi mi se pare decent.

daca scoate fum pe la culbutori inseamna ca scapa compesie. Acuma depinde si cat de multe gaze scoate pe la capacul curbutoilor.
brigada_diverse
cat fum scoate? ca ies niste aburi? n-are nici pe naiba, las-o in pace...toate masinile scapa compresie....si mai mult....e dacie....fa o poza la cat fum scoate sa vedem si noi....dar la asemenea consum de ulei mai are viata lunga masina aia

cand o sa ajungi la 800ml/1000km sa iti faci probleme....
Merced
Zici tu ca toate masinile, a mea nu scoate nimic daca scot furtunul de la capac. Poate doar ulei sa-mi arunce p-acolo.
argon
mai mult de 600 ml la 6000 km manca multe tdi-uri si nu-s in 2 timpi. Consumul e normal, se adminte un consum maxim de 5 litri de ulei la 6000 km pana sa trebuiasca sa faci motorul, asta in carte, dar il consider exagerat.
Mr_Devil83
zise omu cu simeringuri la supape...

yon
dar ce spuneti de un consum de 2 litri de ulei la un motor opel ecotec 1,6 16 valve, acest consum de ulei este pt un drum slatina timisoara si retur, schimbul fiind facut cu 3 zile inainte de plecare cu ulei castrol 20w40, plus simeringuri supape schimbate.
cristianrobert
pai ca sa va raspund la toti eu sint ala masina are 76000km care nu credeam ca sint reali dar ieri am schimbat becurile care lumineaza bordul si cind am tras de ceasuri a iesit cablul de kilometraj si cind am bagat mina sa-l pun la loc mi-a picat in mina un sigiliu de plumb,acum nu stiu ce sa zic poate ala se poate pune pe naspa,iar despre fum cind scot capacul pe unde se baga uleiul ies ca niste aburi dar problema care ma deranjeaza este ca imi baga ceva ulei in burduful de la filtru de aer si in camera clapetei de injectie acum nu stiu cum afecteaza acest ulei functionarea motorului,ulei pina acum am bagat elf 20w50 ca asa am luat-o iar acum v-am spus ce am bagat ,acum nu stiu ce sa zic eu schimb vitezele la 2500-3300 rot mecanicul mi-a zis ca le schimb la prea mare turatie dar daca le schimb la 3000rot cind dau urmatoarea viteza scade la 2000 si daca as schimba la 2500 ar scadea la 1500 si asta inseamna sa trepideze motorul si am inteles ca nu e bine sa mergi sub 2000 ture,oricum nu imi place cum merge, cind schimb vitezele v-am zis daca apas acceleratia putin cam tare moare putin motorul si dupa aceea se tureaza treptat, stiu ca nu e bmw dar cind am luat-o nu mergea asa,si eu sint foarte curios de aceea pun asa multe intrebari ca sa invat si credeti-ma am invatat despre dacia in 6-7 luni cit altii in ani mai ales ca pentru diferite probleme daca te duci la diferite service-uri mecanici sa uita de sus la tine si zic ca domle dacii nu reparam ,jegosii au uitat cita piine au mincat pe urma la dacii acum s-au boierit si de aceea foarte multe defectiuni la masina mea l-am remediat singur.
Merced
QUOTE(yon @ 15 Mar 2009, 17:17)
dar ce spuneti de un consum de 2 litri de ulei la un motor opel ecotec 1,6 16 valve, acest consum de ulei este pt un drum slatina timisoara si retur, schimbul fiind facut cu 3 zile inainte de plecare cu ulei castrol 20w40, plus simeringuri supape schimbate.
*



