Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Am o problema mare cu o dacie 1310 break
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
DomInuS
Salut.am o problema mare cu motorul.imi merge turat(FOARTE) la relanti.am schimbat serva, am schimbat furtunul cu diuza, am schimbat carburatorul, si tot aceeasi problema.nu stiu ce sa ii mai fac.poate ma ajuta si pe mine cineva.ms anticipat
flioshc
Eventual , regleaza aerul, avansul + aer , sau mai poate fi de la soc, daca obisnuiesti sa tragi socu dimineata sau stiu eu , cand pornesti tu masina ... socul are parghia aia care se uneste cu acceleratia, vezi sa nu iti ramana blocata. Ori cablu de acceleratie sa prinda pe undeva , ori arcul care tine acceleratia si se prinde pe caroserie , sub flitru de aer . Sper sa te ajute
Mirciulik
Ce intelegi prin foarte turat?

Acum 1-2 ani cand am curatat carburatorul nu am reusit sa pun cele 2 garnituri la clapeta de acceleratie. Din cauza asta, cateodata incepe sa traga aer fals pe acolo si relantiul urca de la 850 la 1000-1200-1400 ture.


Verifica sa nu-ti traga aer fals pe undeva.
krapcarasu
nu se poate regla din carb? garnitura dintre qlasa si galerie poate fi crapata
DomInuS
vreau sa zic , am shimbat tot motorul in toamna.set motor, bloc motor, qloasa,carburator,tot ce tine de motor.nu am avut probleme cu ea deloc.am verificat tot,si shok, clapeta acceleratie, am schimbat toate furtumurile, si tot aceeasi problema.sincer nu mai stiu ce as putea sa skimb.astept un rasp:(


si problema apare doar dupa ce se incalzeste motorul. la rece nu face asa.
flioshc
..... totusi cred ca ai ceva cu aerul , avansul . Ai verificat jiglerele ? Mai slabeste eventual surubul ala care tine tija de la acceleratie , poate e prea mult strans . Sigur e ceva in zona aia care nu ai pus atentie prea multa.
Adrian_Boy
Dai cu spray de pornire, pe unde crezi ca ar putea trage aer.

Carburatorul este cel mai probabil de vina wink.gif
body
Mie mai demult cand aveam Dacie , mi-a facut asa de cateva ori si era de la cablul de acceleratie care agata in manta .
DomInuS
am sa incerc sa slabesc surubul de la tija de acceleratie...dar care sunt jiglerele??

25 Mar 2009, 20:46:
stie cineva:?
flioshc
UIte o poza, sper sa intelegi .. cel mai indicat ar fi sa dai tot carburatorul jos si sa il lasi o noapte in decarburol , e pana intr-o suta de mii la orice ce magazin de piese auto. Daca nu te pricepi sa il dai jos intreaba pe cineva din apropiere . Bafta


[attachmentid=1627510986]
DomInuS
tot asa imi face
cine stie la cat ajunge un carburator nou?
panter1
QUOTE(DomInuS @ 27 Mar 2009, 16:51)
tot asa imi face
cine stie la cat ajunge un carburator nou?
*



Stii sigur ca e de la carburator? Mai bine cinstesti intr-o sambata un prieten care are tot dacie pe carburatie si pui carburatorul lui pe masina ta de proba. sa stii sigur daca e de la carburator sau din alta parte
Sau mai poti avea returul infundat iar surplusul de benzina neintorcandu-se inapoi in rezervor este bagat cu japca in carburator si de aici relanti mare, este o probabilitate nu o lua de buna ca nu ma pricep prea bine la carburatoare tongue.gif
DomInuS
faza e ca motorul nu merge rotund...are variatii...in continuare cred ca e aerul fals...dar nu pot sa imi dau seama de unde...nu a mai patit nimeni?
Adrian_Boy
strange furtunul de la servo , cel ce pleaca din galerie si intra in servo (tulumba)

