Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bacanit Motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
TRG-ul
Salut, am si eu o problema cu o Dacia 1310Break.Se aude un bacanit urat la motor in dreptul unui piston si fumul care il scoate pe toba nu este constant.. se intrerupe chiar si cand o turez :( Cu ce sa o diagnosticam?
brigada_diverse
bujia de la pistonul banuit mai merge? tachetii sunt reglati bine? primeste curent bujia aia?avansul e reglat corect?capacuyl de delco e bun?

motor reconditionat?

se pare ca e bataie de bolt ..putin probabil sa fie de cuzinet...
motanpaul
Salutare, revin cu o problema care ma macinat zilele astea, deoarece masina iara face pe nebuna. De vreo 1 sapt jumate miroase a benzina, dar nivelu nu a crescut decat foarte putin, si am zis ca e de la soc. Am schimbat membrana de la pompa de benzina intr-un final, membrana nou de scornicesti, dar am puso cam aiurea si mia bagat niste benzina.
Mia pus taicamiu alta membrana, a puso bine de data asta.Uleiul (esso 15w40 multigrade extra)ce il am in masina are doar 250 km facuti. Am scos din masina 1 l de ulei, si am pus jumate de litru de ulei nou(doar atat am mai avut) . Pe joja imi arata ca e la mijloc uleiul. Problema e ca motoru a inceput sa aiba o bataie. Pornesc motoru la rece si se aude o bataie in blocu motor(poc-poc-poc), nu face mult timp doar pana se incalzeste putin motoru.
De circulat nu am circulat cu masina mult.Nici nu imi vine sa o mai pornesc.Alt ulei nu ii pun pana nu vad daca imi mai baga benzina in ulei.
Pot sa iau din comert un aditiv pentru ulei, sa bag in motor?Vreau sa bag aditivu ala pentru o perioada scurta de timp, pana imi dau seama daca mai baga sau nu mai baga benzina in ulei. Oricum masina nu o mai pornesc pana nu imi dati un sfat, deoarece pana acum in afara de un pic de tacanit la tacheti motoru se auzea bine si la rece.
Problema e ca nu mai am bani de alt ulei. Deja azi am cumaprat un panther 20w50 la 4 l. Panther-ul il pun dupa ce vad ca nu mai baga benzina.Multumesc
brigada_diverse

la cald zici ca nu mai bate?
as banui ca este vorba de bataia la rece din cauza uzurii care o au multe dacii

dupa ce elimini variantele ca nu bate vreun culbutor in capac si ca nu e nici distributia...
ori e o bataie slaba de bolt(altele bat si la cald) ori bataie la arbore(intre cuzinet si arbore)
cu bataia de bolt daca nu loveste camasa se poate merge o viata de motor...la arbore bataia se accentueaza pana sare odata biela de acolo si crapa blocul...acum depinde de care e
motanpaul
ohmy.gif Cred ca am puso.... motoru a mers bine.Asa repede sa se faca uzura?, am mers foarte putin cu uleiul cu benzina.Si nu a bagat multa benzina, nici macar nu se evapora nimic daca puneam ulei de pe joja pe deget. Miros avea de benzina, dar nu puternic.Presiune de ulei aveam 2 in relantiu, si la 80 km/h aveam 4,5-5.
Nici cand nu aveam benzina in ulei, cam tot asa era presiunea de ulei la mine.
Chiar nu stiu.Am ascultat de unde vine cu motoru pornit, bataia se auzea din bloc.
brigada_diverse
nu cumva se auzea dinainte si acum ai remarcat? uzura nu apare asa repede..ca nu dublezi cantitatea de lubrifiant cu cata benzina a intrat
tampoane ceva, toate sunt bune?
motanpaul
Maine dimineata inainte sa ma duc la lucru ma duc si iau 3 l de ulei romanesc si ii pun de proba.Nu mai pornesc masina cu uleiul ala.
Daca desfac busonu de baia de ulei, uleiul fiind rece nu va curge tot?Sau va curge mai greu?
brigada_diverse
cu ambreiajul calcat o pornesti?

o sa curga greu, schimbul din cate stiu se face cu uleiul cald
distributia, culbutorii..asta in primul rand sa nu tacane......
suportii motor, tampoane....
sa nu fie rateuri, desi putin probabil
misca si esapamentul sub ea, sa nu loveasca ala aiurea
dupaia de abia vezi la motor
bataile de bolt sau de maneton(unde vine biela pe arbore) sunt batai ce se aud infundat...

sa nu fie si din alte parti bataile...
motorul cati km are?
daca vrei sa scurgi uleiul sa ai motorul un pic cald si il lasi vreo 20 min sa se scurga tot
motanpaul
Depinde uneori o pornesc cu ambreaju calcat, uneori nu.Iarna totdeauna cu ambreaju calcat o pornesc.
M-am bagat sub masina si am ascultat, pe la distributie, pe la elicea pompei de apa. Eu zic ca sunetu venea din bloc motor.
Sau maine dimineata intru pana in real, iau un tratament pentru ulei de la 2+2 e la 15 roni(nu e cu teflon).Si ii bag in motor, deaorece aditivu ii ridica vascozitatea uleiului.
kog
pe mine m-a invatat un mecanic cum sa depistez de unde vin bataile.

