Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: de ce nu mai e stabila ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
radeon21
sal am o dacia 1310 si de ceva vreme am observat ca nu mai are satabilitate . pot sa merg cu maxim 110 km pe ora si simta ca isi ia zborul si fuge spatele mai ales pe drum drept .
As vrea sa stiu toti factori care determina acesta instabilitate
cristio_79
Amortizoare duse, arcuri rupte, bascula spate cu bucsi terminate sau chiar rupta. Cam astea imi vin acum in minte.
omegabear
adaug unghiuri dereglate sau pur si simplu o presiune mai mica intr-una sau doua anvelope...
PH-06-BOA
Si referitor la unghiuri, cel de convergenta. Daca ai schimbat vreo bieleta, nu mai ai rotile paralele daca nu ai tinut cont de numarul de ture la filet. Le poti face si cu ruleta.
flioshc
Intrebare aiurea ( ptr unii ) , cum imi dau seama daca telescoapele, arcurile sunt duse?
cristio_79
O modalitate ar fi sa te uiti la ele si daca sunt unsuroase inseamna ca sunt "scurse", adica uleiul din ele a curs si nu-si mai fac treaba.
O alta modalitate ar fi sa te apesi o data cu forta pe fiecare margine a aripilor dupa care dai drumul si daca masina se balanseaza de mai multe ori, cam ca o barca pe apa, atunci iar sunt probleme. Dupa ce apesi, trebuie sa revina la pozitia initiala o singura data.
flioshc
Mersi .
bygy007
mai poate fi o piuluta slabita de la puntea spate (cea care prinde tamburul ) am avut eu si a fost o senzatie foarte nasoala , se balansa masina foarte nasol stinga dreapta dupa iesirea din curba
radeon21
ma-m uitat in sub ea in spate si am vazut ca o bara subtire era desfacuta cred ca era bara de torsiune are vreo legatura acesta bara subtire si poate influienta stabilitatea ?
SSilent
da.
hordeagabriel
Daca ma apas cu putere pe portbagaj masina "sare tare inapoi" nu revine usor. In cazul acesta telescoapele sunt de vina?
SSilent
da, nu mai amortizeaza cum trebuie... banuiesc ca pe drumuri mai denivelate topaie fundu nu?
gimsys
eu am patit ca a fost puntea coapta si s-a desprins un telescop din punte
Sorin_18
QUOTE(PH-06-BOA @ 24 Mar 2009, 22:20)
Si referitor la unghiuri, cel de convergenta. Daca ai schimbat vreo bieleta, nu mai ai rotile paralele daca nu ai tinut cont de numarul de ture la filet. Le poti face si cu ruleta.
*


poti sa dai mai multe detalii??mi-ai explicat dar am uitat
PH-06-BOA
Detalii despre ce? Modul de masurare si corectare?
La rotile din fata, masori cu o ruleta intre doua repere mai sigure de pe cauciuc, dar mai bine e cu o tija telescopica ( o tija metalica, bagata intr-o teava subtire, iar tija o ondulezi putin la capatul din interiorul tevii, pentru a nu se plimba liber), si pui intre cauciucuri sau genti, si faci comparatie intre distanta dintre fata rotilor si spatele rotilor ( nu rotile din spate). In fata sa ai mai mult cu maxim 3mm. Asta pe loc drept si oprita cu frana de mana. Apoi pe un loc inclinat, cam ca intrarea pe o podisca ( adica sa simulezi cat de cat mersul in sarcina), sau doua scanduri de 1M puse de pe asfalt pe bordura si urci cu fata pe ele, bagi in viteza si nu tragi frana de mana, lasand ca greutatea masinii, sa traga spre inapoi. Masori la fel, si trebuie sa fie egale. Sa nu ai jocuri in bielete, pivoti, bucsi.
Asta era?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.