Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reparare podea
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
alin_xyk
Salut.
Am rugina in podea si ar trebui inlocuita tabla. Cu ce tabla pot face asta si care ar fi pasii? O voi si antifona dupa.
Multumesc.
grasuhye
Am avut asa ceva la pedalier (si in dreapta), am taiat dintr-o aripa veche doua caplamale, le-am pozitionat ,am dat vreo 6 gauri pentru nituri, am pus silicon pe langa gaura...caplama...nituit(cu agregatul ala de nituit)...silicon si pe o parte si pe alta...antifon...SANATATEEE
Mr_Devil83
cu tabla de 1mm si un tinichigiu bun se inlocuieste portiunea defecta.

Pe scurt reparatia se face cam asa: se demonteaza scaunele, daca este nevoie se da cutia jos, tot ce e plasitc/material inflamabil se scoate, se curata bine locul de antifon, tinichigiul isi face treaba cu argon sau eventual autogen si altcineva sta cu o sticla de apa langa el si stinge eventualele flacari.
alin_xyk
Ms Mr_Devil83
brigada_diverse
si electric cu electrozi subtiri nu merge?
am si eu niste portiuni un pic atacate...pana la vara banuiesc ca o sa tina..dar eu asa planuiam sa fac..cu sudura electrica...
parpanel
Cam subtire tabla aia sa o sudezi electric chiar cu electrod subtire.
Inainte de a carpi, cel mai bine ar fi sa gasesti pe unde patrunde apa in masina.
brigada_diverse
de popnituri? cu silicon&other etansari?
diaconuliviu
QUOTE(cristitranca @ 22 Mar 2009, 19:04)
de popnituri? cu silicon&other etansari?

Nu rideti. Orice interventie gen sudura decarbureaza materialul (mai ales oxigaz) iar la stilul "meseriasilor" de pe la noi cu grund de mintuiala, va reapare rugina la suduri. Ca atare si solutia "popnit" + antifon la zona de imbinare (se ung ambele table cu antifon inainte) urmata de antifonatre temeinica te scapa de neplaceri.
evident, e de preferat NUMAI in portiuni gen podea, etc. NICIODATA in zone de rezistenta/structura.

Si da, sudura ELECTRICA, in atmosfera protectoare (argon, CO2) e preferabila oxigazului. Daca ai si un spray "de zinc" e si mai bine.
Partea proasta e ca sa zicem, la un lonjeron nu poti proteja IMEDIAT dupa sudura AMBELE fete ale sudurii, una raminind expusa fie si pt 5 min, destul cit sa acumuleze apa-vapori si sa amorseze ruginirea.

LE: in plus, acea reparatie "taiat, peticit, pus "popnit"-uri se poate face acasa de aproape orice baiat ce nu are doua miini stingi, pentru sudura e necesara interventia unui "specialist" (cine isi permite acasa tot "harnasamentul" de tub[uri] O2/C2H2, eventual generator, regulatoare, "brener", etc?).
comnic5
Nu e chiar asa cu 5 minute si gata rugina. Poti sa tii o tabla mult si bine daca nu e umiditate mare in atmosfera. Si apoi au aparut destule substante chimice de inhibat rugina. Cu sudura e alta treaba. Intradevar, daca pui autogenul treaba e compromisa, dar cu argonul e altceva.

P.S. Pentru sudura in argon in zona Iasi dati un PM.
SSilent
pei si la podea chiar nu merge cu sudura electrica? io am gauri unde vin curburile de la roti (in spate stanga dreapta si in fata in stanga)... ma gandeam sa tai cu flexu o gaura patratica in care sa includ si partea ruginita, iar pe urma punctat cu sudura electrica in colturi o tabla fresh (tot forma patratica, sa acopere doar partea taiata sa nu dea peste) ... iar pe urma sudat tot cu electri pe dealungu imbinarii (cu grija sa nu dau gaura)... iar pe urma racire imediata... curatare cu flexu cu perie de sarma... spray cu grund + antifon

tot va aparea rugina ulterior daca procedez asa? unsure.gif

atasez si niste poze cu zonele atacate:
diaconuliviu
QUOTE(comnic5 @ 24 Mar 2009, 22:19)
Nu e chiar asa cu 5 minute si gata rugina. Poti sa tii o tabla mult si bine daca nu e umiditate mare in atmosfera. [...]

