Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Modul Imbunatatire UCH
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
iuliano_smile
Am deschis acest topic pentru a face un modul care sa fie pus langa UCH si care sa aduca functii noi si folositoare.
Lista:
- sa semnalizeze de 3 ori cand dai scurt de maneta(de la psycho preluata)
-Alimentarea cass-ului la deschiderea usilor(de la psycho preluata)

Rugamintea mea: doar idei si cristici(dar care sa fie la subiect)

Va multumesc.
klaus
Pai si vrei sa-l faci tu sau sa-l faca altii?
free_fiber
Follow me home smile.gif
Pot sa fac eu o dracie care sa faca tot ce vreti.
iuliano_smile
QUOTE(klaus @ 15 Mar 2009, 18:39)
Pai si vrei sa-l faci tu sau sa-l faca altii?
*


Eu vreau sa o fac numai ca nu am idei

15 Mar 2009, 22:12:
Mia-u mai venit intre timp 2 idei:
-Emulator de cd changer. Acum mai trebuie sa gasesc un convertor analog to spdif.
- Pornire motor de la distanta. Cu ajutorul alarmei dau comanda, iar microcontrolerul face restul.
psychoo
salutare!
eu cand am vrut sa rezolv problema ridicarii geamurilor din telecomanda m`am interesat de alarme care sa aiba functia asta si functia de deschidere portbagaj din telecomanda. de ce am renuntat:
-nu se face o citire a curentului ci se da comanda pentru un anumit interval de timp (15s,30s) pe motorasul geamului, iar in cazul in care geamul este inchis e daunator
-inca o telecomanda pe langa cea a masinii
-(la subiect) pornirea motorului se facea tot pe baza de temporizare asupra unui releu ce comanda electromotorul masinii. eu din ce am observat, nu totdeauna masina porneste la fel de repede. cateodata trebuie cheie de 1 secunda, alta data trebuie demaror jumate de secunda (ati prins ideea). problema este dupa ce porneste motorul e cam nasol sa mai fie cuplat electromotorul. se uzeaza pinionul acela care invarte volanta si pilitura de fier ajunge pe senzorul de turatie, iar in cel mai rau caz se duce pinionul electromotorului, dintii volantei, deci bataie de cap.
astea au fost motivele pentru care am renuntat la produsele aflate in comert pentru o gama larga de masini.
ai putea sa mai adaugi senzori care sa detecteze cand motorul este pornit si sa intrerupa demarorul, dar din pct meu de vedere e prea mare bataie de cap tongue.gif
eu am ales o solutie mai simpla si anume huse incalzite pentru scaune care sa se alimenteze de cand deschid usile, ca doar pentru caldura doream si eu pornirea motorului de la distanta.
scuze pentru postul lung, sper ca am fost de folos.
bafta!
iuliano_smile
O informatie foarte buna, dar as putea sa ma leg la senzorul de turatie, iarcand a atins 550rpm sa il opreasca
psychoo
de ce nu la 1000 rpm? in felul asta esti sigur ca motorul a pornit. care este turatia electromotorului? dupa auzul meu se invarte destul de repede dar nu pot traduce in rpm tongue.gif la oltcit era de 10 ori mai lent smile.gif)
daca tot ai timp liber si vrei sa faci un gadget mai complex, iti spun o idee de`a mea pe care din pacate nu am timp sa o pun in aplicare si anume un sistem de monitorizare al masinii, cu camere video pentru inregistrare la mersul cu spatele, la mersul cu fata (monitorizare trafic si in caz de accident sa ai dovada nevinovatiei sau vinovatiei dupa caz) si care sa monitorizeze masina in parcare.
am vrut sa fac miscarea asta dupa ce mi s`a furat un geam de la oglinda si dupa o saptamana l`am vazut si pe celalalt dereglat.
se poate face prin transfer radio la o unitate de stocare aflata acasa chiar folosind pagerul unei alarme (bate la distante destul de mari cu consum redus de curent) si astfel in caz de furt vei avea imaginile disponibile acasa.
ce n`as da sa vad moaca celui care si`a bagat surubelnita in oglinda!
pentru o vedere pe toate partile se pot pune mai multe camere, activandu`se fiecare pe baza unor senzori de proximitate (aveam un montaj mai demult cu baza unui tranzistor pe post de antena si in functie de lungimea unei sarme de cupru se modifica raza de detectie a unui om, partea proasta este ca detecta si caini si camp electrostatic tongue.gif ), pretul lor oricum este mic fata de ce era in trecut si se pot face chiar si cu infrarosu pentru vedere nocturna. comunicarea cu uc`ul este seriala: i2c, spi. ba chiar poti adauga un modul gsm care sa trimita mesaj multimedia cu fat(z)a omului.
si daca am ajuns asa departe de ce nu am ajunge si la procesarea imaginilor? smile.gif faci un soft care sa monitorizeze liniile de pe carosabil pentru a putea avertiza soferul in caz ca paraseste banda, poate recunoaste indicatoare cu limita de viteza, se poate face detectia obstacolelor si actionarea franelor in caz de urgenta (ca la noile volvo).
idei sunt multe biggrin.gif timp disponibil nu prea este, si nici fonduri.
sper ca nu te`ai suparat ca am varsat niste idei (pentru unii nerealiste) dar cine stie, poate prezinta interes unele smile.gif
spor la inventat!
iuliano_smile
Este oidee intradevar, dar la mine nu prea se practica furatu. Din candincand zgariatu barei deprotectie pe colt 022.gif .
Acum motoru stie sa plece si de la 500rpm, dar cred ca mai bn ma bag la 800rpm.

