Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pedala frana tare , blocaj roti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
snorics
Salut baietzi,

am si eu o intrebare de novice smile.gif , sunt posesor al unei dacii 1300 berlina si de vreo 2 saptamani tot am probleme cu frana .

La inceput a fost la roata din fata dreapta pistonul blocat care a fost schimba ulterior.

Dupa care a trebui sa schimb tot etrierul deoarece sa dus filetul de la surubelul de aerisire.

Oricum , le-am rezolvat si pe alea acum am o problema grava de tot , se intareste pedala de frana nu poti sa o calci nici un centimetru , iar rotile sunt toate beton , ajunsem sa nu mai pot pleca de la semafor in prima viteza.

Am coborat am deschis putin surubelul de aerisire de la o roata din fata a sarit putin lichid am facut aerisirea la roata respectiva, frana era ok , dupa 2 km aceasi problema , frana beton.

Cu cat apasam frana mai des cu atat se intarea mai tare.


Nu pierde lichid , aerisirea a fost facuta la roti si la pompa inclusiv , credeti ca ar trebui sa schimb garniturile la pompa de frana sau stiti cumva alte motive pentru care se intareste ?

Va multumesc pentru orice sugestie.
B-03-YHD
Ai simptome asemanatoare celor de cursa prea mica la pedala de frana. Vezi daca e reglata ok si daca da, schimba pompa.
snorics
pedala are cursa normala dupa ce fac aerisirea, dupa care ajunge de deabia poti sa apesi pe ea, dar sa nu se inteleaga ca se ajunge sa fie tare la cateva apasari de pedale , cred ca apas de vreo 30-40 de ori inainte sa inceapa sa se intareasca usor din nou , pana cand ajunge sa fie beton.
Minel
QUOTE(snorics @ 16 Mar 2009, 13:44)
Oricum ,  le-am rezolvat si pe alea acum am o problema grava de tot , se intareste pedala de frana   nu poti sa o calci nici un centimetru , iar rotile sunt toate beton , ajunsem sa nu mai pot pleca de la semafor in prima viteza.

Cu cat apasam frana mai des cu atat  se intarea mai tare.
*



Regleaza cursa pedalei de frana , de aceea sunt rotile beton iti ramane pompa atacata , si in legatura cu apasarile mai dese si pe masura se intarea pedala , denota aer in instalatie , cu preponderenta pe spate pe la cilindrii receptori sau limitatorul de frana ....


QUOTE(B-03-YHD @ 16 Mar 2009, 14:06)
Ai simptome asemanatoare celor de cursa prea mica la pedala de frana. Vezi daca e reglata ok si daca da, schimba pompa.
*




De ce sa apelezi la schimbatu' pompei .... blink.gif

Detaliaza un pic te rog...
snorics
sunt sigur ca aer nu este in instalatie , am verificat de zeci de ori , am facut aerisierea la pompa dupa care la fiecare roata in parte cum am auzit si eu de la un automecanic.

Intre timp am mai descoperit ceva , unul din pistoni de la sistemul de franare din spate pe tamburi , e blocat , pur si simplu nu pot sa-l dau afara nici cu lovituri cu ciocanul, oare din cauza aceasta sa am probleme?, la franare se misca doar pistonasul dinspre fata , oare din cauza asta sa se fi dereglat si cursa de pedala ?
B-03-YHD
Nu stiu cum 243.gif nu a iesit tot ce am scris si nu am recitit dupa. alcoholic.gif Scuze. Am mai vrut sa zic ca daca e pedala reglata ok, si pompa are simptome de pistonas blocat ar trebui schimbata cu una de origine, decat sa fie reparata. Mea culpa.

Daca se blocheaza toate rotile atunci nu are treaba cu pistonasul de la tambur, cu toate ca si ala trebuie schimbat. dac e vorba doar de roata aia, schimba-l si se rezolva necazul tau.
ydaniel
pai lichidul din instalatie ce culoare avea?
daca nu a fost schimbat de multi ani:))
a corodat piesele;)
un cilindru de frana de uzina e f scump:( din pacate,garnituri bune nu se mai gasesc usor.
os
La pompele de frina cu simplu circuit de pe berlina (nu stiu ce pompa are colegul) se mai intimpla si asa: una din garnituri (cea in forma de "oala" aflata in capul pistonului) se deformeaza si nu mai deschide orificiul de refulare spre vasul de expansiune. Efectul este exact cel descris de coleg: pedala din ce in ce mai tare, roti (toate) din ce in ce mai frinate. Fenomenul poate fi amplificat de o eventuala pozitionare gresita a orificiului.

Ce.i de facut: cel mai bine alta pompa. Ar mai exista si semi-solutia "alte garnituri", dar si corpul pompei se mai uzeaza.
ydaniel
problema mare este ca daca are pompa simplu circuit-nu se mai gasesc noi decat pompe de asam...
B-03-YHD
Eu am sistem de frana de pe spate de ASAM. Nici pompele de uzina nu sunt extraordinare (in multe cazuri au fost nemultumiri). E la noroc. Poti da de ASAM mai buna decat de uzina. Oricum una noua, de oricare ar fi e mai buna decat una reconditionata. S-apoi poti pune de uzina cu dublu circuit daca vrei, fara sa ai probleme nici macar la ITP. Oricum eu recomand cu simplu circuit. Sunt mai bune.
ydaniel
asam?astia sunt moartea daciei:))
B-03-YHD
popa.gif Imi place coliva.
La mine functioneaza ok pe spate frana. (Tamburii sunt ASAM). Asa ca... Am luat si ITP-ul dupa 2 ani de absenta de pe soselele patriei.
LVR-u
Si eu am pompa simplu circuit tot de la Asam, imi merge bine si sunt multumit de ea nu pierde lichid pe nicaieri! smile.gif
Mr_Devil83
Nici piesele de uzina nu sunt extraordinare si unele pica de noi. Chestia e ca la asam sunt sansele mari sa le luati deja stricate.