il strangulezi bine de tot si vezi cum mere wink.gif
klausy78
Panter 1 are dreptate,inainte sa te hotarasti sa-ti cumperi un carburator ,incearca pe al unui amic al carei masina pe carburatie (Dacie) merge ok.
Si mie acum doi ani imi facea la fel ,urca pe la 2000-2500 rot /min.
I-am schimbat platina,bujii ,am cumparat set nou de jigloare,etc -dar tot imi facea "urat" ,dadea in "nas" , se oprea in intersectii sau urca in turatii.
Am pus vreo 3 carburatoare sh (nu le-am cumparat ,doar le-am testat),tot nashpa.
Parerea mea cu privinta la curatarea carburatorului cu decarbusol (parca) e s-o lasi moale. Si eu l-am curatat pe al meu ,dar toata mizeria de pe el intra in orificiile lui, nu mai scoate nici mama aerului comprimat de 100 atm gunoaiele din orificii.
Incearca inainte sa-ti cumperi un carburator nou sa-ti schimbi jigloarele si apoi sa testezi un carburator sh de vanzare (daca e ok cumpara-l dar nu da mai mult de 80 ron ) .
Eu am ajuns la varianta NEW - 220 ron - Carburator nou - Inima noua - Carfil Brasov ! De atunci nici ca am mai avut evenimente ,iar consumul s-a inregistrat in parametri super acceptabili !
Succes !
elro
Salut,am si eu o problema,am o Dacie 1310 din 1997,sunt primul proprietar,de atunci nu am segmentat nici o data motorul,kilometrajul l-am dat peste cap icon_mrgreen.gif ,stiu ca am desfacut o data chiuloasa de am curatat cu surubelnita capul supapelor si al pistoanelor(asta acum mult timp)...anul trecut inainte de Craciun,erau frigurile acelea de -10 grade,am pornit-o a pornit la prima cheie,dar am oprit-o,am repornit-o si am lasat-o sa mearga la relanti,a mers putin dupa care am accelerat-o si atunci s-a auzit o pocnitura la motor si a inceput sa mearga in "in 3 pistoane" asta era senzatia...m-am dat jos din masina,am incuiat-o si am luat masina de servici ca ma grabeam sa ajung la examen.
Cand m-am intors acasa se mai incalzise putin afara,am repornit-o si facea urat,mergea tot in 3 pistoane,am schimbat jujiile,am verificat platinile,am refacut distanta 0,35(am aprindere)...ninic,tot asa merge si da si rateuri in carburator,am lasat-o asa,am luat bateria in casa si asa a stat pana azi cand i-am facut urmatoarele:
-i-am reglat culbutorii(nu au mai fost reglati de 3 ani)
-am curatat bujiile(cu toate ca erau noi)le-am verificat si distanta
-am curatat carburatorul,i-am reglat plutitorul in camera de nivel(mi se parea ca se umezea garnitura de etansare)
-i-am pus la punct aprinderea(avansul)
Toate au fost reglate dupa manual
A pornit la prima cheie,nemaifiind pornita de aproximativ 3 luni,pana sa se incalzeasca motorul a mers frumos,dupa ce s-a incalzit a inceput sa tremure si cand o accelerez sa dea rateuri si in carburator si pe evacuare...
Va rog sa imi dati cateva sfaturi ce ar putea fi,ca nu mai am nici cea mai mica idee,decat sa ii fac tot motorul,dar ma costa pe putin 1500 lei,si nu vreau sa bag atatia bani in ea,ca nu am de unde sleep.gif
DomInuS
serva e skimbata....daca furtunul...nu se intampla nimik.tre sa fie de la altceva
elro
QUOTE(DomInuS @ 28 Mar 2009, 19:46)
serva e skimbata....daca furtunul...nu se intampla nimik.tre sa fie de la altceva
*




huh.gif blink.gif ce treaba are servofrana cu rateurile din carburator si evacuare?
Daca furtunul era rupt/crapat nici macar nu mai statea la relanti,o spun din experienta,ca am trecut si prin asta,iar ca fapt divers,acum 5 ani am schimbat servofrana/pompa de frana/furtunul/discurile de frana+rulmentii /placute/saboti spate/cilindri receptori spate/lichidul de frana,toate operatiunile fiind facute in service Dacia

elro
nu stie nimeni care este cauza problemei mele,nu s-a lovit nimei de aceasta problema huh.gif
brigada_diverse
pune platina la 0,4 mm, nu la 0,35 chit ca ai aprindere electronica si dupaia spune cum mai merge
poate o vedem in vreo zi si pte o rezolvam

1 Apr 2009, 13:40:
p.s. platina se regleaza intre 0,4 si 0,5
sa nu fie din diuza de la furtunul la galerie sau de la furtunul de servo(trage aer prea mult)
Buyaka
@DomInuS: o chestie asemanatoare am patit si eu, am inlocuit furtunul cu duza de care ai pomenit si tu, toate bune si frumoase, masina mergea perfect, dupa ceva km (60-70)... o ia la ture singurica... stiind ce-am facut la ea, am scos furtunul sa verific daca mai e duza in el...si ghici ce... nu mai era, in momentul in care s-a incalzit suficient, plasticul prost, a tras duza in galerie... o sa zici ca n-avea cum... ete ca a avut, duza nu mai era pe furtun cu toate ca e stutul din galerie care ar trebui s-o retina... s-a topit si dusa a fost.
Drept urmare, am scos duza din furtunul vechi (care era vizibil mai mare in diametru decat cea noua) si-am pus-o in furtunul nou si am din nou ralenti.
Se intampla acelasi fenomen si daca gaura de la duza e mai mare.