Pornesti motorul si il lasi sa mearga, apoi iei o surubelnita si faci asa: Ii pui varful in zona din care se aude bataia, si pui urechea pe capatul de plastic al surubelnitei asa incat sa iti astupi urechea. Bataia se aude amplificata asa si iti dai seama mai usor. Asa mi-a depistat alternatorul strunjit si tachetii reglati prost( la tacheti a pus surubelnita pe piulitele care tin capacul de chiuloasa, a spus ca bataille tachetilor nu sunt ritmice adica diferenta mare intre reglaje de la un piston la altul)

spor la treaba
brigada_diverse
sau asa...o sa sara forumistii acum ca sa nu pui aditiv, dar pt test nu strica nimic

o chestie la aditivi...nu baga dastia de ingrosare al uleiului in ulei bun...pt moment uleiul o sa urce pana sus mai usor, dar dupa oprire o sa curete suprafetele si nu o sa mai fie protejate..vezi video pe youtube cu un test simplu....

de alti aditivi gen Ceratec(care am luat, dar nu l-am pus..astept urmatoarea masina ) nu pot spune nimic pe moment-daca spun de rau inseamna ca m-am fraierit cu el-

vezi ca gasesti pt ingrosare a uleiului si la 8 lei, nu numai la 15...

eu cand ma plictisesc pun stetoscopul(ala d epe gatul medicilor)..dar trebe sa ai ureche formata sa auzi asa ceva(eu l-am pus in speranta ca voi invata, dar ce se aude acolo.....dumnezeu cu mila smile.gif) )
kog
pai bine, o bataie nasoala care se aude su cu ochiul liber tot o auzi biggrin.gif si ii gasesti sursa
motanpaul
Cristi pana la urma ce aditiv sa ii iau pentru ingrosarea uleiului da sau nu? dar macar sa pot merg cu uleiul ala vreo 30 km sa vad daca mai baga benzina in ulei.
Daca nu baga benzina, ii pun uleiul nou luat azi.Am dat 55 roni pe 4 l de ulei panther 20w50+filtru ulei texaco de la real.
Mr_Devil83
domnilor, la bataia de bolt nu avem ce face. Dar la bataia cauzata de uzura cuzinetilor sau a arborelui cotit recomand calduros fasii de staniol, indigo, tabla de 0,1 - 0,2mm si orice alt material aveti la indemana.

Asta in cazul in care nu vreti sa schimbati cuzinetii si rectificat arborele cotit. Sau pistoanele, in functie de partea care bate.

Sunt de parere ca a baga un adititv in ulei, doar ca sa nu mai auzim bataile este pur si simplu obataie de joc, pentru ca si mai vascos fiind uleiul, respectivele lovituri tot se vor produce si de aici vom avea o uzura rapida a motorului.

Ca sa vedeti daca bataia e de la uzura cuzinetilor de biela sau a arborelui cotit este destul sa ridicati masina pe caramizi, sa ii dati jos bara aia dintre lonjeroane si baia de ulei.

Apoi verificati fiecare biela, joc paralel cu pamantul este normal, joc perpendicular cu pamantul =bataie si aici se aplica materiale de corectie intre cuzinet si biela infunctie de uzura. De obicei e auzibila peste 0,2mm.
brigada_diverse
parerea mea, pt test poti pune aditivul de ingrosare, mai ales sa vezi daca mai bate bate

in real am vazut aditivi de ingrosare pe la 8 lei..acum nu stiu ce anume ai pe unde stai tu....cam toti fac aceeasi balarie, ingroasa uleiul

nu stiu cata benzina ti-a bagat in ulei deci nu ma pot prununta daca se poate merge cu el. daca uleiul nu mai unge, mai ales in sarcina risti sa uzezi motorul....

uleiul sa l schimbi dupa teste(daca te convinge ca e ok si nu mai baga benzina)

20 Apr 2009, 22:00:
p.s. omul a intrebat pentru teste doar sa bage aditivul, nu sa il si tina....eu asa am inteles
motanpaul
Multumesc de sfaturi.Sa vad ce reusesc.Si eu sper sa fie de la altceva:distributie,pompa de apa,suporti motor.Dar nu stiu....si am avut de gand sa iua o pompa de benzina noua, inainte sa schimb membrana dar am zis ca ies mai ieftin.Daca incepa sa bata calumea.Ma duc la dezmembrari, il dau pe a meu si iau altu mai bun.Dar daca se ajunge la chestia asta, motor de 1400 ii pun.
Decat sa ma chinui sa il repar, mai bine iau altu si il pun direct sus.
Sa vad ce reusesc.
bashtalu
ziua buna,

readuc la viata acest topic, am observat ca de la un timp se aude o bataie la motor. fie ca e motorul rece sau cald bataia tot este perceptibila. am localizat-o in dreptul elicei, sper sa nu ma insel, oricum motorul nu merge rotund, trebuie reglat avansul,probabil si de la carburator amestecul, etc

pana ajung la un mecanic, cam ce credeti ca ar putea fi?