Si in care atmosfera nu e umiditate? Retine ca odata incins si decarburat, fierul devine avid de acea apa putina, inerenta in orice atmosfera.

SSilent: merge si electric la podea daca folosesti o statie de sudura cu atmosfera protectoare sau , daca vrei, chiar electrozi subtiri dar cu o statie de sudura buna, nu amaritele de transformatoare. Reglezi curentul bine, sa nu dai gauri, si te pregatesti cu antifon din greu. Daca ai putea ca acea gaura sa o tai cumva de forma regulata si petecul identic ca dimensiuni, adica nu sudezi suprapus ci cap la cap.
SSilent
pei exact asta vreau sa fac, sa incerc sa fac un petic care sa pice pe gaura taiata cat mai perfect, cat despre pop-nituri nu vreau sa aud, mi se pare tiganie (desi am si io la semiaripa dreapta, dar asta o sa se schimbe smile.gif )

ma gandesc, daca imediat dupa sudura torn apa rece? (pt calire) asta o sa afecteze intr-un fel? avand in vedere etapele pe care vreau sa le parcurg ulterior? (slefuire temeinica, grund, antifon)
diaconuliviu
Exact apa aia rece va genera ruginire ulterioara.
Cauta daca vrei..desi e cam scump, "spray zinc"...nu stiu sa te indrum undeva, poate colegii de forum, stiu ca firmele dedicate gen reprezentante VW, Renault, etc, au.
Sau, sacrifici o pensula.. si imediat dupa sudura, grund..
Sau, un bulgare de smoala..imediat dupa sudura freci cu el..dupa o perioada revii, pt ca in prima faza se va arde smoala..
26-Kbe
Salut,
Cel mai indicat este sa cumperi un spray de zinc care te duce pe la 40 ron, cureti bine zona dupa sudura si dai cu acest spray .... este super bun si dupa ce se usuca poti da cu grund, antifon, vopsea cauciucata etc.....
Adrian_Boy
alea ale tale parca se numesc oale si se pot schimba cu totul, acuma depinde de tine cat vrei sa tii masina sau/si cat vrei sa investesti smile.gif
PH-06-BOA
Voi vreti sa faceti ce n-a facut nimeni?
Tabla nu se caleste , daca nu are in structura ei , continutul necesar de carbon.
Sudura electrica se poate face cu orice transformator, cu patru diode si electrozi supertit de 1.
Sudura autogena, cu un tub de oxigen si o butelie de aragaz, faci toata masina.
Spreiul cu zinc, e profesional, si nu stiu unde ai putea sa-l gasesti . Lasati vrajeala , ca nu suntem la Rols-Rois (in Romaneste)
Chiat tabla noua daca pui, maine va rugini cea veche. Asa ca pune ce ai si fa cu ce ai, ca tot se duce. Numai sa nu mai fie gaura, si peste 4-5 ani , o faci iar. Poti sa dai si trei galeti de antifon pe cm patrat.
Despre sudura cu butelie, as pute sa fiu singurul din tara , care sudez. Nu spuneti ca nu se poate.
SSilent
QUOTE(Adrian_Boy @ 25 Mar 2009, 13:11)
alea ale tale parca se numesc oale si se pot schimba cu totul, acuma depinde de tine cat vrei sa tii masina sau/si cat vrei sa investesti smile.gif
*



bre din cate stiu io oale se numesc alea in care dau/se sprijina arcurile si in care se prind telescoapele de caroserie, ii zice oala pentru ca este o bucata de tabla mult mai groasa atasata de caroserie in locurile mentionate mai sus.
OCEBE
QUOTE(PH-06-BOA @ 25 Mar 2009, 19:06)
            Despre sudura cu butelie, as pute sa fiu singurul din tara , care sudez. Nu spuneti ca nu se poate.
*



