Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum imens de benzina sau sunt eu paranoic?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
iulibiz
Salutare domnilor,

Urmaresc forumul de multi ani.... si in sfarsit mi-am facut curajul sa va scriu.

Acum vreo 2 luni m-am pricopsit cu dacia lui taica-miu. Berlina din 1998. Totul bine si frumos. am rezolvat multe probleme la ea (intrat apa in masina cand ploua, nu mergea caldura, schimbat rezervor, reparat frane....) chestii obisnuite la orice berlina.

Eh, de 2 luni de cand merg eu in Bucuresti cu ea, ma rupe la consum. Ce inseamna asta? Adica ii fac plinul 45 de litri si cu astai 45 de litri nu merg mai mult de 350 de KM. In media pe zi fac 20 de KM. Acasa serviciu si inapoi. Merg pe un traseu relativ liber, adica mai mult de 35 de min nu fac din giurgiului (luica) pana in cotroceni si inapoi.

Acum, va rog s aimi spuneti si mie va rog daca este normal consumul asta in bucuresti. Nu ii dau talpa. Mai mult de 3000 rareori ajung... de regula schimb pe la 2500-2700. Dar se intampla de cateva ori s amerg cu a 4-a pe la 40-50 km/ora. Dar atunci cand merg asa nu o accelerez brusc ca nu rezolv nimic.

Weekend-ul treut am schimbat ciocul de papagal din carburator ca ala care il aveam inainte era varza (fostul "mecanic" a taiat capul ciocului si gaura era cat 2 gamalii de ac).

V-am dat toate inforamtiile astea sa va faceti o idee despre care ar putea sa fie cauzelel unui consum asa de mare.

Ah dimineata ma lupt cu ea sa nu se opreasca la semafor. Chiar si du pa ce merg 3 km pe giurgiului ea tot mai da semane ca ar vrea s ase opreasca. odata ce s-a incalzit motorul merge excelent.

Va rog ajutati-ma ca nu stiu ce sa-i mai fac.
argon
adica bagi 45 de litri si mergi 350 km pana se opreste in drum, sau pana se aprinde becul?
iulibiz
Nu nu nu.... bag 45 de litri si merg cu ea pana cand mai am putin si ma lasa in drum. Adica pana mai am vreo 2-3 litri in rezervor...

De obicei bag benzina de 1,4 mil. adica vreo 42-43 de litri... Merg asa pana la limita tocmai in ideea sa obtin si eu o medie a consumului....
gangara
pai asta inseamna ca faci un consum de cca 12-13%...dupa parerea mea e in tolerante. sincer. avand in vedere ca e in oras si frig afara...eu nu m-as plange absolut deloc.
acum depinde, sunt unii care au consum de 8 in oras...deh..
iar cu opritul la semafor, probabil ca ai amestecul un pic sarac, mai ales ca iti merge bine dupa ce se incalzeste bine...regleaza ralantiul si amestecul
Mr_Devil83
Pai stii care e chestia? Io am facut un test prin ianuaie si berlinei ii trebuie cam 0,3l de benzina sa ii manance pana se incalzeste. Totusi si cu aia 0,3 litri tot ar trebui sa ai un consum de maxim 10% la drumuri scurte.

Ia pompa de roti si sufla dumnezeieste returul, verifica sa nu fie vreun furtu crapat ca atunci e clar pe unde se duce benzina ta, uitate in special la rezervor, furtunele de acolo e posibil sa fi crapat in timp.

Uita-te la jiglere sa fie puse corect si de 1400.

Regleaza si nivelul in cnc-ul carburatorului si avansul si ar trebui sa ai o masina care ia maxim 8% in oras si in jur de 5,5 -6% afara.

iulibiz
@ gangara - intr-adevar m-am gandit si eu la faptul ca a fost frig. Insa in ultima saptamana jumate nu au mai fost temperaturi sub 5 grade asa ca sincer nu pot s aii zic ca este chiar asa de frig incat sa influenteze caonsumul asa cum ar face-o iarna la -5-10 grade.

In privinta amestecului nu stiu ca sa zic. Am verificat bujiile si au culoare maronie...nu sunt ude, nu au depuneri...eu din cate stiu astea sunt semne ca ameste cul e ok. te rog corecteaza-ma daca gresesc.

@ Mr_Devil83 - o pompa nu am sa dau in retur, dar ai dreaptate, tre sa sa suflu si in ala sa vad dc e ok. Furtunasele le-am schimbat pe toate alea care dau in pompa plus ala care pleaca din pompa pana in carburator si am adaugat si un filtru dinala inainte de carburator. Iar rezervorul l-am schimbat inainte sa ii fac plinul si i-am luat furtunase noi si coliere noi si tot tacamul. asa ca nici alea nu au cum sa fie.

