Deadly
16 Mar 2009, 13:27
Tot eu.
Acum o saptamana am schimbat garnitura de chiulasa. Mecanicul care mi-a schimbat-o mi-a spus sa vin la strans chiulasa intre 600-1000 Km. Am mai fost pe la altii, intre timp, cu alte mici probleme. Problema este ca un alt mecanic mi-a spus ca trebuie stransa la maxim 500 Km, altul intre 1000-1500 Km iar altul mi-a spus ca pot sa vin si la 2000 Km.
Eu acum pe care sa-l cred ??? Va rog sa ma ajutati si sa-mi spuneti care a fost cel mai aproape de adevar. Multumesc.
PS: Am o Dacia 1310, din 1995, 5 trepte, motor 1400.
Tiberiu-Andrei
16 Mar 2009, 13:34
Eu la 500 stiu.
CandyMan13
16 Mar 2009, 13:34
500km
care da mai mult?
ADJUDECAT!
Deadly
16 Mar 2009, 13:50
Pai, am deja peste 500 Km de cand a fost schimbata garnitura.
Deci, sa ma duc sa stranga chiulasa ??? Parca vazusem undeva pe forum ca ar fi bine intre 1000-1500 Km ??? Sau ma insel ? Mai astept si alte pareri. Multumesc mult.
B-03-YHD
16 Mar 2009, 13:59
500 km, dar poti intarzia si spre 1000. 2000 in nici un caz
La 1000 - 1500 se schimba primul ulei daca ai segmentat motrul sau ai schimbat setul motor. Crede-l p-ala care ti-o va strange la rece, ca sunt cazuri in care astia strang la cald si crapa blocul motor. Eu am patit asta la o Dacie noua la serviceul autorizat Dacia Militari.
CandyMan13
16 Mar 2009, 14:22
si cel mai important...la cheie dinamometrica...nu la "muschi"...
Deadly
16 Mar 2009, 14:28
Am inteles. Ma voi duce cat mai repede.
@CandyMan13 la cheie dinamometrica mi-a strans-o si prima oara mecanicul respectiv. Banuiesc, ca si a doua oara va face la fel.
Multumesc de raspunsuri.
neajiji
16 Mar 2009, 17:38
Baga benzina de banii pe care ii dai sa-ti stranga iar suruburile, daca au fost stranse bine din prima cu cheie dinamometrica nu are rost sa arunci banii. Se justifica doar daca iti picura antigel, ulei pe la garnitura altfel e doar un mit.
CandyMan13
16 Mar 2009, 17:53
daca asa se procedeaza la schimbarile de garnitura...de ce sa mergem pe ideea "las'o ba ca merge asa"???uite de asta daciile sunt considerate rable...
casaman_m
16 Mar 2009, 17:54
si eu am zkimbato si mie mia stranso la maxim la rece de la inceput crdeti ca are ceva?
ydaniel
16 Mar 2009, 19:04
la 500km, se strange astfel:
-motor rece
-se slabesc cu un sfert de tura suruburile
-se strang la cuplu,in spirala
-se reface jocul termic al culbutorilor
neajiji
16 Mar 2009, 19:39
QUOTE(CandyMan13 @ 16 Mar 2009, 17:53)
daca asa se procedeaza la schimbarile de garnitura...de ce sa mergem pe ideea "las'o ba ca merge asa"???uite de asta daciile sunt considerate rable...
Uite d'aia imi merge motorul perfect la 128.000km cu set motor original
casaman_m: n-are nici pe dracu, mergi linistit!
Cartea spune cum zice ydaniel dar eu cred ca pana la urma e o manevra tot ca sa ajungi in service.
Deadly
16 Mar 2009, 20:29
Pai, mie nu imi picura nici antigel, nici ulei pe la garnitura. Sa inteleg ca nu mai este cazul sa ma duc la strans chiulasa ???
Daca e asa, e bine ca nu mai cheltui bani.
ydaniel
16 Mar 2009, 20:37
nu zice nimenea sa vizitezi service-ul.
eu stiu o dacie care a mers 267.000km cu setu original:)
Deadly
16 Mar 2009, 21:04
Multumesc mult @ydaniel de raspuns. Am sa-ti urmez sfaturile de mai sus si cred ca am sa o ,,rezolv" chiar eu.
ydaniel
16 Mar 2009, 21:04
daca nu ai cheie dinamometrica sa nu strangi-la simt:))
500 pana la 1000 km
Daca aveti nitica rabdare:
Parerea mea e ca e o chestie de material (garnitura se taseaza pur si simplu, asta-i materialul din facuta) Iar pe garantie, era singura revizie GRATUITA la Dacia (deci nu era vreo manevra de adus la service pentru cotizare) Acuma, daca la montaj "meseriasu'" a strans-o mai cu ura, si daca esti dispus sa risti sa se rupa, poti sa o lasi nestransa. Dar operatia e atat de simpla (a fost descrisa mai sus) (singura chestie e cheia dinamometrica, dar cred ca se poate gasi si de imprumutat)
La automobilele mai moderne nu am mai auzit de re-strangerea garniturii de chiulasa; oare de ce? Pur si simplu e alt material.
Toate cele bune!