Mie imi dai voie sa zic ca nu se poate sa dai sudura cu butelia de aragaz? daca e nevoie, aduc si argumente.
PH-06-BOA
Nu-ti dau voie, pentru ca eu lucrez cu butelie de mai mult de 5 ani. Dar argumentele le vreau, poate te ajuta cu ceva, si ai sa faci treaba. Nu glumesc.
OCEBE
Regret sa aflu ca cei 5 ani de facultate+20 de ani de inginerie (culmea, oarecum in domeniu) ai mei nu fac cat cei 5 ani de manevrat butelia ai tai;
daca nu-mi dai voie asta e; ramai cu impresia ca faci sudura cand tu de fapt faci altceva; dac-ai ramane numai tu cu impresia inca n-ar fi nimic dar mai duci si pe altii in eroare.
PH-06-BOA
Pacat.

3 May 2009, 18:51:
Eu ma rezum la ceva palpabil, nu teorii .
dobre
se poate suda electric daca ai mana cu supertit de 2,5 dar in locurile unde ai tu nevoie este cam greu...
PH-06-BOA
De ce numai 2,5 ca sunt electrozi si de 1,6 pentru care trebuie sa adauge la carligul (sau cleste daca are) de la masa, o "rezistenta" din sarma de fi 3-4 cu vreo 20- 30 de spire, pentru a reduce din curent. Merge minunat.
Domnule inginer, d-asta Romania "da-n nas" mereu. Teoria nu ajuta la nimic. Dupa ele ne chinuim noi. lasa-i sa faca macar ce-i invat eu (cei care vor), si nu-i dezorienta. Eu sunt doar maistru electromecanic auto, lacatus, tinichigiu si electronist. Am si o bucata din Scoala Populara de Arta, deci , talentul de a fi suportat de oameni. Pacat de aia 25 de ani, ca daca citesti in poza de mai jos, iti vei lua si argumentele inapoi, pentru ca flacara la butan (gazul de butelie), ajunge la 2900 grade , nu la 1300 cum stie un inginer.Otelul se topeste la 1538.
Asa ca, baieti, cei care vreti sa sudati autogen cu butelia de aragaz, faceti-o cu toata increderea, ca merge. Puteti topi, si fierbe otelul, cu flacara de la butelie. Eu m-am luat dupa carti , nu dupa ingineri, si am reusit.

ZTV
QUOTE(OCEBE @ 3 May 2009, 17:31)
Regret sa aflu ca cei 5 ani de facultate+20 de ani de inginerie (culmea, oarecum in domeniu) ai mei nu fac cat cei 5 ani de manevrat butelia ai tai;
daca nu-mi dai voie asta e; ramai cu impresia ca faci sudura cand tu de fapt faci altceva; dac-ai ramane numai tu cu impresia inca n-ar fi nimic dar mai duci si pe altii in eroare.
*





asta e argumentul?

Imi place de voi, fiecare e mare si tare dar nimeni nu completeaza profilul sau o poza la avatar sa vada omul cati ani are respectivul. Cred ca majoritatea care comenteaza " picant " pe forumul asta nu are mai mult de 20 ani...