Referitor la jiglere. Tu zici sa pun de 1400. Eu din cate tin minte, acum mult timp un mecanic mi-a recomandat sa pun jiglere de 1300 dar din cate am observat nu se mia gaseste asa ceva (si d eumblat prin dezmembrari nu am am timp). Am cautat jiglere si am gasit de 1400 si de 1300. Alea de 1300 din cate am vazut eu au dimensiunile mai mari decat alea de 1400. Cum naibii e posibil asa ceva? Ce nu inteleg eu? De ce sunt mai mari alea de 1300 de ecat alea de 1400? Am vazut ca la setul de jiglere de 1300, jiglerul principal este mai mic ca dimensiune decat ala de la 1400 dar restul sunt mai mari decat 1400. Pot sa le combin? Sa fac o combinatie de jiglere intre cele doua seturi (1300 si 1400) si s apun jiglerele cela mai mici de la ambele seturi??

Ce ar trebui sa se intample daca fac schimbarile astea de jiglere??

Nivelul cnc-ului nu stiu s ail fac. O sa ma uit prin forum sa vad ce s-a mai scris paote gasesc ceva mai detaliat ca nu sunt mare mecanic.

Un consum de 8% e un fel de vis.... dar ca re as vrea sa fie cat mai aproape de realitate smile.gif

neamtzu25
pai asta inseamna ca faci un consum de cca 12-13%...dupa parerea mea e in tolerante. sincer. avand in vedere ca e in oras si frig afara...eu nu m-as plange absolut deloc.
acum depinde, sunt unii care au consum de 8 in oras...deh..


cum asa domnu gangara??? blink.gif
vede-ti ca dmnv aveti 1,6 poate e bine sa consumi atata benzina dra la motorul dmnv,eu consum 8% si cu talpa,accelarari bruste,viteze pana la 80km/h,mai sportiv.in afara nu iam facut consum ca merg pe gpl,dar numai in afara....verifica ce se poate la carburator dar inainte eu iti dau o indicatie:franele;verifica franele,dupa ce mergi cei 20 km pune mana pe jenti vezi daac e mai calda vreuna,eu am patito.imi consuma 11%si beleaua era:furtun infundat la etrier stg........bafta
B-03-YHD
QUOTE(iulibiz @ 18 Mar 2009, 11:38)
Nivelul cnc-ului nu stiu s ail fac. O sa ma uit prin forum sa vad ce s-a mai scris paote gasesc ceva mai detaliat ca nu sunt mare mecanic.

Un consum de 8% e un fel de vis.... dar ca re as vrea sa fie cat mai aproape de realitate smile.gif
*



http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=143340 Ai aici modul de reglare al nivelului in carburator.
Nici macar Fabia mea nu consuma 8 pe vremea asta (cam 9 sau 10 pe drumuri scurte), motor MPI de 1.2 85 CP.(e cipat, dar nici inainte nu consuma mai putin).
Un consum de 11.7, sau mai putin (41/350*100=11.7. 2 litri raman intotdeuna in rezervor. Pompa nu suge chiar tot) in oras, pe drumuri scurte e ok pt. Dacia pe carburator pentru ca nu apuca sa se incalzeasca motorul si astfel consuma mai mult (cu 1l sau 2l din observatiile mele, dar poate ma insel).
Regleaza nivelul si dupa aia seteaza (cu motorul cald) relantiul la 1000 si aerul il micsorezi pana se balbaie motorul si dupa aia deschizi pana merge bine + 1/4 ture. Eu asa am si am reusit sa folosesc socul doar la pornirea de dimineata (o ia la sfert si dupa 4-5 zile de nemers) si imping socul la doc dupa 1 minut si merge. Sta relantiul foarte jos (sub 700), dar nu se opreste.
argon
12-13 % e cam mult pentru oras, daca nu mergi bara la bara, 11 e normal perioada asta, iar cine sustine ca ii ia 8 vorbeste prostii mai mari decat el. Eventual daca circula in Buhusi si ii face pe toti 100 dintr-un foc.
B-03-YHD
QUOTE(argon @ 18 Mar 2009, 11:59)
12-13 % e cam mult pentru oras, daca nu mergi bara la bara, 11 e normal perioada asta, iar cine sustine ca ii ia 8 vorbeste prostii mai mari decat el.   Eventual daca circula in Buhusi si ii face pe toti 100 dintr-un foc.
*



Cum ai ajuns tu la 12-13, ca mie imi da 11.7 (41 l, 350 km)? Doar pompa aia mai lasa 2 l in rezervor si el nu merge chiar pana se opreste motorul. Cand se aprinde becul mai sunt 7l.
argon
din se discuta mai sus.
Mr_Devil83
vin eu cu 5,25 5,5% cu motor de 1,4 si cam 7 in oras si cutie in 4 trepte sa va zic cam ce consum scoate o dacie?

iulibiz am avut carburator de 1300 pe motor si in afara de faptul ca era puturoasa nu am sesizat consum mai mic. Singura data cand a fost mai mic consumul a fost cand am inlocuit jiglerul principal cu unul nesimtit de mic dar abia mai plecam de pe loc cu masina. Asa ca am pus inapoi monocorpul de 1400.

