Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema curea
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
motanpaul
Salutare.Azi m-am pus sa schimb cureaua deoarece aia veche a cedat.Probabil ca a fost prea tensionata si a cedat.Cureaua ce am luato are scris pe ea: 1218*10, si este de Fartec.Pe cea veche de autospeed tot asa scrie.Cureaua cea noua este de fartec.Dar pur si simplu nu incape cureaua, am desfacut alternatoru la minim.Eventual sa imi spuneti pasii.Multumesc
ydaniel
pai sunt 3 dimensiuni care merg la dacie:1175,1200 si ce ai tu.
pai ,cu ajutorul unei surubelnite pune-o pe fulia de la alternator.
si pe masura ce va functiona cateva minute se mai largeste.
Minel
QUOTE(ydaniel @ 26 Mar 2009, 12:29)
pai ,cu ajutorul unei surubelnite pune-o pe fulia de la alternator.
si pe masura ce va functiona cateva minute se mai largeste.
*



Acum, sincer sa fi , tu asa ai face , m-as indoi ... dry.gif

Daca latimea curelei , baza cea mai lata a curelei , din exterior , este mai mare decat baza trapezoidala a fuliei , nu o sa iti intre cum trebuie si chiar daca o sa intre fortat o sa se uzeze prematur ,

Trebuie verificat daca cureaua cumparata de tine ii fabricata bine, poti sa o compari cu a altuia de pe masina, iar fuliile le poti masura .

Bafta !
argon
e 'defecta cureaua', exact asa am patit si eu, am luat alta straina, zimtata, de Dacie, si s-a potrivit la fix. Recomand zimtata pentru ca e mai rezistenta in timp si la imbatranire(se muleaza mai 'natural' pe fulii).
Minel
QUOTE(argon @ 26 Mar 2009, 12:38)
. Recomand zimtata pentru ca e mai rezistenta in timp si la imbatranire(se muleaza mai 'natural' pe fulii).
*



Corect, total de acord, am de mai bine de 2 ani o curea zimtata BOSCH , si nu da semne de oboseala deloc ... smile.gif
motanpaul
Am pus o curea veche din curte, e un pic scoapta dar pana imi iau alta e buna si aia.O sa ma duc maine la magazin, sa o rog frumos sa mio schimbe.Am gasit una acasa 1218*9,5 si sa potrivit, a intrat usor.Si i-am dat o cheie la masina, si merge bine.Doar la relantiu fulia de la pompa de apa are o mica oscilatie.Daca o turez nu se mai observa nimic.
vdaniel
deci cea zimtata ramane tot cea mai buna
ydaniel
ia fulie mica la pompa de apa si intra fara sa te chinui.
mi se pare taranesc sa pui curea cu dinti!
se pune trapezoidala simpla.
argon
taranesc? radmasa.gif de unde le scoti? si aia cu dinti e trapezoidala simpla, si dintii aia nu au rolul dintilor de la curele late ce probabil le-ai vazut la masini straine. Au rol de racire si dau curelei rezistenta la torsiune. Adica are viata mai lunga.
Mr_Devil83
mda ma...fix.

domnul motanpaul ei cum e cu piesele astea "de calitate"?

Ti-am explicat pe messenger ia-ti fulie mica pt pompa de apa "de nova". De aia ai stricat tu si pompa de apa, nu pentru ca nu era buna. Pur si simplu in prezenta apei rulmentii de la pompa sunt predispusi la rugina si daca pompa de apa a fost si tensionata e groaznic. A inceput sa bata putin si asta + temperaturile destul de ridicate din compartimentl motorului in combinatie cu cea a lichidului de racire ajuta la uzura rapida a pompei.

Te-ai gandit ca pompa e de aluminiu care se dilata mai mult decat rulmentul? La cald isi face umpic de joc si daca rulmentul e si fortat sa oscileze se duce naibii toatapompa aia.

G I M
Eu sa nu ma chinui ,cand schimb cureaua desfac fulia alternatorului, asez frumos cureaua pe toate fuliile si apoi introduc fulia pe ax, strang piulita si intind cureaua cat este necesar.
Mr_Devil83
pai cureaua aia intra usor daca fuliile sunt bune si cureaua se potriveste.

Cu o cheie de 24 si cu o surubelnita dreapta o pui din prima incercare.
Adrian_Boy
QUOTE(argon @ 26 Mar 2009, 12:38)
e 'defecta cureaua', exact asa am patit si eu, am luat alta straina, zimtata, de Dacie, si s-a potrivit la fix. Recomand zimtata pentru ca e mai rezistenta in timp si la imbatranire(se muleaza mai 'natural' pe fulii).
*



si moa a patit la fel, am zis sa pun curea cat mai "originala" pe masina, asadar am luat fartec de avea in coada 200, asta dupa ce ma intreaba vanzatorul ce masina am si din ce an.

La montare nu intra nici de a dracu sad.gif , am desfacut alterantorul la maxim, plus de asta am tras cat ma tin puterile, ca na, doar trebuia sa intre, ca acolo era locul ei.
Dupa o comparare cu ce-a veche (care era modelul cu zimbi) am vazut ca ce-a noua, e vizibil mai mica huh.gif

Am fost sa o schimb cu una mai mare, dar nu era mai mare decat asta, incat vanzatorul mi-a schimbat-o cu una bosch cu zimti, care sa potrivit din prima.

> nu am fulii mari , gen olcit si alte chestii wink.gif
ydaniel
fulia de oltcit de alternator e mai mica;)
motanpaul
Gata am rezolvato si cu cureaua.Am cumparat azi o curea EVEREST 1218*9,5 si a intrat.Scrie pe ea ANTISTATIC, a costat 8 lei.Acum cat o tine Dumnezeu stie. biggrin.gif
Mai trebuie sa rezolv problema cu suspensiile la partea din fata. sad.gif
ZTV
offtopic: cat costa o curea de dacie mai buna ?
neajiji
~15lei
ZTV
mc pt info nejiji


gata cu off
ydaniel
PT DACIE:fartec AV 8x10 1215:)
Mr_Devil83
ma ydaniel tu nu vezi ca tocmai cureaua aia de fartec nu bate la nimeni?
=))
ydaniel
eu am si sunt ff multumit.
Mr_Devil83
pai da zi-le oamenilor si ca trebuie fulie mica pe pompa de apa ca sa bata calumea. Si eu tot de aia am si e ok, dar scuze, aia nu e curea finisata.
diaconuliviu
Curea "normala" de dacia (fulii mari pe pompa si alternator)=1218
Pe fulii mici e buna una de 1200 [mm lungime].
Nu pricep cum nu intra curelele pe fulii la unii, eu o asez cu mina (CUREAUA) pe fuliile arbore si pompa, o tin pe canalul de la alternator apasata si rotesc putin din paleti. Intra simplu si usor.
Atentie, nu stiu unde ati citit ca dintii sint pt racire. Mai degraba pentru o flexibilitate sporita, mai ales cind o asezi pe fulii mici, gen "Oltcit". Ca dintii aia antreneaza si o cantitate de aer, corect, dar nu e principalul scop.
argon
eu am zis, si nu am citit niciunde, dar cred ca o suprafata mai mare confera si o racire mai buna, ea oricum se incinge, in special vara.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.