@PH-06-BOA : un INGINER trebuia sa stie ce ai atasat pe poza !!!
PH-06-BOA
Ajuta cu ceva , poza? Cred ca modul in care va explic , e un portret clar. Dorinta mea e, sa mergeti pe picioarele voastre , nu sa va tarati si sa va calce altii . Nu meritati asta, mai ales daca sunteti tineri. Vreau sa invatati, de la nivelul meu, in sus .Nu ce deja stiu eu, de foarte multi ani.Ati vazut, i-a miscat de roate, sil pune sa cumpere caseta noua, are jiclorul decalibrat, si-l pune sa cumpere carburator. Un meserias adevarat, repara piesa defecta, nu pune alta noua, care costa cat masina, si mai e si proasta.
Baiatu' a intrebat , cum sa repare podeaua. I-am dat variante (daca s-a inteles) din cele mai usoare si mai la indemana oricui. Daca tabla e de 0,8 si s-a mancat de rugina, decupeaza pana unde e macar pe jumatate, pune petic pe masura, si-l sudeaza electric, cum am zis, cu electrod de 1,6 (asta, daca are mana). Cu butelia , la fel. Dar se poate. Nu e bine, nu-i corect? Ce te mai deranjeaza, daca sunt facute cu mana ta, asa cum ai vrut, si cand o pica, le faci iar.Mai e nevoie sa spun, cum iti lucreaza altul?
Minel
Ma bag si eu in seama , la faza cu butelia , am vazut live asa ceva la REMAT cand taiau aia masinile cu flacara oxiacetilenica ( sper ca am nimerit-o blush.gif ) aveau o butelie normala dupa ei si taiau de zor ...
diaconuliviu
QUOTE(PH-06-BOA @ 6 May 2009, 22:31)
[...] Ce te mai deranjeaza, daca sunt facute cu mana ta, asa cum ai vrut, si cand o pica, le faci iar.Mai e nevoie sa spun, cum iti lucreaza altul?

Aici atingi un punct sensibil: corect ca e mai bine sa inveti si sa iti faci singur ce e de facut. Am mai si zis undeva de ce, si din alte motive.. Prefer ca tot ce e de facut sa fac eu numai ca... ma opresc la tinichigerie si vopsit. De ce? Pentru simplul fapt ca Tub O2+reductor+arzatoare+furtun (exclud un generator de C2H2, zicind ca mergem pe GPL) costa destul de mult. La fel compresor, pistol, etc.
Daca nu le folosesti in ceva gen service, sau macar instalatii (pe majoritatea ii vad cu minibutelii dupa ei, probabil luate de prin spitale???) chiar nu renteaza.
PH-06-BOA
Eu nu ma gandeam sa cumpere intreg aparatul, ci sa inprumute. Cineva l-ajuta cu tub gol, ca-i 25 lei incarcatul. Butelie , si una de voiaj. Furtune , arzator - si aici e problema, ca trebuie modificat - si reductor, le are , cine-i da tubul.Dar ii sudeaza cine are tot, ca poate el nu stie. Intr-o zi , face tot podul.

La REMAT doar taie, si asta a mers din totdeauna.
OCEBE
ca sa fiu mai explicit:
eu n-am zis ca nu se poate realiza o imbinare cu butelia de aragaz; am zis ca nu se poate realiza o sudura in adevaratul sens al cuvantului, imbinarea fiind mai degraba lipitura decat sudura.

@ztv:
Probabil ca axioma "Nu spuneti ca nu se poate" si interzicerea de catre acelasi PH06BOA de a-mi da cu parerea prin "Nu-ti dau voie" iti suna in schimb a argumente imbatabile.

De aia PH06BOA e singurul din tara care sudeaza otel cu butelia de aragaz; restul, probabil, au fost niste fraieri ca nu s-au gandit si n-au facut la fel.
PH-06-BOA
Mai sus , se discuta si de protectie, ideea cu sprei de zinc e buna (au simtit-o si copiii mei , ca l-au dat tot pe scutere, pe la tobe, pe unde le-a trecut prin minte, ca am ramas fara el, si cand mi-a trebuit, ia-l). Se usuca imediat, rezista bine, dar nu am vazut la vanzare. Exista feruginol , un soi de decapant, nu-i scump, dar eu nu am retinut cat de bun e . Peste el, merge grund.
ydaniel
se gaseste peste tot spray cu zinc.incepand de la 20lei :)cel mai bun e cel de la wurth:)
PH-06-BOA
Nu numai in tara, nici afara. Pai cum sa ma las batut de vorbe ? Edison , cand a facut becul, cati Edisoni mai erau in lume?
diaconuliviu
QUOTE(PH-06-BOA @ 7 May 2009, 17:14)
Eu nu ma gandeam sa cumpere intreg aparatul, ci sa inprumute. [...]