Dar daca nu iei de asam sansele sunt destul de mari sa te duca intretinerea la masina asta la nivel de maibah domne...
ydaniel
cel mai bine ia pompa noua marca CIFAM.
B-03-YHD
QUOTE(ydaniel @ 17 Mar 2009, 08:27)
problema mare este ca daca are pompa simplu circuit-nu se mai gasesc noi decat pompe de asam...
*



QUOTE(Mr_Devil83 @ 17 Mar 2009, 17:16)
Nici piesele de uzina nu sunt extraordinare si unele pica de noi. Chestia e ca la asam sunt sansele mari sa le luati deja stricate.
*



Ceea ce ami zis si eu.

QUOTE(Mr_Devil83 @ 17 Mar 2009, 17:16)
Dar daca nu iei de asam sansele sunt destul de mari sa te duca intretinerea la masina asta la nivel de maibah domne...
*



Asa e. Diferenta de pret nu e prea mare.


QUOTE(ydaniel @ 17 Mar 2009, 17:30)
cel mai bine ia pompa noua marca CIFAM.
*



Daca exista ia de CIFAM ca-s mai bune (sanse mai mari sa fie buna).
the fast and furious


Astia de la CIFAM cand au mai aparut ca nu am mai auzit de ei ?
B-03-YHD
QUOTE(the fast and furious @ 17 Mar 2009, 18:00)
Astia de la CIFAM cand au mai aparut ca nu am mai auzit de ei ?
*



Cifam a fost creata in anul 1979, ca parte a firmei Metelli, producand in special componente ale sistemului de franare (pompe de frana, discuri de frana, saboti) si de transmisie (capete de planetara si planetare).
Sediul societatii se afla la Cologne Italia.
Mr_Devil83
ma la pompa de frana simplu circuit garniturile de rolast erau foarte bune. Cel putin pe 2 la care le-am pus eu garniturile functioneaza impecabil si acum. Si garniturile costa in jur de 2 lei.

B-03-YHD nu stiu de unde pana unde ai concluzionat tu ca pompa simplu circuit e buna. iti zic eu ca am avut de aia initial pe masina si in afara de o frana care o apesi mai greu si franare mai slaba nu am remarcat nimic care m-ar face sa afirm asta. Dublu circuit in 3 conducte se potriveste insa perfect in locul ei si ajutata de o capsula servo e superba.

Vand si tarozi pentru realizarea filetului in galerie, unde vine stutul pentru servo. Moca, doar 60 de lei. smile.gif
B-03-YHD
Am condus diferite Dacii cu diferite sisteme de franare. Din observatia presonala am ajuns la concluzia ca frana cu popma cu simplu circuit e cea mai buna. Si la asta poti pune servo si e chiar si mai bine.
motanpaul
Salutare si cu pompa de frana dublu circuit poti avea frana buna.Depinde de calitatea pompei,limitatoru cum functioneaza,sabotii spate bine reglati, si nu prinda aer pe undeva.Mai bun e sistemu cu reglarea sabotilor prin excentrice, decat cu autoreglare.
Cilindri receptori de calitate gasiti la piese auto import, la 36 Ron cilindru.Si e mai ieftin ca cel de uzina care deja a ajuns la 60 Ron cilindrul.
Cilindri de Asam am gasit la 18 Ron, dar nu mai am incredere in Asam,Autospeed.
Nici filtru de ulei nu am luat de Asam, la sistemu de franare nici atat nu mai pun Asam,Autospeed.
Eu am gasit pompa noua de Autonova la unu in targ, si mia cerut 30 Ron.Avea un pic de rugina deasupra ca a stat intre fiare.Deocamdata merge bine.
yohny
Salut !
Eu am luat anul trecut prin februarie pompa Metelli , codul este 05-0036 iar pretul 98 roni la un vanzator piese auto import .Isi merita toti banii ! ,la momentul ala o pompa de origine era cu putin peste 70 roni .
Si lichidul conteaza enorm , cauta lichid TRW , Dot 4 , made in england , un bidon de 1 litru - 20 roni., tot la piese import.
[attachmentid=1627509306][attachmentid=1627509307]
[attachmentid=1627509308][attachmentid=1627509309]
motanpaul
Felicitari "yohny" pentru achizitie.Poi da clar decat o pompa de frana de Asam care costa 80-85-90 Ron depinde de magazin.Mai bine mai pui un 20 Ron si ai luat un lucru de calitate.Bine se cam uita urat vanzatoru ca cer piese pentru dacie din import.Dar asta e viata, decat sa ma lase in drum masina, mai bine un ban in plus si stai in fata.Fac pariu ca pompa de uzina e mai slaba calitativ ca cea cumparata de tine. coolspeak.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.