Si da, jiglerul de relanti este de 0,50 la 1400 fata de o,52 la 1300, jiglerul de aer este de 140 la 1400 si 170 la 1300, in rest sunt identice, doar cel principal este mai mare la 1400.
Dar vezi ca difera si difuzorul la 1400. Daca faci combinatia la care te-ai gandit tu:
jigler principal de 135 cu jigler franare aer de 140 (ala de deasupra tubului emulsor) cred ca o sa iti creasca binisor consumul.
argon
@iulibiz: nu umbla ljiclere, lasa-le standard pentru carburatorul de 1400, verifica carburatorul, nivelul, da-i putin avans(invarti de delco dreapta) ca sa-ti porneasca usor si sa stea la rece, comuta filtrul de aer pe galerie, si e OK, nici n-a intrat omu' bine pe forum si il luati cu sf-uri. Acum scoti 12.3-12,8 functie de cat iti ramane in rezervor, daca ajungi pe la 11 e normal la traseul tau pe vremea asta.
B-03-YHD
QUOTE(argon @ 18 Mar 2009, 12:03)
din se discuta mai sus.
*



Da, dar cum? Cati l de benzina? Cu 45 l, 350 km tot nu da 13! Speriati omul. Si el mai ramane cu vreo 4 l (dupa mine) in rezervor -> 11.7/100km

QUOTE(Mr_Devil83 @ 18 Mar 2009, 12:03)
vin eu cu 5,25  5,5% cu motor de 1,4 si cam 7 in oras si cutie in 4 trepte sa va zic cam ce consum scoate o dacie?

iulibiz am avut carburator de 1300 pe motor si in afara de faptul ca era puturoasa nu am sesizat consum mai mic. Singura data cand a fost mai mic consumul a fost cand am inlocuit jiglerul principal cu unul nesimtit de mic dar abia mai plecam de pe loc cu masina. Asa ca am pus inapoi monocorpul de 1400.

*



Ai dreptate. Pentru a o accelera consumi mai mult ca apesi mai tare pe pedala (ca e mai lenesa) si tot pe acolo ajungi.
slaiciprian
mai mareste un pic avansul si incearca sa schimbi mai jos de 2500-2700.
iulibiz
Am spus foarte clar ca drumul meu zilnic este de vreo 20 de km. Deci nu se pune vorba sa merg cu motorul rece in asa fel incat sa nu lucreze in parametri. Dupa 3-4 km d emers motorul este deja cald (gradatia de incalzire a motorului este la mijloc.)

Nu se pune problema sa am roti infranate. Rotile sunt chiar in stare f buna la fel si discurile si placutele. deci scoatem si asta din ecuatie.

Cei care locuiesc in Bucuresti si care conduc masini in traficul din bucuresti stiu ca nu se pune problema de scos 8%. Eu nu vreau sa scot 8%, nu de-asta am deschis acest topic. Eu vreau sa nu ma mai uit cu groaza la indicatorul ala nenorocit de benzina ca ii fac plinul si stiu ca mai mult de 2 saptamani nu pot merge cu el.

Sa schimb mai jos de 2500-2700... o dam in alt discutie acum... M-am gandit si eu s aschimb mai jos la 2000 sau in jur de 2000. dar cand esti in trafic si te ia lumea la injurat ca mergi ca melcu si te mai vede si cu dacia berlina si incep cu flashuri si alte alea....nu prea iti mai arde de mers la 2000 de ture... mergi si tu ca tot omul...sa te misti din loc. Plus ca Din cate am intlees si mersul subturat mareste consumul shiar mai mult daca mergi turat.... lucru de care eu nu sunt total convins.

Cu pornirea nu am absolut nici un fel de probleme. Ii dau doua sprituri, pedala la jumate, cheie si brammmm..... am pornit motorul. Indiferent de temperatura, pornirea este excelenta. Relantiul din cate stiu eu se regleaza la cald. Eu la cald relantiul il am la 900 de ture. Ceea ce este corect din cate stiu eu. Daca il dau mai jos deja trepideaza motorul. Am impresia ca un motiv pentru care nu-mi sta mie la relantiu cand este rece poate sa se faca condens in t-eul ala de la carburator si cand pornesc sa bage apa pe acolo si sa se balbaie motorul. Are sens ce zic eu aici? Poate s afie ceva de la aprindere??? Daca era de la aprindere nu se vedea ca e ceva in neregula si cand era cald motrul?

Ca o intrebare de control. Pentru cei ce conduc zide zi berlinele: cati km mergeti cu un plin de benzina in Bucuresti? dar sa fie plin-gol (evident cu marjele de rigoare) sunt f curios cam cat poat emerge o berlina cu un plin.

