kog revine in forta cu in thread despre probleme la Dacie (in prealabil am folosit functia search). Problema vine asa: Masina are 4 faruri, farul din stanga de pe faza scurta se aprinde foarte slab; mi-am bagat mana sub aripa si am tras de fire si s-a aprins. Ulterior am vazut ca era de vina firul de masa(firul negru partea care intra in far) Am desfacut farul, curatat papuci, verificat bec etc de vreo 2 ori si tot asa face. Acum tot jucandu-ma cu farurile am vazut o chestie interesanta. Cand comut de pe faza lunga pe faza scurta farul din dreapta mai ramane vreo 2 secunde aprins, apoi se stinge, dar in partea stanga merge tot perfect. Sfaturi? Sa fie de la ceva releu?
QUOTE(kog @ 18 Mar 2009, 20:59)
Dar ai releu ....?
dap, e model vechi cu releu pe faruri ca se aude un tacanit cand le aprind si le sting de undeva de sub capota, cred ca de acolo de unde e si cel de incarcare. Sau vorbesc prostii?
Mr_Devil83
18 Mar 2009, 22:33
nu cred ca vorbesti prostii.
Verifica si releul de faza scurta, poate ai chiar 2 de faza scurta. Si refa calumea traseul de masa. La ruginiturile astea de masini e foarte dificil.
B-03-YHD
19 Mar 2009, 01:53
Schimba releul ca e pe duca. Nu mai e in parametrii. E
inca ceva, farul de pe faza lunga ramane aprins cand trec la faza scurta doar cu motorul pornit.
@ Mr_Devil83 ai dreptate, intr-adevar sunt doua relee la faruri
. Trebuie schimbate amandoua ca sa fac treaba calumea. Oare sunt scumpe?
faza scurta rezolvata: am cositorit firele pe papuci.
Mr_Devil83
21 Mar 2009, 13:19
erau doar sertizati si au corodat?
alin_xyk
21 Mar 2009, 16:48
Am patit si eu la fel. Tot model 4 faruri. Si problema a fost becul. Foarte vechi, soclul ruginit... Miscam de el si mergea bine. Am pus altul nou si nu mai am probleme.
QUOTE(Mr_Devil83 @ 21 Mar 2009, 13:19)
erau doar sertizati si au corodat?
dap. Erau cam coclite firele, ca acuma vad ca nu mai am probleme (am verificat cu alte 4 becuri incercate in mufa aia) Luni ma duc sa cumpar releu de faza lunga, sper ca cu asta sa inchei problemele electrice
PH-06-BOA
21 Mar 2009, 20:46
Vezi de treaba , ca releele sunt bune. Nu e releu de faza scurta sau lunga, e releu universal. Ia scoate releul, sa vezi nu marge si fara el?
Becul face asa, ca e probabil prea incandescent filamentul, si -i ia putin timp sa se raceasca. Cu ce te deranjeaza, mai ales ca ala si lumineaza mai tare?
Demonteaza releul, si uita-te in el. E o bobina si un contact (mobil si fix). Ce sa se strice in el? Bobina nu se arde usor, iar contactele, numai daca ai avut scurt.
Corect ar fi , sa pui releele, cu fire mai groase si traseu scurt: alternator - releu - far, si apoi sa vezi lumina. Fa o proba sa te convingi, cu un fir, du de la plus alternator, direct la far cand e aprins, si o sa vezi diferenta.
am zis ca releul are probleme(neschimbat niciodata)pentru ca faza lunga de pe dreapta, atunci cand e motorul pornit se stinge cu 2-3 secunde mai tarziu ca cea de pe stanga, Adica ramane complet aprins si dupa 2-3 secunde se stinge becul normal si se aude un tacanit in momentul in care se stinge.
crissoo7
21 Mar 2009, 22:44
ma poate ajuta si pe mine cu un link spre topicul ala in care se zicea exact cum se scot si curata farurile alea patratice? Am cautat, dar nu am gasit nicaieri
C a t a l i n
21 Mar 2009, 22:47
QUOTE(PH-06-BOA @ 21 Mar 2009, 20:46)
Vezi de treaba , ca releele sunt bune...