Cat de nebun sa fii sa pui 20W40, chiar si Castrol in 1.6 16v. radmasa.gif
In cel mai "rau" caz pui 10W40, daca nu 5W40 care-i care cred ca-i recomandat de producator. Uite Castrol ce recomanda. radmasa.gif Acu' sincer nu as baga nici eu 0W30 ca motoru' presupun ca-i zob daca i s-au schimbat simeringurile de la supape, dar dupa cum spuneam 10W40 era mult mai ok, eu nici in Dacia care se dezintegreaza nu mai bag 20W nici sa ma rogi, nici sa fie Castrol.
yon
pai sau inlocuit simeringurile pt ca sau indoit cam 13 supape din 16 cand sa rupt distributia, sau schimbat supape si cam tot ce trebuie pe acolo , reparatia sa facut in service , uleiul este 10w40 chiar am sunat propietarul si mi-a confirmat, nu stiu de ce am retinut eu 20w40. dar chestia amuzanta este ca desi masina este praf, motorul consuma ulei mai mult decat al daciei mele pe GPL omul asta imi tot spune "da mai dar este opel" radmasa.gif . interesant a fost atunci cand sa rupt distributia si ma sunat sa il tractez pana la service, mia zis ca este rusinos ca dacia sa traga de opel.
Merced
I-au carpit-o aia cand a inlocuit supapele, sigur au facut-o de oaie. D-aia mananca. Ce inainte manca asa mult?
Mr_Devil83
cristianrobert daca iasa cam ca aburii, fara presiune este ok, stai linijtit ca ai un motor care mai merge 80 - 90k km de acum inainte, poate mai mult daca nu-l folosesti pt liniute.

Incearca sa bagi o bucata de burete in tevusca aia unde vine furtunul de la carburator, pe capacul culbutorilor.

Eu nu am avut probleme cu mucii aia decat o singura data si atunci a fost din cauza garniturii de chiulasa care nu am strans-o bine.

treptele de viteza schimba-le in functie de cum auzi motorul si simti masina, lasa turometrul ca e mai mult de design. Ca un sfat: cu cat treapta de viteza e mai mare si turatia motorului du-o mai sus. Pana in 50 km/h stai in a 3-a, peste da-i a 4-a. In oras eu de obicei duc motorul in treptele 1 si 2 cam pana in 400, astfel imi asigur umpic de demaraj, trec prin a 3-a si apoi raman in a 4-a pe la 1800 - 2000 de ture. La 2000 in treapta a 4-a o simti sau o auzi mai degraba cum scutura putin, dar e mic consumul. Ideea e sa ajungi cat mai repede in treapta cea mai mare de viteza posibila daca nu ai nevoie de demaraj smile.gif
Merced
Are masina pe injectie... radmasa.gif
cristianrobert
ok va multumesc dar ma lamuresye si pe mine cineva ce rol are teul care intra in burduful de filtru de aer si in injector jos?
brigada_diverse
cei care pretindeti ca nu va scapa compresie deloc...ia faceti un filmulet cam asa: cu motorul mergand, scoti capacul pe unde torni ulei si pui un servetel....ti-l arunca de acolo....
si opresti motoru, lasi camera sa filmeze si ai sa vezi ca se vad mici norisori de abur.....dar nu cu telefonu ca ala are o camera de toata jena

argon
aia e normal si la un motor tocmai iesit din fabrica..
cristianrobert
pai acum am scos furtunul ala si nu scoate nici un fum poate putin dar aproape invizibil doar cind scot capacul de la ulei si opresti motorul ies ca niste aburi,deci cred ca nu am segmentii papati dar ramane problema de baga ulei pe furtunas.
B-03-YHD
Observi vreo diferenta sesizabila cand scoti furtunul in mersul masinii? Adica, merge mult mai bine cu furtunul scos? (asta la relanti) Daca nu, da-i pace. Daca da, ia un furtun de la masina de spalat si trage-l sub masina sa iasa pe acolo aburii.
Motorul e bun, cel putin in punct de vedere al consumului de ulei. Daca ai grija s-i pui si ulei de calitate si flitru, te mai tine destul pana la segmentare.
Cu toate ca suntem pe forumul Dacaia sa nu uitam ca masina asta e buna, dar nu perfecta. La cat ai dat pe ea doar nu vrei perfectiune... Iti faci treaba cu ea in armonie, dar nu perfecta.
"Eu nu strivesc corola de minuni a lumii" - Lucian Blaga
brigada_diverse
poezia citata de tine pune accent pe potentarea misterului, nu pe aspiratia spre absolut

aburi toate scot...si una noua....
B-03-YHD
Poezia citata de mine pune accent pe faptul ca misterele nu trebuie distruse prin cercetare pentru ca sunt lucruri ce nu pot fi intelese niciodata cum trebuie. Asa e Dacia, una si una, minunile soselei. Cat functioneaza e bine. Nu trebuie cercetat de ce....
Scot, dar nu mereu... Am coborat acum si a mea nu scoate. Aoleu, dar nu am pornit motorul... tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.