Ah ... fac plinul tot timpul de la Petrom, nu tot timpul de la acceasi pompa dar cred ca nu este relevant aici (ah si fac plinul dimineata - ca am inteles ca intra mai multa benzina atunci smile.gif )

@ slaiciprian - pai daca maresc avansul nu maresc si consumul de combustibil?

@ argon - os a verific nivelul la plutitorul din carburator, as muta si avansul putin dar mi-e ca influenteaza consumul in mod negativ (mai ales ca eu incerc sa il micsorez), sa comut filtrul de aer pe galerie??? Asta chiar nu stiu cum sa o fac smile.gif Te referi cumva sa mut clapita aia de la filtrul de aer pe deschis? iarna am avut plapita inchisa dar de vreo 2 sapt am deschis-o. sper ca la ea te referi.
B-03-YHD
Avansul TREBUIE sa fie reglat pe punct (nici mai mare, nici mai mic). Cred ca stii cum se regleaza.
Scoate o bujie si zi-mi si mie ce culoare are. Eu am nivelul in CNC putin mai mic decat normal si am bujia caramizie spre alb (culoarea normala). Cu nivelul standard era neagra. Carburatorul e nou.
Verifica si functionarea corecta a indicatorului de km de la bord. Sa nu arate putin in neregula.
Eu am consum pe vremea asta, in Bucuresti, 11 -12.5 l/100 km. Stiu pe cineva care are 14 l/100km. Conteaza soferul si drumul.
Cel mai corect ar fi sa poti face consumul prin afara Bucurestiului si sa iasa 6.5 - 7 l/100km. Bagi plin, mergi 100 km si iar faci plinul si faci consumul. E un consum mult mai relevant. De aici iti dai seama cel mai bine cum merge masina, nu din consumul de oras, care sincer, mie nu mi-a iesit niciodata la fel.
gangara
@iulibiz:"In privinta amestecului nu stiu ca sa zic. Am verificat bujiile si au culoare maronie...nu sunt ude, nu au depuneri"
pai poate sa fie usor sarac.regleaza cum a spus B-03-YHD si o sa fie bine...sper sa nu iti ia aer fals pe undeva.
iar clapeta de acceleratie tb doar sa se sprijine pe parghie. nu reglezi ralantiul (in vederea cresterii in turatie) din acel surub.clapeta tb sa fie cat mai inchisa (bineinteles fara sa atinga peretii corpului). doar din cel de amestec,tot cu arc, respectiv cel mai apropiat de talpa carbului.

dupa ce l-ai reglat faci urmatoarele: scoti din T-eu furtunul cu duza si il obturezi cu degetul. motorului tb sa ii scada simtitor turatie. desfaci surubul, cel cu jiglorul de ralanti, iar motorul tb sa moara instantaneu.

"pai daca maresc avansul nu maresc si consumul de combustibil?" . pai nici nu tb sa il maresti. il reglezi sa fie bine. cel mai bine si la indemana, dupa parerea mea, este cea cu motorul pornit si foarte usor misti de el pana gasesti turatia maxima. apoi eventual il mai rotesti foarte putin spre radiator.
B-03-YHD
Cel mai exact e sa faci avansul punand motorul pe punctul mort (ai semn pe volanta) si sa pui contactul. Apropii fisa centrala de alternator si misti de delcou pana ai scanteie. Strangi delcoul si asa o lasi. Cu motorul pornit poti avea anumite erori.
iulibiz
Ok. Voi urma sugestiile voastre. O sa am de lucru zilele astea. Cum modific ceva si vad vreo schimbare va anunt.

Off topic: Vreunul din voi vine la intalnirile de la parcul Carolvinera asta? As veni si eu, poate ne dam cu parerea impreuna la metode de a imbunati functionarea motorasului.
C a t a l i n
Ăla nu e punct mort...
B-03-YHD
@ MAERSK : Nu, Nu. E viu. Pazeaaaaaaaaaaaa ca vineeeeeeeeeeeee! tongue.gif De punct era vorba.

@iulibiz : Nu stiu sigur, dar daca nu-s plecat din Bucuresti vin eu si o facem. (praf, bineinteles) smile.gif
C a t a l i n
Se vede că faci parte din nsl aka nasolii.... sunteți toți la fel de...
B-03-YHD
QUOTE(MAERSK @ 18 Mar 2009, 17:18)
Se vede că faci parte din nsl aka nasolii.... sunteți toți la fel de...
*



Hai, ma, nu stii de gluma? De ce te iei de mine?
motanpaul
Salutare.Am si eu o mica problema, daca o accelerez si pun mana la carburator( pe unde isi ia carburatoru aer) moare motoru asta la rece am incercat.
La cald tot da sa moara, si mia udat un pic mana cu benzina. De la ce sunt simptomele astea?
Masina nu scoate fum negru, ca am auzit ca daca scoate fum negru papa benzina multa.
Oare de la ce poate fi? Multumesc
iulibiz
@ motanpaul - as aprecia (impreuna cu intreaga comunitate dacaclub, casa nu mai zic de moderatori) daca ti-ai deschide propriul post unde sa detaliezi problema masinii tale. Sunt sigur ca lumea va fi mai mult decat binevoitoare sa te ajute. Daca descrii problema ta in primul post care il vezi cu cuvantul "carburator" in el, e posibil sa nu primesti sugestiile dorite sau sa te incurci in reply-uri.