@rcosmin: Mai refa odata reglajul tachetilor dar de data asta fa distanta mai mare la ei in loc de 0,15 admisie=>0,20 iar la evacuare in loc de 0,2=>0,25
Daca tot asa face ai o supapa care nu mai etanseaza.
De asemenea ai putea sa incerci un test de compresie (sa nu ai segmenti/piston spart)... nu-i o avere.

Succes!
brigada_diverse
pt test de compresie vezi ca sunt pe badea cartan, la inceputul strazii in cta(aia fac teste de compresie)
elro
QUOTE(cristitranca @ 1 Apr 2009, 13:32)
pune platina la 0,4 mm, nu la 0,35 chit ca ai aprindere electronica si dupaia spune cum mai merge
poate o vedem in vreo zi si pte o rezolvam

Multumesc,inainte sa pice platina era reglata la 0,45 si mergea brici,o sa o readuc iar la 0,45 de la 0,35,dar nu ma astept la cine stie ce minune

<span class='edit'>1 Apr 2009, 13:40:</span>
p.s. platina se regleaza intre 0,4 si 0,5
sa nu fie din diuza de la furtunul la galerie sau de la furtunul de servo(trage aer prea mult)
*



O sa verific si supapa,furtunul este ok,l-am schimbat acum 2 ani ca se obtura(se strangea singur huh.gif ),desi daca ar trage aer,motorul s-ar opri,nu ar sta la relanti...

QUOTE(Buyaka @ 1 Apr 2009, 13:43)

@rcosmin: Mai refa odata reglajul tachetilor dar de data asta fa distanta  mai mare la ei in loc de 0,15 admisie=>0,20 iar la evacuare in loc de 0,20=>0,25
Daca tot asa face ai o supapa care nu mai etanseaza.
De asemenea ai putea sa incerci un test de compresie (sa nu ai segmenti/piston spart)... nu-i o avere.

Succes!
*



Multumesc,dupa ce am reglat tachetii,si am pornit-o ,cat timp motorul era rece,mergea frumos,dupa ce s-a incalzit,nu mai statea la relanti si cand il acceleram dadea rateuri atat in carburator cat si pe evacuare.
Tot la o supapa ma gandeam si eu,ca scot fisa de la bujie si nu se vede cam nici o schimbare...


QUOTE(cristitranca @ 1 Apr 2009, 15:17)
pt test de compresie vezi ca sunt pe badea cartan, la inceputul strazii in cta(aia fac teste de compresie)
*



Multumesc,mai intai sa o fac sa mearga,dupa care sa ii fac si asigurarea smile.gif
De atata incercat sa o pornesc nu mai am nici benzina si nici baterie,o sa bag bateria pe redresor si poate sambata o mai gadil putin,in functie de timpul care il am wink.gif

Va multumesc pt sfaturi,si va voi tine la curent
brigada_diverse
scoate supapa de servofrana si las-o cu furtunul scos sa traga aer direct, ai sa vezi ca merge, un pic mai turata si mai balbaita, dar merge

nu e niciun culbutor sau supapa gripata?

vezi ca e un nene la serviceu ala, care poate sa ia aparatu cu el(sa nu platesti la pret de service ca ar fi scump) smile.gif..dar il iei cu subtilitati, nu direct si nu in preajma altora
elro
Azi am reglat distanta intre platine 0,45,am verificat supapa de la servo este ok,am dat sa pornesc dar...m-a lasat bateria,asa ca acum o am la incarcat,o sa incerc marti sa o pornesc,atunci am timp de ea...