Mai adaug la lista deschiderea probagajului(ca sa nu il mai pun pe uch, ca poate imi trebuie la altceva zona a 2-a) si nealimentarea contactului la inchiderea usilor(deoarece am deja pus releul de la alarma)
pskint25
la alarma cu pornire care o am eu , la instalare, ca sa decupleze electromotorul dupa ce a pornit masina, alarma citeste tensiunea pe nush ce circuit,a tras un fir de la firele care intra in bobina de inductie pana in caseta de langa amortizor (unde sunt releele si ceva sigurante). cel putin asa am inteles eu (NOISE).
psychoo
ar fi o varianta sa verifice tensiunea de 14,4V care se atinge cand se invarte alternatorul, dar nu stiu daca aceasta tensiune se poate atinge si cu motorul oprit (ceva varfuri de tensiune).
cat despre fire legate la bobina de inductie...habar nu am de ce ar lega fir acolo si in cutia cu relee si sigurante. adica ce legatura are aprinderea cu alte accesorii?
sau poate omul a legat firul acolo pentru a citi turatia motorului in functie de scanteie (in loc sa se lege direct la senzorul de turatie) si in cutia cu relee sa fi facut legatura comenzii catre electromotor, ce imi pare mai plauzibil.
pskint25
pai si daca e motorul oprit si da un varf de tensiune de 14,4 ce se va itampla? deculpeaza electromotorul... adica nu afecteaza cu nimic...dar de regula daca ai masina oprita, doar daca ai vre-un scurt care ar consuma oricum bateria, ori alti consumatori nu sunt porniti....

17 Mar 2009, 15:37:
http://www.ieasycar.com/new/english/produc..._fullez5000.htm

asta e alarma, vedeti la manuale mai detaliat.
iuliano_smile
QUOTE(pskint25 @ 17 Mar 2009, 13:50)
pai si daca e motorul oprit si da un varf de tensiune de 14,4 ce se va itampla?
*


Bateria da varfuri de tensiune? O fi fluctuanda dar nici asa.
Plus ca poti sa faci cu un mic "delay". Ii dai sa stearga si apoi sa verifice. Daca nu are tensiunea de 14.4 sa nu plece. Plus ca poti sa ii pui un condesator de 0pico care mai reduce din varfuri

P.S. Psychoo tu cu ce faci programele si in ce limaj le scrii?
psychoo
scuzati exprimarea defectuoasa smile.gif ma refeream la varfuri de tensiune cand se actioneaza demarorul deoarece atunci se invarte si alternatorul si la intreruperea curentului prin bobina electromotorului apar varfuri pe instalatie.
eu folosesc limbajul C, iar ca spatiu de lucru folosesc MPLAB pentru microchip si IAR pentru atmel, cu compilatoarele aferente.
bafta.
iuliano_smile
QUOTE(psychoo @ 17 Mar 2009, 17:44)
scuzati exprimarea defectuoasa smile.gif ma refeream la varfuri de tensiune cand se actioneaza demarorul deoarece atunci se invarte si alternatorul si la intreruperea curentului prin bobina electromotorului apar varfuri pe instalatie.
eu folosesc limbajul C, iar ca spatiu de lucru folosesc MPLAB pentru microchip si IAR pentru atmel, cu compilatoarele aferente.
bafta.
*


Va multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.