@ MAERSK - tare curios sunt sa aflu ce scria dupa ("sunteți toți la fel de..." ) cele trei puncte. Insa sunt sigur ca te referi la intreaga comunitate daciaclub cand spui ca suntem toti niste... ca doar si tu esti printre noi.
Merced
radmasa.gif
Pai cum vrei sa mearga daca n-are aer? Ca nu inteleg...
Daca vrei sa faci "curatarea" aia babeasca cu mana, tii motorul turat, pui mana pana da sa moara si apoi o dai intr-o parte. Teoretic se mai desfunda, pe mine de doua ori m-a scapat tehnica asta din belele.
C a t a l i n
QUOTE(iulibiz @ 18 Mar 2009, 17:52)
@ MAERSK - tare curios sunt sa aflu ce scria dupa ("sunteți toți la fel de..." ) cele trei puncte. Insa sunt sigur ca te referi la intreaga comunitate daciaclub cand spui ca suntem toti niste... ca doar si tu esti printre noi.
*



1. Curioșii mor repede.
2. Faci parte din nsl?
3. Nu faci parte, dar te-ai autosesizat, din oficiu?
4. Încearcă să citești până înțelegi, iar apoi trage concluziile, dacă te simți în măsură.

gangara
iulibiz, sorry de offtopic..
maersk...am o intrebare: cum se citeste maersk? mersk, luand in calcul diftongul latin sau pur si simplu cum se aude?
nu de alta , dar cand citesc ironiile tale nu stiu cum sa imi ramana in memorie numele tau...
ionut.tanase
Ba dar rai mai sunteti ma ... Pana nu faceti un pic de arogante pe topicul omului nu va lasati tongue.gif . Si ca sa fiu on-topic as vrea sa-i transmit initiatorului urmatoarele:
- pe timp de iarna (temperaturi mai scazute) consumul la masini se mareste;
- acest lucru se diferentiaza de la masina la masina si anume nu toate motoarele de dacie consuma la fel; printre factorii importanti as aminti: uzura motorului, jicloarele folosite, reglajele aprinderii, jocul supapelor, calitatea bujiilor etc. Ca sa iti faci o idee de ansamblu pot sa iti spun ca si presiunea pneurilor poate influenta consumul intr-un mod negativ (pentru tine). Chiar si unghiul de fuga al rotilor iti poate da un consum marit ... dar nu intru in detaliu.
- per ansamblu, tinand cont de traficul din Bucuresti (de care nu sunt strain) as putea spune ca este destul de bun consumul anuntat de tine. Ca sa ne facem o idee generala ar fi indicat sa ne spui si cat iti consuma la 100 de km extraurban .

Asteptam noi informatii.
iulibiz
@ MARSK -

1. familia mea are o medie de varsta destul de ridicata asa ca nu imi fac griji.
2.dar tu faci parte din nft?
3.m-am sesizat din cauza ca te-ai bagat ca musca in lapte cu un comentariu care nu avea absolut nici o legatura cu discutia din acest post. Presupun ca ai facut lucrul acesta doar pentru a atrage atentie. Suferi cumva de nebagare in seama? Se poate rezolva problema. Putem deschide un topic doar pentru tine unde sa vorbim de cat de mult apreciem comentariile tale inutile, necosntructive si uneori tendentioase.
4.ma simt in masura sa fac foarte multe lucruri. Dar la unele stiu sa ma opresc. De exemplu, la a mai dialoga cu tine. Isteti de-astia ca tine care se plictisesc in fata calculatorului cand ar trebui sa isi scrie compunerile la Limba si Literatura Romana sunt destui pe lumea asta.

Sper ca te simti mai bine acum ca te-am bagat in seama. Poate te mai linistesti. Nu are rost sa poluam forumul cu posturi inutile. Asa ca te rog sa incetezi sau sa bruiezi alte posturi linistit.

Imi cer scuze moderatorilor pentru off-topic. dar poate genul de comentarii ca ale lui MARSK ar trebui tratate de dumneavoastra.

@ ionut.tanase - asa este sunt multe de luat in considerare si sunt sigur ca fiecare dintre ele adauga ceva la consumul care il am eu. voi verifica si voi incerca sa rezolv cat mai multe din sugestiile care le-am primit si va voi tine la curent.
C a t a l i n
nsl e o grupare de copii de bani gata, la care vârsta nu reprezintă decât un număr, nefiind în niciun fel superiori din punct de vedere intelectual oricărui puști aflat la pubertate, ce se întrec în a se înfige în copaci, pe drumurile publice, omorând oameni nevinovați...