...Demonteaza releul, si uita-te in el. E o bobina si un contact (mobil si fix). Ce sa se strice in el? Bobina nu se arde usor, iar contactele, numai daca ai avut scurt....
Pãi se oxideazã acel contact mobil, din cauza asta se încãlzește prea tare, și contactul rãmâne închis câteva secunde...
SSilent
22 Mar 2009, 01:42
hehe... imi aduc aminte de Stralucirea si devin nostalgic... exact asa facea si a mea... cand comutam faza lunga-faza scurta... ramanea farul dreapta de faza lunga aprins cateva secunde in plus... e releul de vina
Mr_Devil83
22 Mar 2009, 02:43
QUOTE(PH-06-BOA @ 21 Mar 2009, 20:46)
Vezi de treaba , ca releele sunt bune. Nu e releu de faza scurta sau lunga, e releu universal. Ia scoate releul, sa vezi nu marge si fara el?
Becul face asa, ca e probabil prea incandescent filamentul, si -i ia putin timp sa se raceasca. Cu ce te deranjeaza, mai ales ca ala si lumineaza mai tare?
Demonteaza releul, si uita-te in el. E o bobina si un contact (mobil si fix). Ce sa se strice in el? Bobina nu se arde usor, iar contactele, numai daca ai avut scurt.
Corect ar fi , sa pui releele, cu fire mai groase si traseu scurt: alternator - releu - far, si apoi sa vezi lumina. Fa o proba sa te convingi, cu un fir, du de la plus alternator, direct la far cand e aprins, si o sa vezi diferenta.
Aici ma pricep eu si iti pot spune din experienta:
In timp, din cauza faptului ca atunci cand releul cupleaza pe portiunea unde face contact (platina), apare un arc electric, materialul se oxideaza si devine semiconductor.
Se mai poate topi si lipitura contactului mobil, de obicei este cositor sau in timp se rupe pentru ca si cuprul, oricat de mult ar tolera indoirile repetate, cedeaza in final.
Se poate inlocui cu un tranzistor mosfet un releu si ar tine o viata, dar viata lui reno 12 fabricat la mioveni e cam gata si nimeni nu baga bani in asta.
nu stiu care e treaba aici, sunt doua relee, ambele cu 5 papuci, arata la fel. Din shema electrica din mondiru nu imi dau seama exact ce face fiecare, in schema din carte ambele au doar 4 papuci, un releu e pentru faza lunga, iar despre celalalt scrie ca e releu BREAK
. Nu inteleg, eu am berlina, ce treaba face celalalt releu? Trebuie schimbate amandoua?
Iata si poza:
releul e practic un intrerupator electric (cand vine curent face masa adica circuitul este inchsi cand nu vine curet la releu acesta deschide circuitul)
eu am cuparat saptamana trecuta 2 relee de far de dacie cu 4 pini si m-au costat 9lei/bucata eu i-am folosit sa leg alarma la semnalizare
torquemada
6 Apr 2009, 19:51
La releu ai pinii: 30(comun), 87(normal deschis), 87a(normal inchis), 85(bobina), 86(bobina).
La releele cu 4 picioare lipseste 87a.
Exista si relee cu 5 picioare care au 2 pini 87.
Releul de BRAKE avea rolul de a aprinde un bec(lipsa lichid de frana) la actionarea demarorului. Firele erau asa 86(rosu de la demaror), 85 legat cu 30 (negru la masa), 87(la papucul de iesire de la paharul de lichid de frana).
Ai electroventilator, ar putea fi releu pentru GMV.
mecanick_maverick
20 Apr 2009, 15:54
QUOTE(kog @ 21 Mar 2009, 20:44)
am zis ca releul are probleme(neschimbat niciodata)pentru ca faza lunga de pe dreapta, atunci cand e motorul pornit se stinge cu 2-3 secunde mai tarziu ca cea de pe stanga, Adica ramane complet aprins si dupa 2-3 secunde se stinge becul normal si se aude un tacanit in momentul in care se stinge.
Salut ! Nu trebuie sä schimbi releul .