B-03-YHD
16 Mar 2009, 23:49
QUOTE(neajiji @ 16 Mar 2009, 17:38)
Baga benzina de banii pe care ii dai sa-ti stranga iar suruburile, daca au fost stranse bine din prima cu cheie dinamometrica nu are rost sa arunci banii. Se justifica doar daca iti picura antigel, ulei pe la garnitura altfel e doar un mit.
Aia nu se strange asa, de placerea mecanicului. In timp (500-1000) km se deformeaza putin (se rodeaza) si TREBUIE stransa. Asta e reteta. Altfel, e la noroc...
ydaniel
17 Mar 2009, 07:46
de obicei multi ''meseriasi'' strang chiulasa de prima oara-''bine'' si apr probleme in timp.
costi2
31 Jul 2009, 06:41
Scuze ca ma bag in topicul omului, dar am zis ca-i mai bine decat sa deschid altul. Eu am probleme cu a mea ca baga antigel in ulei si n-are decat 20000. Banuiesc ca asta inseamna garnitura de chiulasa ciupita? Poate fi problema si de la inelele de cauciuc de la baza cilindrilor? Garnitura o schimb repede dar cand ma gandesc la inelele de cauciuc, ma ia groaza sa dau setul jos. Astept pareri. Multumesc
ydaniel
31 Jul 2009, 07:46
e cam greu de zis.poate fi si o fisura a blocului motor.
dar cel mai bine incearca cu o schimbare de garnitura.
tzepesch
31 Jul 2009, 09:09
la prima strangere, dupa schmbare, se strage la cuplu mai mic? sau tot la aceeasi valoare in dNm?
Muttley
31 Jul 2009, 09:59
La aceeasi valoare.
ag02cws
31 Jul 2009, 10:18
Eu tin minte ca am fost chemat s-o stranga dupa 800 km. Deci sustin ideea celor ce zic intre 500-1000.
Tiberiu-Andrei
31 Jul 2009, 16:33
Avand in vedere ca e cald afara poate ai ars garnitura de chiulasa.
Cand motorul merge desfa capacul vasului de expansiune si vezi daca scoate bule mici de aer.
In orice caz schimba intai garnitura de chiulasa,verifica planeitatea chiulasei,schimba uleiul si filtrul de ulei si vezi dupa.
Spor la treaba!
tantaru
1 Aug 2009, 21:09
sal... haideti sa va zic o chestie despre stansul chiuloasei.... cel mai bine e sa o strangi in jur de 1000 kom intre 55 si 75 Nm... nu cumva sa faci prosia si sa nu o strangi k asa am patito si eu si nu am strans-o si dupa 5000 km am arso.. deci strageo si regleazati culbutorii iarasi... si vezi ca ala care o sa ti stranga chiuloasa sa foloseaca cheie dinamometrica ok???
Iar cat despre antigelul in motor ce sa zic,,, In primul rand vezi ce inele ai.... de cupru hartie sau cauciuc.... is mai multe tipuri... si alea nu prea se rup daca nu se misca camasa,,, deci slabe sanse,,, acuma vezi si u... uite o metoda simpla sa vezi daca e dusa garnitura de chiuloasa,,, scoate capacul de la vasul de expansiune de antigel si uitate inauntru in timp ce turezi motorul (la vreo 3500 ture ajunge) si daca vezi k bolboroseste apa e de rau... te pregatesti de garnitura, si daca o schimbi sa ii faci si planietatea chiuloasei... daca nu e cazu sa o schimbi atuncea incepi verificari amanuntite. cum ar fi verificarea blocului sa nu fie crapat sau a chiuloasei,,
SI app ma fartilor nu va mai dati cu parerea asa degeaba.. unii chiar au nevoie de sfaturi serioase nu de auzite sau cine mai stie ce ..... hai sa fim seiosi si sa ajuam daca putem daca nu nu ne mai bagam
brigada_diverse
3 Aug 2009, 07:31
mai bag si eu un vot pt "intre 500 si 1000km" la 65daNm sau la cat vreti voi....
verifici planeitatea chiulasei si daca nu are nimic, las-o in pace...nu mai scurta chiulasa fara niciun rost.....
depinde si cat ai fiert motorul...daca a fiert muuuult....exista posibilitatea sa fi stricat si chiulasa
daca doar intra apa in ulei sau viceversa, probabil nu s-a intamplat nimic....
daca vrei sa ai mintea impacata verifica-i planeitatea....
vara asta, din 5 garnituri de chiulasa(luna asta), la niste dacii care ba le bagau ulei in apa, apa in ulei sau bule in borcan, niciuna nu a facut fitze dupa schimbarea garniturii....nu am mai verificat planeitatea chiulasei....si vad ca bine am facut...munceam degeaba...
CRICOCI
5 Aug 2009, 13:27
Eu am strans chiloasa dupa 200 km, si am facut de atunci vreo 7000 km si nu am nici o problema, poate aparea pe viitor?
danut 69-71
5 Aug 2009, 21:54
QUOTE(CRICOCI @ 5 Aug 2009, 15:27)
Eu am strans chiloasa dupa 200 km, si am facut de atunci vreo 7000 km si nu am nici o problema, poate aparea pe viitor?
Daca vrei , pentru linistea ta , poti sa-i mai faci o stringere , dar implicit mai trebuiesc reglati culbutorii .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.