CandyMan13
punct.
motanpaul
post-336-1110552475.gif @ iulibiz: Si tu ai deschis un nou topic cu consumu la dacie, cand e forumu plin cu topicuri despre consumu la dacie. Scuze de offtopic dar nu m-am putu abtine la remarca ta. Am zis sa nu mai deschid un nou topic, pun si eu o intrebare simpla...... si tu imi zici sa deschid alt topic........ furios.gif
razvanamza
Sa stiti ca eu conduc zilnic cam 40 pana la 70 de km in bucuresti cu un Break din 2003, injectie. Traseu zilnic trece prin Unirii cam de doua ori la ore de varf, ocolesc ambuteiajele cat pot, si scot cam 12%, asta in conditii de talpa cat incape. Afara scoate fix 6 (bucuresti-botosani). E normal? Eu cred ca este normal pentru carburatie in Bucuresti chiar si peste 13, ca a mea regleaza electronic curba de avans, deci optimizeza putin. Oare aia pe carburator nu are voie sa consume mai mult?
ionut.tanase
Domnilor ... usor va mai aprindeti unsure.gif . Haideti sa incercam sa pastram tonul civilizat al discutiei si sa nu ne abatem de la ideea topicului.
gangara
normal ca are voie sa consume 13% si tot odata mai mult decat una injectata.
dar omul (initiatorul topicului) s-a speriat probabil cand a citit pe forum cum scot baietii consum de 8 in Bucuresti cu talpa grea, stat la semafoare in continuu si pe timp de iarna. iar pe langa asta nu toate daciile consuma la fel. dupa cum a spus si ionut.tanase sunt o gramada de factori obiectivi care influenteaza consumul

18 Mar 2009, 20:10:
@motanpaul: nu cred ca ar trebui sa te dai lezat, mai ales ca intrebarea ta, peste topicul omului, era una de rangul ridicolului...intrebi o chestie de genul daca e bine sa bagi un cartof in teava de esapament
motanpaul
@gangara: Nu e chiar asa deoarece am ramas mirat ce am patit azi. Si totusi deca deschideam alt topic pentru o intrebare simpla nu era bine. icon_mrgreen.gif Hai sa fim oameni ............. cool.gif
Mr_Devil83
deci voi acuma ce faceti aici va certati?

aveti grija ca vine dimineata domnu' argon si va da o pauza de nu va vedeti biggrin.gif
motanpaul
Nu ne certam.............. biggrin.gif Ti se pare
cristianrobert
salut eu am o dacie din 2001 pe injectie si in aceasta iarna consuma 14% dar eu incalzesc motorul pe loc 10min iar aceasta stationare nu apare pe kilometraj de aici un pic de eroare la calcul dar mentionez ca am fost sa reglez culbutorii si acum imi consuma 12% in conditiile care am mers in ambuteiaj cred ca este satisfacator consumul in weekend plec din bucuresti si atunci o sa-i fac consumul mixt.
iulibiz
@ maersk - nu domnul meu nu sunt copil de bani gata. Crezi ca dca eram, imi faceam griji de consumul la dacia mea belina luata pe imprumut de la taica-meu? Ce naiba smile.gif Si am carnet de prea mult timp si am vazut mult prea multe pe sosele incat sa fac din dacie bici si sa bat drumurile cu sute de km/ora doar asa "sa traiesc la limita" ce le 15 sec de faima. Eu inca mai tin minte emisiunile alea de la televizor pe TVR1 "Reflectii rutiere". Cand vedeam cate un accident prezentat de aia de dacii incolacite in jurul copacilor sau facute in 3 bucati prin camp.....de-atunci m-i sa taiat avantul de pilot de curse pe dacia.

Dai sa dam mana totusi si sa vorbim de consumul de benzina (in cazul meu) cheers.gif

@ razvanamza - ce sa zic dom-le 13 la suta in Buc cu drum de la un cap la altul....cred ca e bine....(la consum ma refer, in nici un caz nu te invidiez... smile.gif ca tre sa traversezi orasul la orele alea)


O chestie noua: azi am observat ca tendinta de a se opri la relanti este din ce in ce mai pronuntata. Chiar cu motorul cald bine. Si are o mica tendinta sa "dea in nas" la orice turatie. Eu i-am pus un filtru de hartie dupa pompa de benzina. Nu cumva are si asta ceva de-a face cu asta? Nu cumva filtrul ala impiedica benzina sa ajunga cum trebuie la carburator?

Si inca un lucru interesant zic eu. Practic fac doua porniri la rece pe zi: una dimineata si una seara cand plec de la serviciu in jur de 6-7-8 seara. Eh seara cand o pornesc nu am absolut nici o problema cu relantiul. Mai ales ca seara plec cu faruri aprinse si in ultimul timp s-a intamplat sa mai si plua deci si ventilator si stergatoare.....deci concumatori la greu. Seara nu face figuri dimineata face. Tot ce pot sa ma gandesc e ca tre sa fie si ceva umeazeala implicata in toata problema asta cu opritul motorului.