Faptul cä se stinge mai tîrziu pe dreapta nu e din releu , e lipsa de masä la becul respectiv , din cauza asta releul de centrale lungä - releu fazä lungä în imaginea ta - primeste de la scurtä comandä prin acest bec si asta produce întîrzierea la deconectare - NU ai releu pe scurtä si nici lateralele pe lungä nu primesc curent prin releu !
Odatä cu remedierea masei si a contactelor la bec garantat dispare aceastä întîrziere .
BREAK e una si BRAKE (frînä ) e cu totul altceva - la asta ti-a räspuns @torquemada .
Ptr. @hyena - decît sä pui papucii cu izolatie mai bine cumpärai un soclu de plastic ptr. releu ( nu stiu dacä e mai ieftin decît o bandä dar e mult mai practic ) - pe lîngä faptul cä oferä o bunä izolatie te scuteste de bätaie de cap dacä trebuie sä schimbi un releu , cum în imagine firele tale au aceeasi culoare ...
pana la urma era releul de vina. Pe faza scurta nu am relee, doar unul pe faza lunga. Cu toate legaturile facute corect (curatate, cositorite, etc) se comporta la fel. Dupa ce l-am inlocuit situatia s-a schimbat, ambele becuri de faza lunga se sting in acelasi moment la aproape o secunda dupa ce trec pe faza scurta. De aici deduc ca doar partea dreapta functiona cat de cat, pentru ca stanga se stingea instantaneu cu actionarea manetei(probabil contactul din releu era blocat pe inchis)
Problem solved!
mecanick_maverick
20 Apr 2009, 23:46
"Dupa ce l-am inlocuit situatia s-a schimbat, ambele becuri de faza lunga se sting in acelasi moment la aproape o secunda dupa ce trec pe faza scurta. De aici deduc ca doar partea dreapta functiona cat de cat, pentru ca stanga se stingea instantaneu cu actionarea manetei "
Aici ceva nu cadreazä - releele de lumini nu sunt temporizate - conecteazä si deconecteazä instantaneu ! Dacä tot mai ai întîrziere la deconectare , chiar si de o sec. problema persistä , diferenta de timp de la 2-3" la 1" e datä de bobina releului care conecteazä la tensiune ceva mai mare decît primul sau are arcul mai puternic .
De aici deduc ca doar partea stanga functiona perfect, pentru ca se stingea instantaneu cu actionarea manetei - oricum e foarte straniu - centralele de lungä primesc alimentarea prin releu simultan stînga-dreapta - cum se pot stinge la interval de timp ?
Mai verificä o datä firul de masä si la capätul prins la caroserie nu doar la bec , multi tinichigii-vopsitori-electricieni prind acest fir (care-l prind ... ) pe surub färä a curäti vopseaua , cu efectul cunoscut .
Un salut !
masa e buna, becurile bune, releul bun. Azi facand verificari am vazut ca daca dau "flash" adica daca trag de maneta blocului de lumini in jos la maxim releul stinge farurile instantaneu cand elberez maneta. Nu imi dau seama care e problema, cred o las asa si nu imi mai bat capul.
noua problema la farurui: cand comut pe faza lunga si apoi pe faza scurta ramane faza lunga pornita. Martorul de la faza lunga lumineaza putin de tot, eu ma gandesc ca fura curent de undeva. Cam care pot fi locurile? (am incercat cu 3 relee diferite si tot asa face, blocul e nou de uamt cumparat acum vreo 2 ani)
PH-06-BOA
23 May 2009, 21:30
Locurile? Undeva prin masina. Ce-ai rezolvat , daca ai cumparat releu? Ba ca ti se stinge, ba ca nu se aprinde. Nu era mai usor sa cureti aluia de-l aveai, contactele, ca erau perlate si sa refaci masele? Masina pe care deja o ai in curte, se repara, nu se reconstruieste. Asa ca, repara nu cumpara. Sa te ajutam, vad ca nu prea avem succes (mai e un baiat istet mai sus), suntem ignorati. Nu e cu rautate, dar e mai usor sa faci ce-ti comvine de cat ce trebuie.