Iarta-ma, tu ai imprumuta? Meseriasii de regula nu dau astea ci lucreaza ei, sa scoata manopera, nu? Cel putin aici eu n-as indrazni sa cer. Am cerut cindva un "polidisc" si am fost refuzat. Dar daca ceream un aparat de sudura?
Asa, sa faca unu sudura, de acord dar sa lucreze sub ochii mei.

QUOTE(ydaniel @ 7 May 2009, 17:29)
se gaseste peste tot spray cu zinc.incepand de la 20lei :)cel mai bun e cel de la wurth:)

Unde naiba? Eu nici Spray Zinc n-am vazut la liber, nici acel pasivator de rugina (Siltan, Fertan, si cum s-o mai numi) Si pe la magazine se uita luuuuuuuung si intreaba "candid": "ce e ala"?
PH-06-BOA
Intre OAMENI , se inprumuta. Daca sti ce sa faci si ce sa ceri de la el, il vezi . Altfel, nu, si nu trebuie sa te superi. Iti dau un flex, lucrezi, il scapi jos, nu mai lucrezi cu el, mi-l aduci, merge la proba, dar pentru ca s-a descentrat din lovitura, se arde dupa 5 min de lucru. La cine s-a ars, la mine... Sau intamplator, se arde la mine, si voi sta umflat pe tine, ca mi l-ai stricat. Ei, la mine functioneaza alta regula, care mi-as dori-o sa o aplice toata lumea.Ati putea sa o descoperiti din ce vedeti p-aici.

Cu spreiul, cred ca asa e, ca eu cand am cautat numai electrozi de 1,6 in alta parte de cat de unde iau de obicei, s-au mirat si nu auzise de asa ceva.
ydaniel
Liviu-daca ai nevoie iti trimit prin posta;)
PH-06-BOA
Iata sudura cu butelia !

SSilent
lasati ba buteliile ca nu despre asta e vorba...

in legatura cu a mea, am o problema majora... gaura de rugina care e in dreptul rotii fata stanga (acolo unde tii piciorul stang cand conduci, nu stiu cum ii zice) e complicata rau, am dat un picior tare de tot in zona aia si am avut o surpriza, e mai grav decat credeam... atasez o poza "tunata" sa va faceti o idee

e ceva de facut?
PH-06-BOA
Cum nu? Nu cu ea vei repara tu gaura ? Decupeaza sub forma patrata, tot ce-i ruginit, pana la panoul frontal, ca desteptii l-au petrecut acolo, 5 cm , si intre doua table petrecute, cum sa vopsesti? Fa un petic din tabla de 1 sau 1,25 , marginea din stanga(a peticului) , cum privesti din interior , indoaie la 90 de grade o latime de 15 mm, pentru ca atunci cand il asezi, latura aia indoita, sa o poti etansa de contraprag. Da-i afturi electric. Chiar si la tot peticul, dupa care etansezi cu teroson si antifon.
Danny_bb
Depinde ce vrei sa mai faci cu masina. Eu la a mea am avut o gaura cam la fel (ceva mai mica dar tot vedeai afara)... am curatat cat am putut(n-am taiat nimic), am dat cu grund si am pus pe exterior o tabla mai mare pe care am prins-o in nituri. Am dat cu grund ambele parti, urmat de cantitati industriale de antifon.
Imi veti spune ca e o tiganie... si nu contest, dar rezultatul e multumitor pentru mine, adica, pe afara se cunoaste f putin, iar pe interior este "innecat" in antifon.
Daca vrei sa mai ai "masina" taie si sudeaza, eu nu mai am mari pretentii si nu se justifica investia.
Ulterior am realizat ca imi ploua imi masina pe undeva pe sub bord, si aveam o minunatie de balta sub mocheta. La tine nu stiu daca e cazul dar ar fi bine sa tratezi si cauza.
SSilent
QUOTE(Danny_bb @ 9 May 2009, 23:38)
Ulterior am realizat ca imi ploua imi masina pe undeva pe sub bord, si aveam o minunatie de balta sub mocheta. La tine nu stiu daca e cazul dar ar fi bine sa tratezi si cauza.
*



si la mine ploua pe sub bord, pe partea dreapta pe la aeroterma, dar inca nu m-am uitat atent sa vad pe unde si cum se infiltra, cand ajung acolo o sa studiez problema, momentan am ramas cu gaura asta problematica... sper sa se rezolve.