CandyMan13
sau daca dai prea mult la cheie dimineata si dureza pana face prima explozie,sa piarda benzina din carb peste noapte+si pompa la fel poate sa scape(sunt vreo cativa care au patit'o printre care si eu)
B-03-YHD
post-336-1110552475.gif

QUOTE(MAERSK @ 18 Mar 2009, 19:19)
nsl e o grupare de copii de bani gata, la care vârsta nu reprezintă decât un număr, nefiind în niciun fel superiori din punct de vedere intelectual oricărui puști aflat la pubertate, ce se întrec în a se înfige în copaci, pe drumurile publice, omorând oameni nevinovați...
*



Stati linistiti la locurili voastre ca la mine se refera domnul MAERSK. smile.gif
Si daca despre mine e vorba, te rog sa ma scutesti. Nu sunt copil, dar de bani gata ce sa mai vorbesc... Aia care sunt, sunt gata facuti... dar de mine. Sunt multiplu medaliat la Campionate Europene si Mondiale, cel mai important fiind ca sunt triplu Campion Mondial. Am reprezentat tara asta cu brio (a cantat imnul pentru mine de mai multe ori), am 2 facultati terminate conduc cu succes o afacere. Daca vrei sa schimb avatarul, il schimb....
Gata. L-am schimbat. Alea sunt trofeele mele profesionale (parte din ele; mai putin pestii, aia sunt hobby) si deci ma reprezinta la fix. tongue.gif

Ai poza dedesupt in marime naturala, asa ca te rog sa savurezi... respekt.gif

Rog moderatorii sa ma scuze. Nu am vrut sa ma laud sau ceva, ca nu-mi sta in fire. De obicei ascund chestiile astea. Nu-mi place nici cand ma prezinta cineva ca triplu campion mondial. Prefer sa fiu luat de baiat bun si atat. Din pacate a trebuit sa raspund unor acuzatii gratuite.

REVENIND LA SUBIECTUL EMISIUNII DE AZI...

Daca tii mana deasupra carburatorului ineci motorul (ca nu mai are aer sa se faca amestecul) si d-aia se opreste.

@iulibiz : Eu am patit chestia cu turatiile de la filtrul de hartie. Chiar se oprea si motorul. Daca e reglata corect, e o cauza destul de clara. Pune pahar decantor inainte de pompa si eventual filtru dupa.
Minel
QUOTE(iulibiz @ 19 Mar 2009, 00:22)
Tot ce pot sa ma gandesc e ca tre sa fie si ceva umeazeala implicata in toata problema asta cu opritul motorului.
*



Crede-ma , ca gandesti bine, ceea ce se intampla la tine , se numeste jivraj , de obicei apare cand ii umiditate mare in aer si temperatura de afara sa se incadreze intre 0-8 grade
Eu, tot asa patesc, chiar daca am ELV , nu ii deranjant deloc , m-am obisnuit deja, chiar daca am facut tot ce se putea sa previn si sa "repar" .... dry.gif
Iti facea la fel si cand era frig rau afara, adica undeva sub -4 grade sau in extrema cealalta cand era cald afara .....? huh.gif mai mult ca sigur ca nu ...

QUOTE(CandyMan13 @ 19 Mar 2009, 00:35)
sau daca dai prea mult la cheie dimineata si dureza pana face prima explozie,sa piarda benzina din carb peste noapte+si pompa la fel poate sa scape(sunt vreo cativa care au patit'o printre care si eu)
*




Omu' a scris ca nu are nici o treaba cu pornirea, deci se exclude din start ca da' la demaror,sau ca pierde benzina din carburator , el are probleme cu ralantiul pe vremea asta .... sleep.gif

QUOTE(iulibiz @ 18 Mar 2009, 14:43)
Cu pornirea nu am absolut nici un fel de probleme. Ii dau doua sprituri, pedala la jumate, cheie si brammmm.....  am pornit motorul. Indiferent de temperatura, pornirea este excelenta. .
*

iulibiz
@ B-13-YHD - domle' tot respectul din partea mea respekt.gif . Ma bucur ca este cineva printre noi care are cu adevarat motive de mandrie (ma refer la performantele sportive). Apropo la ce disciplina estie campion?

Deci filtrul ala nenorocit poate sa fie si el o problema. Eu l-am pus pentru c aam schimbat rezervorul si am zic ca in momentul in care ajunge sa se goleasca si incepe sa traga mizeria (desi l-am curatat pe cat posibil inainte s ail montez) sa am filtrul ala care sa imim protejeze un pic carburatorul.... Dar vad ca mai mult ii face rau. Oricum cred ca o sa mai tin paharul ala pana isi indeplineste functia pentru care l-am montat mai am juma de rezervor si scade vertiginos multumita consumului de BMW 3.0. Dupa ce termin cu plinul asta, os a il scot si pun furtun nou. Poate se rezolva problema.