Am mai avut unul tot de EP care mergea bine. Prima problema era ca faza lunga de pe dreapta se stingea mai tarziu. Am schimbat releul defect cu altul tot EP testat, care merge bine. Problema a aparut acum cateva zile. Faza scurta ---> faza lunga(totul normal. Cand trec pe faza scurta martorul de la faza lunga ramane putin aprins (la fel si farurile de la faza lunga. Problema releelor se elimina.
bygy007
24 May 2009, 02:03
oare cine comanda releele .... opa ai ghicit , nimeni altul decit....... blocul de lumini nu???
si e reparabil blocul?
Sau trebuie altul? Azi e duminica si nu am timp de mesterit, dar luni il dau jos, numa sa nu fie ceva mai grav pe la instalatie.
bygy007
24 May 2009, 23:15
Am curatat firele de masa de la faruri, am inlocuit releul cu unul verificat, am inlocuit blocul de lumini cu unul verificat. Problema ramane. Faza ciudata e ca problema dispare dupa aprox 2 km de mers. Eu cred ca e vorba de o scurgere de curent, dar pe unde?
A si mai e ceva. incercand farurile stand pe loc la relanti am observat ca martotul palpaie. Am zis ca e din cauza ca alternatorul nu da destul curent la turatie mica si am accelerat. Culmea, martorul a inceput sa palpaie si mai tare.
<span class='edit'>6 Jun 2009, 20:39:</span>
am rezolvat problema farurilor ce raman aprinse prin desfacera mufei de la releu si curatarea papucilor (cu prima ocazie cumpar papuci si cositorec firele). A mai ramas problema intarziere fazei lungi dupa ce comut pe faza scurta, bine ca cel putin merge. A ramas si problema palpaitului martorului de faza scurta; si am mai descoperit ceva: candva a fost facuta o punte de legatura intre doi papuci de la mufa releului de faza lunga, acum mai era bagat doar la un papuc si celalat capat era scos. Oare ce rol o fi avut firul ala?
neajiji
7 Jun 2009, 12:34
Intrebare scurta: cine comanda becul din bord care se aprinde cand pornesti/opresti faza scurta?
KOG zi si mie ce face al doilea releu din poza ta ca si eu am la fel
krapcarasu
7 Jun 2009, 14:18
becul albastru e in paralel cu faza lunga, comandat de releu , daca la asta te referi
neajiji
7 Jun 2009, 14:20
becul verde de faza scurta am intrebat eu
krapcarasu
7 Jun 2009, 14:27
ala e pe circuitul luminilor de pozitie, cel putin la mine
QUOTE(neajiji @ 7 Jun 2009, 12:34)
Intrebare scurta: cine comanda becul din bord care se aprinde cand pornesti/opresti faza scurta?
KOG zi si mie ce face al doilea releu din poza ta ca si eu am la fel
martorul de faza scurta e comandat de blocul de lumini. El nu are releu. Al doilea releu e pentru semnul exclamarii ce se aprinde in bord daca ramai fara lichid de frana. Eu cel putin le-am inlocuit pe amandoua cu unele verificate
mecanick_maverick
16 Jul 2009, 18:18
[quote=kog,6 Jun 2009, 12:16]
Am curatat firele de masa de la faruri, am inlocuit releul cu unul verificat, am inlocuit blocul de lumini cu unul verificat. Problema ramane. Faza ciudata e ca problema dispare dupa aprox 2 km de mers. Eu cred ca e vorba de o scurgere de curent, dar pe unde?
A si mai e ceva. incercand farurile stand pe loc la relanti am observat ca martotul palpaie. Am zis ca e din cauza ca alternatorul nu da destul curent la turatie mica si am accelerat. Culmea, martorul a inceput sa palpaie si mai tare.
<span class='edit'>6 Jun 2009, 20:39:</span>
am rezolvat problema farurilor ce raman aprinse prin desfacera mufei de la releu si curatarea papucilor (cu prima ocazie cumpar papuci si cositorec firele). A mai ramas problema intarziere fazei lungi dupa ce comut pe faza scurta, bine ca cel putin merge. A ramas si problema palpaitului martorului de faza scurta; si am mai descoperit ceva: candva a fost facuta o punte de legatura intre doi papuci de la mufa releului de faza lunga, acum mai era bagat doar la un papuc si celalat capat era scos. Oare ce rol o fi avut firul ala?