Culbutorii cand i-am reglat erau ok,aveau joc mare,si cand incarteam de paleta de volanta se vedeau arcurile cum se comprima si decomprima,deci de gripat nu are cum,poate sa nu etanseze supapele,compresia scapa sigur,din moment ce papa ulei,la 200km cam jumate de litru,dar merge asa de ani buni
pun jos cateva poze cu masina,poze de naul trecut cand am vrut sa o vand cu 4500 ron,gasisem si client si m-am razgandit smile.gif
danut 69-71
QUOTE(rcosmin @ 3 Apr 2009, 18:42)
Azi am reglat distanta intre platine 0,45,am verificat supapa de la servo este ok,am dat sa pornesc dar...m-a lasat bateria,asa ca acum o am la incarcat,o sa incerc marti sa o pornesc,atunci am timp de ea...

Culbutorii cand i-am reglat erau ok,aveau joc mare,si cand incarteam de paleta de volanta se vedeau arcurile cum se comprima si decomprima,deci de gripat nu are cum,poate sa nu etanseze supapele,compresia scapa sigur,din moment ce papa ulei,la 200km cam jumate de litru,dar merge asa de ani buni
pun jos cateva poze cu masina,poze de naul trecut cand am vrut sa o vand cu 4500 ron,gasisem si client si m-am razgandit smile.gif
*


Daca ai strins prea tare culbutorii , nu-si face cursa si n-o sa porneasca . Daca consuma ulei sa nu fie ghidurile la supape .
elro
:)nu este prima data cand reglez culbutorii,am multi culbutori reglati la activ biggrin.gif
Nu ma deranjeaza ca imi consuma ulei,ci de ce da rateuri dupa ce se incalzeste motorul
elro
GATA,in cele din urma i-am dat de cap,am stat 2 zile pe langa ea,dar acum merge foarte bine,am stat 2 zile pt ca am observat ca nu mai aveam nici lichid de frana in borcan,era gol si uscat dry.gif ,i-am schimbat placutele de frana de pe fata(acel tip de placute cu senzor,deoarece sunt mai moi,firul l-am rupt),am schimbat si garniturile de la ambele etriere(un pistonas era blocat,de aceea tragea intr-o parte cand franam),am dat si tamburii jos,i-am curatat,aveam pierdere de lichid pe la un pistonas,am schimbat garniturile de la ambele pistonase,am spalat cu solutie de curatat carburatoarele sabotii si tot ce mai era pe acolo,am gresat rulmentii,am montat tamburii,am facut aerisirea la frane cu motorul oprit,dupa care si cu motorul pornit(la servo este indicat sa se faca cu motorul pornit) acum tin franele brici,cu frana de mana trasa nu pleaca masina de pe loc rolleyes.gif placutele de pe fata inca nu s-au asezat,si nu tine 100% frana pe fata...iar la motor am constatat urmatoarele:aveam furtunele de alimentare cu combustibil fisurate(imbatranite si trageau aer fals,de aici si aerul care il vedeam in filtrul de benzina)fisele pierdeau curent(erau fisele originale ale masinii) bujiile erau noi dar una nu imi lucra,am schimbat toate furtunele de alimentare,am schimbat fisele,am inlocuit bujia defecta,am mai reglat o data culbutorii si la cald, acum toarce ca un motan,cand calc acceleratia brusc ,se infige si nu da in nas cum facea inainte.
Acum ramane sa ii fac si asiguararea si la drum cu ea biggrin.gif
PH-06-BOA
UNU-Am mai zis, si-o fac inca odata : benzina putina = rateuri in carburator,
curent putin (platina, bobina, fise)= rateuri in toba.

CELALALT- Ia vezi ce-a zis adrian de sprei, (sa nu dai spre fise, ca nu e rentabil) si poti determina pe unde trage aer fals. O anumita cantitate de aer mareste turatia, daca-i prea mult, se opreste motorul. Duzei, i se poate mari gaura, pana la 2,5 mm (un electrod) pentru a se putea regla in limite bune ralantiul.Daca se depaseste , creste turatia, ne mai putandu-se cobora la normal . La fel, daca se crapa furtunul inainte de duza. Jiclorul de relanti , nu etanseaza pe scaunul lui, in acelasi timp cu un debit marit de aer, surubul de jos nu regleaza cantitatea de amestec ( cel din poza de la postul 10 caruia i-a zis ca e de aer - e de amestec, adica amandoua in acelasi timp, ca dozajul se face pentru benzina din jiclorul de ralanti, si aer pe altul mai sus). Daca nu reusesti, pune-i niste saboti la volanta , si trage-i frana !
Stai cuminteeeee!
Nu, serios, parca ai schimbat si carburatorul, sau dupa aia face asa? Ia-o prin eliminare, cu ce am zis si eu mai sus, dar fara saboti.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.