Referitor la pornire - se pare ca masinuta mea vrea sa ma contrazica. Am observat ca acum dimineata porneste mai greu. Dar nu ca se invarte si nu primeste benzina ci pur si simplu parca se opreste electromorotul din invartit. Ca si cum imi taie ceva automatul. foarte ciudat. Dau cam de 3 ori la cheie si apoi o ia bine.

@ Minel - Aha! Deci umezeala este si ea. Cam ce se poate face sa previn crearea umezelii? S-a mai confruntat si altcineva cu problema asta? De c ela unele dacii apare si altele nu? (evident dacii berline). Exact aia este zone de temperatura 0-8 grade. Astfel s-ar explica si de ce seara imi porneste ok si nu tinde sa se opreasca la relanti dupa ce se incalzeste putin. In timpul zilei nu est eumezeala si frig asa cum este noaptea.

M-am uitat la bujii. Sunt maroniu caramiziu. Cum am spus si mai devreme. Culoarea nu s-a schimbat. Despre clelelalte modificari se par eca ma voi ocupa de ele in weeknd oentur c ain timpul saptamanaii serviciul nu-mi da pace. Sau cine stie, domnu B-03-YHD, poate ne vedem vineri la parcul Carol (sa o facem praf smile.gif ).



Complicate carburatoarele astea... dar cred ca odata ce le le dai de cap, e placut sa lucrezi la ele. smile.gif
B-03-YHD
Aeromodelism, dar nu are nici o relevanta. Nu-mi place sa vb despre asta ca nu ma simt confortabil. Eu am povestit chestia asta ca sa nu mai faca ala misto de mine.

Nu e cazul sa dai paharul decantor jos. Eu asa merg. Cu el pus. Ala se curata periodic. D-aia e bun. Filtrele de hartie sunt absolut mizerabile si de proasta calitate. Cu Skoda am schimbat filtrul la 85.000, am 110.000 (filtru tot de hartie, dar original) si nu am probleme. Cu Dacia, daca ma tinea filtrul de hartie 2000 de km aveam vise umede... tongue.gif

In ce zona locuiesti tu? Ca daca nu ajung la Carol poate ne vedem cumva, candva si o lamurim de la A la Z cu delicatete. Facem toate reglajele de finete si vedem dupa ce-o iesit. sleep.gif . Masina e de fier, deci nu ne face ea pe noi... Daca nu, 053.gif pana se linisteste cu mofturile. Glumeam, bineinteles.
cony
Givrajul este o problema tipica carburatiei.
Minel a mai dat detalii in acest post.

Citez din solutii: trecut clapeta de la filtrul de aer in pozitia pentru iarna (daca exista), carton in fata carburatorului, tras putin de soc la ralenti pana la incalzirea motorului (in mod normal pana la 3-5 minute). Asta poate sa insemne ca nu apare la berlinele care au un amestec mai bogat decat este normal (dar asta implica consum marit).
iulibiz
Nu vreau sa dau jos paharul decantor. Ala acolo ramane ca isi face treaba. Filtrul de hartie ma gandeam sa il scot si si las furtunul simplu asa cum a fost de la bun inceput.

Pe sos. giurgiului In 15 min pot ajunge ori la Carol ori la Tineretului.

Ar fi super tare daca am putea sa ne uitam la ea. Nu as vrea sa merg la mecanic ca una la mana nu invat nimic de la el si a doua la mana, cine stie ce mai face si ala.

Fier fier asa este, dar mama lui de fier ca te atinge la sentimente uneori smile.gif

@ cony - carton in fata carburatorului nu cred ca are nici un rost sa pun. Mai ales ca acum a inceput sa se incalzeasa si mai ales pentru ca procesul de jivraj se intampla cand masina sta pe loc (crearea jivrajului). Iar in ceea ce priveste socul. L-as trage eu, dar nu imi sta masina cu socul tras. Daca trag socul chiar si la jumate, incepe masina sa trepideze sa dea in nas si apoi sa se opreasca motorul. Deci din pacate nu ma pot baza pe el. Si de reglat nu stiu ce sa ii fac sa il reglez ca eu din cate am vazut isi face treaba (am verificat uitatndu-ma in carburator cum inchide cat de mutl inchide si tot asa, si arata bine, dar cu motorul pronit ... e jale)

Minel
QUOTE(iulibiz @ 19 Mar 2009, 13:09)
Nu vreau sa dau jos paharul decantor. Ala acolo ramane ca isi face treaba. Filtrul de hartie ma gandeam sa il scot si si las furtunul simplu asa cum a fost de la bun inceput.


*



Pai nu il da jos, acela se curata periodic iar tot acolo (inainte de pompa de benzina ) se poate monta si recomand un filtru de hartie ,dar de calitate si numai o sa ai treaba cu suflatul in jicloare ...

In concluzie motorul tau nu are nimic , benzina si dai bataie ! smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.