multumesc
bashtalu
nimic?
mihai7575
QUOTE(bashtalu @ 31 May 2011, 15:34)
nimic?
*


poate fi de la supapele din chiulasa din dreptul pistonului nr 4 sau 2 ,nu mai stiu sigur ce nr are pistonul de linga pompa de apa,mai ales ca nu merge rotund,eu tind sa cred ca e o bataie de supapa,parerea mea.
te salut.
stanciu_scm
si eu aceasi problema dar la mine se aude o bateie cand este motorul cald si nu mai am presiune de ulei tis sa precizez ca cuzinetii iam schimbat
brigada_diverse
batai in motor pot fi:
1. culbutori cu distante mari
2. bataie la piston(boltul de la piston)
3. bataie de linie (la arborele cotit0
4. bataie de segment, daca segmentul e rupt
5. nu imi mai amintesc acum

daca si schimbat cuzinetii nu inseamna ca nu poti avea batai din aceeasi zona. a fost verificat arborele?

panter1
1. culbutori supape evacuare - suna ca niste clancanituri de fregvente medii spre joase cu putin ecou, este un sunet mai ciudat nu seamana a fier pe fier; supape de admisie - ca niste bile de biliard lovinduse.. Iar daca bat tijele culbutorilor se aude ca un tacanit..
2. bolturi piston se aud ca niste clincanituri simple
3. arborele se aude un sunet gros, aproape infundat..
4. segmentii clantane,cevagen clant-clant se aud ca o morisca continu..
5. rulmenti alternator suierat continu
bashtalu
am fost la un mecanic si mi-a zis ca e de la distributie, trebuie desfacut si vazut

incerc sa gasesc ceva piese de calitate

manopera ar fi cam 125 lei
brigada_diverse
aia e departe de a fi bataie...e un clantatin si aia se poate testa cam asa: motor oprit. scoasa din viteza, se misca de pala de la ventilator putin(joc mic cat sa misti distributia) si daca are joc o sa se auda clant clant
nikuniku
si la un motor care merge perfect daca misti de paleti de la ventilator,o sa se unde clant clant
bashtalu daca motoru are mii de km schimba distributia si patina intinzatoare,ca doar tu stii cata talpa dai la masina
bashtalu
motorul a fost refacut anul trecut, nu stiu exact ce s-a schimbat, segmentare sau ce altceva. am dat jos cureaua si am pornit motorul, se aude clantanitul ala in dreptul pompei de apa...
brigada_diverse
sub pompa de apa e un capac metalic mai mare. ala e capacul ce acopera distributia
iulica89
Dupa ce anul trecut am inlocuit segmentii+cuzinetii am observat ca intinzatorul de la distributie este uzat-atingeau rolele...Am inlocuit intinzatorul cu unul de arcomp parca...Problema este ca acum se aude la rece cum rontaie si la cald cand decelerez se aude la fel in zona din fata a motorului si principalul suspect este intinzatorul.
Sa schimb distributia sau doar intinzatorul?
Se mai poate merge o zi-doua asa?
Merced
Pai probabil a fost prost intinzatorul si iti atinge lantul in carcasa. Eu am mers asa vreo 20.000km si nu s-a rupt, da' daca tii la masina, cauta un intinzator de calitate si inlocuieste-l. Eventual daca tot umbli p-acolo, ai putea sa-i pui si distributie noua cu totul, ca sa nu mai ai stres pe viitor. Evident, daca gasesti ceva bun, nu panaramele de se vand acum de catre S.R.L.-uri, inclusiv in cutii cu holograme Dacia...
vladut88
dute la remat si da un capac jos si cautati un intinzator bun
iulica89
Era rulmentul de la alternator. Mama lor de Skf mad.gif !Nici un an nu au tinut....
giovanigigi
Salut! Sper sa nu fi postat gresit. Am urmatoarea problema ce ma streseaza. Am o berlina din '99 si am o bataie infundata, bataie se simte atat la ralanti cat si in turatie si parca se amplifica un pic in sarcina la un deal sau ii dau talpa. Acest fenomen dispare cand apas ambreiajul. De tras trage nimic de zis ...aceasta bataie cred ca aparut dupa ce mi-am schimbat kit-ul de ambreiaj acum vreo 7000 KM, atunci am mai schimbat si un tampon, dar nu cred ca poate fi de la tampon. Poate fi ceva slabit pe la placa si disc sau prin cutie? La rece se mai aude un gajait acum nu stiu daca-i rulmentul de presiune sau ceva de prin cutie(insa acesta dispare dupa ce se incalzeste undeva dupa 10-15 KM).
giovanigigi
Nimeni...pentru problema de mai sus?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.