Salut ! Atîta-i dai cu releele alea cä m-ai nebunit ! le-ai schimbat de n... ori (de n ori problem solved !!! ) dar esti exact de unde ai plecat ...
Dacä ai întîrziere la revenirea de pe lungä n-ai rezolvat absolut nimic !
S-o luäm pe rînd :
- Scurgere de curent , furä curent... - nici una nici alta !
Firul de MASÄ de la Alternator la caroserie e prost sau inexistent ! Pune un fir serios de masä , izolat sau nu , n-are importantä , dar sä facä bine contact cu caroseria nu doar cu Releul de încärcare !
... în momentul de fatä ai masä doar prin intermediul cablului de Ambreiaj ! de asta pîlpîie martorul în bord , dupä aprox. 2 Km. se reîncarcä bateria -prin cablul de Ambreiaj säracul de el - si ne mai fiind asa solicitat reuseste sá dea masä ptr. consumatorii mai mici (dispare problema ... de fapt nu dispare , la urmätoarea pornire a motorului - Demarorul are consumul cel mai mare de curent al masinii - bateria are din nou nevoie de mult curent ...)
Firul suspect de la releul de lungä a fost pus de vre-un istet de electrician sä shunteze contactele releului ( las' cä merge mai bine asa pe direct - chiar dacä o sä-ti buleascä blocul de lumini , cä releele astea se tot stricä ...)
"incercand farurile stand pe loc la relanti am observat ca martotul palpaie. Am zis ca e din cauza ca alternatorul nu da destul curent la turatie mica si am accelerat. Culmea, martorul a inceput sa palpaie si mai tare "
- adicä ... sä pîlpîie mai repede, în raport cu turatia motorului - pîlpîitul e de la releul de încärcare , dacä ai avea MASÄ bunä la caroserie nu l-ai mai sesiza !
Lasä releele sä mai odihneascä si verificä masele ( firele maron , 31 în scheme ) , verificä si schimbä-dacä e cazul tabloul de sigurante cu unul care are nituri si contacte de alamä - nu cu aluminiu ! astea dau foarte multe probleme nu doar cu luminile .
Succes , si pune "problem solved " doar cînd a fost solutionat într-adevär !
Eventuale nelämuriri , räspund cu pläcere ( cînd îmi permite timpul :-) ... )
exclus ca cineva sa fi suntat contactele releului, adica asa a venit din fabrica, poate ca electricienii de-acolo. Exact la fel e si la celalalt releu si e fir original. Maine o sa verific masa alternatorului desi am mai verificat-o odata o sa inlocuiesc impletitura aia de sarma cu un fir gros de cupru. Sunt curios ce o sa rezolve.
mecanick_maverick
18 Jul 2009, 13:58
QUOTE(kog @ 16 Jul 2009, 23:05)
exclus ca cineva sa fi suntat contactele releului, adica asa a venit din fabrica, poate ca electricienii de-acolo. Exact la fel e si la celalalt releu si e fir original. Maine o sa verific masa alternatorului desi am mai verificat-o odata o sa inlocuiesc impletitura aia de sarma cu un fir gros de cupru. Sunt curios ce o sa rezolve.
Dacä prin "celälalt releu" întelegi releul 24 din aceastä schemä -
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627461759 e normal sä aibä punte între pinii A si C (respectiv 30 si 86 legate la masä , aici e config. asa ca test de functionare a martorului din bord la pornire )
Dar releul de centrale lungä (20 în schemä) nu are punte între pini din fabricä , instalatia e standard ... !
"o sa inlocuiesc impletitura aia de sarma cu un fir gros de cupru"- impletitura aia de sarma - ar fi suficientä cu conditia ca terminalele sä fie bine sertizate - mäsoarä dacä ai tensiune între motor( borna "-" a bateriei ) si caroserie , imediat dupä pornirea motorului .