chiar, ce tabla e recomandat sa folosesc?
PH-06-BOA
Orice, si zincata daca ai, ca nu-i avion.Ai vazut, ca si la alea mai zboara cate o capota... Daca tine fara , iti dai seama cum e, daca totusi pui ceva.
SSilent
imi pare rau, nu am fost explicit, cat de groasa sa fie tabla? ma gandeam la ceva de 2 mm, la 3mm ma gandesc ca deja abea o mai indoi...
PH-06-BOA
De 1, e perfecta. Daca e zincata , 0,4 (in cazul in care nu o sudezi).
alin_xyk
Tabla zincata nu se sudeaza? (scuze de intrebare daca e prosteasca, dar intreb pentru ca nu stiu si pt ca ma gandesc ca are anumite proprietati). La podea iau tabla simpla sau gasesc tratata mai stiu eu cum? Oricum, o sa dau cu grund si antifon peste.

PS.. Multumesc pentru raspunsuri. Imi sunteti de mare ajutor. Cam peste 3 saptamani ma apuc de ea.
diaconuliviu
QUOTE(PH-06-BOA @ 8 May 2009, 22:26)
Intre OAMENI , se inprumuta. Daca sti ce sa faci si ce sa ceri de la el, il vezi . Altfel, nu, si nu trebuie sa te superi. Iti dau un flex, lucrezi, il scapi jos, nu mai lucrezi cu el, mi-l aduci, merge la proba, dar pentru ca s-a descentrat din lovitura, se arde dupa 5 min de lucru. La cine s-a ars, la mine... Sau intamplator, se arde la mine, si voi sta umflat pe tine, ca mi l-ai stricat. Ei, la mine functioneaza alta regula, care mi-as dori-o sa o aplice toata lumea.Ati putea sa o descoperiti din ce vedeti p-aici.
                                 
                        Cu spreiul, cred ca asa e, ca eu cand am cautat numai electrozi de 1,6 in alta parte de cat de unde iau de obicei, s-au mirat si nu auzise de asa ceva.
*



Nu-ti imprumuta nimeni pe aici (mai ales daca lucreaza zilnic cu ele). In plus, nici eu unu' n-as lua de la oricine (iau ceva, se arde la mine desi era suprasolicitata de proprietar, is bun de plata?).
PH-06-BOA
Asta spuneam si eu pe undeva, dar din punctul meu de vedere, am prieteni de mare incredere, stiu ce sa ceara de la un fier, scula si altele. N-am incredere sa-i las cu femeia in casa (nu in ei, in ea).Daca totusi se intampla sa pice la el(nu femeia, scula), e totusi a mea, si-mi iau alta, daca nu se mai repara. E mare lucru , sa nu fi de piatra. Am crezut, mai e pe undeva la fel.

16 May 2009, 16:39:
ca mai e pe undeva...

16 May 2009, 16:41:
Tabla zincata se sudeaza si electric, si autogen, dar in jurul sudurii, se arde zincul, si va trbui protejata.
Sorin_18
ma bag si eu in seama pe topicul asta,sudura cu butelia este posibila,si eu am ramas uimit,dar am fost la ph06boa pt a schimba pragurile,si am vazut pe viu ca este posibil,si pot spune ca iese foarte bine sudura
quincy
Imi permiteti sa intreb cam cat costa operatia asta de inlocuire praguri ?
Ca eu am gasit cu 5mil. si mi se pare cam mult ...
Sorin_18
sorin_lovrboy da add
valytz4
Domnilor vad ca va certati aiurea unii.vreau sa-mi fac masina pe dedesupt singur si am cateva gauri sa la zic asa .am auzit ca daca nu ai posibilitatea unui autogen ar merge su plasa de fibra si chit ptr fibra. este adevarat??? bine intele dupa ce ai curatat si taiat zona cu rugina? Multumesc A si inca ceva cherosenul e mai bun ca antifonul clasic sau cauciucat?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.