Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: tremurat pe verticala la 75 km/h
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sinaxis
Am echilibrat rotile si tremuratul persista. Directia e buna. Unii meseriasi au zis ca-i din cutia de viteza.
Ce spuneti, s-ar putea sa fie de acolo sau de altundeva?
Au mai patit si altii?

ps masina are 52 mii kilometri, cauciucuri Montana, cele originare care se prezinta inca bine. La drectie nu s-a umblat, nu sunt jocuri, nu trepideaza.
tatabobu
Cam cu cate grame/ roata s-a facut echilibrarea? Parerea mea, bazata pe ideea pe care o am asupra calitatii montanelor e urmatoarea: ia de la un prieten 4 roti bune, incearca-le pe berlina ta si daca nu tremura stii de unde e: iti trebuiesc alte cauciucuri.

PS: opinia generala aici e ca Montana e de cenzurat, si poate ai remarcat si tu asta.
axel
QUOTE(sinaxis @ 24 Feb 2005, 14:05)
Am echilibrat rotile si tremuratul persista. Directia e buna. Unii meseriasi au zis ca-i din cutia de viteza.
Ce spuneti, s-ar putea sa fie de acolo sau de altundeva?
Au mai patit si altii?

ps masina are 52 mii kilometri, cauciucuri Montana, cele originare care se prezinta inca bine. La drectie nu s-a umblat, nu sunt jocuri, nu trepideaza.
*


schimba cauciucurile!am un prieten care le-a schimbat la 11k km,cei drept in 3 ani.avea cam aceleasi simtome numai ca la el bateau si stanga dreapta
Pedro
Si mie imi tremura destul de nasol incepand cu 70-80km/h, de la 90 in sus se aseaza frumos si nu mai tremura deloc. Orice berlina are din cate stiu eu un moment al ei in jur de 80 km/h in care tremura, vibreaza.
Daca sunt cauciucurile de vina atunci de ce nu vibreaza inainte sau dupa viteza asta, la fel si la faza cu echilibratul rotilor?
Chiar daca am cauciucuri bune (good year fata, debica spate) se poate intampla ca de la craterele de pe sosele sa se deformeze ?
tatabobu
Pedro, orice masina are un moment al ei cand tremura, daca nu are roti perfec echilibrate. Si cand zic perfect nu ma refer la abaterea de 3-4 grame pe care ti-o lasa o masina de echilibrat de la noi.

Exemplu: eu la dacie am tremuratul pe la 60 la ora, la hyundai pe la 140. La ambele dispare la viteze mai mari.

Ar putea fi de la o compunere a fortelor sau a frecventelor de oscilatie, nu ma pricep suficient la fizica.

Ideea este ca intotdeauna cand tremura la o anumita viteza e din cauza cauciucurilor.

Later edit: orice masina cu cauciucuri uzate, neechilibrate perfect, etc.
CristianH
Aproape 100 % este de la gumele montana care mi-au facut si mie probleme din acestea dupa 7-8000 km-tremura masina intre 80-90 km/h (1310 Li).
Se ovalizeaza si nu mai ai ce sa le faci
ydaniel
fratilor eu am avut caucioace de firma si dupa aia am pus montana 251.gif
eu am aceeasi pb
am deschis eu un topic.a mea face la fel
tatabobu
Schimbati cauciucurile cu unele noi, dar nu montana, si veti scapa de probleme daca jantele nu sunt patrate smile.gif
ydaniel
asta am zis de la inceput dar no $!
Slider
Am si eu o intrebare la voi. Cum adicatelea tremura pe verticala?
RIon
In gume sunt 2 cercuri de ceva otel, parca, alea se indoaie sau se rup, si adio... urmeaza sa se strice bucsi, rulmenti... dar sunt bune la carute smile.gif
tatabobu
QUOTE(Slider @ 25 Feb 2005, 11:27)
Am si eu o intrebare la voi. Cum adicatelea tremura pe verticala?
*




Ca atunci cand mergi repede pe piatra cubica.
sinaxis
Multumesc tuturor! Cred ca sunt gumele. Dar tot raul spre bine... Mecanicul o luat si el masina la probe si o diagnosticat aceeasi trepidatie. Dar el o mai observat ceva. Motorul turat, scos din viteza, pe loc - avea la 2000 si ceva de ture o vibratie. Asa ca l-o desfacut. O gasit o supapa dusa si o schimbat si garnitura de chiulasa care scapa ulei.
Acum trepidatia nu se mai simte chiar asa, dar totusi exista.
Nu-mi permit acum gume noi ca m-o costat treaba asta 1 mil si vreo 8 sute.
Iata cum arata nota:
supapa evacuare 1-170.000
schim. supape 8-200.000
gr chiuloasa 1-160.000
coliere M+m 2-14.000
antigel 1l-68.000
silicon 1-59.000
gr galerie 20.000
pasta slef. supape 70.000

manopera se prezinta astfel:
control 50.000
dr chiuloasa 580.000
spalat degresat 80.000
sch. sup+semi (slefuit) 300.000
compl. circuit rac. 96.000
reglaj simplu 34.000

total 1.800.000

Ce ziceti? E mult, e putin? Io nu am fost langa ei sa vad daca o facut toate operatiile astea cu toate ca mecanicul e de incredere. M-or chemat dupa 1000 km sa stranga chiulasa.
Se pare ca io am nimerit una unde tijele sunt dintr-un material mai slab si se toceste conicitatea. Mi-o recomandat sa caut de la dezmembrari si sa iau tije de la o Dacie veche.

Zic ca sunt convins ca e de la gume pt ca am oprit motorul la 90km/h venind liber si la fel la 75km/h trepidatia a revenit.

Toate cele bune.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.