Sper cä prin "fir gros de cupru" întelegi un fir litat nu monofilar !
mecanick_maverick
19 Jul 2009, 14:29
L.E.
http://www.daciaclub.ro/Alternator-releu-d...are-t6362.html# chiar dacä e vechi si la un search nu are legäturä cu faruri , relee ... e foarte bine fäcutä descrierea , fä o verificare dupä îndrumärile lui @-os si @-Laurentiuu - ai sä fii surprins (
surprinsä - membru cu plete ?) de rezultate .
postul 30 - ultimul - din acel topic a rämas färä räspuns , NU - tensiunea cu motor oprit trebuie sä fie 12 ( d'aia se numesc acumulatori de 12 V ... ) dar valorile din postul 28 sunt perfecte ,
ptr. un Saviem ar fi fost cam mici
, problema lui cä porneste doar împins poate fii element sulfatat sau electromotor terminat .
Chiar dacä apare ciudat , sistemul nu mä lasä sä editez postul anterior ,
, pe ästa da , m-a läsat ...
deci da, ii dau foc. In loc de pozitii merge faza lunga, faza scurta e la locul ei, iar pozitiile sunt in locul fazei lungi. Nu am scapat nici de problema ca ochii de faza lunga nu se sting cand comut pe faza scurta. Unde sa mai verific?
Inca ceva se mai gasesc fise de baterie care odata stranse sa nu se sparga?
mecanick_maverick
26 Jan 2010, 00:37
QUOTE(kog @ 25 Jan 2010, 17:46)
... In loc de pozitii merge faza lunga, faza scurta e la locul ei, iar pozitiile sunt in locul fazei lungi. Nu am scapat nici de problema ca ochii de faza lunga nu se sting cand comut pe faza scurta. Unde sa mai verific?
Inca ceva se mai gasesc fise de baterie care odata stranse sa nu se sparga?
În modul care zici tu ar însemna ca la rotirea manetei sä se aprindä direct lunga si sä rämînä aprinsä în orice pozitie a manetei - ceea ce se petrece normal cu pozitia
- dacä cineva a inversat firele de ce te surprinde cä nu se stinge lunga ...
În primul rînd verifici la mufa blocului de lumini sä corespundä firele de intrare cu iesirea ( a inversat cineva papucii ) , dacä acolo e ok pot fi inversate la tabloul de sigurante .
Cel mai sigur "ochii de faza lunga nu se sting cand comuti pe faza scurta" din cauza masei deficiente la farul exterior stînga , dar prima datä trebuie corectatä ordinea de aprindere a farurilor din bloc - tabloul de sigurante .
Chestia cu fise de baterie care se sparg n-am înteles-o - cred cä te referi la borne .Eu puneam borne de alamä si n-am reusit sä sparg nici una - oricum strîngerea excesivä a bornei nu asigurä un contact mai bun ( pe lîngä faptul cä deformezi borna bateriei care de obicei e de plumb ) , un bun contact se obtine prin räzuirea unui strat foarte subtire de oxid de pe suprafata conicä a bornei - cu o lamä de ras e cel mai simplu - spälarea cu solutie de bicarbonat de sodiu a bornelor cu o pensulä sau periutä de dinti si ungerea ulterioarä (cind nu mai apare spuma efervescentä ) cu miere de albine .
Chiar dacä iese electrolit pe lîngä bornä - cauza cea mai frecventä a sulfatärii - o sä dureze muuult mai mult pînä la o nouä sulfatare .
La spälarea cu bicarbonat se scoate si surubul de strîngere si se spalä foarte bine gaura prin care trece acesta , iar surubul eventual se schimbä dacä-i päpat si se unge si acesta în totalitate cu miere - se foloseste miere si nu vaselinä sau ulei datoritä bunei aderente a acesteia la piese si stabilitätii chimice .
Baftä la reparat si sper cä n-ai sä astepti alte 7 luni sä postezi räspunsul
bygy007
26 Jan 2010, 00:57
eu zic asa sa desfaci si asa verifici blocul de lumini la singe ,
aici ai ceva explicatii , apoi verifica corespondenta culorilor la mufa blocului de lumini pina la sigurante (daca ai panou in interior)[attachmentid=1627587371] si ia-o pe traseul firelor , pe undeva ai fire inversate
bornele de la baterie le cureti in APA de la robinet , le lasi 10 min intr-un pahar cu apa si stergi bine cu o cirpa (acum pe gerul asta nu e cazu), eu dadeam cu ulei de motor pe ele (NU CU VASELINA) si se pastrau destul de bine
blocl e aproape nou de iame. Am crezut si eu ca e el de vina, dar si cu cel vechi facea la fel, saptamana asta imi imprumuta un prieten inca un bloc. M-am gandit si la inversarea firelor, dar nu avea cum sa fie asta din moment ce nu a umblat nimeni la fire si in urma cu 2 luni mergea relativ normal. O sa verific totusi ca sa fiu sigur.
In legatura cu farul exterior stanga. Cand am mesterit ultima data la firele de masa am rupt surubul pe care se prindeau firele de masa si a trebuit sa gauresc contr-aripa, sa bag alt surub. locul l-am curatat bine, si l-am izolat ca sa nu rugineasca. O sa incerc cu alt fir de masa, poate merge. Daca nu reusesc, la electrician cu ea
bygy007
26 Jan 2010, 12:22
din ce stiu eu instalatia electrica e asa exteriorul (cea cu 2 faze ) din blocul de lumini iar interiorul prin releu (faza lunga) comandat de faza lunga a blocului de lumini
mecanick_maverick
26 Jan 2010, 16:41
Salut ! Ai dreptate @bygy007 , memoria îmi joacá feste (nu mai am 20 de ani ...) - comanda releului e de la intrarea comunä a sigurantelor 7-8 .
Referirea la farul stînga a fost gresealä de 2 ori - în postul 12 @kog zicea cä becul ce rämîne aprins e cel de pe dreapta
.
Oricum ideea era cä dacä desfaci masa de la un far si dai scurta tensiunea care ar trebui sä meargä la masä se întoarce pe filamentul de lungä împärtindu-se pe celelalte faruri care au masä si implicit comandînd releul , care va aprinde centralele de lungä .
Cînd ziceam fire inversate nu mä refeream cá te-ai apucat sä amesteci firele ci cä l-ai cumpárat poate cu firele în altä ordine . Eu am cumpärat prin '96 un contact de Dacie de la ACR Sibiu , ajung la masinä , schimb contactul si toate mergeau aiurea
.
Scot mufa si compar cu cel vechi - surprizá , firele inversate în mufä .
Inversarea firelor poate fi si la becul de far , asta era cea mai frecventä problemä dupä vopsire , cum mufa nu trece prin gäurile caroseriei vopsitorul scotea papucii si la montare îi punea aiurea , aveai lumini dar mai ciudate - în mod sigur dacä se pune papucul de masä în altä parte .
Blocul de lumini l-am rezolvat, avea nevoie de niste alcool
era plin de vazelina
amestecata cu praf, iar de la frig s-au blocat ceva contacte, nu prea inteleg eu de ce mergeau fazele aiurea dar l-am rezolvat. Ramane sa ma ocup de eterna problema a fazei lungi ce se stinge prea tarziu si a martorului de faza lunga ce ramane putin aprins
bygy007
27 Jan 2010, 01:10
ia vezi mataluta ca de acolo ai tu probleme cu intirzierea , ai o tensiune pe faza lunga daca becul ramune aprins si releul ramine cuplat stiind ca la un releu cuplat pentru a mentine contactele inchise este suficient si 50% din tensiunea de aclansare
becul se alimenteaza de la iesirea din blocul de lumini dupa mufa de conectare ( daca urmaresti firele pe undeva trebuie sa se uneasca )
bygy007
27 Apr 2010, 21:57
legaturilela MASA ALE BECURILOR SAU RELEUL
releul are masa directa pusa provzioriu de test, masa farurilor este proaspat verificata, stansa frecata curatata. Posibil sa fie din cauza becului? Sau a papucilor de pe becul de faza scurta din stanga? A, imi ramane si martorul de faza lunga aprins, iar cand dau pe faza lunga lumineaza mai tare.
SE EXCLUDE:
BLOC DE LUMINI
RELEU FAZA LUNGA
MASA DE PE CONTRAARIPI
MASA ALTERNATORULUI
PANOUL DE SIGURANTE
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.